مهاجرت تحصیلی آذربایجان

ویزای دانشجویی آذربایجان

ویزای دانشجویی آذربایجان

ویزای دانشجویی آذربایجان را می توان به عنوان آخرین مدرک رسمی مورد نیاز برای هر متقاضی به منظور تحصیل در این کشور اروپایی قلمداد کرد. جهت اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان باید مدارکی را ارائه نمایید که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از نکاتی که برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد.

مقاله پیش رو توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است. در این مقاله سعی دارد اطلاعاتی در باب هزینه های تحصیل، چگونگی اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان و شرایط تحصیل در این کشور بپردازد. پس اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

شرایط لازم جهت دریافت ویزا تحصیلی آذرایجان

متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور آذربایجان ادامه تحصیل دهند باید درخواست خود را برای اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان به سفارت خانه این کشور ارائه دهند. هزینه درخواست ویزای کوتاه مدت این کشور 100$ (دلار) می باشد. هزینه در نظر گرفته شده برای ویزای دانشجویی آذربایجان بلند مدت 200$ (دلار) می باشد. ویزای دانشجویی در این کشور تمام دوره های آموزشی دانشجویان بین المللی را پوشش می دهد. دانشجویان خارجی و بین المللی 7 روز پس از ورود به دانشگاه فرصت دارند به اداره پروتکل شورای شهر مراجعه کنند. بدین ترتیب ثبت نام های لازم را انجام دهند. بسیاری از متقاضیان برای تحصیل زبان انگلیسی را انتخاب می کنند.

متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند مستقیما وارد دانشگاه شوند، اما اگر فردی به اندازه کافی به این زبان تسلط نداشته باشد باید دوره های آماده سازی در نظر گرفته شده را بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند. حداقل نمره در نظر گرفته شده برای آزمون TOEFL 500 می باشد. برای آزمون IELTS 6 می باشد. دانشجو باید نمره 60% را در آزمون مهارت قبل از شروع دوره را کسب کرده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این کشور باید ویزای دانشجویی آذربایجان را دریافت نمایند. جهت اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی به شرح ذیل ارائه شود.

  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 12 ماه اعتبار
  • ارائه دعوت نامه رسمی از دانشگاه انتخاب شده در کشور آذربایجان
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه 2 قطعه عکس 3*4
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی

اگر سفارت خانه کشور آذربایجان در کشور شخص متقاضی وجود نداشته باشد. فرد باید برای اخذ ویزای دانشجویی آذربایجان به وزارت امور خارجه در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف مراجعه نماید. احتمالا پس از ارائه درخواست متقاضی ویزای ورودی دارای اعتبار یک ماهه دریافت می کند و باید جهت اخذ گواهی اقامت آذربایجان سفر نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان

زمان لازم جهت ارائه ویزا دانشجویی آذربایجان

متقاضیان ویزای ورودی با مدت اعتبار 1 ماهه دریافت می کنند. در جهت اخذ گواهی اقامت موقت باید در مدت تعیین شده به این کشور سفر کنند. بعد از ورود به خاک این کشور متقاضیان خارجی به مدت 3 روز فرصت دارد. در خدمات مهاجرت دولتی ثبت نام های لازم را انجام دهند. به متقاضیان بعد از ورود به این کشور در فرودگاه ویزای 30 روزه را که توسط وزارت امور کنسولی یا سفارتخانه ارائه شده است دریافت می کنند. پس از آن که متقاضی فرم ثبت نام را ارائه داد دانشجویان خارجی باید جهت دریافت وضعیت اقامت موقت از سرویس های مهاجرت دولتی اقدامات لازم را انجام دهند.

متقاضی باید از اداره امور خارجه آذربایجان یک کپی از نامه تاییدیه دریافت نماید. نامه تاییدیه باید یک عدد ارجایی داشته باشد. فرد باید در زمان درخواست ویزا خود به آن اشاره نماید. مدت مورد نیاز جهت صادر شدن ویزا توسط اداره کنسولگری بین 3 تا 4 روز می باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در آذربایجان

هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی متفاوت می باشد. در بعضی از دانشگاه های این کشور متقاضیانی که دارای نمرات بالا می باشند می توانند به صورت رایگان وارد دانشگاه شوند. در برخی از دانشگاه ها تمامی دانشجویان می توانند بورسیه های تحصیلی دریافت کنند. اما برای تحصیل در سایر دانشگاه ها، دانشجو باید شهریه های تحصیلی پرداخت نماید. به طور میانگین می توان گفت که برای تحصیل دانشجویان باید سالانه مبلغی بین 1500$ الی 3000$ (دلار) پرداخت نمایند. این مبلغ برای دانشجویان بین المللی متغیر می باشد. جهت اطلاع از هزینه زندگی در آذربایجان مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اگر متقاضی رشته تحصیلی را انتخاب کرده باشد که نیاز به گذراندن دوره های کار آموزی باشد برای شرکت در این دوره ها باید مبلغ 700$ (دلار) پرداخته شود. اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد و نیاز به شرکت در دوره ها داشته باشد باید مبلغ 900$ (دلار) ارائه شود. علاوه بر هزینه های تحصیل باید هزینه های زندگی نیز در نظر گرفته شود. این هزینه ها شامل هزینه های مسکن، خوراک، هزینه های حمل و نقل، تفریحات اجتماعی و سایر تفریحات می شود. در این مقاله به بررسی ویزای دانشجویی آذربایجان پرداخته شد.

تحصیل در آذربایجان

اندازه یک شهر می تواند تفاوت زیادی در تجربه تحصیلی شما ایجاد کند. برخی از دانش‌آموزان احساس و سرعت شهرهای شلوغ ‌تر را ترجیح می ‌دهند، در حالی که برخی ممکن است احساس کوچک‌تر را ترجیح دهند. هر ترجیحی که دارید، U-Multirank شما را تحت پوشش قرار داده است. باکو به طور متوسط ​​جمعیتی در حدود 2181800 نفر جمعیت دارد. U-Multirank شامل 3 کالج و دانشگاه در یا نزدیک منطقه باکو است.  باکو، پایتخت و مرکز تجاری آذربایجان، شهری کم ارتفاع با خط ساحلی در امتداد دریای خزر است. شهرت این شهر به خاطر شهر قدیمی قرون وسطایی محصور شده اش است که شامل کاخ شیروانشاهان، مجموعه سلطنتی وسیع و برج سنگی نمادین میدن است. بناهای دیدنی معاصر عبارتند از: مرکز حیدر علی اف طراحی شده توسط زاها حدید، و برج های شعله، 3 آسمان خراش نوک تیز پوشیده شده با صفحه نمایش LED.

برخی از کشورها دوره‌ های بین ‌المللی و برنامه ‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می ‌دهند، اما به احتمال زیاد باید مدرکی دال بر مهارت انگلیسی نشان دهید. برای دریافت مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) و تافل (تست انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)، چهار بخش از زبان شامل خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن مورد آزمایش قرار می گیرد. ایمنی نکته مهمی است که باید در هنگام تحصیل در خارج از کشور به آن توجه کرد. شاخص ایمنی باکو دارای امتیاز  %69است که از نظر ایمنی در رتبه 95 از 461 شهر جهان قرار دارد. جدای از شهریه، دانش آموزان باید هزینه های محلی زندگی را در نظر بگیرند. از جمله مواردی مانند مسکن، غذا و زندگی اجتماعی.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در آذربایجان هستید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
77%2021
%702022
70%2023

زندگی دانشجویی در آذربایجان

بخش اول زندگی دانشجویی به طور مستقیم به فعالیت های آموزشی مانند شرکت در سخنرانی ها، جلسات و امتحانات می پردازد. در بخش دوم، شامل ساعاتی است که خارج از یک محیط آموزشی آکادمیک سپری می شود. ابتکار دانشجویی مهمترین عامل تعیین کننده تنوع زندگی دانشجویی است، زیرا اکثر رویدادهای توسط و برای دانشجویان الهام گرفته و آغاز می شوند. در آذربایجان، دانشگاه ها برنامه گسترده ای از سخنرانی ها و انجمن ها را همراه با اجراهای دانشجویی، رویدادهای موسیقی، جشنواره ها ارائه می دهند. شورای دانشجویان فارغ التحصیل (GSC) مرکز دانشجویی اصلی دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و حرفه ای است. علاوه بر این، کلوپ های دانشجویی مختلفی با هدف افزایش مشارکت دانش آموز و غنی سازی تجربیات دانشجویی وجود دارد، مانند کلوپ طنز، باشگاه رقص، باشگاه زبان های خارجی.

تنوع در آذربایجان زندگی دانشجویی را به تجربه ای قابل توجه و تغییر دهنده زندگی تبدیل می کند. آذربایجان فعالیت های دانشگاهی ضروری متعدد و همچنین فرصت های غیر سنتی را برای تأکید بر تجربه زندگی دانشجویی ارائه می دهد. دانش ‌آموزان می‌ توانند به باشگاه‌ ها، تیم‌های ورزشی، رسانه ‌ها بپیوندند، جوایز برنده شوند، در کارهای اجتماعی مشارکت کنند، در موسسات خیریه داوطلب شوند، در سمت ‌های رهبری قرار بگیرند و از ده‌ها فرصت موجود استفاده کنند. هر ساله جشنواره بین المللی دانشجویی در باکو توسط دانشگاه ADA برگزار می شود. در طول این رویداد، دانش آموزان اطلاعاتی در مورد کشورهای جهان ارائه می دهند. جشنواره بین ‌المللی سالانه ADA نمایندگان سفارت‌های خارجی در آذربایجان، دانشجویان بین‌المللی و محلی دانشگاه ADA و مهمانان دانشگاه ADA را گرد هم می ‌آورد تا ارتباطات بین ‌فرهنگی و ترویج گفت‌ و گوی فرهنگی بین ملت ‌ها را جشن بگیرد.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در آذربایجان هستید:

 

اگر پس از مطالعه پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید برای دریافت مشاوره های رایگان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با تعیین وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی آذربایجان

در این قسمت از مقاله به سوالات متداول شما در باب ویزای تحصیلی آذربایجان اشاره می کنیم:

  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای کوتاه مدت این کشور 100$ (دلار) می باشد. هزینه در نظر گرفته شده برای ویزای دانشجویی آذربایجان بلند مدت 200$ (دلار) می باشد. ویزای دانشجویی در این کشور تمام دوره های آموزشی دانشجویان بین المللی را پوشش می دهد. دانشجویان خارجی و بین المللی 7 روز پس از ورود به دانشگاه فرصت دارند به اداره پروتکل شورای شهر مراجعه کنند.
  • شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در آذربایجان چیست؟ متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند مستقیما وارد دانشگاه شوند، اما اگر فردی به اندازه کافی به این زبان تسلط نداشته باشد باید دوره های آماده سازی در نظر گرفته شده را بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند. حداقل نمره در نظر گرفته شده برای آزمون TOEFL 500 می باشد. برای آزمون IELTS 6 می باشد. دانشجو باید نمره 60% را در آزمون مهارت قبل از شروع دوره را کسب کرده باشد.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آذربایجان چیست؟ ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 12 ماه اعتبار-ارائه دعوت نامه رسمی از دانشگاه انتخاب شده در کشور آذربایجان-دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن-ارائه 2 قطعه عکس 3*4-پرداخت هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی.
  • هزینه تحصیل در آذربایجان چقدر است؟ به طور میانگین می توان گفت که برای تحصیل دانشجویان باید سالانه مبلغی بین 1500$ الی 3000$ (دلار) پرداخت نمایند. این مبلغ برای دانشجویان بین المللی متغیر می باشد
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *