مهاجرت تحصیلی سنگاپور

ویزای دانشجویی سنگاپور

ویزای دانشجویی سنگاپور

اخذ ویزای دانشجویی سنگاپور فرصتی عالی در خصوص تحصیل در این کشور زیبا می باشد که همواره مزایای بیشماری را به همراه دارد. سنگاپور کشور چند فرهنگی است که ملقب به «جایی که شرق و غرب به هم می رسند» است، غربی بودن این کشور نیز از دورانی که سنگاپور جزو مستعمرات انگلیس بوده سرچشمه گرفته است. اقتصاد سنگاپور و سطح آموزشی آن بسیار قوی است، بنابراین سالانه بسیاری از افراد برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

نرخ بیکاری در این کشور در سال 2023، 2.6% گزارش شده است که این نرخ بیکاری در مقایسه با کشورهای اروپایی نظیر آلمان پایین تر می باشد. اما متأسفانه کیفیت بالای زندگی در این کشور با هزینه های بالای زندگی نیز همراه شده است. میانگین شهریه دانشگاه ها در کشور سنگاپور برای مقطع کارشناسی نزدیک به 14400$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. البته شایان ذکر است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز وجود دارد. همچنین این کشور با وجود دو دانشگاه برتر با رتبه های جهانی 11 و 13 از پیشتازان علم و فناوری در جهان محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی سنگاپور

زندگی در سنگاپور

در مورد زبان تعجب می کنید؟ اکثر مردم انگلیسی صحبت می کنند و تابلوهای دولتی به چهار زبان رسمی سنگاپور نصب شده است: انگلیسی، چینی، مالایی (بهاسا) و تامیل. در غرفه‌ های غذافروشی، یا زمانی که همکارانتان در محل کار با شما راحت باشند، به زودی در معرض جریان دائمی برند منحصربه ‌فرد سنگاپوری ‌های انگلیسی سنگاپور قرار خواهید گرفت که اغلب مایلند منافع کشور را بر همه چیز ترجیح دهند، قطعاً قبل از هر فرد ایده جامعه و جامعه، اگرچه به اندازه رفاه ملی مهم نیست، یکی از جنبه های مهم زندگی در سنگاپور است. همین امر در مورد ارزش های خانوادگی، احترام به بزرگترها و سپس احترام به فرد صادق است.

اقامت دانشجویان در سنگاپور

آیا قصد تحصیل در سنگاپور را دارید؟ آیا نگران یافتن خوابگاه دانشجویی مناسب هستید؟ و چه گزینه هایی وجود دارد؟ در اینجا نگاهی به انواع مختلف گزینه های اقامتی موجود در سنگاپور، نوع آنها، میانگین هزینه و مواردی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در نظر داشته باشید، آورده شده است. به این ترتیب، تراکم بالای جمعیت و تقاضای مداوم دانشجویان بین ‌المللی ورودی، یافتن محل اقامت را به یک نگرانی دائمی تبدیل می ‌کند. همچنین، با سنگاپور به عنوان یکی از پرهزینه ترین شهرهای جهان، پیدا کردن یک ملک مناسب که بودجه محدود دانشجویی شما را از بین نبرد، مهم می شود. با توجه به اینکه ده ها هزار دانشجوی بین المللی سنگاپور را بین یک تا 4 سال خانه های خود می سازند، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. اما به طور کلی می توان آنها را به دو دسته طبقه بندی کرد.

به عبارت ساده، اینها گزینه های موجود در محوطه دانشگاه هستند. گزینه های موجود سالن های دانشجویی، آپارتمان های استودیویی و همچنین اقامتگاه های خانوادگی است. در دسترس بودن این موارد اغلب برای دانشجویان کارشناسی، فارغ التحصیلان و پژوهشگران و همچنین برای دانشجویان مجرد یا متاهل تقسیم بندی می شود. بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی و همچنین دانشگاه های بین المللی با پردیس در سنگاپور وجود دارد. در حالی که همه آنها تحصیلات درجه یک را ارائه می دهند، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم همه به شما یک محل اقامت در محوطه دانشگاه ارائه می دهند. این خوابگاه‌ ها همچنین دارای سالن ‌های دانشجویی، استودیو و گزینه ‌های آپارتمان برای دانشجویان هستند و هزینه ‌ها بر اساس مکان، امکانات و نوع محل اقامت متفاوت است. هزینه یک سالن دانشجویی بیش از $1700 (دلار)  برای یک ترم به عنوان اجاره به اضافه ودیعه آب و برق است.

دلایل تحصیل در سنگاپور

این معاهده ناعادلانه خواهد بود که به عظمت سنگاپور بدون اشاره به سیستم دانشگاهی برجسته آن اشاره کنیم. توسعه سریع و بین المللی شدن آموزش در سنگاپور رتبه سوم را در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2013 کسب کرده است. همه اینها به دلیل دانشگاه های محلی سنگاپور شناخته شده بین المللی است. سیستم آموزشی سنگاپور از ایدئولوژی های غربی و همچنین روش هایی برای تشویق یادگیری مستقل در بین دانش آموزان استفاده می کند و آن را به مکانی عالی برای مطالعه تبدیل می کند. سنگاپور به دلیل داشتن نیروی کار ماهر، جامعه عاری از فساد، نرخ مالیات پایین و زیرساخت های توسعه یافته، سرمایه گذاری خارجی زیادی دریافت می کند. برخلاف سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی، در اینجا هر زمان که بخواهید باران غیرمنتظره ای خواهید داشت.

در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین است. دولت سنگاپور به شیوه ای واقعا کارآمد کار می کند و اگر همه شما تمام مدارک خود را در اختیار داشته باشید، می توانید بدون هیچ زحمتی کارت استخدام خود را دریافت کنید. محیط زیست بین المللی در سنگاپور رفت و آمد با سنگاپور آسان است. سنگاپور در مجموع چهار زبان ملی دارد که یکی از آنها انگلیسی است. از این رو، شما احتمالاً با حداقل تلاش به فرهنگ و سبک زندگی سنگاپور خواهید پیوست. رفت و آمد در این شهر بزرگ بسیار آسان و راحت است. دانشجویان بین المللی به سرعت در اینجا سازگار می شوند زیرا 75٪ از جمعیت کشور انگلیسی صحبت می کنند. مهمتر از همه، زبان رسمی آموزش در سنگاپور انگلیسی است. بنابراین، دانشجویان بین المللی در اینجا احساس بیگانه نمی کنند. سنگاپور آب و هوای دریایی فوق العاده شگفت انگیزی دارد.

بررسی ویزای دانشجویی سنگاپور

ویزای دانشجویی سنگاپور برای متقاضیان توسط اداره مهاجرتی سنگاپور (Immigration & Checkpoints Authority) یا ICA تایید می شود. اما قبل از اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی متقاضی باید نامه پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر خود دریافت کند. دانشجویان می ‌توانند با ارتقای دانش زبانی، کسب معدل بالا و فرستادن رزومه به بیش از یک دانشگاه شانس دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را ارتقا دهند. دانشگاه ملزم است پس از تایید درخواست دانشجو، برای تاییدیه پذیرش دانشجو اطلاعات متقاضی نظیر نام، جنسیت، ملیت، تاریخ تولد، شروع و پایان دوره تحصیلی، و شماره مرجع متقاضی را در وب ‌سایت Student’s Pass On-Line Application & Registration (SOLAR) system ثبت نماید.

در صورت ثبت اطلاعات توسط دانشگاه در وب ‌سایت SOLAR، دانشجو می تواند برای ارسال eForm 16 وارد سیستم SOLAR شود. پس از تکمیل این فرم ارائه یک نسخه از این فرم برای اخذ ویزای دانشجویی برای ICA لازم است. متقاضیان باید قبل از ورود به سیستم SOLAR اطلاعات زیر را داشته باشند:

  • تاییدیه ثبت نام دانشگاه در سیستم SOLAR و اطلاعات لازم برای ورود به این سیستم
  • اطلاعات مربوط به گذرنامه (شماره پاسپورت، تاریخ اعتبار)
  • آدرس و شماره تماس دانشگاه مورد نظر
  • آدرس ایمیل متقاضی
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی جدید

فرآیند درخواست ویزای دانشجویی سنگاپور

پس از ثبت اطلاعات شما در سایت SOLAR درخواست شما به ICA ارسال می شود. اداره مهاجرت و بازرسی سنگاپور وضعیت درخواست ویزای تحصیلی شما را برسی می کند. پردازش ویزا حداقل 15 روز تا حداکثر 4 هفته طول خواهد کشید. لازم به ذکر است که مصاحبه برای صدور ویزا بخشی از مراحل نیست، اما در صورت لزوم اطلاع داده خواهد شد. با اطمینان و در عین سادگی به سؤالات پاسخ دهید. توجه داشته باشید که در صورت نقض در مدارک ویزای تحصیلی شما رد می شود، بنابراین در ارائه و جمع آوری مدارک بسیار دقت کنید.

مدارک لازم برای ارائه به سفارت سنگاپور شامل موارد زیر می باشد:

  • نامه پذیرش از طرف دانشگاه (The Offer Letter)
  • رسید هزینه درخواست و صدور ویزای دانشجویی (22$ (دلار امریکا) برای پردازش و 44$ (دلار آمریکا) برای صدور ویزا)
  • گذرنامه معتبر (گذرنامه شما باید حداقل به مدت 3 ماه بیشتر از مدت اقامت شما در سنگاپور اعتبار داشته باشد.)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا (ICA فرم 16 و V36)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • وضعیت حساب بانکی و اثبات تمکن مالی (مبلغ شهریه دانشگاه + 3.542$ (دلار آمریکا))
  • مدارک مربوط به دانش زبان مثل تافل و آیلتس
  • نمره GRE یا GMAT
  • گواهی تولد
  • رزومه، انگیزه نامه و معرفی نامه
  • گواهی واکسیناسیون (بسته به دانشگاه)
  • بیمه سلامت مسافرتی (اختیاری)

فرآیند درخواست ویزای دانشجویی سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور بسیار بالا است، اما امکان دریافت بورسیه تحصیلی سنگاپور برای دانشجویان داخلی و بین المللی تحت شرایط خاصی وجود دارد. متقاضیان می توانند برای درخواست این نوع بورسیه تحصیلی، به وزارت آموزش و پرورش سنگاپور مراجعه کنند. با اخذ این کمک هزینه تحصیلی، بخش اعظمی از شهریه دانشجویان تأمین می شود. دانشجویان بسیاری موفق به کسب این نوع بورسیه تحصیلی می شوند. البته لازم به ذکر است که این دانشجویان باید متعهد شوند که حداقل 3 سال برای کشور سنگاپور کار کنند، تا این کشور از نیروهای با مهارت و آموزش دیده خود استفاده کند. این دوره برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی می تواند بین 5 تا 6 سال یا بیشتر باشد.

مؤسسات آموزش عالی در سنگاپور به 6 دانشگاه دولتی، 5 دانشگاه پلی تکنیک، 2 موسسه هنری و حدود 15 دانشگاه خصوصی تقسیم می شوند. شهریه دانشگاه های سنگاپور بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی متغیر می باشد. پایین ترین شهریه دانشگاه های سنگاپور عبارت اند از:

  • Singapore Management University
  • Nanyang Technological University
  • Singapore University of Technology and Design
  • National University of Singapore
  • SIM University

جدول زیر به برسی شهریه دو دانشگاه برتر ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نایانگ در مقاطع مختلف پرداخته است:

شهریه سالانه در مقطع کارشناسی ارشد به € (یورو)شهریه سالانه در مقطع کارشناسی به € (یورو)نام فارسی دانشگاهنام لاتین دانشگاه
11000€ الی 9200€€14700دانشگاه ملی سنگاپورNational University of Singapore
5500€ الی 7400€€5500 الی €3700دانشگاه صنعتی نانیانگNanyang Technological University

معایب و مزایا تحصیل در سنگاپور

سنگاپور اقتصاد رو به رشدی دارد، بنابراین تحصیل در این کشور می‌تواند آینده روشنی را برای دانشجویانی که قصد کار در این کشور بعد از اتمام تحصیل را دارند فراهم کند. با وجود اینکه شهریه کشور سنگاپور بسیار بالاست، اما فرایند اخذ ویزای دانشجویی روندی پیچیده نمی باشد. یکی از معایب ویزای تحصیلی، شرایط کار ضمن تحصیل در سنگاپور است. اخذ مجوز کار در سنگاپور بسیار دشوار است و فقط به دانشجویانی تعلق می گیرد که در واحد درسی آن ها کارآموزی وجود داشته باشد و میزان اعتبار آن 6 ماه است و این میزان قابل تمدید نیست.

دانشجو با ویزای تحصیلی بدون مجوز کار اجازه دارد، به مدت 16 ساعت در هفته به صورت پاره وقت و تمام وقت در تعطیلات مشغول به کار باشد. در حالی که در اکثر کشورها اجازه کار پاره وقت در کمپ دانشگاه 20 ساعت در هفته می باشد و این در حالی است که میانگین هزینه زندگی دانشجویی در سال 8000$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اخذ تصمیم در رابطه با مهاجرت تحصیلی به این کشور برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور سنگاپور با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *