مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

کارآفرینی در لیتوانی

کارآفرینی در لیتوانی

موضوع کارآفرینی در لیتوانی در سال 2024، موضوعی است که بسیاری از مردم جهت مهاجرت به این کشور انتخاب می­ کنند. سرعت رشد اقتصاد در این کشور بالا است. همین موضوع توانسته این کشور را هم اکنون به عنوان قطب اقتصاد اروپا برشمارد. از آنجائیکه شرایط اقتصادی در این کشور بسیار مناسب است. افراد زیادی برای به دست آوردن اقامت اروپا از طریق کارآفرینی در لیتوانی اقدام می نمایند.

ناگفته نماند این کشور عضو شنگن می ­باشد. کسانی که موفق به کسب اقامت این کشور شوند به راحتی می­ توانند در تمامی حوزه شنگن سفر نمایند. با توجه به شرایط اقتصادی که در این کشور وجود دارد، بازار کار در این کشور بسیار مناسب است. افراد زیادی برای سرمایه گذاری به این کشور وارد می­ شوند.

همانطور که می ­دانید امروزه کارآفرینی یکی از مسائل بسیار مهمی است که اکثر کشورها به آن اهمیت ویژه ای می ­دهند. این کشور نیز از کارآفرینان خارجی استقبال می ­نماید. برای این دسته افراد امتیازاتی را قرار داده است. از جمله امتیازاتی که دولت لیتوانی برای کارآفرینان در نظر گرفته است. می توان به صدور ویزای 1 ساله برای فرد و اعضاء خانواده، افتتاح حساب های بانکی شرکتی، صدور وام های بانکی به کارآفرینان را نام برد. علاوه بر اینکه این کشور دارای شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی است. هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است. مقاله پیش رو توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد نگارش و بررسی دقیق قرار گرفته شده است.

ثبت شرکت برای کارآفرینی در لیتوانی

همانطور که پیش تر بیان نمودیم کشور این کشور از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است. علاوه بر این، این کشور از لحاظ امنیت بسیار مناسب و بی خطر برای زندگی می باشد. واحد پول این کشور یورو می­ باشد. این کشور دارای ثبات اقتصادی نسبی بوده و همچنان در تلاش است تا اقتصادی پایدار را شامل شود.

از جمله دلایل بسیار مهمی که باعث شده است که بسیاری از کارآفرینان این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند عبارتند از :

  • افراد بدون شریک لیتوانیایی می­ توانند مالکیت شرکت در این کشور را به دست آورند.
  • کارآفرینان خارجی نیز می­ توانند از تمامی امتیازات بانی این کشور برخوردار گردند.
  • کارآفرینان با سرمایه گذاری در این کشور به راحتی می توانند وارد مراودات بانکی با سایر کشورهای اروپایی شوند.
  • کارآفرینان از تمامی خدمات بانکی و ارزی و وام های این کشور برخوردارند.
  • سفر نمودن به تمامی اتحادیه اروپا و حوزه شنگن
  • کارآفرینان همچنان می­ توانند از تمامی خدمات بهداشتی و آموزشی این کشور بهره ­مند گردند.
  • در نهایت کارآفرینان می­ توانند اقامت این کشور را پس از مدت 3 سال کسب نمایند.

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در لیتوانی

افراد برای ثبت شرکت جهت کارآفرینی در این کشور بایستی مدارک زیر را به مقامات این دولت ارائه نمایند.

  • ارائه و تکمیل فرم ثبت نام برای کارآفرینی
  • انتخاب نمودن نام برای شرکت
  • ارائه اسکن پاسپورت مدیر عامل
  • ارائه 1 قطعه عکس
  • سند مالکیت
  • ارائه پرینت حساب بانکی
  • ارائه یک نسخه کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری

جهت مهاجرت به این کشور می توانید ابتدا مقاله مهاجرت به لیتوانی را بررسی بفرمائید.

مراحل کارآفرینی در لیتوانی

افرادی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارند از نقطه شروع و تا زمانی که بتواند به ایجاد کسب و کاری موفق دست یابد مراحلی را بایستی طی نماید. کارآفرینان در ابتدا وضعیت اقتصادی این کشور را مورد بررسی قرار می ­دهند و پس از آن برنامه ایی اقتصادی برای ایجاد کسب و کاری مفید در این کشور می­ پردازند. همچنین کارآفرینان حمایت هایی را که دولت مذکور برای کارآفرینان در نظر گرفته است را مورد بررسی قرار می ­دهند. و در نهایت تصمیم به ایجاد شرکت مورد نظر خود می ­نمایند. سرمایه گذاری در لیتوانی را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

مراحل کارآفرینی در لیتوانی

اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

افراد برای اینکه بتوانند اقامت کشور لیتوانی را به دست آورند بایستی مراحلی را بگذرانند. شرایط به دست آوردن اقامت این کشور برای افرادی که از اتحادیه اروپا به این کشور سفر نموده اند متفاوت است. اما افرادی که خارج از اتحادیه اروپا برای کارآفرینی در این کشور آمده اند به این گونه است که افراد در ابتدا بایستی ویزا نوع C این کشور را دریافت کنند.

افراد با ویزا نوع C می­ توانند برای انجام کارهای اولیه کسب وکار خود به مدت 90 روز در این کشور حضور داشته است. مراحل اداری کسب و کار خود را به انجام برساند. پس از انجام مراحل اداری کار آفرینی دولت این کشور برای کارآفرینان مجوز اقامت صادر می­ نماید. ناگفته نماند افراد با ویزا نوع C می توانند به تمامی اتحادیه اروپا و حوزه شنگن رفت و آمد داشته باشند.

اخذ بلوکارت اتحادیه اروپا از طریق لیتوانی

اتحادیه اروپا برای آن دسته از افرادی که خارج از اتحادیه اروپا وارد این منطقه شده اند. در صورتی که دارای مهارت های حرفه ایی باشند بلوکارت (کارت انجام کار) صادر می­ نماید. این کارت به مدت 3 سال دارای اعتبار است. پس از آن به مدت 3 سال دیگر تمدید می ­گردد. افراد توسط این کارت می­ توانند تمامی اعضاء خانواده اعم از همسر و فرزندان خود را به این کشور بیاورند. همچنان افراد پس از مدت 5 سال می ­توانند نسبت به اقامت دائم خود در این کشور اقدام نمایند.

افرادی که برای دریافت بلوکارت اتحادیه اروپا درخواست می­ دهند، در صورتی که اداره مهاجرت با درخواست آنها موافقت نمود بایستی بلوکارت خود را رسمی نمایند.

شرایط لازم جهت رسمی نمودن بلوکارت اتحادیه اروپا عبارتند از:

  • ارائه فرم درخواست که توسط شخص تکمیل شده است.
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • دارا بودن ویزای نوع C و یا ویزای نوع D

افرادی که قصد ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در این کشور را دارند با سوالات زیادی رو به رو می شوند، از جمله:

  1. افراد برای سرمایه گذاری باید داری حداقل چه میزان سرمایه باشند؟
  2. افراد با دریافت ویزای نوع C می­ توانند از سایر حقوق شهروندی این کشور برخوردار گردند؟
  3. قبل از دریافت اقامت کشور لیتوانی آیا اعضاء خانواده می توانند به تحصیل و کار در این کشور بپردازند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات عزیزان در این زمینه می ­باشد. افراد علاقه مند می توانند با کارشناسان این مجموعه جهت راهنمایی و مشاوره ارتباط برقرار نمایند. همچنین در میان روش های مهاجرتی از این قبیل کار در لیتوانی را مطالعه فرمائید.

سوالات متداول در خصوص کارآفرینی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به چند سوال متداول شما در خصوص کارآفرینی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • ویزای مناسب برای کارآفرینی لوکزامبورگ چیست؟ افراد با ویزا نوع C می توانند برای انجام کارهای اولیه کسب وکار خود به مدت 90 روز در این کشور حضور داشته است. مراحل اداری کسب و کار خود را به انجام برساند. پس از انجام مراحل اداری کار آفرینی دولت این کشور برای کارآفرینان مجوز اقامت صادر می نماید.
  • مراحل کارآفرینی در لیتوانی چیست؟ کارآفرینان در ابتدا وضعیت اقتصادی این کشور را مورد بررسی قرار می دهند و پس از آن برنامه ایی اقتصادی برای ایجاد کسب و کاری مفید در این کشور می پردازند. همچنین کارآفرینان حمایت هایی را که دولت مذکور برای کارآفرینان در نظر گرفته است را مورد بررسی قرار می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *