مهاجرت کاری روسیه

ویزای کار در روسیه

ویزای کار در روسیه

شرایط اخذ ویزای کار در روسیه در سال 2023 دچار تحولات بسیار زیادی شده است و بسیاری از متقاضیان جویای کار قانونی در این کشور می باشند. اگر شما هم تمایل به داشتن اطلاعاتی در مورد ویزای کار در این کشور را دارید. با خواندن این مقاله و همچنین مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با مشاوره با وکلا و مشاورین این موسسه از اطلاعات زیادی در زمینه اخذ اقامت و امور مهاجرتی بهره مند شوید.

  • آیا می دانید با داشتن ویزای کار این کشور امکان گرفتن اقامت این کشور هم برای شما محیا می شود؟
  • آیا در مورد ویزای کار این کشور اطلاعاتی دارید؟
  • راه های میانبر اخذ ویزای کاری این کشور چه هستند؟
  • شرایط کار در روسیه چگونه است؟
  • آیا می توان از طریق کار در روسیه اقامت این کشور را بدست آورد؟

اوضاع حاکم بر این کشور باعث شده است افراد زیادی تقاضای مهاجرت به روسیه را برای هر سال داشته باشند. همچنین گرفتن ویزای کاری این کشور می تواند بهترین روش برای مهاجرت به این کشور باشد با این توضیح که برای گرفتن ویزای کاری این کشور به تهیه نمودن یک سری مدارک ملزم خواهیم بود.

اینفوگرافی ویزای کار در روسیه

نگاهی اجمالی به کشور روسیه

این کشور که از لحاظ موقعیت اقتصادی، کشاورزی و صنعتی دارای شرایط خوبی می باشد. همچنین پهناور بودن و وسعت بزرگ این کشور تعداد افراد زیادی را به سمت مهاجرت نمودن به این کشور می کشاند. ویزای کاری این کشور به اشخاص متقاضی که شرایط را داشته باشند، داده خواهد شد و با استفاده از این نوع ویزا می توانند در اولین گام در این کشور اقامت داشته باشند و سپس برای تابعیت این کشور گام بردارند.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور روسیه به تصویر زیر توجه فرمائید:

اطلاعات در مورد روسیه

متقاضیان کار در این کشور باید در نظر داشته باشند که شرایط صدور ویزای کار در روسیه در هر زمان ممکن است متفاوت باشد و بازار کار در این کشور و کمبودهای موجود در آن است که می تواند موجب سهولت دریافت این ویزا برای شهروندان خارجی شود. بنابراین اگر فردی با مدرکی مشابه به شما در چند ماه گذشته موفق به سفر به این کشور شده است، نمی تواند دلیل مشخصی برای اخذ ویزای شما باشد. برخی از مشاغل در این کشور نیاز به دریافت ویزای کاری نخواهند داشت، که عبارتند از دیپلمات های خارجی، خبرنگاران و همچنین اساتید مدعو دانشگاه های روسیه.

وضعیت اقتصادی روسیه

این کشور یکی از 4 کشور BRIC )برزیل، روسیه، هند و چین( است. این کشورها به سرعت در حال افزایش قدرت هستند و در حدود سال 2050 به ثروتمندترین کشورها خواهند رسید. قبل از وقوع بحران اقتصادی در سراسر جهان، این کشور دوره بسیار پررونقی را تجربه کرد. در سال های منتهی به بحران مالی، اقتصاد حدود 7% رشد کرد و دستمزدها حدود 10% تا 15% افزایش یافت. به نظر می رسد این کشور بحران اقتصادی دهه 90 را پشت سر گذاشت.

در خصوص اخذ ویزای کار در روسیه ابتدا با روند نرخ بیکاری در این کشور آشنا شوید:

نرخ بیکاری در روسیه

با این حال، اگر این واقعیت را در نظر بگیرید که تنها در سال 2007 بود که از سطح رشد درآمد واقعی (GDP) فراتر رفت، این اعداد کمی کمتر قابل توجه هستند. رشد اقتصادی سال های اخیر با افزایش قیمت نفت در سال 2008 و ورود سرمایه خارجی به این کشور تحریک شد. از آنجا که روسیه این 2 نیروی اقتصادی را کنار گذاشته است، بحران مالی اخیر این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، بی اعتمادی به دولت این کشور نقش مهمی در وضعیت اقتصادی کنونی دارد. تاریخ مقاومت این کشور را در مواقع بحران اقتصادی نشان می دهد. کارشناسان انتظار دارند با فروکش کردن بحران جهانی، اقتصاد این کشور دوباره بهبود یابد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به روسیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

کار در روسیه در سال 2023

افرادی که تمایل به کار در روسیه را دارند بایستی در نظر داشته باشند که ویزای کاری این کشور بر اساس داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کافرما در این کشور صادر می گردد. این بدان معنا می باشد که اولویت کشور روسیه برای کار بر اصل تامین نیروی کار داخلی می باشد. قوانین کار در این کشور همانند کشورهای انگلیسی زبان یا کشورهای که رهبری اقتصاد در اروپا را برعهده دارند، نیست. دانش زبان روسی نیز کمک شایانی به افراد در خصوص کار در این کشور می کند. اما نکاتی که کارفرما در خصوص کار در یک تبعه خارجی در این کشور بایستی در نظر بگیرد به شرح زیر است:

  • کارفرما بایستی برای دریافت جای خالی در مرکز اشتغال یا گرفتن سهمیه در وزارت کار و اشتغال اقدام کند.
  • اخذ مجوز اشتغال نیروی کار خارجی
  • درخواست اجازه کار
  • ارسال اسناد برای دعوت به کار

زمانی که شخصی از ناحیه شرکتی در این کشور دعوت نامه دریافت می کند ملزم به این می باشد که اسنادی را برای شرکت صادر نماید که این اسناد عبارتند از:

  • گواهی پزشکی و سلامت فرد برای اقامت
  • اخذ اجازه استخدام برای کارگران خارجی
  • دعوت نمودن افراد برای دریافت ویزا که از ناحیه سفارت خانه و یا اداره پلیس مهاجرت محلی این کشور داده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب سرمایه گذاری در روسیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

انواع ویزای کار در روسیه

ویزای کاری در روسیه که چند نوع می باشد که به شرح زیر می باشد:

نوع ویزامدت اعتبارشرح
ویزای تک ورودی90 روز این نوع ویزا بر طبق دعوت نامه کاری صادر شده از جانب سفارت این کشور ارائه خواهد شد و بر اساس مجوز کار اجازه آن داده خواهد شد.
ویزای بلند مدتبلند مدت به میزان 3 سالنوعی دیگر از ویزای کاری کشور که از سال 2010 برای اشخاص متخصص که دارای در آمدی بالای 2000000RUB (روبل روسیه) برای هر سال صادر خواهد شد.
ویزای ورود مجددبیشتر از یک سالاین نوع ویزا بر اساس ویزای تک ورودی از ناحیه دفتر محلی پلیس مهاجرت این کشور صادر خواهد شد.

شرایط و مراحل اخذ ویزای کار در روسیه

افرادی که دارای تابعیت خارجی می باشند برای دریافت ویزای کاری روسیه ملزم به گذراندن راهی چند مرحله ای که طولانی می باشد. برای تمدید ویزای کاری این کشور یا گرفته ویزای کاری جدید و همه منظوره دیگر به خروج از کشور احتیاج نیست و شخص متقاضی برای گرفتن این نوع از ویزا به وسیله پلیس مهاجرت محلی می تواند دریافت کند که متقاضی ملزم به ارائه مجوز کاری دارای اعتبار می باشد.

این مراحل عبارتند از:

  • مدرک نشان دهنده نیاز داشتن به کارگر خارجی سالانه به اداره دولتی که در مرکز مبادلات کاری مسکو ارسال خواهد شد.
  • اعتباردهی مدرک اعلام نیاز به نیروی توسط اداره محلی پلیس مهاجرت
  • ارائه دادن مجوز برای ورود نیروی خارجی به اداره پلیس مهاجرت این کشور
  • ارائه مجوز کار در اداره پلیس مهاجرت
  • به همراه داشتن ویزای کاری در روسیه در راستای دعوت به کشور خارجی
  • گرفتن ویزای تک ورودی در سفارت خانه کشور روسیه که برای مدت 90 روز معتبر می باشد.

معافیت از اخذ ویزای کار در روسیه در سال 2023

در نظر داشته باشید بسیاری از متقاضیان اروپایی و افراد ساکن این کشور از داشتن ویزای کار معاف خواهند بود. مطابق با قوانین برخی از افراد معاف از اخذ ویزای کاری در روسیه هستند که این افراد عبارتند از:

  • افرادی که قبلا مجوز اقامت روسیه را دریافت کرده اند.
  • افرادی که به صورت موقت در شرکت خارجی کار می کنند.
  • کارکنان کنسول خارجی در این کشور
  • کارمندان خصوصی داخلی
  • روزنامه نگارارن معتبر در این کشور
  • تکنسین های تعمیر و نگهداری
  • دانشجویانی که با ویزای تحصیلی روسیه اقدام به مهاجرت کرده اند.

مشاغل پردرآمد در روسیه در سال 2020

مشاغل پولساز در روسیه

وزارت کار و حمایت اجتماعی از نیمه اول سال 2017 پردرآمدترین مشاغل را در روسیه نامگذاری کرده است. نرخ بیکاری در این کشور 4.59 در نظر گرفته شده است. براساس داده های مربوط، 3 مقام برتر در این کشور بیش ترین میزان درآمد را دارند که این موارد عبارتند از:

  • کاپیتان کشتی با حقوق ماهیانه 500000RUB (روبل روسیه) یا حدود 8500$ (دلار)
  • فرمانده هواپیما با 320000RUB (روبل روسیه) یا حدود 5500$ (دلار)
  • رئیس ارشد فن آوری معدن طلا (312000RUB (روبل روسیه) یا حدود 5400$ (دلار)

مشاغل پردرآمد در این کشور شامل رشته های فنی و زیر شاخه های پزشکی می باشد. بر اساس آمار اخذ شده از وزارت کار در روسیه 10 شغل پر درآمد در روسیه عبارت اند از:

اسم حرفهدرآمد به روبل روسیه
کاپیتان کشتی500000RUB
فرمانده هواپیما320000RUB
کارشناس ارشد صنعت معدن طلا312000RUB
سرمربی تیم هاکی روی یخ300000RUB
مدیر سایت ساخت و ساز250000RUB
دندانپزشک 200000RUB
مدیریت بحران200000RUB
مهندس IT190000RUB

شرایط کار دانشجویی در روسیه

در این کشور قانونی تصویب شده که بر طبق این شرایط فرصت به کارگیری دانشجویان به صورت رسمی و در مشاغل مختلف وجود ندارد زیرا به طور معمول ادارات دولتی نیروهای خود را به صورت تمام وقت نیاز دارند. دانشجویان در این کشور می توانند به بازار آزاد و همچنین کار های دانشجویی ورود پیدا کنند.

در این کشور که بازار پوشاک، بازار لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی گسترده ای وجود دارد و با اشتغال داشتن در این حوزه ها می توان به کار مناسبی دسترسی داشته باشند. در نهایت موفق می شوند درآمد مناسبی به دست آورند. در هر کشور با توجه به میزان سطح علمی و همچنین تسلط داشتن به زبان آن کشور می توان وارد بازار کار آن کشور شد و به موفقیت دست یافت.

مسکو و سنت پترزبورگ به ترتیب بیشترین میزان حقوق را در سال 2023 برای دانشجویان خارجی دارند که بدین صورت است:

  • مسکو: 45000RUB (روبل روسیه)
  • سنت پترزبورگ: 39000RUB (روبل روسیه)

 

درآمد دانشجویان در روسیه

درآمد دانشجویان در خصوص اخذ ویزای کار در روسیه به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمجوز کار در هفتهدرآمد در ازای هر ساعت به دلاردرآمد در ازای هر ماه به دلار
کارشناسی10 ساعت در هفته8$ الی $101000$ تا $1200
کارشناسی ارشد20 ساعت در هفته8$ الی $101000$ تا $1200
دکترا30 ساعت در هفته8$ الی $101000$ تا $1200

در کنار مساله درآمد و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر جزییاتی در باب هزینه زندگی در روسیه در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

توزیع هزینه زندگی در روسیه

جستجوی کار در روسیه

روسیه یک کشور اوراسیایی است و زبان رسمی مردم این کشور روسی می باشد. اولین مرحله برای داشتن شغل در این کشور، به دست آوردن یک پیشنهاد کاری معتبر است. برای این پروسه کاری می باید از یک کارفرمای معتبر در این کشور پیشنهاد کاری معتبر دریافت کنید. با مراجعه به سایت های زیر می توانید رزومه خود را با کارفرماهای معتبر در این کشور به اشتراک بگذارید. در سایت های زیر احتمال بازدید بسیار بالاتر از دیگر سایت های جستجوی کار و اخذ ویزای کار در روسیه می باشد.

سایت های جستجوی کار در روسیه عبارتند از:

سایت های جستجوی کار در روسیهبهترین شهرهای روسیه برای کار 2023

طبق آمار گرفته شده بهترین شهرهای روسیه برای کار و اخذ ویزای کار در روسیه به شرح زیر می باشد:

اسم شهرحیطه کاری
مسکوآموزش زبان، فنی، خدمات دیپلماتیک و مدیریت مالی
سنت پترزبورگرشته های پزشکی و تحقیقاتی، منابع دارویی، تدریس، مدیریت فروش خدمات حقوقی و آموزشی
سوچیصنعت گردشگری و مدیریت توریسم
یکاترینبورگآشپزی و کافی شاپ
کراسنودارکشاورزی و صنایع غذایی
تیومناحداث رستوران مانند مک دونالد

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در روسیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار در روسیه

بسیاری از متقاضیان خواهان اخذ ویزای کار در روسیه هم برای خود و هم برای همراهان خواهند بود. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که ابتدا اخذ ویزای کار متقاضی اصلی در اولیت قرار دارد. مشاغل مورد نیاز این کشور در گروه رشته های مهندسی، فروش، مالی، آموزش و پزشکی می باشد. همچنین افراد باید مدارک زیر را برای اخذ مجوز کاری به سفارت این کشور ارائه دهند:

  • به همراه داشتن پاسپورت دارای اعتبار
  • به همراه داشتن نسخه تکمیل شده درخواست ویزای کاری
  • تحویل دادن 2 قطعه عکس
  • تحویل دادن ترجمه مدارک تحصیلی که الزاما به زبان روسی باشد.
  • تحویل دادن مدارکی که نشان دهنده سابقه کاری باشد و به انضمام بیمه
  • تحویل دادن گواهی نشان دهنده عدم سوء پیشینه و نداشتن سابقه کیفری موثر
  • تحویل دادن برگه ای که بیانگر تمکن مالی برای توانایی اجاره نمودن مکانی برای اقامت است.
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا مربوطه
  • ارائه رزومه کاری مناسب
  • ارائه گواهی سلامت

چنانچه علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشید مقاله اعزام دانشجو به روسیه را مطالعه بفرمائید.

فرآیند درخواست ویزای کار روسیه

به شدت توصیه می شود که، قبل از اقدام برای درخواست ویزای کار روسیه با فرآیند درخواست ویزای کار این کشور به خوبی آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که فرآیند درخواست ویزای کار روسیه، به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بسیار ساده تر است. افرادی که قصد ردیافت ویزای کار روسیه را دارند باید فرآِیند درخواست ویزای کار روسیه را به ترتیب انجام دهند. تا از موفقیت آمیز بودن برنامه ویزای کار خود مطمئن شوند. یکی از اصلی ترین مراحل موجود در فرآیند ویزای کار روسیه پیدا کردن کار در این کشور است. زیرا در صورتی که در روسیه شغلی نداشته باشید، تمی توانید برای ویزای کار روسیه درخواست دهید. بنابراین کار مورد نظر خود را در روسیه پیدا کنید، سپس برای ویزای کار این کشور درخواست دهید.

از دیگر مراحل اساسی در فرآیند درخواست ویزای کار روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل اساسی در فرآیند درخواست ویزای کار روسیهتوضیحات
اعتبار گذرنامه خود را قبل از درخواست بررسی کنید.گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ خروج شما از روسیه معتبر باشد.
ارائه دعوتنامه معتبر کار در روسیهمتقاضیان باید دعتونامه کار در روسیه یا پشتیبانی ویزا را دریافت کنند. کارفرمای متقاضیان در روسیه مسئول دریافت دعوتنامه از وزارت کشور روسیه می باشد.
کار مورد نظر خود را از طریق فرم درخواست آنلاین تکمیل کنید.این فرم به صورت آنلاین در وب سایت وزارت خارجه روسیه در دسترس می باشد.
مدارک مورد نیاز ویزای کار روسیه را جمع آوری کنید.تمامی اسناد و مدارک شما جهت درخواست ویزای کار روسیه باید به زبان روسی ترجمه شوند.
ارسال درخواست ویزای کار روسیهمتقاضیان باید درخواست ویزای کار روسیه را به صورت حضوری ارسال کنند.

اخذ مجوز کار پس از دریافت ویزای کار روسیه

دارندگان ویزای کار روسیه برای کار در این کشور باید مجوز کار روسیه را نیز دریافت کنند. برای اخذ مجوز کار روسیه باید از شرکت روسی دعوتنامه داشته باشید. به طور کلی شرایط مجوز کار در روسیه بستگی به نوع ویزای کاری شما دارد که برای آن درخواست می کنید. کارفرمای روسی شما اولین قدم را برای دریافت مجوز کار شما آغاز می کند. از سوی دیگر استثنائاتی برای اعطای مجوز کار به افراد مختلف وجود دارد. افرادی که از دریافت مجوز کار در روسیه معاف هستند عبارت اند از:

  • اتباع خارجی که قبلا اجازه اقامت روسیه را دریافت کرده اند.
  • روزنامه نگاران معتبر در روسیه
  • افرادی که برای تدریس در موسسات آموزشی در روسیه به این کشور دعوت شده اند.
  • کارگرانی خارجی که نصب، تعمیر و سرویس تجهیزات نصب شده را در روسیه انجام می دهند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست مجوز کار روسیه توسط اتباع خارجی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مجوز کار روسیه توسط اتباع خارجی را طی سال های اخیر

بررسی شرایط فردی متقاضی برای کار در روسیه

شخص متقاضی که برای گرفتن ویزای کاری در روسیه و مهاجرت به روسیه تقاضا می دهد می باید سن مناسبی داشته باشد و دست کم مدرک تحصیلی کارشناسی باشد. همچنین این فرد ملزم به داشتن سابقه کاری دارای ارتباط با رشته تحصیلی می باشد و همچنین باید به زبان انگلیسی و یا روسی آشنایی داشته باشد. از روش های مناسب کاریابی در روسیه مراجعه به سایت های کاریابی می باشد.

راه های گوناگونی برای گرفتن ویزای کار در روسیه وجود دارد که داشتن این شرایط لازمه دریافت آن می باشد اما قبل از هر چیزی باید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت لازمه را حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید که مهم ترین مساله در خصوص کار در این کشور میزان دریافتی خواهد بود. از این رو مقاله حقوق ماهیانه کار در روسیه را مطالعه فرمائید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای کار در روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب ویزای کار در روسیه می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای کار در روسیه چیست؟ متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای کاری این کشور را دارند بایستی در ابتدا از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کنند.
  • چه افرادی از گرفتن ویزای کار در روسیه معاف هستند؟ دانشجویان حین تحصیل در روسیه/ سرمایه گذاری/ روزنامه نگاران/ کارمندان خصوصی دولت
  • بهترین شهرهای روسیه برای کار کدام اند؟ مسکو/ سنت پترزبورگ/ سوچی/ یکاترینبورگ/ کراسنودار/ تیومن
  • مدارک لازم برای ویزای کاری روسیه چیست؟ 2 قطعه عکس/ پاسپورت معتبر/ سوابق کاری/ گواهی تمکن مالی/ گواهی عدم سوء پیشینه
5/5 - (12 امتیاز)

16 دیدگاه برای “ویزای کار در روسیه

  1. نادر گودرزی گفت:

    سلام من دارو ساز هستم
    میخواستم ببینم شما برای ویزای کار روسیه فعالیت دارید و برام کاریابی هم میتونین بکنین؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

  2. Babak jiroftinjad گفت:

    درود بر شما،،بنده سابقه کیفری دارم..اما کار در روسیه شهر سوچی برایم فراهم هست و کسی هم اونجا دارم که برایم دعوت نامه بفرستد..با وجود اینکه سابقه کیفری دارم آیا اجازه ورود به روسیه رو دارم یا خیر؟؟چه اقدام دیگری لازم است؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید…مچکرم🙏

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. برای آگاهی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. v!da گفت:

    با سلام و تشکر من دندانپزشک هستم و 8 سال تجربه حرفه ای دارم ایا میتونم برای ویزای کار روسیه اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای اخذ ویزای کاری این کشور نیاز به پیشنهاد شغلی دارید.

  4. پرویز گفت:

    سلام خدمت شما شرایط اخذ ویزای کار روسیه چیست؟ ۵۰ سالمه و لیسانس حسابداری دارم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در صورت داشتن پیشنهاد شغلی این امکان برای شما وجود داره. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. ali ram گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مور ویزای کار در روسیه تشکر میکنم می خواستم اگه امکانش هست در مورد ویزای کاری کشور ایتالیا هم مطلب بذارید.

    1. صادقی گفت:

      با سلام. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کاری ایتالیا به لینک مذکور مراجعه کنید.

  6. کاووسی گفت:

    سلام ممنون از راهنمایی تون

  7. amir گفت:

    با عرض سلام بنده فارغ التحصیل سال 93 مقطع ارشد رشته مهندسی عمران- سازه هیدرولیکی از دانشگاه امیرکبیر می باشم. در مورد مهاجرت به استرالیا راهنمایی می خواستم که برای چه ویزایی تلاش کنم احتمال به نتیجه رسیدنم بیشتر خواهد بود/ با تشکر

  8. سرو گفت:

    ممنونم بابت مقاله‌ی خوبتون

  9. شجاع گفت:

    مهجرت کاری فقط آلمان

  10. Arezoo گفت:

    سلام .
    بدون سابقه کاری میشه برای اخذ ویزای کار در روسیه اقدام کرد؟؟
    ممنون از سایت خوبتون.

  11. مهراد گفت:

    ما با پیشنهاد کاری باید چقدر کار کنیم تا بتونیم به اقامت برسیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *