مهاجرت به کشور انگلستان

شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

در این نوشتار قصد داریم در مورد شرایط پناهندگی در کشور انگلستان برای شما عزیزان توضیحاتی را بر اساس آخرین قوانین اداره مهاجرت بازگو نماییم. در شرایط کنونی مهاجرت از طرق متفاوتی در سال 2023 همچنان وجود دارد، اما آن چه که می تواند بر اساس قانون به عنوان یک پناهنده در کشوری مانند انگلیس درخواست پناهندگی شود متفاوت است. شاید خیلی از افراد واجد شرایط پناهندگی نیستند و به دلیل شرایط مالی نامساعد این مسیر را به اشتباه راه مهاجرتی خود می پندارند.

به طور کلی پناهنده به شخصی گفته می شود که به دلایل مشخص در قوانین پناهدگی جان آن شخص در کشور مبدا در خطر باشد، می توان گفت اکثر متقاضیان ایرانی که در کشور انگلیس درخواست پناهندگی نموده اند واقعا شرایط پناهندگی را نداشته اند. در این نوشتار که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است، شما عزیزان از اصول مهاجرت قانونی آگاه خواهید شد.

دلایل و شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

افراد می توانند دلایل مختلفی برای مهاجرت به کشور انگلیس داشته باشند. برخی از متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی به این کشور مهاجرت می کنند. برخی از افراد برای داشتن کسب و کار بهتر و در نتیجه زندگی راحت تر به این کشور مهاجرت می کنند و راه های قانونی دیگری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. مهاجرت از طریق پناهندگی جزء روش های آخر برای هر شخص می باشد.

مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی ممکن است به دلایل زیادی صورت گیرد. عبارتست از:

  • جنگ و نا امنی
  • وضعیت بد اقتصادی
  • آزار های روحی و روانی برای فرد
  • آزار های جسمی و شکنجه

ولی به هر دلیلی که افراد تصمیم می گیرند پناهنده شوند باید از شرایط پناهندگی در کشور انگلیس مطلع باشند.

معایب پناهندگی در کشور انگلستان

بسیاری از افراد با تصور داشتن زندگی بهتر و بدون دانستن شرایط پناهندگی در بریتانیا به این کشور مهاجرت می کنند. حتی اگر مشکلاتی برای متقاضی در کشور مبدا وجود داشته باشد. فرد با داشتن تصورات نباید کشور خود را به قصد پناهندگی در کشور دیگری ترک نماید. ولی ممکن است در بعضی از مواقع فقط راه مهاجرت فرد به کشور انگلیس پناهندگی باشد. با توجه به شرایط ذکر شده فرد باید از طریق تورهای اروپایی مراحل پناهندگی به صورت قانونی را بگذراند. پناهندگی با روش های غیر قانونی خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد. به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود به صورت غیر قانونی اقدام به پناهندگی کنند.

در این خصوص درصد پذیرش پناهندگان در این کشور در نمودار زیر مشخص شده است:

درصد پذیرش پناهندگان در انگلستانحقوق پناهجویان و شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

طبق قوانینی که در سازمان ملل متحد به تصویب رسیده، افرادی که به هر دلیل کشور خود را ترک می کنند و درخواست پناهندگی خود را به دولت انگلیس ارائه می دهند. تا زمان بررسی پرونده و جواب دولت انگلیس، از حقوقی در این کشور بهره مند می شوند.

این حقوق شامل موارد زیر می باشد:

  • استقرار فرد و خانواده متقاضی در مکان مناسب
  • دریافت حقوق ماهیانه از دولت کشور انگلیس
  • امکان تردد در کشور
  • پناهندگان باید بتوانند از خدمات پزشکی بهره مند شوند.

این موارد فقط تا زمان مشخص شدن درخواست متقاضی در نظر گرفته خواهد شد. جهت اطلاع از شرایط اخذ اقامت انگلستان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

خطرات پناهندگی انگلستان

پناهندگی به طور کلی یکی از پر مخاطره ترین راه های مهاجرتی است. مهاجرت از طریق پناهندگی ازراه‌های غیر قانونی محسوب می شود. کشورهای ثروتمند و مهاجر پذیرفیلترهای متعددی برای ورود به کشور در نظر گرفته اند. اکثر افراد برای پناهندگی از طریق ویزاهای توریستی است با این فکرکه ویزای توریستی راه آسان تری برای رسیدن به کشور انگلستان است. ولیکن انگلستان برای صدور ویزاهای توریستی به شدت سختگیری میکند بنابراین این مسیر نمی تواند مسیر ساده ای برای متقاضیان پناهندگی باشد.

اگر شرایط ویزای توریستی برای متقاضی مهیا نشود، احتمالا از طریق راه‌های غیرقانونی و با کمک قاچاقچیان دست به مهاجرت می زند که از پرخطرترین مسیرهای مهاجرت است از جمله خطرات جانی به دلیل شرایط نامساعد و عدم رسیدگی به افراد ساکن در کمپ های پناهندگی و ضرر های مالی مثل منفع طلبی قاچاقچیان و رها کردن متقاضیان پناهندگی در مسیر و آسیب های روحی به دلیل رفتار نامناسب مسئولان کمپ ها در پی خواهد داشت.

در نمودار زیر تعداد پناهندگان در سال های اخیر را مشاهده میکنید:

تعداد پناهندگان انگلستان در سال های اخیر

مدارک لازم جهت اعلام شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

برای مهاجرت به بریتانیا از طریق پناهندگی ارائه برخی مدارک الزامی است:

  • فردی که به کشور انگلیس به قصد پناهنده شدن مهاجرت می کند باید مدارکی را ارائه دهد.
  • برای پناهنده شدن از طریق مهاجرت فرد باید فرم مربوطه را به صورت کامل تکمیل نماید.
  • پس از تکمیل فرم باید آن را به مرکز مورد نظر ارائه کند.
  • متقاضی باید دلایل و خطراتی که منجر به خطرات جانی در کشور می شود را کاملا بازگو کند.
  • ارائه مدارک کامل برای شناسایی هویت متقاضی ارائه شود.
  • تمام مدارک باید بدون فریب و به صورت کاملا صحیح به اداره یا سازمان مربوطه تحویل داده شود.

مراکز دریافت درخواست شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

شرایط پناهندگی در کشور انگلیس و همچنین مدارکی که باید توسط فرد ارائه شود مشخص شده می باشند. فرد پس از آماده کردن مدارک لازم باید مدارک را به مراکز مشخصی ارائه دهد. مراکزی که این مدارک را تحویل می گیرند .شامل موارد زیر می باشد:

  • مرز های ورودی به کشور انگلیس، مثل: فرودگاه ها و بنادر.
  • پاسگاه یا کلانتری ها
  • ادارات مختلف مرزبانی بریتانیا
  • ارسال مدارک از طریق پست

فرآیند مصاحبه و شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

اگر فرد به صورت قانونی اقدام به پناهندگی در کشور انگلیس کرده باشد. زمان مصاحبه برای او مشخص می شود. در روزی که برای فرد تعیین شده، فرد باید با مدارک لازم که ذکر شد، به مرزبانی انگلستان مراجعه کند و درخواست پناهندگی را اعلام کند. در زمان مصاحبه ممکن است سوالاتی به شرح زیر از متقاضی پرسیده شود:

  • فرد در چه تاریخی و چه روزی وارد کشور انگلستان شده است.
  • ارائه دلایل قانع کننده برای پناهنده شدن در کشور انگلیس.
  • چه خطراتی در کشور وجود داشته، که فرد اقدام به پناهندگی کرده است.
  • ارائه مدارکی که باعث شده متقاضی از این کشور درخواست پناهندگی کند.

یکی از شرایط پناهندگی در کشور انگلیس مراجعه متقاضی در زمان تعیین شده می باشد. فرد باید در زمان تعیین شده به اداره مرزبانی انگلستان مراجعه کرده و به سوالات پاسخ دهد. فرد باید با صداقت کامل به سوالات پاسخ دهد و دلایل قانع کننده ای برای پناهندگی داشته باشد. یکی بودن پاسخ ها در فرم و روز مصاحبه کمک بسیار زیادی برای پذیرش درخواست فرد می کند. عدم صادق بودن و وجود تناقض بین پاسخ های فرد در فرم و مصاحبه می تواند به رد شدن درخواست متقاضی منجر شود. پس از مصاحبه صورت جلسه ای آماده شد و به فرد تحویل داده می شود. در مرحله بعد افسری برای پرونده معرفی می شود.

فرآیند مصاحبه و شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

شرایط پناهندگی غیرقانونی در کشور انگلستان

ممکن است برخی از افراد بدون آگاهی از شرایط پناهندگی در انگلستان به صورت قاچاقی وارد این کشور شوند. بعد از دستگیر شدن به کمپ ها منتقل می شوند. بعد از آن فرد باید در دادگاه برای درخواست پناهندگی و مصاحبه حاضر شود. با توجه به درخواست بالای پناهندگی در این کشور، افرادی که به صورت غیر قانونی وارد بریتانیا می شوند. باید مدت زیادی در صف انتظار باشند. تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

پس از ارائه کیس پناهندگی در انگلستان، شرایط پناهجو در صورت قبولی درخواست پناهندگی به شرح زیر است:

  • اگر درخواست فرد در دادگاه پذیرفته شود، فرد می تواند برای اخذ تابعیت این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.
  • با پذیرش اقامت دائم متقاضی،متقاضی از تمامی حقوق شهروندی کشور انگلیس بهره مند خواهد شد.

رد شدن درخواست پناهندگی در انگلستان

شرایط پناهجو در صورت رد درخواست پناهندگی به شرح زیر است:

  • ممکن است درخواست فرد به دلیل محکمه پسند نبودن دلایل فرد در دادگاه این کشور رد شود.
  • فرد می تواند به حکم صادر شده اعتراض کند.
  • می تواند اعتراض خود را به صورت کتبی به مقام بالا تری ارائه کند.
  • پس از رد شدن درخواست پناهندگی فرد، متقاضی باید کشور انگلیس را ترک کند.
  • اگر فردی کشور را ترک نکند دولت در برابر متقاضی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

همچنین جهت زندگی در این کشور ابتدا می باید با هزینه های لازم در این کشور آشنا شوید. در مقاله هزینه زندگی در انگلستان 2023 به شرح کامل این موضوع پرداخته شده است.

اعتراض به رد درخواست پناهندگی در انگلستان

دولت بریتانیا پناهندگی افرادی که سخنان غیر واقعی به نظر می­ رسند را رد می­ نماید. در این صورت پناهجویان می­ توانند نسبت به رأی دادگاه اعتراض نموده و درخواست بررسی مجدد پرونده نماید. در این مرحله پناهجو اجازه استخدام نمودن وکیل را در جلسه مصاحبه خود خواهد داشت. همچنین در مقاله مهاجرت به انگلستان می توانید به شرح کامل جزئیات بپردازید. اگر در تمامی مراحل درخواست پناهجو رد گردد، دولت انگلستان از پناهجو می­ خواهد تا این کشور را به صورت داوطلبانه ترک نماید. انگلیس پناهندگی برخی از افراد را به دلایل بشر دوستانه البته نظر به موقعیت فرد پناهجو و بررسی مصاحبه هایی که با متقاضی داشته است قبول می­ نماید.

اسکان و حمایت مالی پناهندگان در انگلستان

اگر جایی برای زندگی ندارید و پولی برای حمایت از خود ندارید، هنگام درخواست پناهندگی باید این را به وزارت کشور بگویید. در این مرحله از مراحل قانونی، شما مستحق مسکن و مقدار کمی پول خواهید بود، اما هیچ انتخابی نخواهید داشت در کجای کشوری که زندگی می کنید، مگر اینکه فردی را بشناسید که به شما اجازه دهد در خانه خود بمانید.

تقریبا در همه موارد، اگر به دنبال پناهندگی هستید، اجازه کار ندارید. اگر در کار غیرقانونی (بدون اجازه) دستگیر شوید، ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید و به زندان فرستاده شوید. اگر بیش از 12 ماه است که منتظر تصمیم در مورد درخواست پناهندگی خود بوده اید، می توانید برای اجازه کار درخواست دهید. اگر این اعطاء شود، معمولا فقط مجاز به کار در شغلی در «فهرست مشاغل کمبود» خواهید بود. اگر فقیر هستید، می توانید برای مسکن و هزینه های اولیه زندگی  «پشتیبانی پناهندگی» که توسط وزارت کشور اداره می شود، درخواست دهید.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در انگلستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در انگلستان

پرسش های دولت انگلیس از پناهجویان

در روز مصاحبه پلیس مهاجرت از پناهجویان سوالاتی در رابطه با وضعیت زندگی و تحصیلی پناهجو، محل زندگی، عضویت در حزب های سیاسی و در رابطه به سوء سابقه پناهجو و چگونگی وارد شدن به کشور انگلستان و غیره سوال خواهد نمود. افراد با سوالات زیادی در زمینه انگلیس پناهندگی رو برو می ­شوند از جمله:

  •  آیا پناهجویان پس از دریافت تابعیت در انگلیس می­ توانند درخواست اقامت خانواده های خود را به این کشور دهند.
  •  آیا فرزندان پناهجو می­ توانند تا زمان موافقت دولت بریتانیا به تحصیل در این کشور بپردازند.
  •  آیا پناهجویان در کشور انگلیس تا زمان موافقت دولت انگلستان از بیمه های درمانی برخوردار می­ شوند

اخذ تابعیت از طریق پناهندگی در انگلستان

پس از آنکه با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت شد، متقاضی از تمامی حقوق شهروندی کشور انگلستان مانند: کار، ادامه تحصیل، ازدواج و کمک های دولتی بهره مند می شود. پس از گذشت 5 سال از اقامت مستمر در کشور انگلیس پناهجو می تواند اقامت دائم این کشور را به دست آورد. متقاضیان با یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در آزمون مربوطه می توانند تابعیت بریتانیا را به دست آورند. در آخر توصیه می شود برای مهاجرت به این کشور از روش های قانونی اقدام کنید و برای پناهندگی قانونی بهتر است از شرایط پناهندگی در کشور انگلستان مطلع باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت با روشهای قانونی با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4.7/5 - (12 امتیاز)

14 دیدگاه برای “شرایط پناهندگی در کشور انگلستان

  1. امید گفت:

    دمتون گرم واقعا بهترین و صادقانه ترین مقاله ای بود که راجب پناهندگی انگلیس خوندم.

  2. امید گفت:

    شرایط پناهندگی بهمراه خانواده چگونه است؟

  3. دنیز گفت:

    سلام. مطالب خوبی داشتیّ

  4. لیدا گفت:

    مطالبتون خیلی کاربردی بود ممنون

  5. ستاره گفت:

    برای پناهندگی تو این کشور باید چقدر هزینه کنیم ؟؟ چرا بعضی ها میگمن اول پول بده بعد کاراتو انجام بدیم ؟ اصلا شما این راه رو پیشنهاد می کنید؟

  6. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد شرایط پناهندگی در کشور انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد موسسات کاریابی در انگلستان هم مطلب بذارید

  7. leila گفت:

    پناهندگی اصلا راه خوبی نیست

  8. نرگس گفت:

    بسيار عالى

  9. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.
    با تشکر

  10. فربد گفت:

    پناهندگی کلا ریسک دارد بخصوص انگلیس که خیلی دوره

  11. شمشادی گفت:

    شرایط پناهندگی در کشور انگلستان هرطور باشه باز هم بنظرم پناهندگی نمی ارزه

  12. سحر گفت:

    آیا موسسه شما پناهندگی انجام میدهد؟

  13. پور ابراهیم گفت:

    لطفا تفاوت پناهجو و پناهنده را شرح بدید

  14. mani گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    از مطالب خوبتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *