مهاجرت به کشور آرژانتین

پناهندگی در آرژانتین

پناهندگی در آرژانتین

پناهندگی در آرژانتین یکی از مهم ترین مواردی می باشد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته اند. با تهیه این نوشتار سعی داشته اند تا شما را از تمامی شرایط پناهندگی در آرژانتین مطلع سازند و شما عزیزان حتما باید قبل از مهاجرت به کشور آرژانتین از شرایط زندگی در این کشور و مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید آرژانتین آگاه باشید. همانطور که در سایر نوشتارهای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ذکر شده است، کشور آرژانتین یکی از بزرگترین کشورهای آمریکای جنوبی می باشد. در همسایگی کشورهایی مانند اروگوئه، شیلی، پاراگوئه، پرو، برزیل و بولیوی قرار گرفته است. پایتخت آن که دارای دانشگاه های بسیار معتبر و با کیفیتی می باشد، بوئنوس آیرس نام دارد.

نژاد 86% مردم کشور آرژانتین اروپایی می باشد. اما لازم به ذکر است که افرادی با نژاد های دورگه سرخ و سفید، سرخ پوست و همچنین سیاه پوست نیز وجود دارند. با وجود این که ساکنین کشور آرژانتین ملیت های مختلف دارند. نژاد آنها با یکدیگر مشابه نیست. اما در کنار یکدیگر به راحتی زندگی می کنند و در این کشور رفاه اقتصادی وجود دارد و هزینه زندگی در آرژانتین برای مهاجران متوسط است. با ما همراه باشید تا از راه های مهاجرت به کشور آرژانتین و پناهندگی در آرژانتین مطلع شوید.

مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور آرژانتین

مهاجرت به کشور آرژانتین همانند مهاجرت به سایر کشورهای جهان از راه های مختلفی امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند برای ورود به خاک این کشور از راه های مختلفی اقدام کنند. متداول ترین راه های مهاجرت به کشور آرژانتین و ورود به خاک این کشور لاتین به چند بخش تقسیم می شوند:

  • مهاجرت برای مشغول به کار شدن در کشور آرژانتین
  • مهاجرت جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور
  • مهاجرت در باب سرمایه گذاری و خرید ملک
  • مهاجرت برای کسب مجوز جهت تاسیس کمپانی های مختلف و جذب نیروی کار داخلی و خارجی.
  • مهاجرت به کشور آرژانتین از طریق پناهندگی.

متقاضیان می توانند یکی از راه های ذکر شده را با در نظر داشتن شرایط شخصی خود برای مهاجرت انتخاب کنند. اما مهاجرت از طریق پناهندگی تنها موردی است که توسط کارشناسان و متخصصان موسسه سفیران سروش سعادت توصیه نمی شود. زیرا به طور کلی مهاجرت از طریق پناهندگی به هر کشوری دارای خطرات جدی و زیادی می باشد. حتی در برخی از موارد خطرات جانی به همراه دارد. جهت مهاجرت به آرژانتین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مراحل درخواست پناهندگی در آرژانتین

مراحل درخواست پناهندگی در آرژانتین عبارتند از:

مراحلامور
1تکمیل فرم ارائه شده توسط مقامات
2ارائه اسنادی برای تایید هویت
3مصاحبه شخصی با یک افسر دبیرخانه اجرایی CONARE
4مشخص کردن محل اقامت
5انتظار برای بررسی درخواست توسط مقامات

متقاضیان باید فرمی را پر کنند که توسط مقامات به آنها تحویل داده می شود. افراد باید سندی را که هویت آنها را تأیید می کند (گذرنامه، سند هویت یا سایر موارد) و مدارک یا اطلاعاتی که پرونده آنها را تأیید می کند، ارائه دهند. اگر افراد سند هویتی نداشته باشند یا نتوانند اسناد و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند، باید دلایل قانع کننده داشته باشند. متقاضیان حداقل یک مصاحبه شخصی با یک افسر دبیرخانه اجرایی CONARE خواهند داشت که در مورد حقایقی که افراد را وادار به ترک کشور مبدا خود کرده است با جزئیات تحقیق خواهد کرد. مصاحبه به زبانی که افراد می فهمند انجام خواهد شد.

مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور آرژانتین

بررسی شرایط پناهندگی در آرژانتین

افرادی که اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی می کنند، دلایل مشابه ای دارند. معمولا به دلیل فرار از آزار و اذیت های مختلف اقدام به پناهنده شدن در کشورهای خارجی می کنند. افرادی که در کشور خود امنیت اجتماعی، امنیت دینی و مذهبی و امنیت سیاسی ندارد. برای رهایی از شکنجه های مختلف و آزار و اذیت هایی که از طرف دولت و اجتماع به آن ها اعمال می شود. بدین ترتیب مجبور به مهاجرت از طریق پناهندگی به کشورهای خارجی می کنند.

در صورتی که در یک کشور امنیت ملیتی، مذهبی، نژادی و اجتماعی وجود نداشته باشد. در آن کشور تهدیدهای مختلف مسلحانه، خشونت عمومی و نقض حقوق بشر و عدم وجود نظم عمومی جای امنیت اجتماعی و رفاه زندگی در آن کشور را گرفته باشند. درخواست پناهجو به عنوان کمیته ملی پناهندگان به عنوان پناهنده شناخته شود. درخواست خود را با کامل کردن فرم های مربوطه کامل کند. مهاجرت از طریق پناهندگی راه خطرناک و پر خطری برای ورود به خاک کشور مقصد می باشد. در اکثر موارد جان متقاضیان به دلیل وجود عوامل طبیعی و راهزنان و تروریست ها در خطر می باشد.

شرایط کار در آرژانتین برای پناهندگان در سال 2023

کار در آرژانتین برای پناهندگان در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان موفق به کسب وضعیت قانونی پناهندگی و اقامت این کشور شوند. برای اخذ اقامت آرژانتین از طریق پناهندگی، پناهندگان باید به طور رسمی مورد حمایت قرار بگیرند. جمهوری آرژانتین بیش از 50 سال پیش به کنوانسیون پناهندگان پیوست و از آن زمان هزاران نفر از وضعیت پناهندگی در آرژانتین بهره مند شده اند. در کشور آرژانتین، ارائه اسناد برای ثبت وضعیت پناهنده به یک مهاجر این حق را می دهد که ویزا را برای مدت زمان تصمیم گیری در مورد وضعیت پناهنده دریافت کند. با ویزای Precaria مهاجر می تواند به طور قانونی در کشور آرژانتین بماند، آزادانه در این کشور حرکت کند و به طور قانونی کار کند.

اگر مهاجر رسماً به عنوان پناهنده شناخته شود، به مدت 3 سال اجازه اقامت آرژانتین و همچنین گذرنامه موقت را دریافت می کند. پناهنده می تواند در آرژانتین کسب و کار راه اندازی کند، اقوام خود را دعوت کند، از دین مورد علاقه خود پیروی کند و فرزندانش می توانند در مدارس ابتدایی به طور رایگان تحصیل کنند. پناهنده را نمی توان از آرژانتین اخراج کرد و او می تواند تحت حمایت آژانس برای حمایت از حقوق پناهندگان به کشور خود برود. با دریافت وضعیت پناهندگی در آرژانتین، یک مهاجر مدارک بین المللی را دریافت می کند و می تواند بدون ویزا (برای مدت 3 تا 6 ماه) به بیشتر کشورهای آمریکای لاتین و اروپا برود.

اخذ مجوز اقامت و کار در آرژانتین برای پناهندگان

اسناد مربوط به ثبت وضعیت پناهندگی افراد باید به زبان اسپانیایی ارائه شود که این امر باید توسط مترجم انجام شود. لازم است در برنامه فقط این اسناد خصوصاً مربوط به دلایل پناهندگی در آرژانتین اطلاعات واقعی ثبت شود. به دلیل تبعیض نژادی، دیدگاه های جهانی مذهبی و همچنین به دلیل آزار و اذیت های اجتماعی و سیاسی می توان پناهنده شد. محکومین به جرایم جنایی و فرار از ارتش حق پناهندگی ندارند. اگر مهاجر از وضعیت پناهندگی محروم شود، وی حق درخواست تجدید نظر دارد و بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد خود یا آزار و اذیت در کشور خود ارائه دهد.

علاوه بر تهیه اسناد و امکان کار در آرژانتین برای پناهندگان، 1 مهاجر می تواند در 4 ماه اول اقامت در کشور از کمک مالی برخوردار شود. این کمک توسط سازمان FCCAM انجام می شود، اما فقط به صورت داوطلبانه به افراد ارائه می شود. این پناهندگان زبان اسپانیایی را نیز به صورت رایگان یاد می گیرند، از مراقبت های بهداشتی در بیمارستان شهری به صورت رایگان بهره مند می شوند.

حقوق کار در آرژانتین برای پناهندگان

به طور کلی، برای کار در آرژانتین، تمام مهاجران باید شرایط و حقوق ماهیانه کار در آرژانتین مطلع باشند. متوسط حقوق ماهیانه کار در آرژانتین تقریبا 45.000ARS (پزوی آرژانتین) می باشد. با در نظر گرفتن تحصیلات، تجربه کاری، سن، زمینه اشتغل و سایر معیارها، حقوق کار در آرژانتین برای پناهندگان می تواند متغیر باشد. گرچه جنسیت نباید تاثیری در حقوق و دستمزد داشته باشد، اما در واقع این امر تأثیر دارد. کارمندان مرد در آرژانتین 6% بیشتر از همکاران زن خود در کل بخش ها درآمد دارند.

تفاوت درآمد مردان و زنان در آرژانتین به شرح زیر است:

تفاوت درآمد مردان و زنان در آرژانتین

شرایط مهاجرت غیر قانونی به کشور آرژانتین

درخواست پناهندگی در خاک این کشور باید به صورت کتبی و یا شفاهی با به کارگیری یکی از موارد زیر انجام شود:

  • در شهر بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین (CONARE) در دبیر خانه اجرایی
  • (DNM) ماموریت مهاجرت ملی
  • در هنگام ورود به خاک کشور آرژانتین (مرز)
  • اعلام درخواست به مقامات ملی، مقامات استانی یا شهرداری

مهم ترین مواردی که تمام مهاجران باید در نظر داشته باشند عبارتند است:

  • متقاضیان خارجی نمی توانند از خارج از خاک کشور آرژانتین برای پناهندگی در آرژانتین اقدام نمایند.
  • کسب پناهندگی در آرژانتین باید در خاک کشور آرژانتین و یا مرز این کشور انجام شود.
  • انجام امور کسب پناهندگی در آرژانتین می تواند در “دی ان ام” شروع و به پایان برسد.
  • اطلاعات شخصی متقاضیان محرمانه باقی می مانند و به هیچ وجه پخش نمی شوند.
  • تمامی مدارک و امور متقاضی توسط یک وکیل انجام می شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی در آرژانتین تنها یکی از راه ها و روش های ورود به خاک این کشور می باشد. همانطور که ذکر شد متقاضیان می توانند برای ورود و مهاجرت به این کشور از راه هایی مانند سرمایه گذاری در آرژانتین، کار، تحصیل، تاسیس کمپانی در آرژانتین و یا ازدواج در این کشور لاتین استفاده کنند. سپس بعد از گذشت دوره زمانی مشخص، اقدام به دریافت تابعیت و اقامت دائم این کشور کنند. جهت مطلع شدن از شرایط مهاجرت و پناهندگی، به سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *