مهاجرت تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا حائز اهمیت بوده و این پرسش که مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کدام اند، بایستی به درستی پاسخ داده شود که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای تحصیل در ایتالیا به بهترین نحوه راهنمای شما خواهند بود.

این اتحادها تحقیقات دانشگاهی و برنامه های تبادل دانشجو را تسهیل می کنند. یکی از مزیت های تحصیل در مکزیک این است که  دانشجویان می توانند مهارت های اسپانیایی خود و احتمالا حتی فرصت های شغلی خود را با شرکت در فعالیت های اجتماعی، رویدادهای اجتماعی و دوره های کارآموزی در مکزیک بهبود بخشند. شما همچنین می توانید دوره های اسپانیایی را برای تکمیل غوطه وری خود بگذرانید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی  ایتالیا

ویزای تحصیلی در ایتالیا توسط سفارتخانه ها یا دفاتر کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا شما صادر می شود. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند با پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی اتحادیه اروپا وارد ایتالیا شوند و می توانند در طول مدت تحصیل بدون ویزا در ایتالیا بمانند. با این حال، پس از ورود، دانشجویان اتحادیه اروپا باید در ایستگاه محلی ایستگاه پلیس خود ثبت نام کنند، اگر برنامه اعزام دانشجو به ایتالیا بیش از 3 ماه باشد، تا اجازه اقامت دریافت کنند. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا هستید، قبل از ورود به ایتالیا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. برای شروع فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا از اطلاعات زیر استفاده کنید!

2 نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا بسته به مدت دوره تحصیلی وجود دارد که در جدول زیر شرح داده شده است:

توضیحاتنوع ویزا
ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی معتبر برای یک یا چند بار ورود و برای مدتی که بیش از 90 روز نباشد.C
ویزای طولانی مدت اعتبار بیش از 90 روزD

صرف نظر از نوع ویزای مورد نیاز، فرآیند را خیلی زودتر از تاریخ مورد نظر خود برای ورود به ایتالیا شروع کنید، زیرا زمان پردازش ممکن است طولانی باشد. به محض دریافت نامه پذیرش از موسسه ایتالیایی خود، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا برای گرفتن وقت ویزا تماس بگیرید، زیرا گرفتن وقت ملاقات بسیار سخت است. روش های درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا در معرض تغییر است، بنابراین همیشه ارزشمند است که برای کسب اطلاعات برای تایید شرایط فعلی ویزا با سفارت ایتالیا تماس بگیرید. اگر از طریق ویزای نوع D وارد ایتالیا می‌شوید، باید ورود خود را در عرض 8 روز پس از ورود به ایتالیا به ایستگاه Questura گزارش دهید. برای اثبات وضعیت اقامت قانونی شما در داخل کشور، یک کارت اجازه اقامت برای شما ارسال می شود.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه یک یا تمام مدارک زیر به عنوان بخشی از درخواست خود برای ویزای تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا داشته باشند:

  • پاسپورت معتبر، با حداقل 2 صفحه ویزا خالی و حداقل 3 ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی شما معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از موسسه شما در ایتالیا
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • یک کپی از برنامه سفر شما به ایتالیا و از ایتالیا
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • گواهی بیمه درمانی کافی

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

3 دانشگاه تحصیلی برتر در کشور ایتالیا

دانشگاه Vita-Salute San Raffaele دانشگاه Vita-Salute San Raffaele که با نام UniSR نیز شناخته می شود، یک دانشگاه خصوصی در میلان است. این دانشگاه به ویژه برای تحقیقات پیشگامانه در زمینه سرطان، HIV/AIDS و بیماری های نادر شناخته شده است. این موسسه در سال 1996 تنها با یک بخش روانشناسی شروع به کار کرد، اما امروزه دارای دانشکده های پزشکی و جراحی، روانشناسی و فلسفه است که همگی از خطوط فکری شناختی و تجربی پیروی می کنند. دروس تمایل به تاکید میان رشته ای دارند.

دانشگاه ساپینزا رم در سال 1303 توسط پاپ بونیفاس هشتم تأسیس شد و قدیمی ‌ترین دانشگاه رم است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه اروپا است که از حدود 115000 دانشجو، از جمله نزدیک به 9000 دانشجوی بین المللی و تقریبا 4000 کارمند علمی پشتیبانی می کند. این دانشگاه 280 رشته تحصیلی و 200 دوره تخصصی را در 63 دپارتمان، با 50 کتابخانه برای استفاده دانشجویان (بیشترین تعداد دانشگاه های ایتالیایی) و همچنین 18 موزه ارائه می دهد.

دانشگاه مطالعات پیشرفته سنت آنا – پیزا دانشکده مطالعات پیشرفته Sant’Anna – پیزا یک دانشگاه دولتی متخصص در علوم کاربردی است. این دانشگاه دارای یک آزمون ورودی سختگیرانه است و در صورتی که دانش آموزان بتوانند نمرات برتر را کسب کنند و به دو زبان تسلط داشته باشند، می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. در نتیجه، جمعیت دانشجویی بسیار کم است و کمتر از 1000 دانشجو در دانشگاه حضور دارند. دانشکده مطالعات پیشرفته Sant’Anna مدارک تحصیلی در علوم بازرگانی، علوم اقتصادی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات ارائه می دهد.

در تصویر زیر به دیگر دانشگاه های برتر ایتالیا اشاره شده است:

دانشگاه های برتر ایتالیا

 

هزینه زندگی متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا

پس از دریافت یک ایده و بینش مختصر در مورد هزینه زندگی در ایتالیا، اجازه دهید اکنون یک ایده مختصر از هزینه زندگی در ایتالیا و همچنین برای دانشجویان بین المللی داشته باشیم. دانشجویان بین المللی در ایتالیا باید بین €700 تا 1500 €(یورو) در ماه برای هزینه های زندگی بپردازند. این هزینه ها شامل مواردی مانند اقامت، غذا، حمل و نقل عمومی، مسافرت محلی و/یا سرگرمی می شود. زندگی در ایتالیا یک تجربه فوق العاده است، اما به خاطر داشته باشید که رم و میلان نسبت به سایر شهرهای ایتالیا گران تر هستند. در کل، هزینه های اقامت در ایتالیا بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید بسیار متفاوت است. اشتراک یک آپارتمان با سایر دانش آموزان راه خوبی برای کاهش هزینه ها است، یا می توانید با یک خانواده ایتالیایی محلی زندگی کنید که به شما کمک می کند.

به طور متوسط، می توانید انتظار داشته باشید که هر ماه بین €300 تا 700€ (یورو) برای مسکن پرداخت کنید. دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند باید تقریباً بین €400 تا 700€ (یورو) در ماه بپردازند، در حالی که دانشجویانی که برای خوابگاه مشترک انتخاب می کنند می توان انتظار داشت که بین €250 تا 500€ (یورو) در ماه پرداخت کنند. خوابگاه های دانشجویی گزینه بسیار ارزان تری هستند و هزینه ای بین €250 تا 300€ (یورو)  در ماه دارند. به غیر از محل اقامت، باید برای غذا و حمل و نقل خود نیز هزینه کنید. اگر مواد غذایی خود را از سوپرمارکت های ارزان محلی خریداری کنید، به طور متوسط باید بین €150 تا 200€ (یورو) در ماه هزینه کنید. یک وعده غذایی در هر رستوران ایتالیایی متوسط چیزی بین €8 تا 16€ (یورو) به همراه هزینه اضافی برای شما هزینه دارد. جهت اطلاع از سایسر هزینه ها همچون اقامت در ایتالیا از مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بازدید نمایید.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی ایتالیا

در بخش پایانی مقاله در خصوص سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی ایتالیا پاسخگوی شما خواهیم بود:

  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کدام اند؟ پاسپورت معتبر، با حداقل 2 صفحه ویزا خالی و حداقل 3 ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی شما معتبر باشد. نامه پذیرش از موسسه شما در ایتالیا، فرم درخواست ویزا تکمیل شده، یک کپی از برنامه سفر شما به ایتالیا و از ایتالیا، اثبات عدم سوء پیشینه کیفری، مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)، اثبات تمکن مالی کافی، گواهی بیمه درمانی کافی
  • هزینه زندگی متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا چه قدر می باشد؟ پس از دریافت یک ایده و بینش مختصر در مورد هزینه زندگی در ایتالیا، اجازه دهید اکنون یک ایده مختصر از هزینه زندگی در ایتالیا و همچنین برای دانشجویان بین المللی داشته باشیم. دانشجویان بین المللی در ایتالیا باید بین €700 تا 1500 €(یورو) در ماه برای هزینه های زندگی بپردازند. این هزینه ها شامل مواردی مانند اقامت، غذا، حمل و نقل عمومی، مسافرت محلی و/یا سرگرمی می شود. زندگی در ایتالیا یک تجربه فوق العاده است، اما به خاطر داشته باشید که رم و میلان نسبت به سایر شهرهای ایتالیا گران تر هستند. در کل، هزینه های اقامت در ایتالیا بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید بسیار متفاوت است. اشتراک یک آپارتمان با سایر دانش آموزان راه خوبی برای کاهش هزینه ها است، یا می توانید با یک خانواده ایتالیایی محلی زندگی کنید که به شما کمک می کند.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *