شرایط پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال در سال 2023 نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. این موضوع درخواست مهاجرت به پرتغال در سال 2023 را دوچندان کرده است. در سال های اخیر افراد بسیاری فکر شروع زندگی جدید در کشور پرتغال را از سر گرفته اند. در این خصوص مقاله هزینه زندگی در پرتغال توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است. تعداد مهاجرین به این کشور از سال های گذشته تا سال 2023 میلادی هم چنان رو به افزایش می باشد. در این مقاله بررسی های دقیق در باب زندگی و وضعیت اقتصادی این کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • هزینه زندگی در این کشور در سال 2023 چگونه می باشد؟
  • هزینه زندگی در پایتخت این کشور چه مقدار می باشد؟
  • هزینه خرید و اجاره آپارتمان در این کشور در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

اینفوگرافی هزینه زندگی در پرتغال

مهاجرت به پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای واقع در غرب اروپاست که در همسایگی با کشور اسپانیا و اقیانوس اطلس قرار دارد. مردم پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می کنند و دین رسمی این کشور مسیحیت است. پایتخت این کشور لیسبون (Lisbon) است و شهرهای پورتو (Porto)، کویمبرا (Coimbra) و براگا (Braga) از جمله شهرهای مهم این کشور و پرجمعیت این کشور است. این کشور حدودا 10 میلیون نفر جمعیت دارد و دارای شهرهای بسیار با جمعیت کم است. این کشور همچنین نظام آموزشی با کیفیت و دانشگاه های معتبری دارد و هر سال میزبان دانشجویان و مهاجرین خارجی است. این کشور ساحلی همچنین دارای آب و هوای اقیانوسی و گرم و معتدل است و سواحل این کشور یکی از جاذبه های طبیعی برای گردشگران است. اقتصاد این کشور نیز بر پایه کشاورزی، ماهیگیری، دامپروری، صنایع چوب و مواردی از این دست است.

مهاجرت به این کشور از طرق مختلفی مانند روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، ثبت شرکت و خرید ملک می باشد. معمول ترین روش مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل و کار می باشد. قبل از مهاجرت به این کشور می باید از اطلاعات کلی درباره این کشور آگاهی کامل کسب نمود که می توان به اطلاعات زیر اشاره نمود:

جزئیاتی درباره پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال در سال 2023

پرتغال یکی از کشورهای مطرح برای زندگی در اروپا با هزینه ای مقرون به صرفه است. اگر بخواهیم هزینه زندگی در پرتغال در سال 2023 را با هزینه زندگی در ایران مقایسه کنیم باید به نمودار زیر اشاره کنیم:

شرح هزینه زندگی در پرتغال

حقوق دریافتی در این کشور نیز بسته به شغل متغیر است و اعلام شده است. میزان حقوق متوسط پس از کسر مالیات در این کشور حدود 850€ (یورو) در ماه می باشد. کمترین حقوق 660€ (یورو) و بیشترین حقوق 21000€ (یورو) در ماه می باشد. به طور کلی میزان هزینه تخمین زده شده برای یک نفر در این کشور ماهانه حدود 1425€ (یورو) و برای یک خانواده 4 نفره ماهیانه حدود 2824€ (یورو) می باشد. با مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در کشور پرتغال به اطلاعات دقیق دست پیدا خواهید نمود.

در تصویر زیر شاهد هزینه های زندگی در این کشور هستیم:

هزینه زندگی روزانه در پرتغال

در میان هزینه های زندگی می باید در نظر داشته باشید که کسب اطلاع از هزینه های مرتبط با اقلام غذایی یکی از مهمترین موارد می باشد. هزینه های روزانه و هزینه های خورد و خوراک در این کشور بدین شرح است:

اقلام غذاییهزینه ها به یورو
1 لیتر شیر پرچرب0.71€
1 قرص نان1.14€
1 کیلوگرم برنج1.06€
1 کیلوگرم سیب1.67€
1 کیلوگرم سیب زمینی1.01€
1 کیلوگرم گوجه1.66€
1 کیلوگرم پیاز1.13€
1 بطری 1.5 لیتری آب0.55€
1 شانه تخم مرغ2.04€
1 کیلوگرم گوشت مرغ9.20€

هزینه زندگی و اقامت در پرتغال

هزینه اقامت پرتغال همواره بخش مهمی از هزینه های زندگی در هر کشوری است. هزینه اقامت در پرتغال نیز حدود 30% از هزینه ها را شامل می شود با این حال هزینه اجاره ملک یا خرید خانه در این کشور بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر اروپایی است. هزینه اجاره و خرید خانه نسبت به شهرهای پرتغال متغیر است. همچنین هزینه اقامت در حومه شهر و یا مناطق روستایی پرتغال بسیار ارزان تر می باشد. به طور کلی هزینه اجاره خانه در مرکز شهرهای این کشور در بازه 400€ الی 1000€ (یورو) است. این هزینه در حومه شهرهای پرتغال پایین تر و در حدود 300€ الی 700€ (یورو) می باشد. هزینه خرید آپارتمان نیز در مرکز شهری در پرتغال در بازه 1400€ الی 5000€ (یورو) در متر مربع است.

هزینه های محل اقامت در این کشور به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به یورو
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر722€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر1308€
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر578€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر938€
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر3000€
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر2070€

هزینه حمل و نقل در پرتغال

حمل و نقل یکی دیگر از مواردی است که در هزینه زندگی نقش دارد. هزینه حمل و نقل حدود 8% از هزینه های زندگی در این کشور را شامل می شود. در شهر لیسبون بلیط مترو حدود 1€ (یورو) و اتوبوس زیر 2€ (یورو) قیمت دارد و می توانید برای استفاده از هر 2 مورد ماهانه حدود 40€ (یورو) هزینه کنید. یک تاکسی معمولی در شهر لیسبون کمتر از 15€ (یورو) می باشد. تاکسی اینترنتی اوبر نیز در این کشور فعالیت دارد. داشتن خودرو در این کشور گران است. بنزین هزینه ای بالا دارد. هزینه 1 لیتر بنزین در پرتغال حدود 1.54€ (یورو) است. همچنین شما می توانید یک اتومبیل را به ازای روزی 30€ (یورو) اجاره کنید. رانندگی در بزرگراه های پر هزینه تر است و رانندگی از لیسبون به پورتو حدود 35€ (یورو) عوارض دارد. انتخاب قطار برای جابجایی از شهرها کم هزینه تر است.

وضعیت کار و زندگی در پرتغال

این کشور در سال 2024_2023 ، توانسته متقاضیان بسیاری را جهت کار و زندگی در این کشور مجذوب خود سازد. یکی از روش های مهاجرتی معمول پس از مهاجرت تحصیلی به این کشور، مهاجرت از طریق کار می باشد. جهت اخذ ویزای کار این کشور، در وهله اول می باید از کارفرما معتبر در این کشور پیشنهاد کاری معتبر و قانونی دریافت نمایید. مورد دیگری که در خصوص کار در این کشور مورد پرسش بسیاری از متقاضیان قرار خواهد گرفت، میانگین دریافتی در این کشور خواهد بود. در شهرهای مختلف این کشور میزان درآمد متفاوت می باشد. در پایتخت این کشور میانگین درآمد حدود 3000€ (یورو) در نظر گرفته شده است. در حالی که هزینه زندگی در این کشور به طور میانگین حدود 700€ (یورو) برای یک خانواده متوسط در نظر گرفته می شود.

با توجه به‌ قانون کار در این کشور میزان حقوقی که به صورت ماهیانه برای متقاضیان در نظر گفته می شود حدود 16€ (یورو) است. در بیشترین حالت متقاضی می تواند درآمدی حدود 12300€ (یورو) را نصیب خود سازد. این میزان دریافتی به سن، تجربه کاری، میزان تحصیلات و موقعیت مکانی متقاضی بستگی دارد. متقاضیان بسیاری هر ساله این کشور را برای زندگی و کار انتخاب می نمایند، از این رو نموداری ترسیم نموده ایم که بیانگر تعداد متقاضیان شاغل در این کشور خواهد بود:

هزینه زندگی در لیسبون پرتغال در سال 2023

لیسبون پایتخت پرتغال و پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر این کشور است. این شهر مقصد بسیاری از مهاجرین به این کشور است و بررسی هزینه زندگی در این شهر دارای اهمیت است. طبق برآوردهای انجام گرفته هزینه زندگی در شهر لیسبون برای یک نفر ماهانه حدود 1300€ (یورو) تخمین زده شده است. این در حالی است که هزینه زندگی در شهر لیسبون برای یک خانواده 4 نفره حدود 3021€ (یورو) است. هزینه زندگی در شهر لیسبون از 80% شهرهای واقع در غرب اروپا ارزان تر است. این شهر ساحلی در غرب پرتغال واقع شده است و دارای سواحل بسیار زیبا و متعدد است و از جاذبه های گردشگری و تفریحی پرتغال می باشد. در مقاله هزینه زندگی در اروپا به اطلاعات جامعی در خصوص زندگی در این کشور دست پیدا خواهید نمود.

در اینجا از جمله هزینه های مختلف در لیسبون برای درک بهتر میزان هزینه ها برآورد شده است:

اقلام غذاییهزینه ها به یورو در شهر لیسبون
1 لیتر شیر0.82€
1 شانه تخم مرغ2.04€
1 کیلوگرم برنج1.21€
1 کیلوگرم سیب زمینی1.11€
1 کیلوگرم گوجه فرنگی1.87€
1 کیلوگرم گوشت مرغ6.64€
اجاره آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر850€
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر1600€
حمل و نقل ماهیانه40€

هزینه زندگی در پورتو پرتغال در سال 2021

هزینه زندگی در پورتو پرتغال

یکی دیگر از شهرهای مهم و گران این کشور شهر پورتو است. این شهر در شمال غرب پرتغال واقع شده است و یکی دیگر از شهرهای ساحلی این کشور است. پورتو پس از لیسبون دومین شهر بزرگ این کشور است و با اشراف به رودخانه دورو، پورتو یکی از باستانی ترین شهرهای اروپا است که از ساحل شمالی رودخانه در طول قرون وسطی سرچشمه می گیرد. یکی از مهم ترین جنبه های پورتو و مرکز تاریخی آن، چشم انداز اطراف آن است. سواحل رودخانه های شیب دار یک مکان چشم گیر را برای شهر قدیمی فراهم می کند. هر دو خیابان کنار رودخانه و حومه اطراف آن توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی طبقه بندی شده اند. هزینه زندگی در شهر پورتو برای یک نفر ماهانه در حدود 900€ (یورو) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 2700€ (یورو) می باشد.

هزینه زندگی در شهر پورتو پرتغال به شرح زیر است:

اقلام غذاییهزینه ها به یورو در شهر پورتو
1 لیتر شیر0.65€
1 شانه تخم مرغ2.01€
1 کیلوگرم برنج1.02€
1 کیلوگرم گوجه1.62€
1 کیلوگرم گوشت مرغ5.50€
اجاره آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر740€
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر1335€

هزینه زندگی در کویمبرا پرتغال

یکی دیگر از شهرهای قابل توجه در این کشور شهر کویمبرا واقع در مرکز این کشور است. شهر کویمبرا از شهرهای دانشجویی این کشور است و خانه بسیاری از دانشجویان خارجی است. هزینه زندگی در شهر کویمبرا از شهرهای لیسبون و پورتو ارزان تر است و بر اساس آمار ها هزینه زندگی برای یک فرد در شهر کویمبرا حدود 900€ (یورو) در ماه در بر دارد و برای یک خانواده 4 نفره حدود 2200€ (یورو) در ماه می باشد.

در نمودار زیر جزئیات هزینه زندگی در شهر کویمبرا را می بینید:

هزینه زندگی در شهر کویمبرا

میانگین هزینه تحصیل و زندگی در کشور پرتغال

هزینه تحصیل در پرتغال در سال 2023  بدین صورت خواهد بود:

  1. شهریه تحصیل در پرتغال در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، بین 950€ الی 1250€ (یورو) در یک سال
  2. شهریه تحصیل در این کشور در دوره دکترا، بین 2500€ الی 3000€ (یورو) در یک سال تحصیل
  3. شهر کیمبرا پایین ترین شهر این کشور می باشد که هزینه های تحصیل در این شهر 700€ (یورو) می باشد.

بهترین شهرهای پرتغال

شهر لیسبون در صدر لیست بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی و تحصیل قرار دارد. همچنین شاخص هزینه زندگی در این کشور در شهرهای مختلف این کشور بدین شرح می باشد:

  • فانچال 55.33%
  • کاسکایس 56.33%
  • لیسبون 54.33%
  • پورتو 54.25%
  • براگا 53.41%
  • کویمبرا 52.51%
  • آویرو 50.58%
  • لیربا 46.73%

در این بخش مفتخر به بررسی و مقایسه هزینه زندگی در پایتخت این کشور با سایر شهرها می باشیم:

  • هزینه های زندگی در لیسبون 48% ارزان تر از لندن است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 9% ارزان تر از مادرید است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 36% ارزان تر از آمستردام است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 89% گران تر از استانبول است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 12%ارزان تر از بارسلونا است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 38% ارزان تر از سیاتل، واشنگتن است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 31% گران تر از سانتیاگو است.
  • هزینه های زندگی در لیسبون 43% ارزان تر از دوبلین است.

در ادامه به بررسی موارد دیگر شهرهای این کشور، در نمودار زیر می پردازیم:

بهترین شهرهای پرتغال

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کافی در باب هزینه زندگی در پرتغال را به دست خواهید آورد. کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در انواع روش های مهاجرتی به این کشور شما را راهنمایی خواهند کرد. یکی از روش های مهم مهاجرتی به این کشور از طریق مطالعه مقاله ویزای طلایی پرتغال امکان پذیر خواهد بود.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در پرتغال

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در پرتغال هستیم:

  • هزینه اقامت در پرتغال چقدر است؟ بیش از 30% هزینه ها در این کشور مربوط به هزینه محل اقامت می باشد. این در حالی است که هزینه خرید ملک یا اجاره در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است.
  • هزینه زندگی در لیسبون چقدر است؟ میزان هزینه زندگی در شهر برای یک نفر 1300€ (یورو) میانگین است. در حالی که نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارزان تر است.
  • بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی کدام اند؟ شهرهای لیسبون، بیلم، سینترا، دورو، پورتو در لیست بهترین شهرها قرار دارد. شایان ذکر است که شهر لیسبون جایگاه ویژه ای دارد.
  • بهترین راه مهاجرت به این کشور برای شهروندان ایرانی چیست؟ در حال حاضر بهترین طرق مهاجرت به این کشور از طریق ویزای تحصیلی در گزینه اول و در گزینه دوم از طریق سرمایه گذاری از قبیل خرید ملک و تمکن مالی می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

5 دیدگاه برای “هزینه زندگی در پرتغال

  1. کامران گفت:

    سلام ممنون از مطالب و قیمت های کالاهایی که دقیق و جدا نوشته بودید. خیلی مقاله عالی بود. من تونستم یه حساب کتاب بکنم. واقعا هزینه مهم ترین دغدغه هست برای مهاجرت. در کل فکر میکنم میشه یه زندگی مرفه خوب تو پرتغال ساخت اگر قیمت ها همین باشه.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. نیاز گفت:

    ممنون بابت مطالب مفیدتون

    1. صادقی گفت:

      تشکر از مطالعه شما

  3. ناصر زارعی گفت:

    بسیار جالب بود
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *