شرایط نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند ⭐ زندگی ارزان در 2023

هزینه زندگی در نیوزلند

در این نوشتار شما در مورد هزینه زندگی در نیوزلند ⭐ زندگی ارزان در 2023 اطلاعاتی کسب خواهید نمود. آگاهی از این موضوع از اصول اولیه یک مهاجرت موفق است.  کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. متقاضیان مهاجرت برای داشتن یک زندگی عالی با هزینه های مناسب و کیفیت بالا به نیوزلند مهاجرت می کنند. تخمین درست هزینه های زندگی براساس نوع ویزایی که شخص دریافت می نماید، مشخص می گردد.

در این مطلب میخوانید پنهان

این که شما به عنوان یک دانشجو یا کارآفرین در این کشور زندگی می کنید، با مدیریت هزینه ها و آگاهی از پیش می توانید بهترین شرایط را رقم بزنید. قبل از شروع پروسه مهاجرت به نیوزلند، شما عزیزان می توانید در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، تا انتهای این نوشتار ما را همراهی کنید تا از تمامی شرایط و هزینه های زندگی در کشور پیشرفته نیوزلند آگاه شوید.

اینفوگرافی هزینه زندگی در نیوزلند

آشنایی با زندگی در نیوزلند

نرخ بیکاری در این کشور پایین و حدوداً 4.5% تخمین زده شده است. دانشگاه های کشور نیوزلند از جمله دانشگاه های برجسته در جهان است و تدریس به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. همین امر باعث شده است تا دانشجویان از نقاط مختلف به این کشور سفر نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه های زندگی در نیوزلند در مقایسه با کشور همسایه استرالیا، بسیار مناسب و ارزان است.

البته میزان حقوق و دستمزدی که دولت نیوزلند به کارکنان خود پرداخت می­ نماید خیلی بالا نیست، اما افراد به راحتی می­ توانند تمامی هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند. افراد زیادی از طریق ویزای کاری نیوزلند به این کشور مهاجرت نموده و به انجام کار می ­پردازند. در صورتی که شغل و تخصص افراد از جمله مشاغل مورد نیاز نیوزلند باشد، افراد به راحتی می ­توانند شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابند. علاوه بر این دانشجویان نیز می­ توانند حین تحصیل به انجام کارهای دانشجویی بپردازند.

ارز نیوزلند

در این بخش از مقاله به بررسی و مقایسه ارز رایج نیوزلند نسبت به سایر کشورها در سال 2023 خواهیم پرداخت:

سایر کشورهادلار نیوزلندسایر کشورهادلار نیوزلند
1£ (پوند انگلستان)NZD2.04$1 (دلار)NZD1.76
CAD1 (دلار کانادا)NZD1.29€1 (یورو)NZD1.76
A.$1 (دلار استرالیا)NZD1.13DKK1 (کرون دانمارک)NZD0.13

شهرهای ارزان نیوزلند 2023

شهرهای ارزان نیوزلند در سال 2023عبارتند از:

  1. روتوروا
  2. Napier
  3. وانگاره
  4. پالمرستون شمالی
  5. همیلتون
  6. Tauranga
  7. کریستچرچ
  8. New Plymouth
  9. ولینگتون

در نمودار زیر، شاخص هزینه زندگی در برخی از شهرهای نیوزلند به تصویر کشیده شده است:

شاخص هزینه زندگی در برخی از شهرهای نیوزلند

شرایط زندگی در نیوزلند

همانطور که بیان نمودیم نیوزلند کشوری کم جمعیت است و اکثر جمعیت آن در شهر آکلند ساکن هستند. بومیان این کشور در نقاط مختلف کشور نیوزلند سکونت دارند. مردم این کشور مردمی خونگرم و صمیمی هستند و زبان رسمی در این کشور انگلیسی می ­باشد. مخارج و هزینه زندگی در نیوزلند از جمله مسائل بسیار مهمی است که افراد قبل از مهاجرت به این کشور مورد توجه قرار می­ دهند. همان طور که در مقدمه اشاره نمودیم هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشور استرالیا بسیار مناسب تر است.

میانگین درآمد مردان و زنان در نیوزلند ذیلا بررسی شده است:

میانگین درآمد هفتگی مردان و زنان در نیوزلند بر حسب دلار

اهمیت اقامت در شهرهای ارزان نیوزلند

متقاضیان برای کاهش هزینه زندگی در نیوزلند می توانند از روش های متفاوتی استفاده نمایند. برای مثال متقاضیان می توانند برای کاهش هزینه ها، آن ها را بودجه بندی نمایند و سقف هزینه ای تعریف کنند. یکی از بهترین روش های کاهش هزینه زندگی در کشور نیوزلند، زندگی در شهرهای ارزان می باشد. متقاضیان در این صورت می توانند از مزایای اقامت بهره مند شده و برخی از اقلام و مسکن را با قیمت مناسب تر دریافتن نمایند.

زندگی و وضعیت آب و هوای نیوزلند

جزیره های شمالی و جنوبی کشور نیوزلند از آب و هوای متفاوتی برخوردارند. بطور کلی آب و هوای این کشور بسیار معتدل است و مناطق شمالی آن آب و هوای گرمتری نسبت به جزایر جنوبی دارند. همچنین آب و هوای ارتفاعات این کشور بسیار خنک و مطبوع است. می­ توان گفت افرادی که با اخذ ویزای توریستی نیوزلند به این کشور سفر می ­نمایند، می ­توانند آب و هوایی متفاوت و دل انگیز از زندگی در نیوزلند را تجربه نمایند. این کشور پوشیده از گونه های متنوعی از گیاهان و جانوران می ­باشد. حیوانان بومی و پرندگانی که در این کشور به چشم می­ خورد در هیچ جای جهان یافت نمی­ شود.

از سایر جذابیت های این کشور عبارتند از:

  • پارک ها
  • مزارع
  • مسیرهای پیاده روی
  • امکانات دریایی
  • یخچال های طبیعی

شرایط زندگی در نیوزلند برای ایرانیان

هزینه زندگی در نیوزلند در بسیاری از شاخص ‌ها رتبه بالایی دارد. از نقل مکان به یک کشور جدید، همیشه ایده خوبی است که بودجه ای تعیین کنید و بفهمید که آیا می توانید در کشور جدید خود به راحتی زندگی کنید یا خیر. قطعا شرایط زندگی در نیوزلند برای ایرانیان بالا خواهد بود. با توجه به نرخ بالای ارز در ایران میزان هزینه زندگی در نیوزلند برای ایرانیان بسیار گزاف خواهد بود.  هزینه زندگی در نیوزلند برای یک نفر در یک شهر بزرگ بین NZD3000 تا NZD4000 (دلار نیوزلند) در ماه است. یک خانواده چهار نفره می تواند انتظار داشته باشد که برای زندگی به NZD5000 تا NZD6000 (دلار نیوزلند) در ماه نیاز داشته باشد.

آیتمشرح
هزینه ماهیانه زندگی در نیوزلند:NZD4000  (دلار نیوزلند)
حداقل درآمد خالص:NZD4600 (دلار نیوزلند)

هزینه زندگی در شهرهای نیوزلند

نیوزلند الهام ‌بخش تصاویری از کوه‌ ها، جنگل‌ ها و زمین‌ های بکر است. به هر حال، اینجا سرزمین میانه، کوله گردها و غذاهای خوشمزه است. از طرف دیگر، این کشور همچنین مکانی است که می تواند تمام پول در جیب شما را بمکد و معمولاً این کشور گرانتر از آنچه اکثر مردم انتظار داشتند، می شود. اگر قصد سفر دارید یا به دنبال زندگی و کار در نیوزلند هستید، تعیین هزینه های زندگی در نیوزلند ضروری است. نیوزلند در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است و این امر حمل و نقل کالا و محصولات از کشورهای مختلف را دشوار می کند. شرکت های بسیار کمتری (در مقایسه با سایر کشورها) وجود دارند و رقابت کمتری دارند و به همین دلیل است که تمایل دارند حتی بیشتر هزینه کنند.

یکی دیگر از دلایل گرانی این کشور گردشگران هستند. قیمت ها بالا می رود زیرا گردشگران آماده هستند در طول سفر خود به نیوزلند پول زیادی بپردازند. گران ترین شهرها بدون شک بزرگترین آنها هستند. اوکلند، کرایست چرچ و ولینگتون. فرصت های شغلی به طور گسترده ای در دسترس است و این مکان ها را برای نیوزلندی ها و کوله گردها جذاب می کند. این امر منجر به افزایش هزینه های زندگی و مسکن شده است. داندین، همیلتون و نیو پلیموث شهرهایی اندکی کوچکتر و ارزان تر هستند، اما همچنان در میان مهاجران سابق محبوب هستند.

هزینه زندگی در شهرهای نیوزلند

شرایط و هزینه زندگی در نیوزلند 2023

نیوزلند کشوری شگفت انگیز است و مردمانی خونگرم و فعال دارد. این کشور از جاذبه های طبیعی تماشایی بسیاری برای لذت بردن برخوردار می باشد. اگر شخصی قصد دارد به همراه خانواده خود به نیوزیلند برود، پس به کار نیاز خواهد داشت. مگر این که میلیونر باشد. نیوزلند برای بسیاری از مهاجران مقصدی رویایی است. مهاجرانی که با فرزندان خود به نیوزلند مهاجرت می کنند، باید شرایط لازم برای مراقبت از کودک و تحصیلات را در نظر بگیرند. کیفیت آموزش در نیوزلند بالاست و در یافتن گزینه های عالی برای آموزش مشکلی پیش نخواهد آمد. فقط اتباع نیوزلند و ساکنان دائم حق تحصیل به صورت رایگان در این کشور را دارند. اما هزینه های دانشجویی بین المللی در یک مدرسه دولتی همچنان ارزان تر از هزینه های مدارس خصوصی است.

هزینه زندگی در نیوزلند در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر که بین دانشجویان و مهاجران بین المللی محبوب است، بسیار زیاد است. هزینه های خوراک و مواد غذایی در کشور نیوزلند به صورت ماهیانه برای هر فرد از NZD80 الی NZD90 (دلار نیوزلند) هزینه خواهد داشت. همچنین هزینه اجاره یک آپارتمان مجهز و گران قیمت NZD1500 (دلار نیوزلند) در ماه می باشد. اما این هزینه ها تنها بخش کوچکی از هزینه زندگی در نیوزلند است. در بخش های بعدی از هزینه زندگی در نیوزلند در بخش های مختلف اطلاعات کاملی ارائه می گردد.

هزینه های زندگی در نیوزلند عبارتند از:

  • اجاره و مسکن
  • هزینه های آب و برق
  • سرگرمی و تناسب اندام
  • مراقبت های بهداشتی و پزشکی
  • غذا و مواد غذایی
  • حمل و نقل

مسکن و هزینه زندگی در نیوزلند 2023

بخش عمده ای از هزینه های زندگی با هزینه هایی که متقاضی برای اجاره و تهیه مسکن پرداخت می کند تعیین می شود. مهمترین هزینه برای مهاجران مربوط به تهیه محل سکونت دائم است. مانند سایر کشورهای دنیا، هزینه های اجاره مسکن نقاط مختلف این کشور یکسان نیست. اگر تصمیم به زندگی در یکی از شهرهای بزرگ این کشور گرفته شود، میتوان انتظار پرداخت اجاره بهای بالاتری را داشت. اجاره و تهیه مسکن در شهرهای دور افتاده و مناطق روستایی بسیار ارزان تر است.

اوکلند گرانترین شهر نیوزلند و پس از آن ولینگتون در این دسته قرار می گیرد. همچنین به نظر می رسد که اوکلند و ولینگتون محبوب ترین انتخاب در بین دانشجویان و مهاجران هستند. اکثر افرادی که از انواع راه مهاجرت به نیوزلند اقدام به ورود به خاک این کشور می کنند، در شهرهای اصلی مانند اوکلند، ولینگتون و کریستچرچ زلاند نیوزلند ساکن می شوند. لازم به ذکر است که قیمت خانه و اجاره مسکن در اوکلند به طور قابل توجهی گرانتر از سایر مناطق کشور نیوزلند می باشد. خرید خانه در نیوزیلند می تواند به اندازه 3 تا 4 هفته طول بکشد.

قیمت متوسط خانه بدین صورت می باشد:

منطقه در نیوزلندقیمت متوسط خانه به دلار نیوزلند
اوکلندNZD830000
ویلینگتونNZD490000
اوتاگوNZD300000

بازار اجاره مسکن از اجاره نامه های خصوصی گرفته تا نمایندگان املاک متفاوت است. بیشتر اجاره نامه ها کوتاه مدت یا فصلی می باشند. به طور متوسط ​​یک آپارتمان دو خوابه در شهر حدود NZD350 تا NZD500 (دلار نیوزلند) در هفته هزینه خواهد داشت. با توجه به امکانات، خدمات و تجهیزات آپارتمان، اجاره مسکن در شهرهای مختلف نیوزلند متفاوت خواهند بود.

خدمات و امکانات و هزینه زندگی در نیوزلند 2023

از مهاجران و ساکنین نیوزلند انتظار می رود که هر ماه در نیوزیلند مبلغی برای برق، آب، گاز و سیستم های گرمایشی پرداخت کنند. فردی که در کشور نیوزلند زندگی می کند به طور متوسط ​​NZD90 (دلار نیوزلند) ​​به عنوان هزینه های خدمات به صورت ماهیانه پرداخت می کند. زندگی کردن به صورت مشترک در یک آپارتمان یکی از بهترین راه هایی است که با استفاده از آن متقاضیان می توانند هزینه های مسکن و خدمات را کاهش دهند. با این حال، این مورد تنها درصورتی ممکن است که متقاضی مجرد یا دانشجوی باشد.

هزینه های خدمات و امکانات در شهر های مختلف نیوزلند به صورت زیر می باشد:

شهرهزینه ها به دلار نیوزلند
اوکلندNZD89
ولینگتونNZD95
کریستچرچNZD80
داندینNZD88
همیلتونNZD73
کویینز تاونNZD76
روتورواNZD60

ورزش و سرگرمی و هزینه زندگی در نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند برای اشخاصی که عاشق ماجراجویی، مسافرت، ورزش و بازی هستند، این کشور فرصت های زیادی را به آنان ارائه می دهد. این کشور مناسب برای تفریحات و ورزش های زیر می باشد:

  • پیاده روی
  • قایق بادبانی
  • ورزش
  • گشت و گذار
  • عکاسی
  • بازدید از مناطق توریستی و موزه ها

2 بلیط برای یک فیلم بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، می تواند بین NZD16 الی NZD24 (دلار نیوزلند) هزینه داشته باشد. همچنین هزینه خرید 2 بلیط برای یک نمایش تئاتر، برای بهترین صندلی ها درحدود NZD116 (دلار نیوزلند) می باشد. علاوه بر این، عضویت ماهانه در یک سالن ورزشی به طور متوسط ​​حدود NZD45 (دلار نیوزلند) برای شما هزینه دارد.

هزینه های تناسب اندام و سرگرمی در نیوزیلند در شهرهای مختلف این کشور به صورت زیر می باشد:

شهربلیط تئاتر برای 2 نفر به دلار نیوزلندبلیط سینما برای 2 نفر به دلار نیوزلندعضویت در بدنسازی به دلار نیوزلند
اوکلندNZD143NZD24NZD50
ولینگتونNZD85NZD16NZD32
کریستچرچNZD96NZD16NZD35
داندینNZD60NZD16NZD45
همیلتونNZD50NZD24NZD35
کویینز تاونNZD24NZD53
روتورواNZD16NZD17

مراقبت پزشکی و هزینه زندگی در نیوزلند 2023

نیوزلند دارای سیستم بهداشتی درمانی عالی می باشد. مراقبت های بهداشت عمومی از طریق مالیات های ارائه شده توسط ساکنان تأمین می شود. بنابراین، ساکنان واجد شرایط مراقبت های پزشکی یارانه یا رایگان هستند. سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی بسیار گرانتر از مراقبت های بهداشت عمومی است. با این حال، سرعت ارائه خدمات در این مراکز بیشتر است. فقط افرادی که واجد شرایط دریافت خدمات مراقبت های بهداشتی در نیوزیلند هستند، می توانند از بیمه خدمات درمانی خصوصی استفاده کنند. وقتی بیمه پزشکی دارید حق انتخاب یک متخصص یا جراح را دارید.

در نیوزلند عمدتاً 2 نوع بیمه پزشکی وجود دارد:

انواع بیمه نامهشرح
بیمه نامه جامعشامل هزینه های کل پزشکی شما از جمله مراجعه به پزشک عمومی و نسخه های پزشکی می شود.
بیمه نامه های ترکیبیترکیبی از معالجه و جراحی های تخصصی را پوشش می دهند. جراحی ها فقط مواردی را شامل می شوند که نیازی به توجه فوری ندارند.

در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، بیمه خدمات درمانی خصوصی در نیوزیلند چندان گران نیست. برخی از کارفرمایان همچنین همراه با قرارداد کاری خود، بیمه نامه پزشکی را برای کارمندان خود فراهم می کنند. بسته به نوع بیمه نامه، هزینه های حق بیمه سالانه بین NZD350 الی NZD650 (دلار نیوزلند) می باشد. در مورد تحصیل در نیوزلند به لینک مشخص شده مراجعه نمائید.

هزینه های زندگی در نیوزلند در باب خوراک

مواد غذایی و خوراک در نیوزیلند بسیار گران است. زیرا بیشتر آن ها به صورت محلی تولید نمی شود. خوردن غذا گرانتر از خرید موادغذایی و پخت و پزهای خانگی می باشد. با پختن غذا در خانه می توان هزینه های زندگی را در کشور نیوزلند کاهش داد. در مقایسه با مکان هایی مانند دوندین و همیلتون بیرون رفتن برای غذا یا شام در اوکلند و ولینگتون بسیار گران خواهد بود. به طور کلی هزینه های غذا و مواد غذایی در شهرهای کوچک نیوزلند چندین برابر کاهش می یابد. یک وعده شام ​​برای 2 نفر در یک رستوران گران قیمت در یکی از شهرهای بزرگ نیوزلند می تواند به طور متوسط ​​در حدود 75NZD (دلار نیوزلند) هزینه داشته باشد.

اگر در یک شهر کوچکتر زندگی کنید، این هزینه به NZD55 (دلار نیوزلند) می رسد. همچنین غذا خوردن در یک رستوران زنجیره ای مانند مک دونالد می تواند تا NZD10 (دلار نیوزلند) هزینه داشته باشد. به طور کلی متقاضیان باید در نظر داشته باشند که میانگین هزینه های مواد غذایی و خوراک در نیوزیلند در شهرهای مختلف این کشور برای یک ماه از NZD250 الی NZD280 (دلار نیوزلند) می باشد.

هزینه های زندگی در نیوزلند در باب خوراک

جزئیات هزینه خوراک و مواد غذایی در نیوزلند

محاسبه هزینه های روزمره اهمیت بالایی برای مهاجرت دارد. چرا که این هزینه ها بیشترین مبالغ را به خود اختصاص می دهند. از این رو متقاضیان می توانند به پشتوانه شناسایی هزینه های روزمره، مقرون به صرفه بودن مهاجرت را تخمین زنند. یکی از هزینه های روزمره در نیوزلند هزینه های مواد غذایی می باشد.

هزینه خوراک و مواد غذایی ذیلا با جزئیات بررسی می گردد:

مواد غذاییهزینه ها به دلار نیوزلند
یک وعده غذایی در رستوران گران قیمت برای 1 نفرNZD80
کاپوچینوNZD5.22
پپسی/ کوکاNZD3.57
شیر (1 لیتر)NZD2.93
یک قرص نان (500 گرمی)NZD3.05
برنج سفید (1 کیلوگرم)NZD3.15
تخم مرغ (12 عدد)NZD6.84
مرغ (1 کیلوگرم)NZD14.09
گوشت (1 کیلوگرم)NZD21.89
سیب زمینی (1 کیلوگرم)NZD3.22
پیاز (1 کیلوگرم)NZD2.74
سیب (1 کیلوگرم)NZD4.29
موز (1 کیلوگرم)NZD3.25

هزینه های حمل و نقل در نیوزیلند

در نیوزلند اشکال مختلفی از سیستم حمل و نقل عمومی وجود دارد که بیشتر در مناطق شهری کار می کنند. شکل اصلی حمل و نقل عمومی در نیوزلند اتوبوس می باشد. شهرهای بزرگ مانند ولینگتون و اوکلند دارای خدمات ریلی شهری و حومه ای هستند. نیوزلند از جمعیت بسیار کمی برخوردار است و فضای گسترده ای زیادی برای ارائه خدمات حمل و نقل عمومی گسترده وجود ندارد. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که بیشتر ساکنان نیوزیلند در اسرع وقت و با داشتن توان مالی کافی می توانند ماشین را خریداری کنند. شخصی که در نیوزلند زندگی می کند باید به طور متوسط NZD100 الی NZD110 (دلار نیوزلند) صرف ​​حمل و نقل عمومی کند.

جدول زیر به صورت جزئی تر به این میزان هزینه ها خواهد پرداخت:

حمل و نقلهزینه ها به دلار نیوزلند
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومیNZD3.50
تاکسی (1 کیلومتر)NZD3.00
تاکسی با 1 ساعت انتظارNZD60
بنزین (1 لیتر)NZD2.85

شاخص هزینه های زندگی در نیوزلند

شاخص هزینه های زندگی در آوکلند کشور زلاندنو نسبت به شهر تهران در ایران به شرح زیر است:

  • قیمت مصرف کننده در تهران 45.43% پائین تر از آوکلند
  • قیمت اجاره در تهران 50.76% پائین تر از آوکلند
  • قیمت رستوران در تهران 59.88% پائین تر از آوکلند

روش های کاهش هزینه زندگی در نیوزلند

میزان هزینه زندگی در نیوزلند بسته به سبک زندگی متقاضیان متغیر خواهد بود. چرا که سبک زندگی متقاضیان اصلی ترین معیار آن ها برای بودجه بندی هزینه می باشد. متقاضیان می توانند از روش ها و توصیه های موجود برای کاهش هزینه ها استفاده کنند. به طور کلی تغییر سبک زندگی، می تواند منجر به کاهش هزینه زندگی اشخاص شود. برخی از روش های رایج کاهش هزینه زندگی در نیوزلند عبارتند از:

روش های رایج کاهش هزینه زندگی در نیوزلند

هزینه زندگی دانشجویی در نیوزلند در سال 2023

همانطور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل به نیوزلند یکی از برترین و شناخته شده ترین راه های اخذ اقامت از این کشور می باشد. آگاهی از میزان هزینه زندگی دانشجویی در نیوزلند در سال 2023 موضوعی پرطرفدار برای دانشجویان می باشد. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان بایستی به میزان NZD20000 الی NZD25000 (دلار نیوزلند) در سال هزینه زندگی پرداخت نمایند.

هزینه زندگی در نیوزلند در نقطه از این کشور متفاوت می باشد. اگر زندگی در یکی از شهرهای بزرگ کشور را انتخاب کنید، باید هزینه بسیار بالاتری را نیز برای هزینه های زندگی بپردازید. در این مقاله به اسامی شهرهای ارزان نیوزلند 2023 نیز پرداخته شده است.

میانگین کلی هزینه زندگی در نیوزلند

برای اینکه بتوانید میانگین هزینه زندگی در نیوزلند را به خوبی محاسبه کنید، باید با متوسط هزینه زندگی در این کشور برای یک نفر به خوبی آشنا شوید. به طور کلی متوسط هزینه زندگی در نیوزلند برای یک فرد مجرد در ماه، بدون احتساب اجاره بها 950NZD تا 1250NZD (دلار نیوزلند) است. اما برای یک خانواده 4 نفره 3000NZD تا 3900NZD (دلار نیوزلند) در ماه می باشد. البته هزینه اسکان در نیوزلند بسته به اینکه کدام منطقه از این کشور را برای زندگی انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود. علاوه بر این مهاجران باید محدوده حقوق بالاتری را هدف قرار دهند، زیرا هزینه های زندگی آنها در نیوزلند، به ویژه هزینه های جا به جایی بالاتر خواهد بود. از سوی دیگر، زمانی که به نیوزلند رسیدید بلیط هواپیمای شما بسیار گران خواهد بود، زیرا نیوزلند از هر جای دنیا دور است.

در نمودار زیر می توانید هزینه های اساسی زندگی در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

هزینه های اساسی زندگی در نیوزلند

میانگین دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در نیوزلند

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و استرالیا، میانگین دستمزد در این کشور برای پوشش هزینه زندگی در نیوزلند بسیار مطلوب است. زیرا طبق آمار به دست آمده میزان دستمزد ماهانه در نیوزلند می تواند بخش اعظمی از هزینه های زندگی یک خانواده 5 نفره در این کشور را پوشش دهد. به طور کلی متوسط حقوق خالص در نیوزلند 55700NZD تا 67500NZD (دلار نیوزلند) در سال برای هر فرد می باشد. علاوه بر این پردرآمد ترین مشاغل در نیوزلند در زمینه فناوری اطلاعات با درآمد متوسط 95500NZD تا 125000NZD (دلار نیوزلند) در سال می باشد. همچنین مدیریت اجرایی نیز در نیوزلند جزو پردرآمد ترین مشاغل محسوب می شوند که سالانه بیش از 100000NZD (دلار نیوزلند) درآمد دارند. در نهایت اینکه، برای جلوگیری از اضافه کردن یک صورتحساب پزشکی سنگین به هزینه زندگی خود در نیوزلند بیمه درمانی این کشور را دریافت کنید.

نکات اساسی جهت کنترل هزینه زندگی در نیوزلند

اتباع خارجی که به هر دلیلی به دنبال زندگی در نیوزلند هستند، باید جهت کنترل هزینه زندگی در نیوزلند دست به یک سری اقدامات مفید و اساسی بزنند. البته لازم به ذکر است که برای کنترل هزینه های زندگی در نیوزلند باید شهرهای کم هزینه تری را برای زندگی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در یک شهر ردیف اول در نیوزلند زندگی می کنید باید انتظار داشته باشید که هزینه زندگی در این شهرها نسبتا بالاتر از شهرهای دیگر باشد. در نهایت اینکه کنترل هزینه زندگی در شهرهای ردیف اول کار بسیار دشواری خواهد بود.

ما در این بخش از مقاله قصد داریم با چندین راهکار موثر برای کنتزل هزینه های زندگی شما عزیزان در نیوزلند کمک های فراوانی را ارائه دهیم. نکات اساسی جهت کنترل هزینه زندگی در نیوزلند به شرح زیز می باشند:

نکات اساسی جهت کنترل هزینه زندگی در نیوزلندتوضیحات
حمل نقلاتباع خارجی که مشغول تحصیل یا کار در نیوزلند هستند، برای کنترل هزینه زندگی در این کشور می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور استفاده کنند. زیرا هزینه سوخت در این کشور بسیار بالا است.
شناسه دانشجویی برای دانشجویاندانشجویانی که مشغول تحصیل در نیوزلند هستند نیز برای تخفیف در اماکن عمومی و خصوصی می توانند از شناسه دانشجویی خود استفاده کنند.
استفاده از دوچرخهاگر قصد خرید در شهر را دارید از دوچرخه یا ماشین دست دوم استفاده نمایید.
اشتراک اجاره در آپارتمانمهاجران باید آپارتمان را بر اساس اشتراک اجاره کنند، زیرا این امر به شما کمک می کند تا مقدار زیادی در اجاره و خدمات آب و برق صرفه جویی کنید.

هزینه زندگی در نیوزلند در بخش مالیات

همواره افرادی که به دنبال برآورد هزینه زندگی در نیوزلند برای زندگی در این کشور هستند، میزان مالیات در این کشور را نادیده می گیرند. نکته قابل توجه این است که، مالیات بر درآمد در نیوزلند یکی از اصلی ترین بخش های هزینه زندگی افراد در این کشور را تشکیل می دهد. اما نگران هزینه زندگی در نیوزلند به ویژه در بخش مالیات نباشید. زیرا نیوزلند دارای یم سیستم مالیاتی بسیار ساده است. این مورد به این معنا است که، بسته میزان درآمد خود در این کشور ممکن است چند نرخ مالیات متفاوت بر حقوق یا درآمد خود در این کشور بپردازید. علاوه بر این به عنوان یک کارمند در نیوزلند، کارفرمای شما از مالیات شما مراقبت خواهد کرد. در جدول زیر می توانید مالیات بر درآمد در نیوزلند را با توجه به درآمد خود در این کشور محاسبه کنید:

مالبات در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند برای سبک های مختلف

شما با زندگی در نیوزلند می توانید با سبک های زندگی مختلف هزینه های زندگی در نیوزلند را کنترل کنید. هزینه زندگی در نیوزلند به سبک های مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

سبک های زندگی مختلف در نیوزلندخصوصیات
سبک زندگی مقرون به صرفه در نیوزلندسبک زندگی مقرون به صرفه با پذیرایی و سرگرمی بسیار کم در این کشور همراه است. اتباع خارجی در این سبک زندگی از جرید کالاهای ارزان قیمت و دست دوم بسیار خوشحال هستند.
سبک زندگی متواضع در نیوزلندافراد در این سبک زندگی نسبتا خوب زندگی می کنند اما هیچ اسراف بزرگی ندارند. این سبک زندگی در نیوزلند اغلب مورد توجه اتباع خارجی از کشورهای مختلف جهان قرار می گیرد.
سبک زندگی خوب در نیوزلنداین افراد دارای یک خانه بسیار زیبا در منطقه بالا و دو ماشین با کیفیت خوب هستند.

هموطنان گرامی برای مطلع شدن از شرایط کار در نیوزلند و هزینه های اقامت و زندگی در کشورهای مختلف دنیا می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در نیوزلند

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در نیوزلند می باشیم:

  • شهرهای ارزان نیوزلند برای زندگی در سال 2023 کدامند؟ روتوروا Napier/ وانگاره/ پالمرستون شمالی/ همیلتون
  • هزینه کلی زندگی در نیوزلند به چه صورت است؟ هزینه زندگی در نیوزلند نسبت به باقی کشورهای اروپایی بیشتر برآورد شده است. هزینه های جاری بجز اجاره آپارتمان در کشور نیوزلند به صورت ماهیانه برای هر فرد از NZD80 الی NZD90 (دلار نیوزلند) هزینه خواهد داشت. همچنین هزینه اجاره ملک ماهیانه NZD1500 (دلار نیوزلند) در ماه است.
  • متوسط اجاره خانه در شهرهای پر متقاضی نیوزلند به چه صورت است؟ اوکلند در حدود NZD825000 (دلارنیوزلند)/ ویلینگتون درحدود NZD480000 (دلارنیوزلند)/ اوتاگو در حدود NZD296000 (دلار نیوزلند)
  • هزینه های ورزش و سرگرمی در کشور نیوزلند به چه صورت است؟ در این کشور سرگرمی های مختلفی وجود دارد که اگر نیت بر دیدن فیلم سینمایی داشته باشید بسته به محل زندگی می تواند بین NZD16 الی NZD24 (دلار نیوزلند) هزینه داشته باشد. هزینه بلیت تئاتر در حدود NZD116 (دلار نیوزلند) می باشد. علاوه بر این عضویت ماهانه در یک سالن ورزشی به طور متوسط ​​حدود NZD45 (دلار نیوزلند) هزینه بردار است.
5/5 - (21 امتیاز)

18 دیدگاه برای “هزینه زندگی در نیوزلند ⭐ زندگی ارزان در 2023

  1. کیانا گفت:

    سلام وقت بخیر من همراه با همسرم قصد مهاجرت به نیوزلند رو داشتم. از راهی که من بتونم تحصیل کنم و همسرم با ویزای همراه به نیوزلند بیاد. در وهلله اول میخواستم بدونم من اگر تحصیل کنم و هزینه اش رو بتونم تا 80% بپردازم همسرم میتونه کار کنه؟ و اینکه این اتفاق بیوفته هزینه زندگی و اون 20% هزینه تحصیل رو میشه جبران کرد و یا نه کافی نیست برای دونفر؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در صورت اخذ ویزا ایشون اجاره کار را دارند. در صورت تمایل به مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. روژین گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگه ما بخوایم خانوادگی مهاجرت کنیم هزینه زندگی در نیوزلند به چه شکل هست دقیق؟ و اینکه اگر بخوایم تحصیلی مهاجرت کنیم با کار دانشجویی میشه هزینه زندگی در نیوزلند رو پوشش داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر در خصوص مهاجرت خانوادگی به نیوزلند بایستی از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. با کار ضمن تحصیل میشه از پس هزینه های زندگی در نیوزلند دراومد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. هانیه گفت:

    هزینه های تحصیل در این کشور چقدر است؟

  4. ارسلان رکنی گفت:

    دانشگاهای نیوزلند چقدر شهریه دارند؟

  5. سعید گفت:

    امکان کار همزمان با تحصیل تو این کشور هست؟

  6. Arezoo گفت:

    کشور گرونیه تقریبا‌.
    حتما درآمدها هم در سطح این هزینه هاست در این کشور

  7. sohrab گفت:

    جاب فوق العادیه ای برای زندگی اما ارزون نیست ممنون از اطلاعاتتون

  8. امیر رضا گفت:

    مرسی از مقاله خوبتون در اولین فرصت میرسم خدمتون برای پرسش سوالات تکمیلی

  9. اوا گفت:

    ممنونم از مقاله خوبتون

  10. صبا صابری گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری نیوزلند توضیح دهید.
    ممنون از اطلاعات به روز و مفیدتون

  11. مهرشاد گفت:

    نیوزلند خوبه ولی سخت ویزا میده

  12. مهرشاد گفت:

    کشور خوبیه ولی سخت ویزا میده

  13. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون تشکر میکنم می خواستم در خواست کنم اگه امکانش هست در مورد شرایط کشور استرلیا هم مطلب بذارید

  14. سیروان گفت:

    بسیار عالی

  15. asal گفت:

    آیا میشه خیلی زود مشغول بکار شد ؟

  16. mani گفت:

    با سلام و احترام و تشکر از سایت خوبتون ،آیا کشور نیوزلند عضو شنگن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *