مهاجرت به کشور آمریکا

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

ویزای آمریکا به 2 دسته ویزاهای مهاجرتی و ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا تقسیم می شوند. متقاضیان اخذ اقامت دائم، ملزم به اخذ ویزاهای مهاجرتی هستند. متقاضیان با هدف های گردشگری و سفر کوتاه مدت باید به دریافت یکی از ویزاهای غیر مهاجرتی این کشور اقدام نمایند. این ویزاهای قابلیت دریافت اقامت دائم آمریکا را برای افراد ندارد. فرد پس از پایان اعتبار اقامت خود می باید خاک این کشور را ترک نماید.

بطور کلی منظور از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا این است که فرد قصد مهاجرت و ترک دائمی کشور مبدا خود را ندارد. پس از دوره کوتاهی به کشور خود باز می گردد. آمریکا بیش از 185 ویزا با توجه به اهداف ورود اتباع دیگر کشورها صادر می نماید که ویزاهای غیر مهاجرتی این کشور تنها یکی از اینهاست. هر یک از ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی آمریکا خود به انواع دیگری تقسیم بندی می شوند که شامل زیر گروه های بسیاری است. کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان اخذ ویزای آمریکا را راهنمایی می نمایند. با توجه به شرایط و اهداف سفر آنان به این کشور اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهند.

بررسی انواع ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا

همانطور که پیشتر بیان نمودیم ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا خود به دسته های دیگری تقسیم می گردد. متقاضیان مهاجرت با توجه به اهداف سفر خود ملزم به اخذ یکی از آنها هستند. کارگران فصلی، دانشجویان برای شرکت در دوره های آموزشی و یا ورزشکاران برای شرکت در مسابقات برای ورود به این کشور ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا را دریافت می نمایند.

بطور کلی ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا به 3 گروه زیر تقسیم شده اند:

  • ویزای گروه F
  • ویزای گروه P
  • ویزای گروه M

در جدول زیر به دسته بندی افراد واجد اخذ ویزا پرداخت شده است:

نوع ویزاواجدین
F و Mتحصیل در برنامه های آموزشی و یا شرکت در سمینارهای علمی
Pهنرمندان و ورزشکاران که قصد شرکت در مسابقات و برگزاری فعالیت های هنری

ویزای غیر مهاجرتی گروه P آمریکا

ویزای غیر مهاجرتی گروه P آمریکا

یکی از ویزاهای غیر مهاجرتی ویزای گروه P است. این ویزا شامل زیر گروه های دیگری است.

در جدول زیر نشان داده شده است:

انواع زیر گروه های ویزای Pتوضیحات
ویزای P1-Aاین ویزا مختص ورزشکارانی است که از توانایی و مهارت های ورزشی در سطح بین المللی برخوردار هستند. این افراد امکان سفر به آمریکا به صورت تیمی و یا جداگانه را با اخذ این ویزا دارند. اعتبار این ویزا با توجه به دوره مورد نظر صادر می گردد. در صورت نیاز امکان تمدید آن تا 10 سال وجود دارد.
ویزا P1-Bاین ویزا یکی از ویزاهای گروه A است و برای تیم هایی که قصد انجام فعالیت های هنری همچون اجرای برنامه های سرگرم کننده در سیرک و سایر را دارند صادر می گردد. از مهمترین شرایط اخذ این ویزا حداقل 1 سال سابقه کاری و 75% از اعضاء تیم می باید در طول این 1 سال با یکدیگر همکاری نموده باشند.
ویزای P2 آمریکااین ویزا مختص هنرمندان متقاضی شرکت در دوره های هنری و ورزشی است. اخذ این ویزا با ارائه تأییدیه دولت فرد امکان پذیر است
ویزای P3 و P4 آمریکاویزای P3 برای افراد فعال در حوزه های هنری مختلف صادر می شود. این افراد باید دارای فعالیت هایی در حوزه های تفسیر، مربیگری، آموزش و سایر باشند.

ویزای P4 نیز برای همسر و فرزندان متقاضی ویزاهای گروه P می باشد.

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا برای تحصیل

همانطور که در بخش نخست بیان شد ویزاهای گروه F و M در دسته ویزاهای تحصیل در آمریکا قرار دارد. این ویزاها برای آن دسته از افردی که قصد شرکت در دوره های آموزشی و علمی کوتاه مدت در آمریکا را دارند صادر می گردد. مهمترین شرایط اخذ این ویزا تمکن مالی متقاضی برای پردخت شهریه دوره های آموزشی می باشد.

از این رو میانگین تعداد پذیرش متقاضیان در خصوص تحصیل در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

رشد پذیرش تحصیلی در کشور آمریکا

این ویزاها شامل موارد زیر هستند:

  • ویزای F-1: این ویزا برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مراکز آموزشی و یا تحصیل در دوره های آموزش زبان را دارند صادر می گردد.
  • ویزای F-2: افرادی که ویزای F-1 آمریکا را اخذ نموده اند، در صورتی که قصد مراجعت به این کشور به ‌همراه همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را دارند. ملزم به اخذ ویزای F-2 برای اعضاء خانواده خویش هستند. ناگفته نماند افراد با اخذ این ویزا نمی توانند به انجام کار در این کشور بپردازند. بلکه انجام کار تنها با اخذ ویزای کاری آمریکا امکانپذیر است.
  • ویزای M-1: دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های آموزش فنی و حرفه ای که توسط دانشگاه های آمریکا برگزار می گردد را دارند. با اخذ این ویزا امکان ورود به خاک آمریکا را خواهند داشت. جهت شرکت در این دوره ها برخوردای از مهارت زبان الزامی نیست. همسر و فرزندان متقاضی نیز با اخذ این ویزا امکان مراجعت را خواهند داشت.

شرایط لازم جهت اخذ ویزای F و M آمریکا غیر مهاجرتی

متقاضیانی که قصد دریافت ویزای های غیر مهاجرتی برای تحصیل در این کشور را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه و یا کالجی در آمریکا
  • متقاضی می باید به صورت تمامی وقت در دوره های آموزشی ثبت نام نموده باشد.
  • متقاضی می باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشد. از مهارت لازم زبان انگلیسی برخوردار باشد.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده توانایی مالی فرد برای تامین هزینه زندگی در آمریکا در طول دوره اقامت در این کشور است.

ناگفته نماند متقاضیان اخذ ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا ملزم به ارائه مدارکی هستند که ثابت نمایند پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود باز می گردند. این امر با ارائه مدارک و اسناد ملکی فرد صورت می گیرد. دوستان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ دیگر ویزاهای و اخذ اقامت آمریکا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *