مهاجرت کاری سوئیس

ویزای کاری سوئیس

ویزای کاری سوئیس

اخذ ویزای کاری سوئیس در سال 2024-2023 برای کسانی که مایل به گرفتن اقامت در این کشور هستند فرصت فوق العاده ای به شمار می آید. همچنین افراد با پرداخت مالیات بعد از چند سال می توانند برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. شاید کار در کشور سوئیس یکی از مناسب ترین روش های مهاجرتی پس از مهاجرت تحصیلی می باشد. جهت دریافت ویزای کاری سوئیس ابتدا باید مهاجرت به کشوری که از لحاظ اقتصادی ثابت نباشد. در قانون نظامی و قانون خاصی نداشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار نیستند.

البته کشور سوئیس این گونه نیست و از شرایط اقتصادی و اجتماعی خوبی به خصوص در سال های اخیر برخوردار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت به کشور سوئیس در قالب مقاله زیر، اطلاعات ارزشمندی را به متقاضیان ارائه می دهد.

اینفوگرافیک ویزای کار سوئیس

وضعیت کار در کشور سوئیس

جمعیت بین المللی در این کشور گسترده می باشد به صورتی که 22% از جمعیت این کشور را افراد خارجی و بین المللی تشکیل می دهند. کشور سوئیس یکی از بیشترین GDPS و بزرگترین طرفدار سرمایه سالانه در تمامی دنیا می باشد. نرخ بیکاری در این کشور در سطح پایین قرار داد. طبق بررسی ها نرخ بیکاری در سوئیس 4.3% می باشد. از نظر اقتصادی این کشور اقتصاد رقابتی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

زوریخ بالاترین نرخ دستمزد تولید ناخالصی و خالصی در دنیا را کسب کرده است. از نظر کیفیت زندگی کشور سوئیس جایگاه دوم را به خود اختصاص می دهد. در سال 2012–2013 میلادی از نظر رقابت پذیری جهانی رتبه اول را به دست آورده است. در سال 2011 از نظر گردشگری و سفر توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

نرخ بیکاری در کشور سوئیس

شما می توانید برای مهاجرت به این کشور از طریق کار اقدام کنید. این کشور به نیروهای کار اهمیت خاصی می دهد. به همین دلیل نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد. با توجه به حجم بالای اطلاعات رایگانی که در مورد کار در این کشور در اختیار متقاضیان قرار داده می شود، می توانید به عنوان چراغ راه مهاجرت به این کشور عمل کند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. فقط متقاضی باید تلاش خود را در جهت رسیدن به شرایط مورد نظر بیشتر کند.

با رعایت شرایط زیر می توان احتمال کار در سوئیس را افزایش داد:

  • ارسال رزومه های کاری به موسسات کاریابی در سوئیس، امتیاز دریافت کار را برای متقاضی بیشتر می کند.
  • ارائه رزومه کاری قوی
  • ارائه رزومه تحصیلی متناسب با شغل مورد نظر
  • باید در نظر داشت که رشته های برق و مهندسی، شانس بیشتری برای دریافت کار دارند.

اخذ اقامت با ویزای کاری سوئیس

ابتدا متقاضی باید کسب و کاری را متناسب با شرایط خودش پیدا کند. سپس با یک کارفرما تقاضاء درخواست کار خود را مطرح کند و بعد از بررسی درخواست، آن را برای به ثبت رساندن به اداره مهاجرت کشور مورد نظر ارجاع دهد.

شرایط ورود به کشور سوئیس با ویزای کاری به شرح زیر می باشد:

  • سهمیه متقاضی باید مشخص و معین شده باشد.
  • هیچ شخصی از این کشور برای کار و شغل مورد نظر تایید نشده باشد.
  • متقاضی به عنوان مدیر در یک کارگر ماهر، مهارت های تخصصی و چندین سال تجربه حرفه ای داشته باشد.

چنانچه به زندگی در این کشور علاقه دارید ابتدا مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت ویزای کاری سوئیس

جهت اخذ ویزای کاری کشور سوئیس، علاوه بر آماده کردن شرایط، نیاز به ارائه مدارک زیر می باشد:

  • ارائه کپی از صفحات گذرنامه یا پاسپورت
  • ارائه کپی از آگهی ها و تبلیغات کاری
  • ارائه مدرک درخواست های قبلی بابت پیدا کردن کار
  • ارائه رزومه کاری سابقه
  • ارائه کپی از مدارک و گواهی یا دیپلم ها باید به زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و یا انگلیسی امکان پذیر می باشد.
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی مانند ریز نمرات، مدارک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • ارائه سند ازدواج و یا سند طلاق

جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

انواع مجوز جهت اخذ ویزای کاری سوئیس

انواع مجوزهای صادره جهت اخذ ویزای کاری سوئیس به شکل زیر است:

انواع مجوزهاتوضیحات
مجوز Lاین نوع مجوز کوتاه مدت به متقاضی این مجوز را می دهد که به مدت 1 سال در این کشور اقامت داشته و امکان تمدید برای مدت 1 سال دیگر نیز وجود دارد.
مجوز Bاین نوع مجوز دارای اعتبار 1 ساله و قابلیت تمدید سالانه تا وقتی که هیچ موردی مثل دریافت مزایای رفاهی به اثبات نرسیده باشد، دارد.
مجوز Cاین نوع مجوز برای افرادی است که به صورت پیوسته به مدت 10 سال در سوئیس زندگی کرده باشند. شهروندان کشور آمریکایی و کانادایی به مدت 5 سال در این کشور می توانند اقامت و سکونت داشته باشند.

مدارک لازم برای پشتیبان ویزای کاری سوئیس

ارائه برخی مدارک نیز جهت تایید اطلاعات متقاضی در قانع کردن آفیسر مربوطه، توسط پشتیبان، الزامی است:

  • ارائه فرم درخواست در بعضی از کانتون ها به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد.
  • ارائه پاسپورت و گذرنامه معتبر
  • ثابت کردن موقعیت کاری تبلیغ شده که هیچ شهروندی از کشورهای اتحادیه اروپا تایید نشده باشند.
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی معتبر
  • موقعیت شغلی و کسب و کار، شرح موقعیت شغلی در حال حاضر
  • مقایسه با تابعیت سوئیسی با تابعیت غیر سوئیسی انجام می شود.
  • ارائه گواهی بیمه سلامت

مدارک لازم برای پشتیبان ویزای کاری سوئیس

شرایط همراه و درآمد کار در سوئیس

اگر متقاضی، تشکیل خانواده داده باشد. دارای فرزند باشد، قطعا قصد دارد که با خانواده خود به این کشور مهاجرت کند. متقاضی کار در کشور سوئیس، این امکان را دارد که در این کشور می تواند خانواده خود را به عنوان همراه برید. همراه در امر مهاجرت، شامل همسر و فرزندان کمتر از 21 سال این امکان را دارند. در بعضی از موارد فرزندان باید ویزای همراه دریافت کنند. جهت کسب اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

این کشور اروپایی به دلیل این که از هزینه های زندگی بالا برخوردار می باشد. همان طور حقوق و دستمزد بالایی هم به کارمندان داده می شود. اکثرا تصمیم گیری درباره مهاجرت به این کشور نیاز می باشد و میانگین حقوق برخی از افراد به شرح زیر است:

مشاغل مختلفمیزان درآمد سالانه به یورو
مهندسی €93.212 
کارگردان€191.817
مدیر بازاریابی€146.577
مدیر پروژه (IT)€143.327
مدیر منابع انسانی169.735
مدیر پروژه€123.397
مدیر155.655
تحلیل گر مالی104.378

فرآیند دریافت ویزای کاری سوئیس

در این کشور نرخ بیکاری ملاک مناسبی می باشد که در مورد تصمیم گیری درباره مهاجرت کاری مورد بررسی قرار می گیرد. احتمالا برای کسانی به کار در سوئیس فکر می کنند در 10 سال گذشته نرخ بیکاری این کشور زیر 5% بوده است. برای کسانی که شهروندان اتحادیه اروپا می باشند با کسانی که خارجی هستند اصول و شرایط متفاوت می باشد. شهروندان اتحادیه اروپا این امکان را دارند بدون اخذ ویزا تا مدت 90 روز در این کشور ساکن باشند و به دنبال کار برای خود باشند. برای افرادی که در این کشور هستند اجازه کار در سوئیس را دارند. می تواند قبل از مجوز کار و اقامت از طریق کار در سوئیس باید به شخص پیشنهاد کاری شود و بعد از آن، کارفرما باید به ادامه مهاجرت مراجعه کنند.

برای تاییدیه دبیرخانه امور مهاجرت کشور درخواست دهند. فرد باید بتواند ثابت کند که هیچ شهروندی از کشور های اتحادیه اروپا که واجد شرایط شغل و کسب و کار تعیین شده را ندارد. دانشجویان این امکان را دارند که به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و به هزینه های زندگی و تحصیلی خود کمک کنند. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب مهاجرتی را به شما در مورد ویزای کاری سوئیس ارائه می دهند. نگران نباشید مشاوران ما از اول تا آخر در کنار شما عزیزان خواهند بود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *