مهاجرت کاری فرانسه

کار در فرانسه برای ایرانیان

کار در فرانسه برای ایرانیان

شرایط کار در این کشور اروپایی برای متقاضیان بین المللی متفاوت می باشد و با پیشنهادکاری معتبر قابل پذیرش خواهد بود. در مقاله کار در فرانسه برای ایرانیان، اولویت هایی قانونی که جهت استخدام در این کشور اروپایی مورد تایید خواهد بود، در اختیار متقاضیان بین المللی قرار خواهد گرفت. در فرانسه فرصت های شغلی زیاد و متنوعی برای هموطنان عزیزی که در یک زمینه مشخص دارای توانایی های خاص هستند وجود دارد.

در نظر داشته باشید که داشتن مدرک تحصیلی معتبر نیز یکی دیگر از مهمترین موارد برای مهاجرت کاری به کشور فرانسه می باشد. هموطنان عزیز با در این مقاله در زمینه کار در فرانسه برای ایرانیان توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی خواهند شد.

اینفوگرافیک کار در فرانسه

اقتصاد و کار در فرانسه برای ایرانیان

فرانسه یکی از قدرت های مهم اقتصادی جهان است که در کنار کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، آلمان، ایتالیا و انگلستان قرار دارد. وضعیت مالی آن نشانگر دوره طولانی رشد بی سابقه ای است که در بیشتر دوره پس از جنگ تا اواسط دهه 1970 ادامه داشته است. امتیاز آزادی اقتصادی فرانسه 66.0 است. اقتصاد این کشور رتبه 64 را در آزادترین شاخص کسب کرده است. این کشور در بین 45 کشور منطقه اروپا در رده 34 قرار دارد و امتیاز کلی آن زیر میانگین منطقه و بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. دولت همچنان به فشار بسته اصلاحات قانونگذاری خود با هدف پایین آوردن نرخ بیکاری، به ویژه در بین جوانان، ادامه می دهد. این موضوع موجب افزایش فرصت های کار برای ایرانیان و سایر مهاجران می شود.

فرانسه بزرگترین کشور اروپا است. موقعیت آن در مرکز قاره، آن را به یک مقصد مطلوب برای تجارت و اشتغال تبدیل کرده است. نیروی کار ماهر و پایگاه صنعتی قدرتمندی بر جذابیت آن می افزاید. به دلیل وجود شرکت های بین المللی بی شمار و دفتر مرکزی شرکت های چند ملیتی، پاریس یکی از بهترین شهرها و همچنین محبوب تری مقاصد برای شروع کسب و کار در دنیا به شمار می رود. بخش های صنعتی پیشرو شامل ارتباط از راه دور (از جمله ماهواره های ارتباطی)، هوافضا، کشتی سازی (کشتی های دریایی و تخصصی)، داروسازی، ساخت و ساز و مهندسی عمران، مواد شیمیایی، منسوجات و تولید خودرو می شود. طبق گزارش سال 2011 دفتر آماری آمریكا، تولید ناخالص داخلی سرانه فرانسه در برابری قدرت خرید مشابه انگلیس است.

درباره کار در فرانسه برای ایرانیان

هموطنان عزیزی که قصد دارند در این کشور کار کنند می باید با شرایط کار و دریافت ویزا آشنا باشند. اگرچه این رو حداقل 10% مشاغل تمام وقت در فرانسه افزایش یافته اند. ایرانیان می توانند از فرصت های شفلی مختلفی در شهرهای مختلف این کشور بخصوص پایتخت، لیون، سنت تین و گرنوبل بهره مند شوند. همچنین هموطنان عزیز باید در نظر داشته باشند. تنها در 3 ماه آخر سال گذشته بیش از 3900000 شغل در کشور فرانسه وجود داشته است.

جهت شروع به اشتغال و کار در این کشور ابتدا نمودار نرخ بیکاری را مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در فرانسه

شایان ذکر است که اکثر فرصت های شغلی در زمینه های زیر می باشند:

  • عمده فروشی
  • مهندسی
  • معماری
  • صنعت رستوران و کترینگ
  • مشاغل خدماتی و دفتری
  • املاک و مستغلات
  • آموزش
  • کامپیوتر
  • خرده فروشی
  • ساخت و ساز

افرادی که قصد دارند وارد بازار کار در فرانسه شوند، حتما باید مدرک دانشگاهی معتبر، توانایی ها و مهارت های لازم و همچنین تسلط کامل بر روی زبان های انگلیسی و فرانسوی داشته باشند. داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه های کشاورزی، جنگداری، تجارت و بازرگانی، مهندسی، توریسم، علوم کامپیوتر، امور مالی، بیمه و بانکداری، حمل و نقل و سایر زمینه های کاری رایج در فرانسه به متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند کمک می کند تا از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند شوند.

مراحل اصلی مهاجرت کاری به این کشور عبارتند از:

ردیفشرح
1کسب مدرک دانشگاهی و مدرک زبان معتبر
2کاریابی و کسب پیشنهاد کاری
3تماس با سفارت فرانسه برای درخواست ویزا
4ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت فرانسه برای کسب ویزا
5کسب ویزا و مهاجرت به فرانسه

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

هموطنان عزیزی که قصد کار را دارند باید در نظر داشته باشند که اشتغال در این کشور برای متقاضیان مختلف شرایط متفاوتی دارد. افرادی که شهروند کشورهای عضور منطقه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا یا سوئیس هستند می توانند بدون کسب ویزای کار، وارد خاک ابن شوند و در این کشور کار کنند. اما برای ایرانیان، شرایط متفاوت است. هموطنان ایرانی برای مهاجرت کاری به فرانسه نیاز به کسب ویزای کاری این کشور دارند. کسب ویزای کار به 2 صورت طولانی مدت و کوتاه مدت امکان پذیر می باشد. کسب ویزای کوتاه مدت برای کار در کشور فرانسه به مدت حداکثر 3 ماه است. برجسته ترین و شناخته شده ترین روش کسب ویزای کار فرانسه، داشتن پیشنهاد کاری از کارفرما یک شرکت معتبر در این کشور می باشد.

برای کسب پیشنهادکاری از کارفرما یک شرکت معتبر متقاضیان باید اقدام به کاریابی در این کشور کنند. در این کشور سایت ها و موسسات کاریابی معتبری وجود دارد. متقاضیان می توانند با ارائه CV مناسب و مدارک مورد نیاز، شغل مورد نظر خود در این کشور را پیدا کنند. هزینه کسب ویزای کار 100€ (یورو) می باشد. از طرف وزارت کار فرانسه اعطاء می شود. مدت اعتبار ویزای متقاضیان به مدت زمان قراردادکاری آنها بستگی دارد. افرادی که ویزای کاری بلند مدت فرانسه را کسب می کنند. از این رو نیازی به کسب مجوز اقامت در این کشور نخواهند داشت. زیرا این ویزا به عنوان مجوز اقامت نیز عمل می کند. برای تمدید ویزا و کسب اقامت فرانسه از طریق کار، متقاضیان باید ثابت کنند که درآمد کافی و مسکن مناسب برای زندگی دارند.

مدارک لازم برای کسب ویزای کار در فرانسه برای ایرانیان

کار برای ایرانیان با کسب ویزای این کشور امکان پذیر است. برای کسب ویزای کار هموطنان عزیز می باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدارک تحصیلی و زبان
  • دعوتنامه کاری
  • پاسپورت
  • بیمه درمانی
  • مدارک پزشکی
  • اثبات داشتن توان مالی کافی با ارائه مدارک مورد نیاز

تمام مدارک ذکر شده می باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان، زندگی در این کشور و یا ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور فرانسه می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور نیز مقاله ویزای تحصیلی فرانسه را مطالعه بفرمائید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *