مهاجرت تحصیلی سریلانکا

ویزای تحصیلی سریلانکا

ویزای تحصیلی سریلانکا

یکی از راه های مهاجرت به کشور سریلانکا تحصیل در دانشگاه ها می باشد که برای تحصیل متقاضیان باید ویزای تحصیلی سریلانکا را دریافت نمایند. برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا شرایطی وجود دارد که سعی می کنیم در این مقاله به آن ها اشاره نماییم.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در این مقاله سعی دارد به بررسی شرایط تحصیل و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا بپردازد. پس اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی سریلانکا

اطلاعات عمومی کشور سریلانکا

پیش از بررسی شرایط تحصیل در این کشور، اطلاعاتی در رابطه با سریلانکا در اختیار متقاضیان قرار می دهیم. این کشور با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا شناخته می شود. کشور سریلانکا، جزیره ای می باشد. در جنوب کشور هند، اقیانوس هند و جنوب آسیا قرار گرفته است. شهر مهم کلمبو به عنوان پایتخت تجاری سریلانکا محسوب می شود. این کشور یکی از مستعمرات بریتانیا محسوب می شد که در روز 4 فوریه در سال 1948 اعلام استقلال کرد. مساحت این کشور 65610 کیلومتر مربع می باشد. سریلانکا دارای 19668000 نفر جمعیت می باشد. زبان های رسمی این کشور زبان تامیل و سینهالی می باشند. واحد پول رایج روپیه سریلانکا می باشد.

تحصیل در سریلانکا

شما فرصت های بسیار خوبی برای تحصیل برای مدرک انگلستان در سریلانکا خواهید یافت. بنابراین اگر تعهدات مراقبتی، شغلی یا خانوادگی دارید که مانع از سفر شما به بریتانیا می شود، همچنان می توانید مدرک رویایی خود را به دست آورید. این دوره‌های آموزش فراملی TNE مطابق با استانداردهای دقیق خود بریتانیا طراحی، ارائه و با کیفیت تضمین شده‌اند و هر کدام به مدرک انگلستان منجر می‌ شوند. آنها می توانند در آینده مسیری را به انگلستان ارائه دهند، چه برای ادامه تحصیل و چه برای کار، و مطمئناً از پیوندهای قوی آنها با بریتانیا و تجارت بین المللی بهره مند خواهید شد (فقط یکی از دلایل فارغ التحصیلی از انگلستان مدارک تحصیلی جزو قابل استخدام ترین ها در جهان هستند). همچنین ممکن است متوجه شوید که تحصیل برای مدرک TNE انگلستان در سریلانکا مقرون به صرفه تر از تحصیل در خود انگلستان است.

طیف گسترده ای از مدارک تحصیلی تمام وقت و معتبر انگلستان در سریلانکا ارائه می شود و مطمئناً دوره ای را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب باشد. هر سال، فارغ التحصیلان در سریلانکا مدرک کارشناسی ارشد، دکترا و لیسانس را در موضوعات مختلف از حقوق گرفته تا پزشکی و هنر می گذرانند. و به هر کدام مدرک معتبر خود را از یکی از دانشگاه های بریتانیا اعطا می کنند. شما برای مدرک معتبر خود در یک موسسه آموزش عالی سریلانکا که با یک دانشگاه بریتانیا همکاری می کند، تحصیل خواهید کرد. این دانشگاه واحدهایی را که در سریلانکا برای آنها تحصیل کرده اید شناسایی می کند و اگر نتایج شما آستانه لازم را داشته باشد، ممکن است بتوانید برای ادامه تحصیل به دانشگاه انگلستان منتقل شوید.

تحصیل در مدارس سریلانکا

شروع سن تحصیلی در این کشور 5 سالگی می باشد. تحصیل در دوره متوسطه در این کشور اجباری می باشد. سیستم آموزشی در این کشور به صورت رایگان می باشد. در بیشتر مدارس دولتی این کشور بخصوص در شهرهای کوچک و روستاها دروس تحصیلی به زبان سینهالی یا زبان های بومی تدریس می شود.

اما در مدارس خصوصی این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. متقاضیان باید برای تحصیل شهریه بپردازند. فرزندان افرادی که اقامت این کشور را دارند می توانند در مدارس دولتی این کشور و به صورت رایگان به تحصیل بپردازند. در شهر های بزرگ سریلانکا مثل: کندی و کلمبو مدارس دولتی وجود دارد که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود.

زندگی دانشجویی در سریلانکا

مؤسسات در سریلانکا مانند همه جای جهان، در اینجا متعهد هستند که زندگی دانشجویی را تا حد امکان جذاب کنند. با فعالیت‌های مختلف، از ابتکارات درون دانشگاهی تا خارج از دانشگاه، دانش ‌آموزان هرگز از کارهایی که باید در موسسات سریلانکا انجام دهند کوتاهی نمی ‌کنند. هنگامی که پرواز خود را به این کشور شگفت انگیز رساندید، از ترم تحصیلی خود در محیطی جذاب و محیطی منحصر به فرد لذت می برید. دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی مستحق خوابگاه های با یارانه بالا هستند که معمولاً در خوابگاه ها هستند. بنابراین، اکثر دانشجویان در طول تحصیل در دانشگاه فشاری برای یافتن شغل ندارند و می ‌توانند در فعالیت ‌های فوق ‌العاده مختلف که توسط موسسات ارائه می‌شود، شرکت کنند. ورزش ‌ها، به‌ویژه فوتبال، در بین دانش ‌آموزان پسر محبوب است، اگرچه ورزش ‌های رایج کمتری از جمله فریزبی نهایی نیز ارائه می ‌شود.

در بیشتر موارد، برنامه ‌هایی که برای دانشجویان بین ‌المللی برای تحصیل در سریلانکا شامل چندین مؤلفه سفر است که به برنامه آنها کمک می‌ کند، این به دانشجویان امکان می ‌دهد تا مقاصد معروف و استراحتگاه‌ های توریستی را ببینند. دانش ‌آموزان همچنین به فعالیت ‌های اجتماعی مانند ورزش و همچنین سایر فعالیت ‌های فوق ‌درسی که می ‌توانند در داخل و خارج از دانشگاه در آن شرکت کنند، دسترسی دارند. در حالی که در اینجا تحصیل می کنید، ممکن است این شانس را داشته باشید که با خانواده های محلی بمانید و فرصت های خود را در اینجا گسترش دهید. دانش آموزان می توانند از طیف وسیعی از امکانات برای اقامت، فعالیت های شدید و حتی سفر انتخاب کنند. زیرا در دنیای دانشگاه های سریلانکا، هدف این است که مرتبط ترین بناهای تاریخی کشور را بیابید و از فرهنگ متفاوتی لذت ببرید، علم را بیاموزید.

امتیازات خاص دانشگاه های سریلانکا

دانشگاه ها خیلی بیشتر از مدارس آکادمیک هستند. آن‌ها مکانی هستند که دانش ‌آموزان می‌ توانند از آنجا سفر گسترده ‌تری را برای تجربه مقصد انتخابی، مردمشان و فرهنگ جدید منحصر به فرد خود آغاز کنند. علاوه بر سفرها و کنفرانس ‌های فرهنگی، هر مؤسسه تبادلات زبانی منظمی را سازمان ‌دهی می‌ کند که به دانش‌آموزان فرصت می ‌دهد تا با مردم محلی ترکیب شوند و مهارت ‌های جدید عربی خود را تمرین کنند و در همان زمان دوستان جدیدی پیدا کنند. در برخی از مدارس غیر عربی زبان، دانش آموزان خارجی نیز این فرصت را خواهند داشت تا با همتایان محلی خود که در کلاس های مؤسسات شرکت می کنند ملاقات کنند.

دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا

بعد از آنکه پذیرش دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر را به دست آوردید باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا انجام دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا باید مدارکی را ارائه دهید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. همچنین توسط وزارت امور خارجه یا دادگستری تایید شود. متقاضیان باید مدارک ذیل را در روز مصاحبه به سفارت این کشور تحویل دهند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حاقل 12 ماه اعتبار
  • ارائه گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی تمکن مالی چهت توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
  • ارائه مدارک تحصیلی و تمامی ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان معتبر

دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا

تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا

این کشور برای جذب دانشجویان خارجی و بین المللی مناطقی آزاد را در جهت سرمایه گذاری برای آموزش و تاسیس دانشگاه های بین المللی در نظر گرفته است. اشخاصی که در این منطقه به عنوان سرمایه گذار، سرمایه گذاری هایی را انجام می دهند مالیات پرداخت نمی کنند. برنامه ریزی های دولت این کشور به این صورت است که 6 دانشگاه بین المللی تاسیس نماید. تا دانشجویان بین المللی از بهترین کیفیت آموزش بهره مند شوند. همچنین با هزینه های مناسبی را برای تحصیل پرداخت می کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دوره 12 ساله تحصیلی را گذرانده باشید.

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در تمامی رشته ها برای دانشجویان خارجی وجود دارد. متقاضیانی که در رشته های تحصیلی فنی و مهندسی تحصیل کرده باشند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارند. برای تحصیل در رشته های مهندسی باید به مدت 4 سال مشغول به تحصیل باشید. اولین موسسه آموزشی و کالج این کشور در سال 1921 تاسیس شد که به عنوان کالج سیلان شناخته می شود. دانشگاه سیلان اولین دانشگاه این کشور محسوب می شود. از این رو دارای چند دانشکده در جزایر دیگر مثل کلمبو می باشد. با وجود جنگ هایی زیادی که در این کشور وجود داشته، اما مردم این کشور بسیار باسواد می باشند.

اخذ تابعیت پس از تحصیل درسریلانکا

بسیاری از افراد قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند. امکان تغییر ویزای تحصیلی به ویزای دیگری وجود ندارد. دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی این کشور را ترک نمایند. اگر فردی قصد داشته باشد بعد از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشد تنها از طریق ازدواج با فردی با تابعیت این کشور این امکان برایش وجود دارد.

با ازدواج با فردی با تابعیت این کشور فرد ابتدا اقامت موقت این کشور و سپس اقامت دائم را به دست می آورد. طبق قوانین کشور سریلانکا به دانشجویان فارغ التحصیل ویزایی جهت تمدید اقامت یا مجوزی جهت کار در این کشور تعلق نمی گیرد. اگر فردی با تبعه این کشور ازدواج قانونی و رسمی داشته باشد اجازه اقامت برای مدت 12 ماه را دریافت می کند. پس از گذشت 3 سال می تواند اقامت دائم این کشور را به دست آورد. بعد از گذشت 5 سال متقاضی می تواند اقدامات لازم را جهت اخذ تابعیت این کشور انجام دهد.

دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا برای همراه متقاضی

متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می توانند همراه نیز داشته باشند. برای همراهان فرد نیز ویزا صادر خواهد شد، جهت اخذ ویزای همراه باید مدارک زیر ارائه شود.

  • ارائه پاسپورت همراهان
  • ارائه شناسنامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی همراهان
  • ارائه مدارک اقامت متقاضی اصلی

باید به این نکته اشاره کرد که فرزندان فرد می توانند در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند. در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا در اختیار متقاضیان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر می توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل دارید کشور اتریش می تواند یکی از انتخابات شما باشد. برای مطالعه بیشتر در این رابطه پیشنهاد می شود مقالات مهاجرت تحصیلی به اتریش و ویزای دانشجویی اتریش را مطالعه نمایید.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی سریلانکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی سریلانکا می باشیم:

  • مدارک ویزای تحصیلی سریلانکا چیست؟ ارائه پاسپورت همراهان، ارائه شناسنامه، ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی همراهان، ارائه مدارک اقامت متقاضی اصلی
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سریلانکا در خصوص مراجعه به سفارت چیست؟ دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن، ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حاقل 12 ماه اعتبار، ارائه گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر، ارائه گواهی تمکن مالی چهت توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل، ارائه مدارک تحصیلی و تمامی ریز نمرات، ارائه مدرک زبان معتبر
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *