ویزای مسافرتی سوئد

ویزای مسافرتی سوئد

ویزای مسافرتی سوئد

اخذ ویزای مسافرتی سوئد فرصتی عالی در خصوص بازدید از این کشور و سایر کشورهای حوزه شنگن می باشد که سالانه تقاضاء چشم گیری را به خود اختصاص داده است. این ویزا مجوز ورود به کشور سوئد را تنها برای بازدید و اقامت کمتر از 90 روز در آنجا است. اینکه به ویزای مسافرتی سوئد احتیاج دارید بستگی به این دارد که از کدام کشور هستید و یا اینکه اجازه اقامت در یک کشور شنگن دیگر دارید یا اینکه به طور دائم در یک کشور اتحادیه اروپا زندگی می کنید. با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط کسب ویزای مسافرتی سوئد به طور کامل آشنا شوید.

گردشگری در سوئد

گردشگری بخش نسبتاً کمی از اقتصاد سوئد را در سال 2011 تشکیل داد که 2.9% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می داد. در این زمان، گردشگری 264 میلیارد SEK (کرون سوئد) درآمد داشت که 98.8 میلیارد این درآمد کسب شده از بازدیدکننده خارجی در سوئد بود. 7.1% از درآمد خانوار سوئد صرف گردشگری داخلی می شود. یکی از مسیرهای مشهور گردشگری از جنوب به شمال سوئد و دیدن جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است. این مسیر به ویژه در بین گردشگران آلمانی محبوب است.

در نمودار زیر به سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سوئد از سال 2012 تا 2018 (با پیش بینی سال 2028) براساس واحد پول SEK (کرون سوئد) (در میلیون) اشاره شده است:

علاوه بر این، با مشاهده جدول زیر می توانید از تعداد گردشگران در کشور سوئد در سال های مختلف آگاه شوید:

سالتعداد گردشگران در سوئد
201223.9 میلیون نفر
201324.6 میلیون نفر
201425.9 میلیون نفر
201528.1 میلیون نفر
201629.1 میلیون نفر
201729.9 میلیون نفر

درباره ویزای مسافرتی سوئد

متقاضیانی که می خواهند از سوئد به عنوان توریست دیدن کنند و شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا هستند. ممکن است لازم باشد قبل سفر به این کشور اقدام به کسب مجوز و ویزای مسافرتی سوئد کنند. با توجه به مدت اقامت مسافران، متقاضیان می باید اقدام به مجوزهای مختلف برای اقامت در این کشور کنند. اگر اقامت مسافران در سوئد کمتر از 90 روز باشد ممکن است نیاز به درخواست ویزا داشته باشند. اگر اقامت مسافران در سوئد بیش از 90 روز طول بکشد، باید اقدام به کسب مجوز اقامت بازدید کننده در کشور سوئد کنند. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت سوئد را مطالعه بفرمائید.

به طور کلی، شهروندان کشورهای افغانستان، آلبانی، الجزایر، آنگولا، ارمنستان، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کامرون، آفریقای مرکزی، چین (به استثنای هنگ کنگ و ماکائو)، کومور، کنگو، کوبا، جیبوتی، جمهوری دومینیکن، اکوادور، مصر، گینه استوایی، اریتره، اتیوپی، فیجی، گابن، گامبیا، گرجستان، غنا، گینه، گینه بیسائو، هائیتی، هند، اندونزی، ایران، عراق، ساحل عاج، جامائیکا، اردن، قزاقستان، کنیا، کره (شمالی)، کوزوو، کویت، قرقیزستان، لائوس، لبنان، لسوتو، لیبریا، لیبی، مقدونیه شمالی، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو، مالی، موریتانی، مولداوی، مغولستان، مونته نگرو، مراکش، موزامبیک، میانمار، ناميبيا، نائورو، نپال، نیجر، نیجریه، جزایر ماریانای شمالی، عمان، پاکستان، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، قطر، روسیه، رواندا، سائوتومه و پرنسیپ.

قبل از درخواست ویزای مسافرتی سوئد

اگر متقاضیان بخواهند درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور دیگر شینگن ارسال کنند، باید از قبل با آنها تماس بگیرند. سفارتخانه یا کنسولگری ها درخواست متقاضیان را ارزیابی و درباره آن تصمیم گیری می کنند. به طور کلی، قبل از سفر به منطقه شنگن، شهروندان کشورهای ذکر شده بایستی اقدام به کسب ویزا کنند. توصیه می شود مسافران 6 ماه قبل از تاریخ سفر خود به سوئد اقدام به کسب ویزای مسافرتی این کشور کنند. شایان ذکر است که برای سفر به منطقه شنگن، مقصد نهایی سفر مسافران است که تعیین می کند. ویزای شنگن را در چه مواردی باید درخواست کنند (اگر یک کشور شنگن دیگری به غیر از سوئد مقصد نهایی مسافران باشد، افراد باید باید برای کسب ویزای آن کشور اقدام کنند).

در برخی کشورها، کشور مورد نظر شنگن ممکن است نماینده سوئد باشد. کشورهایی وجود دارند که نماینده کشور سوئد نیستن، به عبارت دیگر سفارت یا کنسولگری عمومی ندارد. توسط یک کشور دیگر نماینده نیست. در این صورت، متقاضیان باید شرایط ویزا در منطقه خود را بررسی کنند. جهت تحصیل در این کشور و شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط دریافت ویزای مسافرتی سوئد

برای دریافت ویزای توریستی شما باید:

  • گذرنامه ای داشته باشید که حداقل 3 ماه پس از اتمام ویزا معتبر باشد. در 10 سال گذشته صادر شد و حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • قادر به توصیف هدف سفر خود باشید.
  • برای حمایت از خود و برای سفر برگشت به کشور خود پول داشته باشید.
  • یک بیمه مسافرتی پزشکی شخصی داشته باشید که تمام هزینه های ممکن در رابطه با معالجه اورژانسی پزشکی، مراقبت فوری پزشکی یا حمل و نقل به کشور شما به دلایل پزشکی را پوشش دهد.
  • نشان دهید که شما قصد دارید سوئد و منطقه شنگن را در آخرین روز قبل از انقضاء ویزا ترک کنید.
  • عکسی که در قالب گذرنامه باشد و با شما روبروی دوربین گرفته شده باشد. از 6 ماه قدیمی تر نباشد را ارائه دهید.
  • اسناد دیگری که ممکن است سفارت آنها را از شما بخواهد ارائه دهید.

شرایط دریافت ویزای مسافرتی سوئد

پس از درخواست ویزای مسافرتی سوئد

پس از درخواست ویزای مسافرتی سوئد، اگر متقاضیان به صورت آنلاین ویزای خود را درخواست کنند. آنها بخواهند ببینند پرونده آنها در چه وضعیتی قرار دارد، می توانند پرونده ویزای خود را به صورت آنلاین دنبال کنند. در بعضی موارد آنها می توانند قرار ملاقات خود را در سفارت سوئد یا کنسولگری عمومی هم تغییر دهند یا آن را لغو کنند. معمولاً طی 2 هفته درخواست متقاضیان بررسی می شود، اما زمان پردازش در سفارتخانه ها یا کنسولگری ها متفاوت است.

سفارت یا کنسولگری کل درباره پرونده متقاضیان تصمیم گیری می کند. در صورت تایید و صدور ویزا به آنها اطلاع می دهد. اگر به متقاضیان ویزا داده شود، برچسب مجوز در گذرنامه متقاضیان چسبانده می شود. برچسب مجوز می گوید ویزا چه زمانی و چه مدت اعمال می شود. اگر به متقاضیان ویزا داده نشود، آنها می توانند این تصمیم را به دادگاه مهاجرت تجدید نظر کنند. همچنین جهت کار در این کشور پیشنهاد داده می شود مقاله ویزای کار سوئد مطالعه شود.

ویزای توریستی سوئد

ویزای مسافرتی سوئد فقط برای اقامت متقاضیان در کشورهای عضو شنگن حداکثر 90 روز در مدت 180 روز معتبر است. برچسب ویزا که در گذرنامه متقاضیان چسبانده می شود، می گوید که متقاضیان چند روز می توانند در کشورهای شنگن بمانند. روزها را می توان در مدت زمان مورد استفاده در برچسب استفاده کرد. در برچسب ویزا ذکر می شود که متقاضیان در طول مدت اعتبار چندین بار اجازه ورود و خروج از کشورهای شنگن را دارند. افراد می توانند ویزای شنگن را از نوع چندین ورودی کسب کنند. ویزای دارای ورودی های متعدد می تواند برای اقامت حداکثر 90 روز در طی یک دوره 180 روزه تا 5 سال اعتبار داشته باشد.

با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید علاوه بر شرایط سفر به کشور سوئد، از شرایط کسب اقامت، تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد، شرایط کار در سوئد برای ایرانیان و سایر موارد مربوطه اطلاعات کاملی کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *