مهاجرت سرمایه گذاری در جمهوری چک

کارآفرینی در چک

کارآفرینی در چک

کارآفرینی در چک یکی از راه هایی است که در میان برنامه های مهاجرتی به کشور چک وجود دارد، این روش سرمایه گذاری است. البته با توجه به گسترده بودن این موضوع پیشنهاد می کنیم برای طی نمودن مسیر درست با افراد متخصص در موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت درباره این زمینه مشاوره نمایید تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به این قضیه اقدام نمایید.

سرمایه گذاری در جمهوری چک

فرد برای سرمایه گذاری در جمهوری چک از طریق کارآفرینی باید حداقل 20 شغل تمام وقت (برای شهروندان اتحادیه اروپا) ایجاد کند و باید مبلغ حداقل 75.000.000CZK (کرونا چک) تقریبا 2850000€ (یورو) یا 3250000$ (دلار آمریکا)) سرمایه گذاری کند. به موجب آن کل مبلغ لازم نیست به صورت نقدی سرمایه گذاری شود بلکه تا 60% از این مبلغ می تواند از طریق دارایی ارائه شده باشد، به عنوان مثال می توان به ماشین آلات، املاک و مستغلات و دانش اشاره کرد. سرمایه گذار باید یک برنامه تجاری را در رابطه با سرمایه گذاری ارائه دهد. در طرح تجاری یا بیزنس پلن باید دلایل سرمایه گذاری در جمهوری چک مشخص شود. اینکه چه تعداد شغل ایجاد می شود و چگونه می تواند به نفع اجتماعی و اقتصادی کشور باشد. خانواده و فرزندان نیز مجوز اقامت طولانی مدت در جمهوری چک را دارند.

استانداردهای سرمایه گذاری در چک

سرمایه گذاری در جمهوری چک را می توان از لحاظ استانداردهای سرمایه گذاری ایده آل دانست، زیرا یکی از نکاتی که برای سرمایه گذار خارجی در اولویت قرار دارد، موضوع مصادره اموال و نحوه برخورد نظام قضایی کشور مقصد با سرمایه گذار خواهد بود. از این رو کشور چک جزو کشورهایی است که نظام قضایی خوبی داشته و تفاوتی میان شهروندان تبعه چک و افراد خارجی قائل نمی شود. برای اطمینان از این موضوع مصادره اموال در کشور چک را در 4 سال گذشته بررسی نمودیم و بنابر اطلاعات بدست آمده ریسک مصادره اموال در کشور چک برابر با 1 بوده که نشان دهنده ریسک پایین این موضوع و امنیت بالای سرمایه گذاری در جمهوری چک است.

ثبت شرکت زمانی ساده است که مواجهه با ساختارهای شرکتی کار هر روز شما باشد. اما کارآفرینان در واقع، مهندس، هنرمند، صنعتگر و مخترعان هستند. آنها حقوق دان، وکیل و حسابدار نیستند و بسیاری از آنها حتی نمی ‌دانند کدام وکیل یا حسابدار را باید برای انجام کارهای خود استخدام کنند.

شرایط کارآفرینی در چک

ویزای کسب و کار بلند مدت کارآفرینان به افرادی که با هدف راه اندازی بیزینس جدید و کارآفرینی وارد چک می شوند امکان سرمایه گذاری می دهد. اغلب افراد ترجیح می دهند چنین اقدامی را از طریق شرکت با مسئولیت محدود انجام دهند. مدیر عامل شرکت و اعضای خانواده وی از طریق قرار دادن سرمایه حداقل 2.000.000CZK (کرونا) (معادل 80000€ (یورو)) در شرکت می توانند. این ویزای بلند مدت را اخذ کنند. پروسه اخذ این ویزا معمولاً 120 روز بوده و در ابتدا 6 ماهه صادر می شود. در نهایت، امکان تمدید آن به مدت 1 سال دیگر نیز وجود دارد.

سرمایه گذاری در جمهوری چک از طریق کارآفرینی نیز به دلیل اشتغال زایی برای بیش از بیست نفر در جمهوری چک در همان طبقه بندی ثبت شرکت قرار خواهد گرفت. این سرمایه گذاری می بایست حدودا 75000CZK (کرونا جمهوری چک) باشد. لازم به ذکر است که بیش از نیمی از این پول به هر طریقی می تواند به این کشور آورده شود. لازم است که سرمایه گذاری بتواند در طرح تجاری خود دلایل مناسبی برای وجود توجیه اقتصادی در راستای بهبود اقتصاد و صنعت و منافع کشور چک ارائه نماید.

اقامت بلند مدت از طریق کارآفرینی در چک

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد کارآفرینی و شروع یک بیزینس جدید در کشور چک را دارند، تا بتوانند از طریق این ویزا سرمایه گذاری در جمهوری چک انجام دهند. معمولا در این پروسه، کارآفرینان با توجه به ساختار و امکان هایی که شرکت با مسئولیت محدود ارائه میدهد مورد توجه سرمایه گذاران خارجی بوده و ثبت این نوع شرکت را انتخاب میکنند.

برای شرکت با مسئولیت محدود بایستی سرمایه اولیه را حداقل 2.000.000CZK (کرونا چک) معادل 80000€ (یورو) در نظر گرفت، از این طریق تنها مدیر عامل شرکت و اعضای خانواده او می توانند برای ویزای بلند مدت کسب و کار درخواست دهند و سرمایه گذاری در جمهوری چک را انجام دهند، دریافت ویزا بلند مدت کسب و کار معمولا 120 روز طول خواهد کشید و سپس در ابتدا این ویزا برای مدت 6 ماه صادر شده و پس از آن برای مدت 1 سال تمدید می گردد.اقامت بلند مدت از طریق کارآفرینی در چک

درصد مالیات دریافتی در جمهوری چک

نرخ مالیات در جمهوری چک طی سال های اخیر تقریبا ثابت بوده و نوسان آنچنانی نداشته است. لازم به ذکر است که هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر باشد، در مقابل سود سرمایه‌ گذاری پایین‌ تر خواهد بود. مالیات سالانه کشور جمهوری چک حدود 5.14% است که البته از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است. این دو شاخص اقتصادی در کنار هم نشان دهنده رشد مثبت اقتصادی جمهوری چک است و در نتیجه این امر باعث ترغیب سرمایه‌ گذاران خارجی می ‌شود. از طرفی نرخ بهره بانکی نیز در این ارزیابی مهم است چون هر چقدر این نرخ پایین ‌تر باشد نشان دهنده نرخ پایین ‌تر تورم خواهد بود.

ثبت شرکت در جمهوری چک

ثبت شرکت در جمهوری چک همچنان فرآیندی زما‌بر است و به کاغذبازی، دریافت امضاهای زیاد، ثبت در دفاتر اسناد رسمی، افتتاح حساب بانکی، داشتن کارت شناسایی و تایید هویت و مراجعه‌ حضوری به ادارات و دپارتمان ‌های مختلف نیاز دارد. در مقابل تمام مراحل ثبت شرکت در انگلستان به صورت الکترونیکی انجام می ‌شود و تحت حمایت کامل دولت این کشور است. از این بهتر، تاسیس شرکت در استونی، یکی از پیشگامان دنیا در نوآوری ‌های مربوط به کارآفرینی دیجیتال است که تنها در چند دقیقه می ‌توانید کمپانی خود را ثبت کنید. در دنیای استارتاپ ‌ها، بهایی که بابت شکست می‌ پردازیم، میزان میل و رغبت ما برای خطر کردن را نشان می‌ دهد. ما باید بیشتر ریسک‌ پذیر باشیم و بیشتر مواقع باید تلاش کنیم هزینه‌ های شکست را کاهش دهیم.

برای راه ‌اندازی یک کسب و کار باید چارچوبی یکسان در تمام اروپا اجرا شود تا کمپانی ‌های مختلف در هر کدام از کشورهای اروپایی بتواند در یک محیط قانونی واحد و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، کسب و کار خود را راه‌ اندازی کنند. نه تنها سیستم باید آنقدر منعطف باشد که به کمپانی ‌ها اجازه دهد تا زیر نظر قوانین متناسب با کشور خود فعالیت کنند، بلکه باید آنقدر ساده باشد که به هر کسی اجازه دهد هر جایی کسب و کار خود را راه‌ اندازی کند و نگران این نباشد که آیا شهروند جایی است یا در محلی چندین سال سکونت داشته است.

مزایا کارآفرینی در چک

کشور چک با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد در قلب اروپا و شرایط مطلوب اقتصادی و نرخ پائین بیکاری همواره گزینه مناسبی برای کارآفرینی، سرمایه گذاری و کسب و کار است. سرمایه گذاری در کشور چک با توجه به نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در سال های اخیر، نسبتاً سود آور است و دولت چک هم بنا بر سیاست های اقتصادی خود برای جذب سرمایه گذاری خارجی شرایط خوبی را فراهم آورده است از این رو کشور چک بسیار مورد توجه سرمایه گذاران خارجی بوده تا از این طریق تجارت خود را رونق دهند.

این کشور تنش های سیاسی زیادی را تجربه کرده است که می تواند بی ثباتی آن را در چشم کارآفرینان بالقوه قرار دهد. اصلاحات قانونی و قضایی آرام به تحقق بخشیدن به این واقعیت می انجامد که می تواند تاریخ سیاسی را از ائتلاف های دولتی توضیح دهد. کمبود نیروی کار و پیری جمعیت نیز مانع جدی برای توسعه کشور و محدود کردن توانایی کشور در برآورده ساختن نیازهای تولید می شود. اطلاعات در خصوص شرایط مهاجرت به چک از طریق کارافرینی را از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *