مهاجرت تحصیلی نروژ

ویزای دانشجویی نروژ

ویزای دانشجویی نروژ

برای تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ، کسب ویزای دانشجویی نروژ توسط برخی از متقاضیان بین المللی الزامی می باشد، نروژ که به عنوان یک کشور بسیار مناسب برای زندگی شناخته شده است، تجربه ای جدید برای متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند به ارمغان می آورد. با داشتن رتبه بالا در زمینه های مختلف آموزش و استاندارد زندگی عالی، کشور نروژ باعث جذب دانشجویان و متقاضیان بین المللی بی شماری به دانشگاه های این کشور شده است. در ادامه با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کسب ویزای دانشجویی نروژ و همچنین سایر موراد مرتبط آگاه خواهید شد

تحصیل در نروژ

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که اقامت تحصیلی یا دانشجویی در این کشور با مدت زمان بیش از 3 ماه در صورتی امکان پذیر است. دانشجویان ویزای دانشجویی نروژ را کسب کنند و یا مجوز اقامت دانشجویی این کشور را بدست بیاورند. به طور کلی، اگر می خواهید بیش از 3 ماه در نروژ تحصیل کنید یا به مدرسه بروید، باید برای کسب مجوز تحصیل در نروژ اقدام کنید. اگر به شما اجازه تحصیل داده شود، همچنین می توانید در هنگام تحصیل 20 ساعت و در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید. برای اینکه ویزای دانشجویی نروژ به شما اعطاء شود، باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه پذیرفته شوید.

اخذ اقامت دانشجویی نروژ

پس از دریافت نامه پذیرش، باید برای دریافت اطلاعات در مورد مراحل درخواست اجازه تحصیل با نزدیکترین سفارت تماس بگیرید. از کشور مبدا خود درخواست دهید. در حالی که برخی از نامزدها می توانند فرم آنلاین را در نروژ یا از طریق سفارت نروژ تکمیل کنند. اکثر دانشجویان باید فرم تقاضاء کاغذی را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری نروژ خود تحویل دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت اقامت در این کشور نمودار شاخص هزینه زندگی در این کشور را مشاهده بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در بهترین شهرهای نروژ

وقتی فرم درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را تحویل می دهید، باید گذرنامه خود را به همراه سایر مستندات لازم که شامل موارد زیر است ارائه دهید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه درخواست که تقریبا 650$ (دلار) است.
  • یک سند مسافرتی معتبر (گذرنامه)
  • 2 عکس جدید به اندازه گذرنامه با پس زمینه سفید
  • شواهدی از پذیرش در یک برنامه آموزشی تمام وقت
  • شواهدی از داشتن توان مالی کافی برای کل دوره تحصیل
  • متقاضی باید ثابت کند که بودجه سالانه وی برای تحصیل در نروژ حداقل به 14000$ (دلار) می رسد.
  • شواهدی مبنی بر اینکه شما جایی برای زندگی دارید (مانند خانه، آپارتمان یا اتاق یک سالن اقامت)
  • شواهدی مبنی بر انقضاء مجوز اقامت خود از نروژ
  • ارائه اسناد مورد نیاز سازمان مهاجرت نروژ شده که شما باید آن را چاپ کنید.

پردازش مجوز اقامت تحصیل و ویزای تحصیلی نروژ

زمان پردازش برای اجازه اقامت دانشجویان متفاوت خواهد بود. از این رو ممکن است 2 ماه یا بیشتر طول بکشد. بنابراین توصیه می شود دانشجویان در اسرع وقت اقدام کنند. در صورت تایید درخواست، متقاضیان کارت اقامت دانشجویی کسب خواهند کرد. این مجوز اثبات این است که متقاضی حق زندگی در نروژ را دارد. توسط پلیس محلی در نروژ صادر شده است. متقاضی مجبور است ظرف 7 روز بعد از ورود به نروژ به کلانتری محل خود مراجعه کند. اثر انگشت و عکس خود را ثبت کند و کارت اقامت خود را طی 10 روز کاری از طریق پست دریافت کند. هزینه پردازش ویزای دانشجویی نروژ 370$ (دلار) است. تمامی متقاضیان کشورهای خارج از اروپا (کشورهای ثالث) باید این هزینه را پرداخت کنند. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید.

 

نحوه موفقیت برای کسب مجوز نروژ

برای موفق شدن در روند کسب ویزای دانشجویی دانشجویان بین المللی باید موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • اطمینان حاصل کردن از این که تمام اسناد به صورت کامل ارائه شده است.
  • بررسی اسناد و جمع آوری نسخه های کپی
  • ترجمه تمامی اسناد و مدارک به زبان نروژی و یا انگلیسی

به طور کلی متقاضیان باید برای کسب ویزای دانشجویی مدارک و اسناد مورد نیاز را به صورت کامل جمع آوری کنند تا بتوانند در پروسه دریافت آن موفق شوند. ویزای دانشجویی به افرادی ارائه می شود که از یک دانشگاه معتبر در این کشور موفق به کسب نامه پذیرش شده اند. کسب نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور با شرکت در آزمون های ورودی، مصاحبه ها و اثبات توانایی ها و مهارت های زبان امکان پذیر می باشد. تحصیل در دانشگاه های نروژ و کسب نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور شرایط متفاوتی دارد. متقاضیان باید برای مطلع شدن از این موارد با دانشگاه خود تماس حاصل فرمایند.

معافیت از اخذ ویزای تحصیل نروژ

اگر متقاضی شهروند یکی از کشورهای شمال اروپا یعنی سوئد، فنلاند، دانمارک و ایسلند یا شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باشد. کمتر از 90 روز در نروژ بخواهد اقامت داشته باشد، نیازی به کسب ویزای دانشجویی نروژ نخواهد داشت. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا هزینه پردازش ویزا را پرداخت نمی کنند. متقاضیانی که به فکر تحصیل در این کشور هستند باید بیمه درمانی داشته باشند.

به طور کلی افرادی که از دانشگاه های نروژ فارغ التحصیل می شوند می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز و یافتن شغل مناسب در این کشور اقدام به کسب اقامت بعد از تحصیل در این کشور کنند. اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های نروژ بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود به فکر زندگی در این کشور هستند. هموطنان عزیز و گرامی اگر مایل به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و یا ازدواج، کارآفرینی، سرمایه گذاری در نروژ و یا سایر امور در کشور های خارجی هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *