ویزای مسافرتی گرجستان

ویزای مسافرتی گرجستان

درباره ویزای مسافرتی گرجستان

با توجه به ملیت مسافران، کسب ویزای مسافرتی گرجستان در سال 2023 از طریق مراجعه به سفارت این کشور برای افرادی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، الزامی می باشد. بازدید کنندگان گرجستان باید از مراکز دیپلماتیک گرجستان ویزا بگیرند. مگر اینکه از یکی از کشورهای معاف از ویزا و یا شهروند یکی از کشورهایی که شهروندان آنها می توانند ویزای الکترونیکی دریافت کنند باشند. بازدید کنندگان باید برای گذراندن مدت اقامت در نظر گرفته شده باید دارای گذرنامه (برای شهروندان کشورهای ارمنستان، اتحادیه اروپا، ترکیه و اوکراین ارائه کارت شناسایی کافی است) باشند.

در حالی که شهروندان این کشور می توانند با گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر یا منقضی شده خود وارد خاک این کشور شوند. هموطنان عزیز ایرانی برای سفر به کشور گرجستان نیازی به کسب ویزای مسافرتی گرجستان ندارند. اما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعات قصد دارند هموطنان عزیز را با ویزای مسافرتی این کشور آشنا سازند.

گردشگری در کشور گرجستان

گردشگری در این کشور یک جزء مهم و فزاینده اقتصاد این کشور است. در سال 2015 حدود 158.500 نفر در این بخش اقتصادی کار می کردند. لازم به ذکر است که گردشگری 6.7% از تولید ناخالص داخلی جورجیا را تولید می کرد. 1.94 میلیارد $ (دلار) درآمد را تأمین می کرد. در سال 2019، تعداد ورودی های گردشگران بین المللی گرجستان به رکوردی بالغ بر 9.3 میلیون نفر رسید. این کشور در نظر دارد تا سال 2025 میزبان 11 میلیون گردشگر باشد. درآمد سالانه آن به 6.6 میلیارد $ (دلار) برسد. رایج ترین بازدید کنندگان بین المللی که در سال 2019 وارد خاک کشور گرجستان شده اند عبارتند از:

درباره ویزای مسافرتی کشور گرجستان

بسته به هدف سفر مسافران به این کشور، دسته بندی های مختلف ویزا وجود دارد که در این مناسبت اعمال می شود. این که آیا افراد قصد دارند برای اشتغال، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، بازدید، کارآفرینی و یا سایر امور وارد خاک کشور گرجستان شوند، نیاز به کسب ویزای خاص خواهند داشت. ویزای مسافرتی گرجستان که در در دسته C ویزاهای این کشور قرار می گیرد. به افرادی ارائه می شود که قصد دارند با اهداف توریستی و یا ملاقات بستگان خود به گرجستان سفر کنند.

این ویزا یک ویزای کوتاه مدت می باشد. ویزای توریستی جورجیا (ویزای C1 گرجستان)، برای مسافران خارجی که برای گردشگری به این کشور سفر می کنند، صادر می شود. علاوه بر این، ویزای بازدید کننده گرجستان (ویزای C2 گرجستان) به شهروندان کشورهای خارجی ارائه می شود. برای بازدید از دوستان و یا خانواده به گرجستان سفر می کنند. در جدول زیر به مراحل کسب ویزای مسافرتی کشور گرجستان اشاره شده است:

مراحلامور کسب ویزا
1بررسی شرایط کسب ویزا
2بارگیری فرم درخواست ویزا
3تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز
4ارائه اسناد به همراه فرم درخواست تکمیل و امضاء شده ویزا
5پرداخت هزینه درخواست ویزا 20€ (یورو)
6تصمیمی گیری و اعلام نتیجه بررسی درخواست از طرف سفارت گرجستان
7دریافت ویزا و سفر به کشور گرجستان
8ارائه پرواز مورد تایید رفت و برگشت به این کشور
9ارائه بیمه نامه مسافرتی

مدارک لازم برای کسب ویزای مسافرتی گرجستان

هنگام درخواست ویزای مسافرتی این کشور، متقاضیان باید چندین سند برای پشتیبانی از درخواست خود داشته باشند، از جمله:

  • فرم درخواست ویزا (تکمیل و امضاء شده توسط متقاضی)
  • گذرنامه ای که در 10 سال اخیر صادر شده و حداقل 2 صفحه خالی دارد. (گذرنامه باید پس از مدت زمانی که مسافر قصد سفر به گرجستان را دارند حداقل برای 3 ماه دیگر اعتبار داشته باشد.)
  • اثبات وسایل مالی کافی برای پوشش مدت زمان اقامت مانند صورت حساب های بانکی 6 ماه اخیر، نامه ای که حقوق مسافر را تایید کند و یا رسید های پرداخت و غیره
  • بلیط رفت و برگشت تایید شده
  • بیمه درمانی مسافرتی که کل مدت زمان اقامت کشور گرجستان معتبر باشد.
  • اثبات اسکان در گرجستان در قالب رزرو هتل، قراردادهای اجاره ای و یا دعوت نامه از طرف یک دوست یا فامیل در کشور گرجستان
  • اثبات پرداخت ویزای گرجستان
  • عکس با اندازه و فرمت گذرنامه، مطابق با شرایط ویزای گرجستان
  • هرگونه اسناد اضافی که تأیید کننده هدف سفر مسافر باشد.

معافیت از ویزای مسافرتی گرجستان

معافیت از ویزای مسافرتی گرجستان

همه شهروندان اتحادیه اروپا، آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، باهاما، بحرین، باربادوس، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بوتسوانا، برزیل، بروئنی، کانادا، شیلی (90 روز در هر دوره 180 روزه)، کلمبیا، کاستاریکا، دومینیکن، اکوادور، السالوادور، هندوراس، ایسلند، ایران (45 روز)، اسرائيل، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، لیختن اشتاین، مالزی، موریس، مکزیک، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نیوزلند، نروژ، عمان، پاناما، قطر، روسیه، سان مارینو، عربستان سعودی، صربستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سوئیس، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، اوکراین، انگلستان، ایالات متحده، اروگوئه (90 روز)، ازبکستان و واتیکان برای سفر به کشور گرجستان از کسب ویزای مسافرتی گرجستان معاف هستند. علاوه بر این، افرادی که در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند از ویزا معاف هستند:

  • متقاضی ویزا یا اجازه اقامت صادر شده توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا، EFTA یا GCC یا استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی یا ایالات متحده داشته باشد.
  • اگر متقاضی عضو دیاسپورای گرجی باشد اما یک گذرنامه صادر شده توسط کشوری که ویزای جورجیا را صادر کند، داشته باشد، می تواند حداکثر 30 روز بدون ویزا در گرجستان بماند.
  • متقاضی یک گذرنامه دیپلماتیک یا رسمی یا خدماتی دارید.این ویزا توسط چین، مصر، گویان، اندونزی، ایران و پرو صادر شده است.
  • متقاضی یک مجوز عبور سازمان ملل (با اعتبار حداکثر 1 سال) داشته باشد.

نکات مهم درباره ویزای توریستی گرجستان

مسافران باید از تاریخ ورود خود به خاک این کشور گذرنامه ای معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار را در اختیار داشته باشند. همچنین گذرنامه باید حداقل یک صفحه برای تمبر داشته باشد. ویزای الکترونیکی این کشور به متقاضیان اجازه ورود چندگانه به خاک این کشور را می دهد. بسته به ملیت مسافران می توانند به مدت 30 روز یا 90 روز در هر بار ورود، در این کشور اقامت داشته باشند. مسافران باید بتوانند در مرز کشور گرجستان ثابت كنند كه بلیط برگشت، رزرو هتل و بیمه سلامتی یا تصادف را كه در تمام مدت اقامت در گرجستان معتبر است را دارا می باشند. همچنین باید بتوانند در مرز ثابت کنند که بودجه کافی برای تأمین هزینه های مربوط به سفر به گرجستان را دارند.

به یاد داشته باشید که داشتن ویزا این کشور حق ورود خودکار برای دارنده به این کشور را فراهم نمی کند. مأمور مهاجرت در هر قسمت از ورود ممکن است از ورود هر شخص امتناع ورزد. اگر فکر کند چنین شخصی قادر به تحقق الزامات مهاجرت نیست. حضور این شخص در گرجستان خلاف منافع ملی یا امنیت است. در سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرایط مهاجرت به کشور گرجستان، کسب اقامت این کشور و زندگی در گرجستان اشاره شده است که می توانید از آنها بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *