شرایط نروژ

هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ به نسب اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار گران است. اما در کنار هزینه های زندگی بالا در نروژ میزان دستمزد ماهیانه کارمندان نیز در نروژ بسیار مطلوب است. بنابراین، میزان حقوق و دستمزد کارمندان در این کشور هزینه های بالای زندگی را جبران می کند. به طور کلی، اگر میزان دستمزد متوسطی را دارید، زندگی در نروژ به هیچ عنوان برای اتباع خارجی مناسب نخواهد بود.

در همین راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به نروژ، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی در نروژ می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید هزینه زندگی در نروژ بسته به شهری که در آن زندگی می کنید نیز متفاوت خواهد بود. به طور مثال گرانترین شهرهای نروژ اسلو، تروندهایم و استاوانگر می باشند. مقرون به صرفه ترین شهرهای این کشور نیز تلمارک، اوپلند، اوستفولد و هدمارک می باشند.

هزینه زندگی در نروژ برای دانشجویان

همانطور که می دانید بخش اصلی جمعیت نروژ را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، به همین جهت بررسی هزینه زندگی به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار حائز اهمیت است. زیرا دانشجویان و افرادی که مشغول تحصیل در نروژ هستند، با هزینه های گوناگونی در طول تحصیل مواجه می شوند. البته نگران نباشید، زیرا تمامی مدارس دولتی در نروژ برای دانش آموزان بین المللی رایگان است که این امر شامل تحصیلات عالی نیز می شود. حتی دانشجویان بین المللی نیز می توانند در دانشگاه های معتبر این کشور بدون شهریه ادامه تحصیل دهند. به طور کلی ممکن است هزینه اندکی برای پرداخت وجود داشته باشد که این هزینه ها شامل کارت دانشجویی و هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی و غیره می باشد. به طور کلی هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 550NOK تا 850NOK (کرون نروژ) می باشد.

اما برخلاف موسسات آموزشی دولتی که برای دانشجویان بین المللی رایگان است، هزینه زندگی برای افرادی که دانشگاه های خصوصی این کشور را جهت تحصیل انتخاب می کنند بسیار بالا است. به طور کلی موسسات خصوصی در نروژ هزینه های تحصیلی مرتبط با آنها رادارند که در هر موسسه متفاوت خواهد بود. نکته قابل توجه در خصوص هزینه زندگی دانشجویی در نروژ این است که، دولت نروژ با پرداخت یارانه به دانشجویان بین المللی بخش بزرگی از هزینه های زندگی در این کشور را پوشش می دهند. علاوه بر این دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در نروژ را دارند، می توانند حین تحصیل در این کشور برای پس انداز اضافی در نروژ، در مشاغل دانشجویی این کشور مشغول به کار شوند.

در نمودار زیر می توانید هزینه زندگی دانشجویی در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در کشورهای مختلف جهان

هزینه زندگی در نروژ در بخش مسکن

یکی از اصلی ترین بخش ها در بودجه ماهانه مهاجران، هزینه زندگی در نروژ در حوزه مسکن می باشد. البته لازم به ذکر است که، هرینه اقامتگاه ها در نروژ بسته به محل اقامت شما در این کشور بسیار متفاوت است. به طوری که اجاره مسکن در شهرهای بزرگ نروژ به ویژه اسلو و استاوانگر گران است. با این حال هرچه بیشتر به حومه شهرهای بزرگ نروژ سفر کنید اجاره و خرید مسکن ارزان می شود.

به طور کلی اگر یک شهر کوچکتر با نیازهای شما جهت زندگی مطابقت دارد، قیمت های بسیار پایین تری را در این کشور خواهید یافت. نکته قابل توجه برای اشخاصی که به دنبال خرید ملک در نروژ هستند این است که، معافیت های مالیاتی گوناگونی برای پس انداز جهت خرید ملک برای افراد زیر 37 سال ارائه می شود. با این حال اگر قصد خرید ملک به این زودی را در نروز ندارید، می توانید از لحظه ورود به این کشور به این گزینه های جذاب پس انداز فکر کنید.

در جدول زیر می توانید هزینه اجاره اقامتگاه های مختلف در نروژ را مشاهده فرمایید:

انواع مختلف اقامتگاه ها در نروژمیزان اجاره ماهانه به (کرون نروژ)
اتاق خواب یک نفره در یک خانه مشترک3100NOK
زیرزمین برای یک نفر2100NOK
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر7900NOK
آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر9900NOK

هزینه زندگی در نروژ در بخش مسکن

هزینه زندگی در نروژ در بخش مواد غذایی

بخش مواد غذایی نروژ به دلیل واردات بی رویه از کشورهای همسایه، دارای قیمت های بسیار بالایی می باشد. هزینه زندگی در بخش مواد غذایی به فروشگاه هایی که از آن ها خرید می کنید نیز بستگی دارد. اما به طور کلی، فقدان تنوع در سوپرمارکت ها نروژی منبع ناامیدی دائمی برای اتباع خارجی است. البته لازم به ذکر است که، لبنیات و کشاورزی در نروژ به شدت کنترل می شود که باعث افزایش قیمت اقلام روزمره مانند شیر و کره نشود.

در جدول زیر می توانید قیمت اقلام ضروری مواد غذایی در نروژ را مشاهده فرمایید:

اقلام ضروری مواد غذایی در نروژقیمت به (کرون نروژ)
برنج (1 کیلوگرم)120NOK
نان کامل (1 عدد)29NOK
آب معدنی (2 لیتر)18NOK
نوشابه (2 لیتر)35NOK
شیر (1 لیتر)28NOK
پنیر (400 گرم)36NOK
کره (100 گرم)32NOK

هزینه زندگی در نروژ در بخش مراقبت های بهداشتی

به دلیل زیرساخت های پیشرفته در مراکز درمانی نروژ، هزینه زندگی در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بالاتر است. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در بخش مراقبت های بهداشتی، به بیمه درمانی شهروندان بستگی دارد. نکته قابل توجه در خصوص هزینه مراقبت های بهداشتی در نروژ این است که، مراقبت های بهداشتی عمومی در نروژ برای افراد زیر 16 سال و برای زنان باردار رایگان است. اما تمامی شهروندان در نروژ به صورت سالانه مبلغ 2800NOK (کرون نروژ) را برای خدمات درمانی در این کشور هزینه می کند. اتباع خارجی پس از پرداخت این هزینه درمانی یک کارت معافیت دریافت می کنند که به آنها این امکان را می دهد تا پایان سال از خدمات درمانی رایگان طبق قوانین نروژ برخوردار شوند.

علاوه بر این برای متقاضیان دریافت بیمه درمانی نروژ، بیمه های درمانی خصوصی نیز در نظر گرفته شده است که می توانند از آنها استفاده کنند. البته بازار بسیار کمی برای بیمه درمانی خصوصی در نروژ وجود دارد، در واقع آنقدر محدود است که تقریبا وجود ندارد. با این وجود می توانید برخی از بیمه های درمانی محلی را با برنامه های ماهانه به طور متوسط 495NOK (کرون نروژ) پیدا کنید. چنانچه مطالب این مقاله در خصوص هزینه زندگی و شرایط مهاجرت به نروژ 2023 برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مطالب بی شمار این سایت در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در نروژ بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار هزینه زندگی در نروژ

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات در خصوص هزینه و شرایط زندگی در نروژ جلب می داریم:

  • هزینه زندگی در نروژ برای دانشجویان به چه صورت می باشد؟ همانطور که می دانید بخش اصلی جمعیت نروژ را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، به همین جهت بررسی هزینه زندگی به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار حائز اهمیت است. زیرا دانشجویان و افرادی که مشغول تحصیل در نروژ هستند، با هزینه های گوناگونی در طول تحصیل مواجه می شوند. البته نگران نباشید، زیرا تمامی مدارس دولتی در نروژ برای دانش آموزان بین المللی رایگان است که این امر شامل تحصیلات عالی نیز می شود. حتی دانشجویان بین المللی نیز می توانند در دانشگاه های معتبر این کشور بدون شهریه ادامه تحصیل دهند. به طور کلی ممکن است هزینه اندکی برای پرداخت وجود داشته باشد که این هزینه ها شامل کارت دانشجویی و هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی و غیره می باشد. به طور کلی هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 550NOK تا 850NOK (کرون نروژ) می باشد.
  • هزینه زندگی در نروژ در بخش مراقبت های بهداشتی چگونه می باشد؟ به دلیل زیرساخت های پیشرفته در مراکز درمانی نروژ، هزینه زندگی در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بالاتر است. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در بخش مراقبت های بهداشتی، به بیمه درمانی شهروندان بستگی دارد. نکته قابل توجه در خصوص هزینه مراقبت های بهداشتی در نروژ این است که، مراقبت های بهداشتی عمومی در نروژ برای افراد زیر 16 سال و برای زنان باردار رایگان است. اما تمامی شهروندان در نروژ به صورت سالانه مبلغ 2800NOK (کرون نروژ) را برای خدمات درمانی در این کشور هزینه می کند. اتباع خارجی پس از پرداخت این هزینه درمانی یک کارت معافیت دریافت می کنند که به آنها این امکان را می دهد تا پایان سال از خدمات درمانی رایگان طبق قوانین نروژ برخوردار شوند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *