مهاجرت سرمایه گذاری در روسیه

کارآفرینی در روسیه

کارآفرینی در روسیه

کارآفرینی در روسیه در سال 2023 یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که نوعی سرمایه گذاری قانونی در این کشور محسوب می شود. آن نیز در جایگاه خود یکی از روش های قانونی به منظور مهاجرت به کشوری دیگر به شمار می آید. می دانیم مجموع کار و سرمایه، تولید را به وجود می آورد. هر چه این 2 بهتر و بیشتر عمل کنند، موجب توسعه بیشتر اقتصادی می گردد. دنیای نوین، نیازمند اقتصاد نوین است. اقتصاد نوین نیز نیازمند روش های تولید نوین است.

برای کارآفرینی در این کشور بسته های تشویقی خاصی را در نظر گرفته است. این تشویق هم شامل شهروندان آن کشور می شود. هم خارجی هایی که بتوانند در کشور روسیه آن را به انجام رسانند. اصلی ترین مشوق در بخش خارجی، همچنان همانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، اعطاء اقامت به این افراد است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارشناسان خبره خویش، شما را در مورد کارآفرینی در این کشور راهنمایی خواهند کرد.

درباره کشور روسیه

روسیه پهناورترین کشور دنیا، در شمال آسیا و شرق اروپا واقع گردیده است. این کشور اصطلاحا اوراسیا نامیده می شود. پهناورترین کشور جهان با کشورهای زیادی از آلاسکا و شرق دور مانند ژاپن و چین تا آسیای میانه و قفقاز مانند کشورهای مشترک المنافع و تا اروپای شرقی و اسکاندیناوی مانند لهستان و فنلاند همسایه و هم مرز است. این گستره جغرافیایی بی نظیر، باعث پدید آمدن منابع مختلف و بسیار فراوانی در این کشور گردیده است. از ذخایر طبیعی تا منابع انسانی از نیروی کار تا سرمایه کلان از طبیعت کم نظیر تا تکنولوژی پیشتاز و غیره درباره روسیه هر چه بگوییم کم گفته ایم. اما واقعیت آن است که در عین اینکه این کشور سرزمین امکانات و فرصت ها است. اما به جهت نظام سیاسی حاکم بر آن، محدودیت های خاص و منحصر به فردی نیز دارد.

بررسی کارآفرینی در روسیه

کارآفرینی و نوآوری نیروی محرکه اصلی توسعه سیستم های اقتصادی مدرن هستند. پیشرفت تکنولوژی چشم اندازهای جدیدی را در حوزه توسعه فعالیت های کارآفرینی و افزایش فعالیت های نوآورانه فعالان اقتصادی می گشاید. هنوز شکاف بزرگی بین سطوح توسعه کارآفرینی در کشورهای مختلف وجود دارد. کشورهای پیشرو برای اقتصاد نوآورانه‌ محور خاص هستند، در حالی که کشورهای توسعه نیافته تازه در مسیر پساصنعتی شدن شروع کرده ‌اند. اقتصاد جهانی پس از بحران مالی هنوز به شدت شکننده است و رشد پایین طبیعی جدید باشد. سقوط اخیر قیمت نفت مشکلات پیش روی کشورهایی مانند روسیه را تشدید کرده است. بدیهی است که منابع رشد دهه های گذشته تمام شده و منبع جدیدی از رشد اقتصادی و رقابت پذیری باید پدید آید. مطالعه ای که توسط شورای دستور کار جهانی مجمع جهانی اقتصاد در مورد روسیه انجام شد، نشان داد که کارآفرینی نقش مهمی در احیای اقتصاد روسیه ایفا می کند.

در روسیه و کشورهای اروپای شرقی، کارآفرینی استقرار اقتصادهای بازار رقابتی را تضمین می کند، دستیابی به انعطاف پذیری لازم و سازگاری سیستم های اقتصادی را تحریک می کند و برای توسعه و افزایش اثربخشی نوآوری می کند. از آنجایی که روسیه و کشورهای اروپای شرقی دگرگونی اقتصادی عظیمی را پشت سر گذاشته اند و تاریخچه کوتاهی از سرمایه داری بازار آزاد دارند، این اقتصادها همچنین زمینه مناسبی را برای زمینه سازی نظریه های کارآفرینی موجود برای توسعه تئوری جدید و ایجاد بینش جدید در سیاست و عمل فراهم کرده اند. در این کشورها نسل جدیدی از جوانان وجود دارد که کارآفرینی می کنند. همچنین در این کشورها دولت های مرکزی و مقامات منطقه ای از نظر ایدئولوژیک از توسعه بخش تجاری خصوصی حمایت می کنند. تعداد اقداماتی که دولت ها برای حمایت از کارآفرینی به کار می برند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش کار آفرینی در روسیه هستید:

نرخ افزایش کارآفرینیسال
32%2021
38%2022
33%2023

در نمودار زیر شاهد زمینه های مهم کارآفرینی در روسیه هستید:

زمینه های مهم کارآفرینی در روسیه

موانع کارآفرینی در روسیه

روسیه هم اکنون در بسیاری از امور در عرصه اقتصادی، تابع قواعد دنیای آزاد است. از ساز و کارهای آن پیروی می کند مانند به رسمیت شناختن بخش خصوصی، تلاش برای جذب سرمایه های خارجی، گسترش آزادی مبادلات و مراودات. با این حال، به وضوح می بینیم که در واقع، هسته قدرت در این کشور به همان روال سابق باقی مانده است. جهت گیری امنیتی و سیاسی آن ها عملا بر همه امور سایه انداخته است. این مانعی جدی برای سرمایه گذاری خارجی به حساب می آید. این وضعیت همچنین شبکه گسترده ای از فساد سازمان یافته را در این کشور به وجود آورده است. امکان رقابت سالم و واقعی را تا حدود زیادی از بخش خصوصی می گیرد.

با این حال، هستند افرادی که چندان موافق این مسائل نیستند. آن را ناشی از تبلیغات غرب می دانند. آنها با اشاره به موقعیت ها و فرصت های فوق العاده در سرزمین پهناور و توسعه یافته روسیه، آن جا را یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری می دانند. امروزه سرمایه داران زیادی از سراسر دنیا و در بخش های گوناگون در روسیه سرمایه گذاری کرده اند. گرچه بسیاری از سرمایه داران این کشور نیز ترجیح داده اند سرمایه های خود را به کشورهای دیگری ببرند. علاوه بر آن ها، نیروی کار این کشور نیز نظر مشابهی دارند. در حال حاضر، روس ها یکی از بزرگ ترین جوامع مهاجر در سرتاسر دنیا می باشند. روسیه با جمعیتی در حدود 145 میلیون نفر قدرت برتر اقتصادی دنیا می باشد. همچنین می توانید مقاله سرمایه گذاری در روسیه را مطالعه بفرمائید.

موانع کارآفرینی در روسیه

شکل گیری نظام کشور روسیه

به موجب انقلاب 1917 میلادی در این کشور، حکومت پادشاهی تزارها در این کشور سرنگون و انقلابیون با ایدئولوژی چپ بر سر کار آمدند. با پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی، متفقین به عنوان فاتحان جنگ به نحوی دنیا را میان خود تقسیم کردند. آنان که قدرت بیشتری داشتند سهم بیشتری بردند. این کشور که در کنار آمریکا اکنون قوی ترین قدرت دنیا به شمار می رفت. شروع به بسط ایدئولوژی خویش و گسترش نفوذ خود در سایر نقاط دنیا کرد. نهایتا امپراتوری نوین خود را تحت عنوان شوروی تاسیس کرد. این جریان تا کمتر از نیم قرن ادامه داشت. نهایتا با به بن بست رسیدن ایدئولوژی انقلابیون، امپراتوری آن ها فروپاشید. تمامی اعضاء حتی خود روسیه به عنوان هسته سخت و مرکزی، عملا دنباله رو سیاست های لیبرالیستی حداقل در عرصه اقتصاد گشتند.

مزایای کارآفرینی در روسیه

اما همچنین بی شک کارآفرینی در کشور روسیه، مزایای خاص خود را دارد. دولت روسیه نیز زمینه های مساعدی را برای توسعه کسب و کار در این کشور و از جمله حمایت از کارآفرینی در آن ایجاد کرده است. مهم ترین مزایای کارآفرینی در روسیه را می توان بدین ترتیب برشمرد:

  • معمولا رقابت کمی وجود دارد. اقتصاد وسیع، مقیاس جغرافیایی و تراکم جمعیت کم به یک چشم انداز رقابتی بسیار امیدوار کننده کمک می کند. با تطبیق یک مدل کسب و کار خارجی یا ترجیحا با یک محصول جدید، قبل از رقابت، می توانید جایگاه مهمی کسب کنید.
  • فرصت های سرمایه گذاری بیشماری وجود دارد. فرشتگان روسی سرمایه گذار، آماده تامین سرمایه برای استارت آپ های داغ هستند. همچنین می توانند در رویدادهای بخش صنعت به راحتی قابل دسترسی باشند. صندوق های مشترک VC مانند DFJ-Aurora یا Virgin Green Fund، سرمایه روسی و تجارب بین المللی ریسک را به منظور انجام سرمایه گذاری های مولد، بسیج می کنند.

صندوق های سرمایه گذاری روسی مانند Rusnano، Russian Venture Company، Almaz Capital و بنیاد Skolkovo منابع زیادی برای سرمایه گذاری دارند. فراوانی منابع، دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی، پشتیبانی نهادی و فرهنگ توسعه دهنده سریع استارت آپ برای نوآوری های کارآفرینی در روسیه را برای دهه آینده ایجاد می کند. سازمان هایی که کارآفرینان جوان را قادر می سازند، عبارتند از Skolkovo، OPORA روسیه، مرکز کارآفرینی و GSEA. مقاله مهاجرت به روسیه از طریق خرید ملک یکی دیگر از مقالات مرتبط با سرمایه گذاری در این کشور می باشد. همچنین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس داشته باشید.کارشناسان ما شما را در مورد کارآفرینی در روسیه و کلیه امور مهاجرتی راهنمایی کنند.

سوالات پرتکرار در باب کارآفرینی در روسیه

در این بخش از مطلب در خصوص کار آفرینی در روسیه به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

آیا می توان از طریق کارآفرینی به روسیه مهاجرت کرد؟ بله. کارآفرینی در روسیه در سال 2023 یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که نوعی سرمایه گذاری قانونی در این کشور محسوب می شود.

مزایا کارآفرینی در روسیه چیست؟ معمولا رقابت کمی وجود دارد. اقتصاد وسیع، مقیاس جغرافیایی و تراکم جمعیت کم به یک چشم انداز رقابتی بسیار امیدوار کننده کمک می کند. با تطبیق یک مدل کسب و کار خارجی یا ترجیحا با یک محصول جدید، قبل از رقابت، می توانید جایگاه مهمی کسب کنید. فرصت های سرمایه گذاری بیشماری وجود دارد. فرشتگان روسی سرمایه گذار، آماده تامین سرمایه برای استارت آپ های داغ هستند. همچنین می توانند در رویدادهای بخش صنعت به راحتی قابل دسترسی باشند. صندوق های مشترک VC مانند DFJ-Aurora یا Virgin Green Fund، سرمایه روسی و تجارب بین المللی ریسک را به منظور انجام سرمایه گذاری های مولد، بسیج می کنند.

برای کارآفرینی در روسیه چه مدارکی لازم است؟ به جز مدارک شناسایی و مدارک لازم مانند ویزا و پاسپورت مهم ترین مدارک منابع مالی سرمایه شما است.

چه زمینه هایی برای اخذ ویزا از طریق کارآفرینی در روسیه مناسب است؟ با توجه به نیاز کشور روسیه تمامی زمینه های می توانند مورد نیاز باشند و روسیه از سرمایه داران و کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار را داشته باشند استقبال می کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *