مهاجرت به کشور آمریکا

ویزای لاتاری

ویزای لاتاری از بهترین طرق مهاجرت به آمریکاست. در سال های اخیر ظرفیت پذیرش ایرانیان برای اخذ گرین کارت افزایش یافته است. در سال گذشته 6001 گرین کارت آمریکا از طریق لاتاری به ایرانیان تعلق گرفت. در حال حاضر هموطنان ایرانی واجد شرایط ثبت نام لاتاری هستند و می توانند شانس خود را برای دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق قرعه کشی امتحان کنند. ثبت نام در هر سال فقط 1 بار امکان پذیر است و انجام چند ثبت نام شما را از قرعه کشی حذف می کند.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن و برداشته شدن سخت گیری های گذشته امروز ایرانیان می توانند بدون محدودیت در لاتاری آمریکا شرکت کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب شرایط ویزای لاتاری را شرح داده اند.

برنامه ویزای لاتاری

برنامه قرعه کشی گرین کارت ایالات متحده، که به عنوان برنامه قرعه کشی DV نیز شناخته می شود، فرصتی برای هموطنان ایرانی است که به عنوان اقامت دائم قانونی ایالات متحده آمریکا تبدیل شوند، به این معنی که آنها می توانند زندگی کنند. کار و تحصیل در ایالات متحده را مانند سایر ساکنان ایالات متحده بدون محدودیت انجام دهند. این برنامه هر سال 50000 گرین کارت را به متقاضیان برنده اعطا می کند. برندگان با قرعه کشی تصادفی کامپیوتری انتخاب می شوند. سهم ایرانیان از این 50000 ویزا بین 4500 الی 6000 ویزا در سال است.

ویزای لاتاری یک برنامه رسمی دولت ایالات متحده است که توسط قانون مهاجرت 1996 به منظور ارائه فرصت مهاجرت به بومیان سایر کشورها که فرصت کمی برای مهاجرت به آمریکا را دارند ایجاد شده است. هدف این برنامه تنوع بخشیدن به جمعیت آمریکا با ایجاد فرصت مهاجرت به گروه های قومی با نماینده کم است.

ویزای لاتاری آمریکا برای ایرانیان

معرفی ویزای لاتاری

ویزای لاتاری آمریکا یک برنامه رسمی وزارت خارجه است که به افرادی که شرایط ساده، اما سختگیرانه واجد شرایط بودن را دارند “کارت سبز” اعطا می کند. متقاضیان ویزای تنوع نژادی توسط قرعه کشی تصادفی انتخاب می شوند. دولت ایالات متحده سالانه 50000 ویزای اقامت دائم را برای این برنامه ارائه می دهد. به منظور واجد شرایط بودن برای برنامه، افراد در سراسر جهان باید 2 شرط اساسی ورود را برآورده کنند. برای اینکه قرعه کشی تا حد ممکن عادلانه باشد، ویزا بین 6 منطقه جغرافیایی توزیع می شود که تعداد بیشتری از ویزا به مناطق دارای نرخ کمتر مهاجر می رود. علاوه بر این، هیچ ویزایی به بومیان کشورهایی که بیش از 50000 بومی از آنها به ایالات متحده در 5 سال گذشته مهاجرت کرده اند، داده نمی شود.

چند شرط ویزای لاتاری:

ردیفشرح
1داشتن مدرک دیپلم 12 ساله
2یا 2 سال سابقه کاری که به 2 سال آموزش نیاز دارد.
3داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان
4داشتن سرمایه اولیه برای سفر و اسکان در آمریکا

ثبت نام لاتاری آمریکا برای ایرانیان

هر ساله، 50000 ویزای مهاجرتی (گرین کارت) در قرعه کشی وزارت امور خارجه ایالات متحده اعطا می شود. قرعه کشی گرین کارت یک برنامه رسمی مطابق با قوانین مهاجرت آمریکا است. در صورت دریافت گرین کارت از طریق برنامه، شما و خانواده خود قادر خواهید بود به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید. ثبت نام ایرانیان در لاتاری آمریکا مانند سایر افراد از طریق سایت رسمی لاتاری در بازه زمان مشخص شده (اوایل اکتبر تا اواسط نوامبر) انجام می شود. این ثبت نام برای ایرانیان نیز هیچ هزینه ای ندارد. مزایای برنامه رسمی لاتاری گرین کارت آمریکا برای ایرانیان:

  • تقریبا 4500 الی 6000 برنده خانواده های آنها در ایالات متحده زندگی، کار و تحصیل خواهند کرد.
  • برنامه رسمی دولت ایالات متحده است و هیچ مانعی وجود ندارد.
  • شانس شما برای زندگی، تحصیل و کار در آمریکا.
  • ثبت نام ساده در عرض 5 دقیقه.
  • پشتیبانی شخصی در هر مرحله.
  • شانس مضاعف برای افراد متاهل برای گرفتن گرین کارت آمریکا.
  • بدون پرداخته هزینه.

دریافت ویزای لاتاری آمریکا

اگر تا به حال رویای مهاجرت به آمریکا را داشته اید، اکنون می توانید شانس خود را بیازمایید. ثبت نام در 6 اکتبر برای قرعه کشی ویزای تنوع FY2023 آغاز شد، برنامه ای که به بیش از 50000 نفر از سراسر جهان به طور تصادفی پرین کارت ارائه می کند. این برنامه، که به عنوان “قرعه کشی گرین کارت” نیز شناخته می شود، در سال 1990 برای افزایش تنوع در ایالات متحده ایجاد شد. برای واجد شرایط بودن، باید شهروند کشوری باشید که در 5 سال گذشته کمتر از 50000 مهاجر به ایالات متحده فرستاده است. برای شرکت در قرعه کشی، کافی است یک فرم ساده را به صورت آنلاین در dvprogram.state.gov پر کنید. ثبت نام روز 9 نوامبر ظهر به پایان می رسد. وزارت امور خارجه توصیه می کند زودتر اقدام کنید، زیرا تقاضای زیاد می تواند باعث تأخیر در وب سایت شود.

برندگان به طور تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب می شوند که تعداد مشخصی از ویزا را به هر منطقه از جهان اختصاص می دهد. شما می توانید وضعیت برنامه خود را از 8 می 2022 با استفاده از پیوند بررسی وضعیت متقاضیان در صفحه وب ویزای تنوع بررسی کنید.

اطلاعات کلی درباره لاتاری در آمریکا در زیر آمده است:

لاتاری آمریکاشرح
زمان ثبت نام لاتاری آمریکا6 اکتبر تا 9 نوامبر
سایت ثبت نامdvprogram.state.gov
تعداد مجاز ثبت نام برای هر نفر1 بار
هزینهندارد

قرعه کشی ویزای لاتاری

قرعه کشی لاتاری آمریکا برای ایرانیان در سید قاره آسیا انجام می گیرد. با توجه به سخت تر شدن سایر روش های مهاجرت به آمریکا، تعداد مهاجرین ایرانی به آمریکا در 5 سال اخیر بسیار کم شده است. همچنین برخی از کشورهای آسیایی مانند هندوستان دیگر واجد شرایط شرکت در لاتاری نیستند. لذا سهمیه ایران برای لاتاری امریکا در سال های اخیر افزایش یافته است. قرعه کشی فعلی لاتاری آمریکا 2023 است. این نامگذاری به این دلیل است که آخرین تاریخی که برندگان باید گرین کارت خود را دریافت کنند، پایان سال مالی 2023 است. به همین ترتیب، قرعه کشی 2021 به نام DV-2023 DV-2022 نامیده می شود. نتایج قرعه کشی لاتاری آمریکا در می ماه منتشر می شود. برای اطلاع از نحوه برنده بودن، لطفاً به حساب خود وارد شوید.

اعلان های برنده از طریق پست، ایمیل یا تلفن اطلاع داده نمی شوند. مراقب هرگونه ارتباطی باشید که به شما می گوید برنده هستید زیرا ممکن است منفعت طلبی باشد. تنها راه برای بررسی اینکه آیا شما برنده هستید استفاده از شماره تأیید خود به صورت آنلاین است. اگر انتخاب نشدید، می توانید هم اکنون برای قرعه کشی بعدی ثبت نام کنید. موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز برای انجام امور مهاجرت و اقامتی است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *