مهاجرت به کشور انگلستان

پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان

پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان

برای مهاجرت کاری به بریتانیا لازم است اطلاعاتی در خصوص پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان کسب نمایید که یکی از راه های رایج مهاجرت می باشد. کشور انگلستان با 1000 کیلومتر مرز ساحلی بزرگترین کشور بریتانیا محسوب می شود، این کشور سالانه متقاضیان خارجی زیادی را برای مهاجرت یا کار در کشور انگلیس به سوی خود جذب می کند. شهر لندن مهم ترین شهر کشور انگلیس محسوب می شود و با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر به عنوان پایتخت انگلستان نیز شناخته می شود.

شهروندان کشور انگلستان به زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی به مکالمه می پردازند. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت کاری به کشور بریتانیا، کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی پاسپورت، کار و اقامت در این کشور بپردازند تا شما عزیزان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

بررسی پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد مهاجرت کاری به این کشور دارند باید بدانند که برای کار در این کشور شرایط و مقرراتی وضع شده است که رعایت آن الزامی می باشد. در قدم اول متقاضیان باید از کارفرما یا موسسه ای در بریتانیا دعوت نامه شغلی دریافت کنند. برای ارائه دعوت نامه شغلی به متقاضیان خارجی شرایطی وجود دارد که کارفرمایان باید آنها را رعایت کنند، آگهی شغلی منتشر شده باید به مدت 3 ماه در این کشور منتشر شود. اگر در طول این مدت متقاضی مناسبی برای شغل مورد نظر پیدا نشد کارفرما موظف است آگهی شغلی را به مدت 3 ماه دیگر در کشورهای عضوء اتحادیه اروپا منتشر نماید.

اگر همچنان نیروی انسانی مورد نشر پیدا نشد کارفرما یا موسسات می توانند نیروی کار خارجی واجد شرایط را استخدام کنند. با توجه به قوانین کار در این کشور نیروهای انسانی باید در طول هر هفته به مدت 30 ساعت کار کنند. در رابطه با اضافه کاری در این کشور می توان گفت که طرفین باید برای افزایش حداکثر ساعت کار به توافق برسند.

برای یافتن کار در این کشور لازم است متقاضیان مدارک زیر را ارائه دهند:

  • سوابق کاری
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارسال رزومه کاری

بررسی اخذ مجوز کار و ویزای کار در انگلستان

 متقاضی خارجی که اقامت کشور انگلستان را ندارد، برای کار و زندگی در این کشور به مجوز کار و ویزای کار نیاز دارد. براساس مدت اقامت و نوع کاری که متقاضی انجام خواهد داد ویزاهای کاری مختلفی صادر می شوند. در ادامه شرایطی که برای ویزای کار در بریتانیا نیازمند هست شرح داده می شود. انواع مختلفی از ویزاهای کاری برای کشورانگلستان وجود دارد. هر یک از این ویزاها شرایط و فرآیند متفاوتی دارند، که هر فرد باید قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به تفاوت های بین مجوز‌های اقامت موقت و دائم، ویزای کار، ویزای کارگران ماهر یا همان اسکیل ورکر و ویزای خود اشتغالی آگاه شود. اگر فرد متقاضی کار از مقیمان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیست و میخواهد 6 ماه یا بیشتر برای کار و تجارت به کشور انگلستان مهاجرت کند باید برای ویزای کارانگلستان درخواست دهد. درخواست و فرایند ویزاهای بریتانیا بسته به مدت زمانی که قصد اقامت این کشور را دارید، قرارداد کاری دریافت شده، شغل فرد، شرایط، زمان و هزینه های متفاوتی دارد.

ویزای کاری انگلستان

پس از آنکه متقاضی موفق به اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرما یا موسسه ای در این کشور شد باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار انجام دهد. ویزای کار در این کشور در انواع مختلفی و با توجه به شغل شما صادر می شود، در ادامه به معرفی ویزاهای کاری جهت مهاجرت به انگلستان می پردازیم:

نوع ویزاشرح
سری یکمتعلق به افرادی با عنوان پزشک، مهندس و رهبران علوم
سری 2 (به صورت عمومی)داشتن کارفرما یا پیشنهاد کاری و افراد متخصص با مهارت
سری 2 (برای وزارت اوقاف)داشتن دعوت نامه از جامعه دینی
سری 2 (برای ورزشکاران) متعلق به ورزشکاران و قهرمانان ورزشی
سری 5 (کارگران موقتی)اشتغال به وصورت موقت
سری 5 (طرحی برای مهاجرت جوان ها)شهروندان با رده سنی 18 الی 30 سال

فرآیند صدور ویزای کار در انگلستان

صدور تاییده ی مجوز کار انگلستان تا 3 ماه به طول می انجامد. مجوز صادر شده به فرد این امکان را می دهد تا در یک مکان خاص است و یک شغل خاص مشغول به فعالیت شود. متقاضی باید این نکته مهم را در نظر بگیرد که اگر پس از مدتی قصد تغییر شغل دارد باید یک قرارداد کاری دیگر از یک کارفرمای معتبر بگیرد وبرای یک مجوز کار جدید درخواست دهد. کارفرما باید مجوز کار را از سوی فرد استخدام شده ارسال کند و تا زمانی که ویزای متناسب قرارداد کاری صادر نشده باشد متقاضی اجازه ورود به این  کشورو انجام هیچ گونه فعالیت شغلی نخواهد داشت.

بعد از صدور ویزا  فرد پذیرفته شده می تواند برای همسر و فرزند زیر18 سال خود نیز درخواست ویزا دهد. امکان اخذ ویزای همراه همزان با دریافت قرارداد های کاری خاصی وجود دارد .این نکته هم در نظر بگبرید که هزینه های بیمه و درمان را باید در طول این پروسه بپردازید. به طور کلی صدور ویزای کار یک تا 2 هفته پس از صدور مجوز کار طول می‌کشد. صدور مجوز کاربرای افراد متقاضی از کشورهای روسیه، کره شمالی، لیبی،عراق، چین  یک تا 2 هفته  بیشتر از افراد دیگر طول می‌کشد. زیرا صدور مجوزهای امنیتی به نسبت طولانی تر خواهد شد. گرفتن ویزای کار قدمی به سوی گرفتن‌ پاسپورت این کشور برای شما خواهد بود.

در تصویر زیر کشورهای لغو روادید با انگلستان را مشاهده میکنید:

تعداد کشورهای لغو روادید با انگلستان

مدارک لازم جهت اخذ ویزا کار انگلستان

برای دریافت ویزای کار کشور انگلیس لازم است متقاضی مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور ارائه نماید و درخواست خود را برای اخذ ویزای کار اعلام نماید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پرداخت هزینه های لازم و ارائه رسید آن
  • بیمه سلامت
  • عکس پرسنلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی

اخذ پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان

شرایط ویزای کاری انگلستان

به عنوان دارنده مجوز کار انگلستان، اگر حداقل 5 سال در بریتانیا زندگی و کار کرده باشید، می توانید واجد شرایط اقامت دائم شوید. هنگامی که شرط 5 ساله را برآورده کردید، می توانید واجد شرایط برای اقامت نامحدود در بریتانیا باشید، که پس از آن می توان تابعیت بریتانیا را به عنوان یک شهروند بریتانیایی دنبال کرد. به‌عنوان دارنده مجوز کار انگلستان در رده ICT، اگر حداقل 5 سال در بریتانیا زندگی و کار کرده باشید و طبق قوانین موجود قبل از 6 آوریل ویزای انتقال درون شرکتی Tier 2 دریافت کرده باشید، می‌توانید واجد شرایط اقامت دائم باشید. یا به عنوان دارنده مجوز کار واجد شرایط مرخصی قبلی داشته است.

هنگامی که شرط 5 ساله را برآورده کردید، می توانید واجد شرایط برای اقامت نامحدود در بریتانیا (ILR) باشید، که پس از آن می توان تابعیت بریتانیا را به عنوان یک شهروند بریتانیایی دنبال کرد. اگر می‌خواهید کارفرما را تغییر دهید، باید یک گواهی حمایت جدید از یک کارفرمای دارای مجوز دریافت کنید. همچنین باید در مقایسه با آزمون امتیاز فعلی مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرید و این موقعیت باید الزامات تبلیغاتی آزمون بازار کار مقیم را برآورده کند (در صورت وجود). پس از ارائه تمام اسناد درخواست، مدیر پرونده اختصاصی شما، تمام اسناد را جمع آوری کرده و درخواست شما را مطابق با آخرین قوانین و الزامات مهاجرت آماده می کند.

در نمودار زیر به بررسی میزان پذیرش متقاضیان بین المللی جهت کار در انگلیس می پردازیم:

میزان پذیرش متقاضیان  بین المللی جهت کار در انگلیس

اخذ پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان

هر ساله دولت این کشور لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور منتشر می کند، متقاضیانی که دارای تحصیلات آکادمیک در این رشته ها باشند و دارای مهارت و تخصص باشند می توانند با دریافت دعوت نامه شغلی و ویزای کای انگلستان مهاجرت کرده و در این کشور اقامت داشته باشند، این مشاغل عبارتند از:

  • مهندسان IT
  • مهندسان مکانیک
  • متخصصان هوا فضا
  • زمین شناسان
  • مدیران تولید
  • مهندسین شهرسازی
  • دانشمندان فیزیک
  • مهندسان عمران
  • مهندسان برق و الکترونیک

در رابطه با پاسپورت،کار و اقامت در انگلستان می توان گفت که برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت این کشور شرایطی وجود دارد. اعتبار ویزای کار انگلستان 12 ماهه می باشد و متقاضی باید هر ساله و پیش از پایان یافتن اعتبار ویزای کاری اقدامات لازم را نسبت به تمدید اعتبار ویزا خود انجام دهد. پس از گذشت 5 سال از اقامت و کار مستمر در این کشور و پرداخت مالیات متقاضی می تواند اقامت دائم کشور انگلستان را به دست آورد. متقاضی می تواند پس از گذشت 5 سال دیگر و با رعایت قوانین تابعیت و سپس پاسپورت انگلستان را کسب کند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص پاسپورت،کار و اقامت در کشور انگلیس به دست آوردید، برای مهاجرت و کسب اقامت کشور انگلستان روش های دیگری وجود دارد که با مطالعه مقاله اقامت انگلستان می توانید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید. همچنین می توانید طی تماس با کارشناسان و وکلاء حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های رایگان استفاده نمایید و بهترین روش را برای مهاجرت با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *