مهاجرت تحصیلی اندونزی

ویزای تحصیلی اندونزی

ویزای تحصیلی اندونزی

ویزای تحصیلی اندونزی به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی یک مقصد ایده آل است که در آن می توانید تحصیلات با کیفیت بالا را با قیمت های مقرون به صرفه دریافت کنید. تحصیل در اندونزی معمولا به عنوان یک استاندارد برتر طبقه بندی می شود و دانشجویان بین المللی بیشتری از سراسر جهان به این کشور اعزام می شوند. بر اساس برخی گزارش ها، حدود 6000 دانشجوی بین المللی در اندونزی در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی تحصیل می کنند. به غیر از آموزش، این کشور چیزهای بیشتری برای ارائه دارد، مانند غذاهای فوق العاده، مردم دوستانه، و زیبایی طبیعی خیره کننده.

از سوی دیگر، اندونزی با فرهنگ متنوع و محیط طبیعی عالی، همیشه پذیرای دانشجویان بین المللی و خارجی ها است. محیط آرام آن باعث می شود که دانش آموز پسند باشد و مردم محلی آن بسیار مهربان هستند. فکر کردن به تحصیل در خارج از کشور در محیطی متفاوت و در عین حال کاوش و لذت بردن از طبیعت، اندونزی یک شرط مطمئن است. این مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا علاوه بر پرداختن به موضوع ویزای تحصیلی اندونزی، نکات مختلفی را درباره این کشور به شما انتقال دهد.

جذابیت های اخذ ویزای تحصیلی اندونزی

اندونزی یکی دیگر از کشورهای آسیای جنوب شرقی است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی مورد تقاضا در میان سایر کشورهای آسیایی خود است. شرایط تحصیل در اندونزی با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. اگرچه به زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی خود صحبت نمی کند، اکثر شهروندان آن به راحتی به این زبان صحبت می کنند. سیستم آموزشی آن نیز با پذیرش فناوری های جدید به سرعت در حال افزایش است. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در خارج از کشور، زندگی و تحصیل در اندونزی نسبتا ارزان تر است. غذا، حمل و نقل و همچنین محل اقامت لزوماً هزینه مالی زیادی را مصرف نمی کند و می توانید سبک زندگی با کیفیت و مناسبی داشته باشید.

شهروندان اندونزی به مهمان نوازی و صمیمیت خود به ویژه نسبت به خارجی ها معروف هستند. این محیط را برای دانشجویان خارجی دوستدار دانشجو می کند. همچنین، مردم محلی با خوشحالی به شما کمک می کنند تا بدون هیچ محدودیتی با فرهنگ و میراث اینجا سازگار شوید، بنابراین احساس می کنید که در خانه هستید. رایج است که اندونزی باید یکی از زیباترین کشورهای مجمع الجزایر جهان باشد. اندونزی که در بین آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد، به دلیل فرهنگ غنی، گردشگری و مکان های زیبا در سراسر کشور شناخته شده است. هنگام تحصیل در خارج از کشور در اندونزی، غیرممکن است که از جزایر زیبایی مانند بالی، لومبوک یا حتی لابوان باجو دیدن نکنید. در نهایت، تحصیل در خارج از کشور یک تجربه یک بار در زندگی است، به همین دلیل است که هیچ ایرادی ندارد که آن را یک بار امتحان کنید.

هزینه های تحصیل متقاضیان ویزای تحصیلی اندونزی

هزینه های تحصیل در اندونزی برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه و رشته ای که فرد برای تحصیل در اندونزی انتخاب می کند متفاوت است. در مقایسه با سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، اندونزی دوره های مختلفی را با هزینه های تحصیلی مناسب ارائه می دهد. متوسط هزینه تحصیل از $2400 تا 6100$ (دلار) در سال متغیر است. هزینه های زندگی در اندونزی مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی باید سالانه حدود 8500$ (دلار) هزینه کنند. هزینه زندگی در اندونزی با در نظر گرفتن نیازهایی مانند غذا، حمل و نقل و اقامت در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی تا حد زیادی به محل تحصیل شما بستگی دارد.

در شکل زیر به انواع هزینه های تحصیل در اندونزی بر حسب مقطع پرداخته شده است:

انواع هزینه های تحصیل در اندونزی بر حسب مقطع

بیمه درمانی متقاضیان ویزای تحصیلی اندونزی

سیستم مراقبت های بهداشتی اندونزی توسط سازمان جهانی بهداشت در رتبه 92 جهان قرار دارد و امکانات مراقبت های بهداشتی اندونزی به تدریج سال به سال بهبود می یابد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای تحصیل در اندونزی به بیمه درمانی اندونزی نیاز دارید. 2 نوع بیمه درمانی در اندونزی وجود دارد که شامل پوشش درمانی خصوصی و دولتی می شود. دانشجویان بین المللی می توانند از پوشش بهداشتی خصوصی برای دسترسی به بیمارستان های خصوصی در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی استفاده کنند. پوشش سلامت دانشجویی هزینه های پزشکی مانند هزینه های بیمارستان، آمبولانس اورژانس و داروهای تجویزی را پوشش می دهد. اکثر بیمارستان های خصوصی امکانات بسیار خوبی دارند و درمان عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بنابراین، امکانات بهداشت عمومی در اندونزی بسیار قابل اعتماد و کارآمد هستند.

بیمه درمانی متقاضیان ویزای تحصیلی اندونزی

الزامات و واقعیت های مرتبط با ویزای تحصیلی اندونزی

اگر برای ادامه تحصیل و گسترش افق های فرهنگی خود با تحصیل در خارج از کشور در اندونزی هیجان زده هستید، باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. ویزای دانشجویی اندونزی از3 سند رسمی تشکیل شده است:

  • مجوز تحصیل
  • ویزای ورودی
  • اجازه اقامت موقت

ویزای ورودی تا 6 ماه طول می کشد، در حالی که مجوز اقامت به مدت 12 ماه معتبر است و باید سالانه تا زمانی که برنامه خود را تکمیل کنید، تمدید شود. اگرچه هزینه ها بسته به ملیت شما و نرخ ارز در زمان سفر شما متفاوت است، هزینه کل فرآیند حدود 135$ (دلار) است. مراحل کامل درخواست ویزا را می توان به 3 بخش و چندین مرحله تقسیم کرد. پیروی از این موارد به شما اطمینان می دهد که بیشترین احتمال پذیرش را دارید. در هر مرحله از فرآیند درخواست از شما خواسته می شود اسناد مختلفی را ارسال کنید. ما فهرستی از همه چیزهایی که از شما خواسته می شود به مقامات ارائه دهید تهیه کرده ایم:

  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه شما
  • توصیه نامه از دانشگاه شما
  • یک توصیه نامه از سفارت، نمایندگی یا کنسولگری اندونزی در کشور خود
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • 3 کپی از پاسپورت شما
  • 2 عکس در اندازه پاسپورت از خودتان
  • موفقیت های تحصیلی خود را ثبت کنید
  • رزومه شما
  • گواهی سلامتی که اخیرا صادر شده است
  • نامه ضمانت مالی برای اثبات اینکه شما منابع مالی برای پوشش هزینه های خود را در زمان اقامت در اندونزی دارید
  • یک کپی از پاسپورت معتبر شما
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه
  • توصیه نامه از موسسه شما
  • سابقه ای از صلاحیت های شما
  • رزومه شما

ثبت نام در ستاد پلیس جهت تحصیل در اندونزی

پس از دریافت KITAS خود، باید نامه پلیس گزارش (STM) را از اداره پلیس محلی دریافت کنید و در دفتر جمعیت شهرداری منطقه ثبت نام کنید و گواهی ثبت نام خود را برای اقامت موقت (SKPPS) دریافت کنید. برای ثبت نام در پلیس ، به اسناد زیر نیاز دارید:

  • نامه درخواست گواهی کارت ثبت نام پلیس از دانشگاه
  • توصیه نامه یا گواهی حمایت از دانشگاه
  • یک کپی از گذرنامه و KITAS
  • تصاویر به اندازه گذرنامه

در نمودار زیر اعتبار ویزای اندونزی و KITAS را مشاهده می کنید:

اعتبار ویزای اندونزی و KITAS

مراحل و مسیر ویزای تحصیلی اندونزی

پذیرش یک مکان در دانشگاه اندونزی اولین مرحله می باشد. یک نامه رسمی پذیرش دریافت کنید و هزینه های ثبت نام را بپردازید. دانشگاه شما فرآیند درخواست را آغاز می کند. موسسه شما از طرف شما با استفاده از پورتال آنلاین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ درخواست را آغاز می کند. ارسال مدارک: دانشگاه شما برای تکمیل درخواست به چندین سند پشتیبانی نیاز دارد. در بخش بعدی فهرست کاملی از اسناد مورد نیاز را خواهید یافت. ارسال درخواست و انتظار تصمیم: زمان تحویل درخواست ها بین یک تا دو هفته است. وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ مجوز تحصیل تایید شده و مجوز ویزا را به اداره مهاجرت در کشور شما ارسال می کند تا بتوانید روند درخواست ویزا را آغاز کنید.

مرحله دوم بررسی نحوه درخواست ویزای ورودی می باشد. با سفارت یا کنسولگری محلی خود تماس بگیرید: برای درخواست ویزا وقت بگیرید. شما می توانید لیستی از ماموریت های خارجی اندونزی را در اینجا بیابید. مدارک خود را مرتب کنید: برای قرار ملاقات خود باید چندین سند را همراه داشته باشید. تفکیک آنچه مورد نیاز است در بخش بعدی گنجانده شده است. در قرار ملاقات خود شرکت کنید: علاوه بر ارسال مدارک، چند سوال ساده از شما پرسیده می شود. پرداخت هزینه درخواست: درخواست شما تا زمانی که پرداخت نکنید پردازش نمی شود. ارزش بررسی روش های پرداخت پذیرفته شده را دارد زیرا ممکن است بین کنسولگری ها متفاوت باشد. بسیار مهم است که این کار را ظرف 30 روز پس از ورود به اندونزی انجام دهید. باید مدارکی را تکمیل کنید و هزینه ای بپردازید.

مراحل و مسیر ویزای تحصیلی اندونزی

ویزای تحصیلی اندونزی برای دانشگاه های معتبر

در اندونزی دانشگاه ‌های دولتی و خصوصی وجود دارد، اگرچه اکثریت آن‌ ها خصوصی هستند. هر 2 گونه تحت نظارت وزارت آموزش ملی هستند. اکنون تقریبا 3000 موسسه وجود دارد. حدود 6000 دانشجوی بین المللی در حال حاضر در اندونزی تحصیل می کنند که بسیاری از آنها از مالزی نزدیک هستند. هشت دانشگاه در اندونزی در رتبه بندی QS World University Rankings® 2023-2024 در بین بهترین های جهان قرار دارند که شامل 3 دانشگاه در 450 دانشگاه برتر می باشد.

دانشگاه اندونزی در سال 1849 تأسیس شد، قدیمی ‌ترین دانشگاه اندونزی است و همچنین در رتبه‌ بندی جهانی دانشگاه ‌ها در رتبه 305 قرار دارد. دانشگاه اندونزی نیز در رتبه بندی دانشگاه QS آسیا در رتبه 59 قرار دارد و دارای پردیس هایی در دپوک، جاوا غربی و جاکارتا است. کتابخانه این دانشگاه با ظرفیت 1.5 میلیون کتاب، بزرگترین کتابخانه در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. دانشگاه اندونزی در سال 2007 تحت اصلاحات اساسی قرار گرفت که منجر به افزایش درآمد و انتشارات تحقیقاتی شد. لوگوی متمایز دانشگاه نشان دهنده ایده کالا-ماکارا (دو منبع انرژی در طبیعت، از خورشید و زمین) است.

مؤسسه فناوری باندونگ که به طور مشترک در رتبه 313 در رتبه بندی جهانی و 62 در رتبه بندی آسیا قرار دارد، در ابتدا در سال 1920 به عنوان شعبه ای از مؤسسه فناوری دلفت هلند افتتاح شد. سپس به عنوان Technische Hoogeschool te Bandoeng شناخته می شد، اما زمانی که در سال 1959 به یک نهاد دانشگاهی جداگانه تبدیل شد، نام آن تغییر یافت. این دانشگاه به حدود 20000 دانش آموز آموزش می دهد و در باندونگ واقع شده است. پردیس های آن 770000 متر مربع مساحت دارند. جهت اطلاع از سایر دانشگا های معروف اندونزی و چگونگی اخذ پاسپورت اندونزی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو نمایید.

سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی اندونزی

  • هزینه های تحصیل متقاضیان ویزای تحصیلی اندونزی به چه صورت می باشد؟ هزینه های تحصیل در اندونزی برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه و رشته ای که فرد برای تحصیل در اندونزی انتخاب می کند متفاوت است. در مقایسه با سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، اندونزی دوره های مختلفی را با هزینه های تحصیلی مناسب ارائه می دهد. متوسط هزینه تحصیل از $2400 تا 6100$ (دلار) در سال متغیر است. هزینه های زندگی در اندونزی مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی باید سالانه حدود 8500$ (دلار) هزینه کنند. هزینه زندگی در اندونزی با در نظر گرفتن نیازهایی مانند غذا، حمل و نقل و اقامت در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی تا حد زیادی به محل تحصیل شما بستگی دارد.
  • شرایط بیمه درمانی متقاضیان ویزای تحصیلی اندونزی به چه صورت می باشد؟ سیستم مراقبت های بهداشتی اندونزی توسط سازمان جهانی بهداشت در رتبه 92 جهان قرار دارد و امکانات مراقبت های بهداشتی اندونزی به تدریج سال به سال بهبود می یابد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای تحصیل در اندونزی به بیمه درمانی اندونزی نیاز دارید. 2 نوع بیمه درمانی در اندونزی وجود دارد که شامل پوشش درمانی خصوصی و دولتی می شود. دانشجویان بین المللی می توانند از پوشش بهداشتی خصوصی برای دسترسی به بیمارستان های خصوصی در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی استفاده کنند. پوشش سلامت دانشجویی هزینه های پزشکی مانند هزینه های بیمارستان، آمبولانس اورژانس و داروهای تجویزی را پوشش می دهد. اکثر بیمارستان های خصوصی امکانات بسیار خوبی دارند و درمان عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بنابراین، امکانات بهداشت عمومی در اندونزی بسیار قابل اعتماد و کارآمد هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *