مهاجرت تحصیلی مکزیک

ویزای تحصیلی مکزیک

ویزای تحصیلی مکزیک

با توجه به انیکه بسیاری از کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده ، از جمله دانشگاه DePaul، دانشگاه Lehighتح،دانشگاه فناوری تگزاس و دانشگاه آمریکایی  همکاری تبادل علمی با موسسات برتر مکزیکی دارند، اخذ ویزای تحصیلی مکزیک برای دانشجویان مهاجر بسیار جذاب تر از گذشته شده است. در این میان، موسساتی همچون Universidad Nacional Autónoma؛ Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey؛ Universidad de las Américas Puebla و Universidad Iberoamericana جزو محبوب ترین انتخاب ها هستند.

این اتحادها تحقیقات دانشگاهی و برنامه های تبادل دانشجو را تسهیل می کنند. یکی از مزیت های تحصیل در مکزیک این است که دانشجویان می توانند مهارت های اسپانیایی خود – و احتمالاً حتی فرصت های شغلی خود را با شرکت در فعالیت های اجتماعی، رویدادهای اجتماعی و دوره های کارآموزی در مکزیک بهبود بخشند. شما همچنین می توانید دوره های اسپانیایی را برای تکمیل غوطه وری خود بگذرانید. برای دریافت پاسخ سایر پرسش های خود پیش از مهاجرت به مکزیک، می توانید از دانش و تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

دلایل مهاجرت برای متقاضیان ویزای تحصیلی مکزیک

مکزیک علاوه بر ارزان بودن، مملو از مکان ‌های تاریخی و فرهنگی بی ‌نظیری است که نمی ‌خواهید دیدن آنها را از دست بدهید. در واقع، مکزیک صادرات فرهنگی تاثیرگذاری زیادی دارد، از غذا و هنر گرفته تا موسیقی و سرگرمی. دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند می توانند آنچه را که احتمالاً فقط در رسانه های اجتماعی دیده اند، به طور مستقیم تجربه کنند. بسته به جایی که در طول تجربه تحصیل در خارج از کشور زندگی می کنید، می توانید به خرابه های مایا در شبه جزیره یوکاتان سفر کنید، جشن Cinco de Mayo در ایالت پوئبلا را جشن بگیرید، رقصندگان چینلوس را در کوئرناواکا تجربه کنید یا در Día de Muertos در مکزیکو سیتی شرکت کنید. فرصت تجربه جشن ‌های فرهنگی و مکان‌ های تاریخی فرصتی را برای شما فراهم می‌ کند تا دیدگاه جهانی خود را گسترش دهید.

از سوی دیگر برنامه های تحصیلی برتر در مکزیک، دانشجویان رشته های مختلف را می پذیرند. دانشجویانی که در خارج از کشور مکزیک تحصیل می کنند می توانند موضوعات زیادی را بیاموزند: کدنویسی، سلامت جهانی، رهبری در عدالت اجتماعی و سیاست عمومی، هنرهای لیبرال، فیزیوتراپی و موارد دیگر. شما می توانید هفته ها یا 1 تا 2 ترم تحصیلی را در مکزیک بگذرانید و همه اینها را در حین کسب اعتبار کالج بگذرانید. کالج ها ممکن است برنامه هایی را برای همه جویندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا به طور خاص برای جوانان و سالمندان ارائه دهند. برنامه های تحصیل در کشور مکزیک همچنین پروژه های یادگیری خدماتی را ارائه می دهد که تجربه کاری و تمرین اسپانیایی را در مناطق روستایی و شهری مکزیک ارائه می دهد.

اقامتگاه و اسکان دانشجویان در مکزیک

خانه های دانشجویی که ارائه می شود با تمام امکانات ضروری برای اطمینان از اقامتی دلپذیر مجهز هستند. می توانید از آشپزخانه برای نشان دادن مهارت های آشپزی خود استفاده کنید یا با برگزاری مهمانی در باغ، دوستان خود را سرگرم کنید. همه چیز به تو بستگی دارد. مهم است که توجه داشته باشید که یک خانه دانشجویی مشترک می تواند حریم خصوصی شما را با اتاق خواب خصوصی شما حفظ کند و در عین حال از معاشرت با سایر دانشجویان بین المللی لذت ببرید. می‌توانید بیشترین استفاده را از اقامت خود در مکزیک ببرید زیرا خانه‌های دانشجویی بین ‌المللی بدون نگرانی سفرهای زیادی را به مکان‌های عجیب و غریب در سراسر کشور ترتیب می ‌دهند. پیدا کردن یک خانه دانشجویی در مکزیک می تواند یک تلاش دلهره آور باشد، اما هیچ چیز برای تجربه شما در خارج از کشور مهمتر از زندگی در محیط عالی شما نیست.

اتاق های دانشجویی توسط جوامعی از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ارائه می شود. این به شما کمک می‌کند دوستانی پیدا کنید، مهمانی ‌هایی داشته باشید و سریع ‌تر راه خود را پیدا کنید. ‘Mi casa es tu casa’.. طیف وسیعی از خانه‌های دانشجویی مشترک با اتاق ‌های زیبا به ویژه دانشجویان بین‌المللی در مکزیک وجود دارد. قسمت های مشترک خانه ها مانند اتاق نشیمن راحت، آشپزخانه کاملاً مجهز و تراس به شما امکان می دهد با سایر دانش آموزان محلی معاشرت کنید. و زمانی که دوست دارید زمان خود را تنها بگذرانید، می توانید به راحتی از اتاق خواب خصوصی خود برای استراحت و آرامش استفاده کنید. خانه ها تمامی امکانات لازم را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید از یک ترم تحصیلی راحت در خارج از کشور در مکزیک لذت ببرید.

مسکن ارزان برای دانشجویان بین المللی در مکزیک

اگر به دنبال سبک زندگی مستقل تری در طول اقامت خود و ملاقات و تعامل با سایر دانشجویان خارجی هستید، گزینه های اقامتگاه خانه دانشجویی ایده آل هستند. یک اقامتگاه دانشجویی بسته به مکان و در دسترس بودن می تواند از نظر اندازه متفاوت باشد. این اقامتگاه‌ ها معمولاً دانش ‌آموزان از هر سن و ملیت را در یک اکوسیستم خانه ‌ای جای می ‌دهند. معمولاً خوابگاه دانشجویی اقتصادی ترین نوع خوابگاه خصوصی دانشجویی است. اقامتگاه های دانشجویی در مکزیک معمولاً امکانات آشپزخانه یا کافه تریاهای مشترک را ارائه می دهند و به شما این فرصت را می دهند که زبان جدید خود را با دانش آموزان حتی دور از کلاس های خود تمرین کنید.

رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در مکزیک

غذاها و فرهنگ‌ های متنوع مکزیک نشان‌ دهنده نفوذ اسپانیایی و ترکیبی از گروه ‌های بومی، از جمله مایاها، ناهواها، اوتومی ‌ها و زاپوتک ‌ها است. دانشجویان کالج که یک زبان خارجی مانند اسپانیایی را مطالعه می کنند اغلب می توانند تسلط خود را با زندگی و تعامل با میزبانان اسپانیایی زبان بهبود بخشند و با همین تسلط به بخش صنعت غذایی مکزیک برای تحصیل و کار راه پیدا کنند. بسیاری از موسسات ایالات متحده، از جمله دانشگاه شیکاگو، برنامه های تحصیل در خارج از کشور را در Oaxaca، که به عنوان پایتخت آشپزی مکزیک مورد استقبال قرار گرفته است، ارائه می دهند.

در این شهرغذاهای مکزیکی بی نظیری مانند تلایودا، مملا و شکلات ویژه سرو می شود. دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز می توانند با خانواده های میزبان زندگی کنند که اغلب دانشجویان را با آشپزی خانگی مکزیکی اصیل آشنا می کنند. بخش دیگری از دانشجویان فعال در حوزه غذایی، با نمونه ‌برداری از غذاهای مختلف، می‌ توانند تاریخ آشپزی مکزیک را که به قبل از استعمار آمریکای لاتین باز می ‌گردد، بهتر درک کنند و اصولا فعالان این بخش، درآمدهای پزوهشی خوبی دارند و یا پیوندهای خوبی با صاحبان کسب و کار در توریسم پیدا می کنند.

در تصویر زیر به سایر نیازهای رشته های علمی در مکزیک اشاره شده است:

سایر نیازهای رشته های علمی در مکزیک

اطلاعاتی درباره ویزای تحصیلی مکزیک

هر خارجی که قصد تحصیل بیش از 180 روز در مکزیک را دارد باید برای ویزای تحصیلی مکزیک اقدام کند. دو نوع ویزای تحصیلی مکزیک وجود دارد:

  • ویزای دانشجویی مقیم موقت، که برای دانشجویانی است که دوره ای بیش از 180 روز را می گذرانند.
  • ویزای دانشجویی ویزیتور، که برای دانشجویانی است که دوره ای کوتاه تر از 180 روز را می گذرانند.

با این حال، اگر از یکی از کشورهای زیر هستید و دوره تحصیلی شما کمتر از 180 روز است، برای تحصیل در مکزیک نیازی به ویزا ندارید، شهروندان اتحادیه اروپا، آندورا، آرژانتین، استرالیا، باهاما، باربادوس، بلیز، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، هنگ کنگ، ایسلند، جامائیکا، ژاپن، لیختن اشتاین، ماکائو، مالزی، میکرونزی، موناکو، نیوزلند، نروژ، پالائو، پاناما، پاراگوئه، پرو، سن مارینو، سنگاپور، کره جنوبی، سوئیس، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی، ایالات متحده، اروگوئه، شهر واتیکان، ونزوئلا.

اطلاعاتی درباره ویزای تحصیلی مکزیک

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مکزیک

هنگام درخواست ویزای تحصیلی مکزیک، باید مدارک زیر را (به صورت اصلی و کپی) به سفارت مکزیک ارسال کنید:

  • فرم درخواست ویزای مکزیک تکمیل و امضا شده است.
  • پاسپورت شما به همراه فتوکپی صفحات مربوطه (صفحه اول و آخر، ویزاها و مهرهایی که دریافت کرده اید)
  • عکس در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید و گرفته شده در 6 ماه گذشته
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • هزینه شهریه، همراه با مشخصاتی که آیا بورسیه دریافت کرده اید یا خیر
  • اطلاعات تماس دانشگاه
  • صورت های بانکی یا سرمایه گذاری در 3 ماه گذشته

مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای پوشش اقامت شما، مانند: اثبات اینکه حداقل 400$ (دلار آمریکا )در ماه درآمد ثابتی دارید. اثبات اینکه پس انداز یا سرمایه گذاری دارید. مدرکی که شما بورسیه دریافت کرده اید. اگر تبعه کشوری نیستید که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنید: مدارکی دال بر اقامت قانونی در آنجا، مانند مجوز اقامت را وارد کنید. تمام مدارکی که ارسال می کنید باید به زبان انگلیسی یا اسپانیایی باشد.

اگر نیستند، آنها را ترجمه کنید و هم اصل و هم ترجمه را درج کنید. تمام مدارک رسمی که ارائه می کنید، باید قبل از ارسال قانونی شوند، مانند یک آپوستیل یا سفارت مکزیک. این فهرست جامعی از الزامات نیست. شهردار سفارت مکزیک هر گونه مدارک اضافی را به دلخواه درخواست می کند.

روند درخواست ویزای تحصیلی مکزیک

تمامی اتباع خارجی که به دنبال درخواست ویزای تحصیلی مکزیک هستند، باید روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به خوبی طی کنند. روند درخواست ویزای تحصیلی مکزیک به شرح زیر می باشد:

روند درخواست ویزای تحصیلی نیوزلندتوضیحات
تعیین وقتبرای تعیین وقت ویزا با سفارت مکزیک در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.
فرم درخواستفرم درخواست ویزای تحصیلی مکزیک را تکمیل کرده و در آخر امضا کنید.
جمع آوری مدارکیکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی مکزیک، جمع آوری مدارک ضروری است.
ارسال درخواست و پرداخت هزینهمتقاضیان پس از اینکه درخواست ویزای خود را ارسال کردند، باید در روز مصاحبه هزینه درخواست ویزای مکزیک را پرداخت کنند.
صبور باشید.فرآیند پردازش ویزای تحصیلی مکزیک یکی از چالش های اساسی در این فرآیند می باشد.
دریافت ویزاویزای تحصیلی مکزیک پس از پردازش برای شما ارسال خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که، دفاتر مختلف سفارت مکزیک، ممکن است شرایط متفاوت خود را در مورد فرآیند درخواست ویزای تحصیلی مکزیک داشته باشند. بنابراین توصیه می شود که قبل از شروع درخواست خود با سفارت مربوطه خود جهت درخواست ویزای تحصیلی مکزیک تماس حاصل فرمایید.

هزینه ویزای تحصیلی مکزیک

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی مکزیک جهت تحصیل در این کشور هستند، حین درخواست ویزا باید هزینه ویزای تحصیلی مکزیک را نیز پرئداخت کنند. به طور کلی هزینه درخواست ویزای تحصیلی مکزیک 290MXN (پزو مکزیک) است. اما لازم به ذکر است که، بسته به کشوری که درخواست خود را در آن ارسال می کنید ممکن است هزینه درخواست ویزا تغییر کند. علاوه بر این، روش پرداخت ویزای تحصیلی مکزیک نیز متفاوت است، زییرا برخی از کنسولگری های مکزیک ممکن است از متقاضیان بخواهند هزینه درخواست ویزا را از طریق حواله بانکی پرداخت کنند. اما در مقابل، برخی از کنسولگری ها نیز از متقاصیان می خواهند که به صورت نقدی هزینه ویزا را پرداخت کنند. از سوی دیگر، متقاضیان باید هطینه ای را برای کارت اقامت موقت مکزیک در طول تحصیل در این کشور پرداخت کنند. هزینه اقامت موقت تحصیلی نیز بستگی به سالهایی دارد که برای آن صادر شده است، که معمولا از 3500MXN تا 7500MXN (پزو مکزیک متفاوت است.

در نهایت اینکه زمان پردازش ویزای تحصیلی مکزیک نیز بسته به سفارتی که از آن درخواست می دهید می تواند متفاوت باشد. اما می توان انتظار داشت که بین 2 هفته تا 2 ماه کاری طول بکشد. در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف جهانبرای اطلاع از سایر مسائلی که در زمینه حل اقامت مکزیک راهگشا هستند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباره ویزای تحصیلی مکزیک

در بخش پایانی مقاله ویزای تحصیلی مکزیک در خصوص سوالات پرتکرار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مکزیک کدام اند؟ فرم درخواست ویزای مکزیک تکمیل و امضا شده است. پاسپورت شما به همراه فتوکپی صفحات مربوطه (صفحه اول و آخر، ویزاها و مهرهایی که دریافت کرده اید). عکس در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید و گرفته شده در 6 ماه گذشته، بلیط پرواز رزرو شده، هزینه شهریه، همراه با مشخصاتی که آیا بورسیه دریافت کرده اید یا خیر. اطلاعات تماس دانشگاه و صورت های بانکی یا سرمایه گذاری در 3 ماه گذشته
  • انواع ویزای تحصیلی مکزیک کدام اند؟ ویزای دانشجویی مقیم موقت که برای دانشجویانی است که دوره ای بیش از 180 روز را می گذرانند. ویزای دانشجویی ویزیتورکه برای دانشجویانی است که دوره ای کوتاه تر از 180 روز را می گذرانند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *