شرایط ایسلند

شرایط و هزینه زندگی در ایسلند ⭐ مزایا و معایب زندگی

شرایط و هزینه زندگی در ایسلند

آگاهی از شرایط و هزینه زندگی در ایسلند ⭐ مزایا و معایب زندگی در سال 2023 یکی از موارد مهم و ضروری در امر مهاجرت محسوب می گردد که باید مورد توجه قرار گیرد. چراکه این موضوع باید با شرایط زندگی در ایسلند فردی و مالی شخص متقاضی مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت،‌ مشکلات عدیده ای در مسیر مهاجرتی وی به وجود می آید. بنابراین لازم است کلیه جوانب را به دقت مورد بررسی قرار داده و سپس صحیح ترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

کمک گرفتن از مطالب این مقاله و کسب مشاوره های مختلف و تخصصی از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می تواند شما را در این مسیر همراهی نموده و حتی موفقیت شما را تضمین نماید. به طور کلی،‌ امر مهاجرت به کشورهای خارجی بسیار حساس می باشد و لازم است در این زمینه از وکیل مهاجرت کمک بگیرید که در این خصوص نیز موسسه مذکور همراه شما خواهد بود.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در ایسلند

جزییات کلی این کشور بدین شرح می باشد:

جزییات کشور ایسلند

سبک زندگی و فرهنگ در ایسلند

با کمال تعجب، کشور کوچک شمال اروپا، ایسلند، با وجود انزوا، آب و هوای شدید و زمستان‌های تاریک طولانی، بر اساس کیفیت زندگی، در میان شادترین کشورهای جهان قرار دارد. تقریباً به هر معنا که ایسلند کوچک است، با کمتر از 40000 مایل مربع، کل کشور می تواند در ایالت کنتاکی ایالات متحده جای بگیرد. جمعیت بیش از 300000 نفری ایسلند بسیار همگن است و نزدیک به 95٪ آن ایسلندی قومی است. حدود دو سوم مردم آن در پایتخت ریکیاویک یا اطراف آن زندگی می کنند که یکی از امن ترین، تمیزترین و دوستدار محیط زیست ترین شهرهای جهان است. ریکیاویک تفاوت چندانی با بقیه ایسلند ندارد زیرا این کشور تقریباً به طور کامل از انرژی زمین گرمایی تجدید پذیر استفاده می کند و نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد.

در نتیجه پلیس و امنیت حضور کمی دارند و حتی شهرهای بزرگتر کشور نیز کم و بیش مانند شهرهای کوچک عمل می کنند. مردم ایسلند سطح بالایی از اعتماد جمعی دارند و به همین دلیل شناخته شده اند که اشیاء با ارزش را در معرض دید عموم قرار می دهند و فرزندان خردسال خود را خودشان به مدرسه می فرستند. این ذهنیت تعاونی توسط زیرساخت های دولتی ایسلند تقویت می شود، این کشور یک جمهوری پارلمانی است و یک سیستم رفاه اجتماعی سخاوتمندانه را حفظ می کند که آموزش رایگان از طریق دانشگاه و همچنین مراقبت های بهداشتی و 9 ماه مرخصی والدین با حقوق را برای مادران و پدران فراهم می کند. با توجه به این عوامل، اکثر ایسلندی ها سالم، تحصیلکرده و شاغل هستند.

مزایا و معایب زندگی در ایسلند

نرخ بیکاری تنها %5 است و شهروند متوسط ​​حدود 83 سال عمر می کند که 12 سال بیشتر از میانگین جهانی است. این را می توان به سبک زندگی سالم ایسلندی ها نیز نسبت داد، یک وعده غذایی معمولی ایسلندی ترکیبی از محصولات ارگانیک، ماست و ماهی های محلی است و محبوب ترین فعالیت های تفریحی یخ نوردی، کایاک سواری و رفتن به باشگاه است. یکی دیگر از سرگرمی‌های ملی خواندن و نوشتن است، ایسلند بیش از هر کشور دیگری در جهان کتاب ‌های بیشتری منتشر می‌کند و بیشتر از هر کشور دیگری در جهان، کتاب‌های بیشتری منتشر می‌کند و بیشتر ادبیات بین ‌المللی را ترجمه می‌ کند. مطالعات نشان می دهد که تقریباً از هر 10 ایسلندی 1 نفر در طول زندگی خود کتابی را منتشر می کند.

شاید بهترین نماد سلامتی، شادی و اتحاد فراگیر ایسلند، استخرهای عمومی داغ آن باشد که «Sundlaugin» نیز نامیده می شود. این استخرها به طور گسترده ای به عنوان یک ماده اصلی در نظر گرفته می شوند که خانواده ها، نوجوانان و سالمندان هر روز با برهنگی در آنها استراحت می کنند. این استخرها نه تنها به خاطر فواید سلامتی ‌شان مورد تحسین قرار می‌ گیرند، بلکه توانایی آن‌ ها در متحد کردن جامعه و ایجاد اعتماد عمومی را نیز دارند.

بررسی شرایط و هزینه زندگی در ایسلند

پیش از این که تصمیم به مهاجرت به ایسلند بگیرید، لازم است با شرایط و هزینه زندگی در ایسلند آشنایی داشته باشید. کوه های یخ تقریبا 12% سطح این کشور را پوشانده است و همین موضوع باعث گردیده که ایسلند دارای آب و هوایی سرد و قطبی باشد. البته جریان آب گرم گلف استریم در قسمت های جنوبی ایسلند و همچنین جبهه های هوای معتدل موجب شده است تا ایسلند از یخبندان های طولانی مدت به دور باشد. اگر چند ماه برای زندگی در ایسلند اقدام کنید کنید، رفته رفته با شرایط جوی حاکم بر آن نیز کنار می آیید.

ابعاد دیگری در راستای مهاجرت به ایسلند و زندگی در ایسلند وجود دارد که شامل موارد زیر می گردند:‌

  •  شرایط مالی جهت زندگی در ایسلند:

شرایط مالی و اقتصادی فرد متقاضی تاثیر مستقیمی در مهاجرت به کشور ایسلند دارد. چراکه اگر محاسبات را به درستی انجام ندهد و اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد، در این راه موفق نخواهد شد. فردی که موفق می شود وارد خاک ایسلند شود، باید این را بداند که هزینه هایی مانند بیمه، مالیات، اجاره مسکن و سایر در این کشور وجود دارند که موظف به پرداخت آنها می باشد. پس استطاعت مالی و توانایی پرداخت این هزینه ها که جزء شرایط و هزینه زندگی در ایسلند محسوب می شود.

  • بهداشت و درمان در ایسلند:

از دیگر مسائل با اهمیت در شرایط و هزینه زندگی در ایسلند، سیستم بهداشت و درمان در این کشور است. آگاهی از این که ساعات کاری مراکز بهداشتی و حتی ساعات حضور پزشکان و پرستاران در این مراکز از مسائل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه های مربوط به درمان و پزشکی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و برای هر فردی لازم می باشد.

بررسی شرایط و هزینه زندگی در ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند

شرایط و هزینه زندگی در ایسلند در زمینه های مختلف، متفاوت است که به شهر محل اقامت، سبک زندگی و سایر بستگی دارد. برای مثال فرد خارجی که قصد دارد در شهر ریکیاویک ایسلند اقامت داشته باشد، بایستی در هر ماه مبلغی معادل 180550ISK (کرونا) هزینه کند. هزینه ها در بخش های مختلف می باشد که مبالغ آنها نیز برآورد شده است.

این هزینه ها برای یک فرد خارجی بوده و چنانچه قصد مهاجرت خانوادگی داشته باشید، قطعا هزینه های بیشتری را باید بپردازید:

پارامترهزینه به کرونا ایسلند
اخذ اجازه اقامت، مدارک و هزینه های ویزاISK12000 الی ISK35000
خوراک و غذاISK44000 الی ISK88000
بهای منزل شخصیISK70000
امکانات رفاهی (برق، سیستم گرمایشی و سایر)ISK15000
اینترنت و تلفن همراهISK3000 الی ISK10000
حمل و نقل عمومیISK6300 الی ISK10900
اجاره اقامت در خوابگاه یا مهمان خانهISK4000 الی ISK12000
اثاثیه منزلISK4000 الی ISK50000
خرید کتب درسی در هر ترمISK35000 الی ISK60000
یک فنجان قهوهISK350 الی ISK600
یک وعده شام در رستورانISK4000 الی ISK10000
بلیت سینماISK1200 الی ISK1400
عضویت در باشگاه (در هر ماه)ISK890 الی ISK12900
هزینه استخر شنا (هر جلسه)ISK900

شهریه تحصیل در ایسلند

دانشجویان خارجی این امکان را دارند که در شرایط رایگان به تحصیل در ایسلند بپردازند. اما در هر صورت هزینه هایی مانند هزینه ثبت نام و درخواست، امور اداری و سایر در این راستا وجود دارد که دانشجوی متقاضی موظف به پرداخت آنها بوده و غیر قابل عودت می باشد. برای نام نویسی و ثبت نام در دانشگاه انتخابی باید مبلغ 100£ الی 250£ (پوند) پرداخت شود. هزینه تحصیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ایسلند متفاوت است. اما می دانید که دانشگاه ها و مراکز آموزشی خصوصی در این کشور شهریه دریافت می کنند که مبلغ آن بین 4500£ الی 8000£ (پوند) تخمین زده شده است.

شرایط و هزینه زندگی و ثبت نام در ایسلند

شرایط و هزینه زندگی و ثبت نام در ایسلند

در کشور ایسلند تنها 7 مرکز تحصیلات عالی وجود دارد. زیرا جمعیت دانشجویان این کشور نیز محدود می­ باشد. دانشگاه ایسلند و ریکیاویک بزرگترین دانشگاههای این کشور هستند. در دانشگاه ایسلند 13000 دانشجو مشغول به تحصیل می ­باشد. دانشگاه های فوق الذکر هر دو در پایتخت ایسلند و در شهر ریکیاویک واقع گردیده اند. این دانشگاه ها رشته های تحصیلی زیادی را هر ساله ارائه می ­نمایند.

هزینه های تحصیلی در این کشور عبارتست از:

  • ثبت نام در دانشگاه های دولتی: 75000ISK (کرونا)
  • ثبت نام در دانشگاه های خصوصی: 45000ISK الی 8000ISK (کرونا)
  • درخواست پذیرش: 8000ISK (کرونا)

به طور کلی می توانید از طریق لینک مذکور مقاله تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند را مطالعه بفرمائید.

بررسی شرایط و تامین هزینه زندگی در ایسلند

برای این که بتوانید از عهده شرایط و هزینه زندگی در ایسلند بر بیایید، لازم است گزینه کار در ایسلند را برای تامین هزینه های اقامت و زندگی در ایسلند انتخاب کنید. شرایط کار در ایسلند مناسب و ایده آل است و افراد در مهارت های مختلف می توانند در مشاغل متعددی مشغول به کار شوند و حقوق و دستمزد خوبی نیز دریافت کنند. اکثریت مردمان کشور ایسلند به دلیل علایق شخصی خود، چندین شغل دارند و در نتیجه درآمد بالایی را نیز خواهند داشت. میزان ساعات کاری هفتگی در مشاغل تمام وقت، 40 ساعت است و اگر فرد در مدت یک ماه بتواند 172 ساعت کار کند، مجاز به دریافت اضافه حقوق می گردد. مبلغ درآمد افراد در ساعات شبانه روز، متغیر است.

مثلا اگر بازه کاری آنها بین 7 صبح الی 6 بعدازظهر باشد، کار روزانه است. اما اگر از ساعت 6 عصر به بعد کار کند، شامل دستمزد عصر می گردد. در بازه زمانی نیمه شب تا 7 صبح نیز به عنوان دستمزد شبانه محسوب می شود. به ازای هر ساعت کار، 5 دقیقه وقت استراحت تعیین شده است. سایر جزئیات را از متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیر شوید.

سوالات پرتکرار در باب شرایط و هزینه زندگی در ایسلند

در این بخش قصد داریم تا سوالات مهم شما را در خصوص شرایط و هزینه زندگی در ایسلند بررسی نماییم:

  • یکی از مهم ترین شرایط برای مهاجرت به ایسلند جیست؟ شرایط مالی و اقتصادی فرد متقاضی تاثیر مستقیمی در مهاجرت به کشور ایسلند دارد.
  • هزینه زندگی در ایسلند در یک ماه چقدر است؟ فردی که در شهر ریکیاویک ایسلند اقامت داشته باشد، بایستی در هر ماه مبلغی معادل 180550 ISK  (کرونا) هزینه کند.
  • هزینه تحصیل در ایسلند چقدر است؟ مبلغ آن بین 4500£ الی 8000£ (پوند) تخمین زده شده است.
  • تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند چقدر هزینه دارد؟ 75000 ISK (کرونا)
  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایسلند چقدر هزینه دارد؟ 45000ISK  الی 8000 ISK )کرونا(
4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *