مهاجرت سرمایه گذاری در دانمارک

شرایط کارآفرینی در دانمارک

شرایط کارآفرینی در دانمارک

از طرق مهاجرت به کشورهای اروپایی می توان به کارآفرینی اشاره نمود. متقاضیان کارآفرینی برای آگاهی از شرایط کارآفرینی در دانمارک این مطلب را انتها دنبال نمایند. با توجه به تغییرات اقتصادی، هر ساله شرایط کارآفرینی در دانمارک نیز تغییر می یابد. شرایط کارآفرینی در دانمارک در سال 2024 در این مقاله بررسی شده است. تا پایان این مقاله را که از سوی تحریریه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، دنبال کنید. در مقاله شرایط کارآفرینی در دانمارک به پاسخ سوالات زیر پرداخته می شود:

  • شرایط کارآفرینی در دانمارک چه می باشد؟
  • الزامات برای اخذ ویزای تجاری دانمارک چیست؟
  • مدارک و شرایط کارآفرینی در دانمارک به چه صورت می باشد؟

الزامات اساسی برای ویزای تجاری دانمارکی

متقاضی پیش از تقاضاء مجوز اقامت و کار باید ایده خود را معرفی نماید. این معرفی باید به هیئت کارشناسان انتخابی اداره کسب و کار در این کشور ارائه گردد. شرط اصلی سودمندی ایده برای این کشور می باشد. بنابراین متقاضی عموما با ایجاد رستوران، واردات و صادرات و غیره قادر به اخذ اقامت و مجوز کار نمی باشد. پس از تکمیل بررسی ها هیئت کارشناسان منتخب از سوی وزارت بازرگانی برای بررسی معیارها اقدام می نماید. اساس انتخاب ها 5 معیار زیر می باشد.

نوآوری یا کارآفرینی در دانمارک یکی از موارد مهم برای اخذ ویزای کارآفرینی در این کشور است. این مورد با پاسخ پرسش های زیر تعیین می گردد:

  • آیا این ایده کسب و کار جدید است؟
  • آیا این راه حل منحصر به فرد است؟
  • آیا این ایده اساس هوشمندانه دارد؟

راه اندازی سرمایه گذاری و کارآفرینی در دانمارک

مراحل سرمایه گذاری و کارآفرینی و اخذ اقامت های در ارتباط با موضوع کارآفرینی به قرار زیر است:

  • این کار به منظور کمک به کارآفرینان مستعد برای مهاجرت می باشد.
  • این افراد با اخذ تاییدهای لازم قادر به اخذ اقامت موقت می باشند.
  • این اقامت موقت تا 2 سال معتبر خواهد بود.
  • چنانچه افراد بتوانند 3 سال بعد از این مدت کارآفرینی نمایند قادر به اخذ اقامت دائم دانمارک خواهند بود.

آموزش کارآفرینی در دانمارک

یکی از اصلی ترین دلایل ورودی سرمایه گذاران بین المللی برای کارآفرینی در دانمارک، ارائه آموزش های پیشرفته در این حوزه به متقاضیان می باشد. به عبارت دیگر، تعهد دولت دانمارک به تشویق فعالیتهای کارآفرینی با رشد آموزش کارآفرینی در دانمارک بسیار هماهنگ است. همچنین، محبوبیت چنین برنامه هایی نیز تحت تاثیر نیاز روزافزون به مهارت های کارآفرینی در نیروی کار قرار گرفته است. به طور کلی، دانمارک برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی متفاوت شهروندان خود، انواع برنامه های آموزش کارآفرینی درجه یک را در سطوح مختلف آموزشی ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند کارآفرینی در دانمارک را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند کارآفرینی در دانمارک

 

ثبت ویژگی بیومتریک در سرمایه گذاری و کارآفرینی در دانمارک

به منظور ارسال تقاضاء مجوز اقامت ویژگی های بیومتریک متقاضی باید روی کارتی ثبت و ذخیره گردد. ویژگی های بیومتریک شامل تصویر چهره و اثر انگشت متقاضی می باشد. چنانچه متقاضی نتواند این ویژگی ها را ثبت نماید. بدین ترتیب تقاضاء رد می گردد و دیگر بررسی نمی گردد. ویژگی های بیومتریک به روش های مختلف ثبت می گردد. محل و نحوه اقدام در تغییر این ثبت موثر می باشد. بطور مثال موارد زیر از روش های این ثبت می باشد:

  • متقاضی در محل دیپلماتیک دانمارکی مدارک و تقاضاء خود را ارائه نماید.
  • مدارک و تقاضاء و ثبت مشخصات توسط مرکز شهروندی دانمارک یا پلیس محلی باید تایید گردد.
  • ویژگی ها ثبت می گردد.
  • در صورت تقاضا برای دیپلماتیک نروژی یا سوئدی، شخص بطور حضوری باید 2 عکس چهره ارائه نماید.
  • چنانچه متقاضیان آنلاین و یا از طریق فردی دیگری اقدام نماید باید حضوری ثبت ویژگی ها را انجام دهد.

پتانسیل بازار از موارد شرایط کارآفرینی در دانمارک

تا چه میزان با پتانسیل های بازار این کشور آشنایی داریم؟ باید با این پرسش مواجهه اصولی و اساسی به عمل آید. این معیار نیز با پاسخ سوالات زیر سنجیده می شود:

  • آیا بازار برای این ایده به اندازه کافی بزرگ است؟
  • آیااین ایده به اندازه کافی راحت الوصول است؟
  • آیا بازار این ایده رقابتی است یا انتخابی می باشد؟

در این کشور کسب و کارهای مقایسه ای و ایده آل، با فناوری قابل دسترس به جهان راه اندازی می شوند. در این زمینه سوال اصلی این است که آیا این ایده این امکان و شرایط را دارا می باشد؟ استطاعت مالی از شرایط مهم نیست. اما در هر صورت شرکت کننده باید قادر به تامین نیاز های خود باشد. متقاضیان قادربه آپلود کسب و کار خود می باشند.

شرایط مالی جهت اخذ ویزای تجاری دانمارک

به منظور اخذ اقامت با طرح استارت آپ در این کشور، متقاضیان ملزم به ارائه مستندات برای استطاعت مالی می باشند. متقاضی در زمان ارائه تقاضا باید سند یا معادل مبلغ یک سال حقوق اجتماعی بدون مالیات را داشته باشد. همچنین باید حداقل 30 سال داشته باشد. این مدارک باید بطور مستند ارائه گردد. به منظور ارائه مستندات گزارش بانکی به نام متقاضی مبنی بر وجود مبلغ مورد نظر کافی می باشد. این گواهی و گزارش باید حداکثر متعلق به 30 روز قبل از درخواست باشد. متقاضی اصلی برای اخذ ویزا باید سالانه 130188DKK (کرون دانمارک) بپردازد. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در دانمارک را مطالعه بفرمائید.

شرایط کارآفرینی در دانمارک و هزینه های ویزا

شرایط کارآفرینی در دانمارک و هزینه های ویزا

در این قسمت هزینه های اخذ ویزای تجاری برای همسر و فرزند متقاضی بررسی می گردد. هزینه اخذ ویزا برای این افراد به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به کرون دانمارک
متقاضی با همسرDKK260376
متقاضی با همسر و فرزندDKK303108
متقاضی با فرزندDKK172992
همسر متقاضی به تنهاییDKK130188
همسر متقاضی با فرزندDKK172992
فرزند متقاضی به تنهاییDKK42804

تقاضاء برای اجازه اقامت و کار می تواند مرتبط با گسترش یک مجوز اقامت و کار زیر نظر شروع یک برنامه در این کشور باشد. موارد مورد نیاز برای این تقاضاء به صورت زیر می باشد که در بخش های بعد به طور تفصیلی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

شناسه پرونده و ضبط ویژگی های بیومتریک در دانمارک

پیش از اقدام برای تقاضاء باید یک شناسه حقوقی ایجاد گردد. این شناسه می تواند توسط متقاضی یا کارفرما ایجاد شود. ایجاد این شناسه مستلزم پرداخت هزینه می باشد. باید در تقاضاء شناسه ایجاد شده ذکر گردد. به عبارت دیگر شناسه هزینه مربوط به بررسی تقاضاء می باشد. این هزینه صرفه نطر از نتیجه تقاضاء غیر قابل عودت می باشد. به منظور تقاضاء مجوز اقامت و کار در این کشور ویژگی های بیومتریک متقاضی ضبط و ذخیره می گردد. این ویژگی ها مربوط به تصویر چهره و اثر انگشت متقاضی می باشد. این اطلاعات بیومتریک در تراشه کارت اقامت متقاضی حفط و نگهداری می شود. در صورتی که متقاضی ویژگی های بیومتریک را نداشته باشد تقاضاء رد می گردد.

عوامل موثر بر راه اندازی نوآفرینی در دانمارک

برای شرکت ها، قوانین استخدام منعطف و فقدان فساد، این کشور را به یکی از بهترین مکان های جهان برای انجام تجارت تبدیل کرده است. شهروندان این کشور از اقتصاد گسترده، سیستم آموزشی مستحکم و سنت‌های دموکراتیک بهره می ‌برند. اعتماد، صراحت و فقدان تقریبا کامل فساد، این کشور را به مکانی عالی برای انجام تجارت تبدیل کرده است. ارتباط با سازمان های دولتی آسان است و مالیات ها  در حالی که بالا هستند ساده و شفاف هستند.

مدل دانمارکی “انعطاف پذیری” به این معنی است که استخدام کارگران آسان است و در صورت تغییر شرایط کسب و کار، رها کردن آن ها خیلی سخت نیست. و یک سیستم آموزشی با تأمین مالی مالیاتی که برای دانش ‌آموز رایگان است، عرضه ثابت نیروی کار آموزش ‌دیده را تضمین می‌کند. خدمات شهری مانند برق، آب و پهنای باند قابل اعتماد و قابل دسترسی در سراسر کشور هستند.

مهم ترین عوامل برای راه اندازی کسب و کار در این کشور عبارتند از:

  • انعطاف پذیری در محل کار
  • اعتماد متقابل
  • سلسله مراتب خیلی کم
  • چشم انداز بین المللی
  • افزایش تمرکز بر سلامت

مدارک لازم اخذ اقامت دانمارک

به منظور تقاضاء برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی باید مدارک زیر ارائه گردد:

  • اخذ ارزیابی مثبت از سوی هیئت کارشناسان اداره کسب و کار برای ایده کسب و کار ارائه شده.
  • ارائه ساختار مالکیتی شرکت (در صورتی که شرکت بیش از یک مالک داشته باشد.)
  • ارائه مدرک مبنب بر استطاعت مالی برای هزینه های سال اول
  • ارائه فرم درخواست

برای تکمیل فرم درخواست می توان از طریق NemID اقدام نمود. افرادی که قادر به اقدام از این طریق نمی باشند. از این رو می توانند از طریق SD1 اقدام نمایند. در این صورت می توان از رمز عبور و نام کاربری اخذ شده از برنامه استفاده نمود. با اخذ آن قادر به دریافت فرم و تکمیل آن می باشند.

بررسی شرایط کارآفرینی در دانمارک

هرساله تنها 500 مجوز اقامت و کار از طریق کارآفرینی به متقاضیان اعطاء می گردد. زمان اعطاء این مجوز ها از 1 ژانویه تا 31 دسامبر می باشد. آژانس های بین المللی کار در این کشور برنامه های کاربردی کارآفرینی را اخذ می نمایند. کارآفرینی یکی از نمونه های سرمایه گذاری می باشد.

متقاضیان باید با روش های اقامت دانمارک آشنایی کافی داشته باشند. افرادی که قصد کار در این کشور را دارند باید با دستمزد کار در دانمارک آشنا شوند. قطعا برای اقدام از این طریق نیازمند وکیل و مشاور می باشید. وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این امر قادر به همراهی شما می باشند. شما با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین مشاوره را در زمینه مهاجرت اخذ نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص کارآفرینی در دانمارک

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • اکوسیستم کارآفرینی در دانمارک به چه صورت است؟ تمامی سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال کارآفرینی در دانمارک هستند،  باید به خوبی با اکوسیستم کارآفرینی در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند کارآفرینی در دانمارک مواجه خواهند شد. بنابراین توصیه می شود که اتباع کشورهای خارجی قبل از شروع کارآفرینی خود در دانمارک، اکوسیستم کارآفرینی در این کشور را به طور دقیق بررسی کنند. به طور کلی، اکوسیستم کارآفرینی در دانمارک پر جنب و جوش و مساعد برای پروژه ایده های نوآورانه و رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک است. که شامل طیف وسیعی از عناصر به هم پیوسته است که با یکدیگر برای حمایت و ترویج کارآفرینی درکشور کار می کنند.
  • چالش های اساسی کارآفرینی در دانمارک چگونه خواهد بود؟ کارآفرینی در دانمارک نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی دارای چالش های متعددی در حوزه های مختلف می باشد. به عبارت دیگر، کارآفرینی در دانمارک در کنار مزیت های بی شماری که برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در زمینه های گوناگون می باشد. اصلی ترین چالش کارآفرین در دانمارک بوروکراسی های اداری پیچیده در این کشور برای راه اندازی کسب و کار یا راه اندازی شرکت می باشد. به طور کلی مسائل اداری در دانمارک بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار زمان بر می باشد. همچنین چالش های کارآفرینی در دانمارک شامل رقابت، اشباع بازار، تغییر مقررات، نوسانات اقتصادی و تفاوت های فرهنگی می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *