مهاجرت به کشور آمریکا

چگونه شانس لاتاری در ایران را افزایش دهیم؟

چگونه شانس لاتاری در ایران را افزایش دهیم؟

با بررسی شانس لاتاری در ایران متوجه خواهید شد شانس خوبی برای برنده شدن در لاتاری این کشور خواهید داشت. ایران جزو کشورهای دسته با نژاد کم در آمریکا محسوب شده.  لذا شانس بیشتری برای برنده شدن در لاتاری آمریکا دارد. امسال 55000 ویزا در برنامه ویزای تنوع نژادی در لاتاری آمریکا به برندگان خوش شانس تعلق می گیرد.

سوالات متداول در باب شانس لاتاری در ایران

هموطنان ایرانی نیز امسال جز کشورهای واجد شرایط برای ثبت نام لاتاری هستند و جزو کشورهای با سهمیه خوب نسبت به سایر کشورها هستند. شانس لاتاری در ایران در سال گذشته بیش از5000 نفر بوده است. این سهمیه هر سال متفاوت است. اما پیش بینی می شود در سال جدید نیز شانس لاتاری در ایران بیش از 5000 نفر باشد. با استفاده از خدمات مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در هر کجای دنیا که می خواهید زندگی کنید.

بررسی شانس لاتاری در ایران

این برنامه که به عنوان قرعه کشی گرین کارت نیز شناخته می شود، به 55000 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده اند اجازه می دهد اقامت دائم ایالات متحده را دریافت کنند. برندگان قرعه کشی از کشورهایی هستند که معمولاً مهاجران زیادی به ایالات متحده نمی فرستند. این برنامه تحت قانون مهاجرت سال 1990 به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به جمعیت مهاجر کشور توسعه یافته است. قرعه کشی ویزا به افراد و خانواده هایی که در غیر این صورت مسیر قانونی مهاجرت را ندارند اجازه می دهد تا گرین کارت دریافت کنند.

سال گذشته بیش از 13 میلیون نفر در سراسر جهان برای قرعه کشی گرین کارت اقدام کردند، از جمله متقاضیان و اعضای خانواده آنها. دوره درخواست به مدت 35 روز ادامه داشت. برندگان به صورت تصادفی در 6 منطقه جغرافیایی انتخاب شدند. وزارت امور خارجه اعلام کرده است که هیچ کشوری نمی تواند بیش از 7% از ویزای تنوع موجود را در 1 سال دریافت کند.

در زیر 10 کشور برتر برندگان لاتاری در سال گذشته را مشاهده می کنید که ایران نیز جزو آنهاست:

نام کشورتعداد ویزای برنده شده
مصر6005 ویزا
سودان6001 ویزا
روسیه6001 ویزا
الجزایر6001 ویزا
ازبکستان6001 ویزا
ایران5739 ویزا
اوکراین4949 ویزا
مراکش4138 ویزا
نپال3802 ویزا
جمهوری دموکراتیک کنگو3347 ویزا

چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا؟

انتخاب برندگان قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا کاملاً تصادفی است. برای 50000 ویزای موجود در هر سال، بین 13 میلیون تا 20 میلیون واجد شرایط از کشورهای مختلف جهان درخواست می دهند. البته، مردم همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش شانس موفقیت خود هستند. به عنوان مثال، برخی بیش از 1 بار سعی کرده اند وارد شوند. این امر باعث شد تا وزارت امور خارجه ایالات متحده سیستمی را پیاده کند که به طور خودکار هر شخصی را که چندین ورودی ارسال می کند رد صلاحیت کند. و رد صلاحیت برای همه ثبت نام های شما اعمال می شود. با این حال، شما می توانید شانس خانواده خود را برای اقامت در ایالات متحده با روش های مختلف قانونی و قابل قبول افزایش دهید، که ما در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

در شکل زیر به صورت خلاصه روش های افزایش شانس لاتاری در آمریکا آمده است:

روش های افزایش شانس لاتاری آمریکا

شرایط ثبت نام ایرانیان در لاتاری آمریکا

متقاضیان واجد شرایط دریافت ویزای تنوع نژادی هستند در صورتی که کشور مبدأ آنها در 5 سال گذشته کمتر از 5000 مهاجر به ایالات متحده فرستاده باشد. لیست کشورهای واجد شرایط بسته به آمار مهاجرت سال به سال متفاوت است. به عنوان مثال، بومیان متولد شده در برزیل، کانادا، کره جنوبی و بریتانیا واجد شرایط قرعه کشی ویزای 2023 نیستند.

  • واجدین شرایط باید حداقل دارای مدرک دبیرستان یا حداقل 2 سال سابقه کار در حرفه ای باشند که حداقل 2 سال آموزش نیاز دارد.
  • پس از پذیرش، برندگان قرعه کشی گرین کارت از شرایط پذیرش مشابه سایر متقاضیان گرین کارت در ایالات متحده پیروی می کنند.

از افرادی که برای لاتاری انتخاب می شوند دعوت می شود تا در طول سال مالی بعدی دولت آمریکا، تا 30 سپتامبر برای دریافت ویزای مهاجرتی اقدام کنند. برندگان باید به سرعت برای دریافت ویزا اقدام کنند. می تواند تا پایان سال مالی به پایان برسد. همچنین متقاضیان تشویق می شوند تا دستورالعمل های موجود در نامه اطلاع رسانی خود را برای تکمیل کامل اطلاعات مورد نیاز دنبال کنند. وزارت امور خارجه هر سال زمان ثبت نام لاتاری در آمریکا را به طور گسترده منتشر می کند.

برنده شدن لاتاری آمریکا

متقاضیان لاتاری ویزای آمریکا به صورت تصادفی در برنامه گرین کارت انتخاب می شوند. متقاضیان منتخب و اعضای نزدیک خانواده آنها ویزاهای مهاجرتی تنوع را دریافت خواهند کرد که به آنها حق قانونی زندگی و کار دائمی در ایالات متحده را می دهد. شما و خانواده تان می توانید گرین کارت دریافت کنید، اما باید فوراً برای برنامه کارت سبز آتی اقدام کنید تا بهترین شانس انتخاب شدن را داشته باشید. برای برنده شدن یک کارت سبز از طریق برنامه گرین کارت، باید تمام 16 مرحله ذکر شده در زیر را دنبال کنید، اما نگران نباشید ما در کل فرآیند به شما کمک خواهیم کرد. همه مراحل بسیار مهم هستند، به همین دلیل باید همیشه از خدمات مهاجرت حرفه ای مانند دفتر کارت سبز ایالات متحده استفاده کنید تا از رد صلاحیت شدن درخواست خود جلوگیری کنید.

درخواست لزوماً دشوار نیست، اما برخی از مراحل مهم وجود دارد که متقاضیان باید با دقت بسیار آنها را دنبال کنند تا بتوانند بهترین شانس را برای انتخاب شدن و در نهایت مهاجرت به ایالات متحده داشته باشند. اگر می خواهید ویزای مهاجرتی را بگذرانید و در نهایت به شما اعطا شود که به شما و خانواده شما اجازه ورود به ایالات متحده را می دهد، آمادگی کامل برای مصاحبه ویزا ضروری است. پس از اینکه مرکز کنسولی کنتاکی درخواست تکمیل شده شما را بررسی کرد، ایمیلی از آنها دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور محل اقامت شما برنامه ریزی شده است.

شانس لاتاری در ایران در سال های آینده

ایران جز منطقه قاره آسیا برای سهمیه بندی لاتاری در آمریکا است. هر چه تعداد کشورهای آسیایی کمتری واجد شرایط لاتاری آمریکا شوند سهمیه ایران افزایش خواهد داشت. البته به گفته مقامات آمریکایی این سهمیه بیش از 7% کل سهمیه نخواهد بود. به صورت کلی سهمیه ایران در لاتاری های گذشته متفاوت بوده است و از 3500 الی 6000 نفر در سال متغیر بوده است. با توجه به بررسی ها و آمار مشخص شده است که سهمیه ایران در سال های آینده در حدود 5000 نفر در سال باشد. با افزایش مهاجرت ایرانیان به آمریکا این سهمیه می تواند کاهش یابد. همچنین لزوم ارائه پاسپورت برای ثبت نام و ویزا منجر به کاهش تعداد ثبت نامی شده است. در حال حاضر ایران جزو 10 کشور با سهمیه بالا برای لاتاری آمریکاست.

  • 2 سال گذشته سهمیه ایران 6001 ویزا بوده است.
  • در سال گذشته سهمیه ایران 5739 ویزا بوده است.
  • به صورت متوسط در 10 سال گذشته سهمیه ایران حدود 4500 ویزا در سال بوده است.

در نمودار زیر شانس لاتاری در ایران در سال های اخیر آمده است:

سهمیه ایران در لاتاری آمریکا

میزان ثبت نام کنندگان در لاتاری آمریکا

تعداد افرادی که هر ساله در قرعه کشی گرین کارت شرکت می کنند متفاوت است. در سال 2007 حدود 9 میلیون نفر، در سال 2012 19 میلیون نفر و در سال 2015 14 میلیون نفر بود و هر سال ایم میزان با توجه به دسترسی آزاد به اینترنت و علاقه به مهاجرت به آمریکا افزایش یافته است. هر سال 50000 نفر ویزا می گیرند (حدود 125000 نفر هر سال قرعه کشی می شوند، زیرا حدود نیمی از آنها یا پس از برنده شدن درخواست خود را انجام نمی دهند یا شرایط مهاجرت را برآورده نمی کنند. اگر تعداد افراد متقاضی در یک منطقه کمتر باشد، مطمئناً شانس شما در آن منطقه افزایش می یابد. در حالی که نمی توانید بدانید چند نفر تا زمان اعلام آمار از قرعه کشی آن سال درخواست می کنند، به طور کلی، اگر اهل اقیانوسیه باشید، بیشترین شانس را خواهید داشت.

به طور متوسط ​​بستگی به منطقه و سال (برای اروپایی ها اخیراً حدود 1:45) بسته به منطقه بین المللی 1:25 تا 1:75 شانس گرفتن گرین کارت با رویای آمریکایی دارد. با توجه به مقررات جدید گذرنامه تعداد شرکت کنندگان به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود، بنابراین احتمالاً دوباره به 1:25 افزایش می یابد! این بدان معناست که تقریباً هر 25 متقاضی در واقع گرین کارت دریافت می کند. از نظر آماری، شانس برنده شدن گرین کارت بیشتر از شانس برنده شدن پول در قرعه کشی است.

افزایش شانس لاتاری در ایران

اگر متاهل هستید و همسرتان برای قرعه کشی لاتاری واجد شرایط است، می توانید شانس خود را برای برنده شدن در 2 نوبت با استفاده از ثبت نام جداگانه افزایش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 2 برنامه جداگانه ثبت کنید. یک برنامه خانوادگی برای خودتان و یک برنامه خانوادگی برای همسرتان. هنگامی که هر یک از همسران برنده می شوند، همه اعضای خانواده گرین کارت ایالات متحده را دریافت می کنند، شامل همه کودکان مجرد زیر 21 سال، که شما در درخواست خود گنجانده اید.

کشوری که در آن متولد شده اید باید واجد شرایط ثبت نام باشد. با این حال، 2 راه دیگر وجود دارد که ممکن است بتوانید واجد شرایط شوید:

روششرح
1اگر شما در کشوری متولد شده اید که بومیان آن واجد شرایط نیستند اما همسر شما در کشوری متولد شده است که بومی واجد شرایط هستند، می توانید کشور محل تولد همسر خود را درخواست کنید به شرطی که هم شما و هم همسرتان در ورودی انتخاب شده صادر شده باشند.
2اگر در کشوری متولد شده اید که بومیان آن واجد شرایط نیستند اما هیچ یک از والدین شما در آنجا متولد نشده اند یا در زمان تولد شما در آنجا ساکن نبوده اند، ممکن است در یکی از کشورهای محل تولد والدین خود ادعای تولد کنید.

 

چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا از طریق همسر

چگونگی افزایش شانس در لاتاری آمریکا از طریق همسر

هر 2 همسر، در صورت واجد شرایط بودن، می توانند در قرعه کشی ویزای تنوع نژادی شرکت کنند. بهترین راه برای افزایش شانس موفقیت خانواده این است که همه اعضای خانواده واجد شرایط در قرعه کشی ثبت نام کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد افرادی که شرایط کشور، تحصیلات و سایر شرایط را دارند، به برنده شدن گرین کارت از طریق قرعه کشی ویزا مراجعه کنید. متقاضی برنده می تواند هر 2 همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال را به همراه داشته باشد. برای مثال، فرض کنید شما و همسرتان هر دو شهروند ایران هستید، هر 2 در مشاغل ماهر کار می کنید و هر 2 از دبیرستان فارغ التحصیل شده اید. به عنوان یک خانواده، اکنون 2 شانس دارید که ممکن است در قرعه کشی برنده شوند.

  • شما می توانید یک برنامه تحت نام خود ثبت کنید و همسرتان می تواند یک برنامه را به نام خود ثبت کند.
  • هر کدام یک شماره تأیید دریافت خواهید کرد. اگر یکی از شما برنده شد، دیگری به عنوان همسر مشتق وارد می شود.
  • یادآوری این نکته مهم است که هر فردی که برای ویزای تنوع طلبی درخواست می کند باید واجد شرایط باشد.
  • بنابراین، اگر همسرتان شرایط اشتغال، کشور یا تحصیلات را برآورده نمی کند، واجد شرایط نیست که به تنهایی درخواست دهد

چگونگی افزایش شانس در Lottery ایالات متحده از طریق فرزند

هیچ محدودیتی در تعداد افراد واجد شرایط یک خانواده برای ثبت نام در لاتاری وجود ندارد. اگر فرزندی دارید که شرایط تحصیلی یا تجربه کاری را برآورده کرده است (که معمولاً حداقل 16 تا 18 سال سن آنها را ملزم می کند)، این فرزندان نیز باید در قرعه کشی شرکت کنند. آنها در صورت پیروزی نمی توانند بلافاصله شما را به ایالات متحده ببرند. اما آنها راهی را برای کمک به شما و سایر اعضای خانواده برای اقامت آمریکا آغاز خواهند کرد.

در جدول زیر مراحل افزایش شانس لاتاری در آمریکا از طریق فرزند آمده است:

مرحلهشرح
1به عنوان مثال شما و پسر 20 ساله خود واجد شرایط دریافت ویزای تنوع هستید و هر 2 متقاضی هستید.
2پسر برنده می شود، اما شما برنده نمی شوید. پسر شما وارد ایالات متحده می شود و اقامت دائم قانونی می شود.
3پس 5 سال زندگی در ایالات متحده، پسر شما می تواند شهروند ایالات متحده شود.
4به عنوان یک شهروند ایالات متحده، او می تواند از شما درخواست کند به عنوان فامیل نزدیک مقیم ایالات متحده شوید.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری در حال حاضر یکی از بهترین روش های برای مهاجرت ایرانیان به آمریکاست. سوالات خود را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و یا با کارشناسان ما مطرح کنید.

سوالات متداول در باب سهمیه ایران در لاتاری

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب سهمیه ایران در لاتاری می باشیم:

  • گرین کارت و لاتاری چند نفر را پوشش می دهد؟ به 55000 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده اند اجازه می دهد اقامت دائم ایالات متحده را دریافت کنند.
  • سهمیه ایران در لاتاری در سال های آینده چگونه است؟ هر چه تعداد کشورهای آسیایی کمتری واجد شرایط لاتاری آمریکا شوند سهمیه ایران افزایش خواهد داشت.
  • مزایا گرین کارت چیست؟ نگامی که هر یک از همسران برنده می شوند، همه اعضای خانواده گرین کارت ایالات متحده را دریافت می کنند، شامل همه کودکان مجرد زیر 21 سال، که شما در درخواست خود گنجانده اید.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “چگونه شانس لاتاری در ایران را افزایش دهیم؟

  1. سلامی گفت:

    می تونم بگم که تو این شرایط فقط دنبال یه راه خروج و فرارم. ولی امریکا جند ساله که رویای منه و با خوندن این مطلب دوباره بهش امیدوارتر شدم. راهی هست که بتونم در نهایت سختی و کورسویی امید برم امریکا؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره برای مهاجرت می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *