مهاجرت کاری آمریکا

ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا

کشور آمریکا یکی از پیشرفته ترین و قدرتمندترین کشورهای جهان بشمار می رود. ویزای کار آمریکا یکی از طرق مهاجرتی قانونی است. این ویزا از انواع مختلفی تشکیل شده است و لازمه اخذ آن برای متقاضیان بین المللی تنها با ارائه پیشنهادکاری معتبر از سوی کارفرمایان این کشور می باشد. کشور آمریکا از اقتصاد قدرتمندی در جهان برخوردار است. بزرگترین شرکای تجاری این کشور چین، کانادا، مکزیک، ژاپن و آلمان هستند. این کشور سومین کشور صادر کننده در جهان است. محصولات غذایی، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، خودرو و تولیدات صنایع هوایی را به دیگر کشورها صادر می­ نماید. مهاجرت به آمریکا به روش های مختلفی همچون کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی امکان پذیر است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی متقاضیان را در این مسیر یاری و راهنمایی می نمایند.

می ­توان گفت اخذ ویزای کار آمریکا یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است. موجبات اخذ اقامت دائم آمریکا را برای فرد بوجود می آورد. متقاضیان انجام کار در آمریکا با مراجعه به وب سایت های موسسات معتبر کاریابی در این کشور می توانند به جستجوی شغل مورد خود پرداخته و پس از یافتن شغل و عقد قرارداد کاری به کارفرمای مربوطه نسبت به اخذ ویزای کار آمریکا اقدام نمایند. معمولا اکثر ویزاهای کاری این کشور دارای اعتباری 3 ساله هستند و قابلیت تمدید به مدت 3 سال دیگر را نیز دارند.

نکاتی در خصوص ویزای کاری آمریکا

شهروندان ایالات متحده و دارندگان کارت سبز واجد شرایط کار در ایالات متحده بدون نیاز به درخواست مجوز کار هستند. اگر یک شهروند خارجی بخواهد برای اهداف شغلی به ایالات متحده بیاید، باید برای دسته بندی ویزای مناسب درخواست داده و از یک کارفرمای واجد شرایط مستقر در ایالات متحده حمایت مالی دریافت کند. دسته های دیگری از افراد وجود دارند که واجد شرایط کار در ایالات متحده هستند اما باید برای مجوز کار درخواست دهند. این افراد شامل دارندگان ویزای نامزد K-1 ، افراد دارای وضعیت پناهجو، افرادی با وضعیت حفاظت شده موقت، دانشجویان F-1 که مشکلات مالی را تجربه می کنند و همچنین برخی دیگر می باشد.

شرایط لازم برای هر ویزای کاری به طور مرتب تغییر می کند. از اینرو آگاهی از معیارهای واجد شرایط بودن برای هر دسته مهم است. مانند تمام دسته‌های ویزا، اگر می‌خواهید برای ورود به ایالات متحده تایید شده و کار با حقوق دریافت کنید، باید مراحل مختلفی را دنبال کنید. فردی که مجوز کار در ایالات متحده را دریافت کرده است، یک سند مجوز استخدام صادر شده توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده دریافت خواهد کرد.EAD شبیه گواهینامه رانندگی است و محدودیت های دارنده را در هنگام کار در ایالات متحده مشخص می کند.

اخذ گرین کار از طریق ویزای کار آمریکا

این امکان پذیر است که فردی با داشتن یک قراردادکاری و یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای امریکایی اقامت دائم ( داشتن گرین کارت) را بدست آورد. با این حال برخی از انواع گروه های ویزا نیاز به کسب گواهی نامه از دپارتمان کارگران آمریکا دارد که نشان دهد در آن منطقه کارگر به اندازه کافی وجود ندارد یا مهارت و تخصص کافی را ندارند. آن منطقه جغرافیایی پتانسیل لازم برای مهاجرت کارگران را به اندازه کافی دارد.

گرین کارت امریکا به طور رسمی به عنوان کارت اقامت دائم شناخته می شود. به گرین کارت یا کارت سبز شناخته می شود چون بر روی کاغذی با رنگ سبز چاپ شده است. این کارت بعدها در رنگ های مختلف و طراحی های متفاوت ساخته شده است. اما همچنان به عنوان گرین کارت شناخته می شود. گرین کارت های جدید دوباره به رنگ سبز است اما از کاغذ ساخته نشده است. دارای ویژگی های امنیتی گرافیکی و ضد تقلب است. بسیار امن و مقاوم تر از آنهایی است که قبلا استفاده می کردند.

دارندگان گرین کارت (اقامت دائم) با شهروندان امریکایی وضعیت مشابهی ندارند. با این حال افرادی که دارای گرین کارت هستند پس از چندین سال اقامت می توانند برای تابعیت و پاسپورت آمریکا درخواست دهند. در حالی که گرین کارت ها را می توان از طریق خانواده، سرمایه گذاری، پناهندگی و سایر شرایط ویژه بدست آورد. گرین کارت ها را می توان از طریق استخدام نیز بدست آورد.

انواع ویزای کار ایلات متحده

ویزای کار آمریکا انواع مختلفی داشته و متقاضیان با توجه به تخصص و مهارت و اهداف خود برای مراجعت به این کشور ملزم به اخذ یکی از آنها می ­باشند. به طور کلی ویزاهای کاری آمریکا را در این قالب های می توان بررسی کرد:

  • ویزای H1B
  • ویزای H2B
  • ویزای H1B3
  • ویزای E-1
  • ویزای E-3
  • ویزای L-1
  • ویزای R-1
  • ویزای O-1
  • ویزایE-2
  • ویزای J1
  • ویزای H1B1
  • ویزای H2A
  • ویزای H1C آمریکا

انواع ویزای کار ایلات متحده

بررسی انواع مجوزهای کاری آمریکا

در این بخش به طور تفصیلی تر شرایط ویزای کار در آمریکا را معرفی نموده ایم:

انواع ویزای کار آمریکاتوضیحات
ویزای کاری H1این ویزا رایج ترین ویزای کار آمریکا است.
دارای اعتباری یک ساله است.
امکان اخذ این ویزا برای آن دسته از افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی نیستند وجود دارد.
فرد بایستی از مدارک فنی و سوابق در رشته مورد نظر برخوردار باشد.
ویزای کاری H1Bاین ویزا تنها با ارائه پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان صادر می گردد.
علاوه بر این متقاضیان باید از تحصیلات دانشگاهی کارشناسی و بالاتر در رشته مورد نظر برخوردار باشند.
ویزای کاری H1B3 و EB3متقاضیان اخذ این ویزا احتیاج به برخورداری از حرفه و یا مهارت خاص ندارند.
 افرادی که به عنوان مدلینگ و قصد ورود به بازارهای کاری آمریکا را دارند، نسبت به اخذ این ویزا اقدام می نمایند.
ویزای کاری H1C وEB1ویزای H1C از جمله ویزاهای غیرمهاجرتی و موقتی آمریکا است.
برای آن دسته از پرستاران حرفه ای که در دانشگاه های معتبر تحصیل نموده اند صادر می گردد.
ویزای EB1 از دیگر ویزاهای کاری آمریکا است که صدور این ویزا بدون ارائه پیشنهاد کاری امکان پذیر است.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار ایالات متحده

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به آمریکا را دارند، در ابتدا بایستی نسبت به دریافت اقامت موقت و ویزای کار اقدام نمایند. از مهمترین شرایط اخذ این ویزا ارائه (Job Offer) یا پیشنهادکاری از سوی کارفرما و یا شرکتی در آمریکا می باشد. همچنین جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

علاوه بر این ارائه مدارک زیر به سفارت آمریکا الزامی می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم شمارهDS-160 مبنی بر درخواست ویزای غیرمهاجرتی
  • پرداخت هزینه ویزای کار
  • ارائه شماره 10 رقمی بارکد از صفحه تأیید فرم DS-160
  • یک قطعه عکس
  • تصویر نامه قرار ملاقات

حداکثر اعتبار ویزاهای کاری آمریکا 3 سال می باشد. فرد در صورت تمایل امکان تمدید به مدت 3 سال دیگر را نیز خواهد داشت. در برخی از موارد کارفرمایان در صورت صلاحدید طی این مدت تقاضاء گرین کارت آمریکا را برای کارمند خود می نماید. در صورتیکه افراد در مدت ذکر شده موفق به اخذ گرین کارت و یا اقامت آمریکا نشود، بایستی خاک این کشور را ترک نماید.

موسسات کاریابی در آمریکا

متقاضیان انجام کار به روش های مختلف می توانند به جستجوی کار در این کشور بپردازند. یکی از رایج ترین روش های کاریابی در آمریکا مراجعه به وب سایت های کاریابی در این کشور است. متقاضیان با ارائه رزومه های کاری خود به این موسسات از فرصت های شغلی مرتبط با مهارت خود مطلع می گردند و امکان مصاحبه و عقد قرارداد کاری با کارفرمایان و شرکت های مختلف را خواهند داشت. لازم بذکر است این موسسات پس از معرفی فرصت های شغلی و عقد قرارداد کاری میان کارفرما و متقاضی انجام کار هزینه ای را بابت حق الزحمه دریافت می نمایند.

از معروفترین موسسات کاریابی در آمریکا عبارتند از:

  • موسسه اپل وان
  • موسسه کاریابی نشنال ایونت
  • موسسه کاریابی Job Spring
  • موسسه کاریابی رابرت هلف

وب سایت های انگلیسی زبان بسیاری هستند که فرصت های شغلی مختلف بسیاری را در این کشور معرفی می نمایند.

ویزای کار آمریکا و شرایط کار دانشجویی

با توجه به این که دانشگاه های آمریکا از اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار است. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به اتمام رسانیده اند، از فرصت های شغلی بسیار مناسبی در آمریکا و دیگر کشورها برخوردار خواهند بود. اما هزینه های تحصیل در این کشور گران است. اکثر دانشجویان بین المللی در حین تحصیل به انجام کارهای دانشجویی می پردازند. دانشجویان برای انجام کار ضمن تحصیل در آمریکا ملزم به اخذ مجوز کار این کشور هستند.

جهت اخذ این مجوز دانشجویان متقاضی انجام کار باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • شخص بایستی نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا را اخذ نموده باشد.
  • متقاضی بایستی فرم مرتبط با کار مورد نظر را برای اخذ مجوز تکمیل نماید.
  • پرداخت هزینه صدور کارت مجوز کار

تمامی مدارک فوق می باید به اداره مهاجرت آمریکا ارسال گردد. این اداره پس از بررسی های لازم مجوز کار آمریکا را صادر و آدرس شخص مورد نظر ارسال می نمایند. علاوه بر این دانشجویانی که قصد انجام کار پس از تحصیل در آمریکا را دارند می باید ظرف مدت 120 روز نسبت به اخذ مجوز کاری این کشور اقدام نمایند. متقاضیان مهاجرت می توانند در دیگر زمینه های مهاجرتی از جمله چگونگی مهاجرت فریلانسرها به این کشور با مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید. جهت تکمیل اطلاعات خود درباره این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

سوالات متداول در باب ویزای کار آمریکا

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای کار آمریکا سوالات متدوال از سوی شما را بیان کرده و پاسخ می دهیم:

  • مهم ترین شرط اخذ ویزای کاری آمریکا چیست؟ باید از سوی یک کارفرمای قانونی در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید.
  • بهترین راه مهاجرت به آمریکا چیست؟ اخذ ویزای کار آمریکا یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است.
  • اعتبار ویزاهای کاری کشور آمریکا چند سال است؟ معمولا اکثر ویزاهای کاری این کشور دارای اعتباری 3 ساله هستند و قابلیت تمدید به مدت 3 سال دیگر را نیز دارند.
  • شرایط اخذ ویزای کاری آمریکا برای ایرانیان چگونه است؟ شرایط لازم برای هر ویزای کاری به طور مرتب تغییر می کند لذا بهتر است با مشاوران متخصص در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.
  • آیا می توان از طریق کار در آمریکا گرین کارت گرفت؟ این امکان پذیر است که فردی با داشتن یک قراردادکاری و یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای امریکایی اقامت دائم ( داشتن گرین کارت) را بدست آورد.
  • آیا می توان تابعیت آمریکا را از طریق کار اخذ کرد؟ افرادی که دارای گرین کارت هستند پس از چندین سال اقامت می توانند برای تابعیت و پاسپورت آمریکا درخواست دهند.
  • آیا می شود پاسپورت آمریکا را از طریق کار اخذ کنیم؟ اگر بتوانید از طریق کار به آمریکا مهاجرت کنید می توانید تحت شرایطی گرین کارت و بعد از چند سال پاسپورت این کشور را نیز اخذ کنید.
  • آیا آمریکا ویزاهای متنوعی برای کار دارد؟ بله آمریکا ویزاهایی مخصوص پرستاران کارگران ماهر بدون مدرک لیسانس و ویزای مخصوص مدلینگ و ویزای حرفه های خاص وجود دارد؟
  • مدارک مهم برای ویزای کاری آمریکا چیست؟پاسپورت معتبر-مدارک شناسایی-پرداخت هزینه-داشتن قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری-عکس-رزومه کاری
5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ویزای کار آمریکا

  1. ابوالفضل گفت:

    ویزای کار آمریکا را از چه سنی میشه گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *