شرایط سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس

شاخص هزینه زندگی در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. همچنین درآمد مردمان سوئیس نسبت به کشور های اروپایی دیگر بیشتر است. البته که اغلب افراد به این امر اشراف دارند که در میان کشورهای اروپایی هزینه زندگی در این کشور بالاتر است. میزان هزینه ها بسته به ذائقه و نوع زندگی هر فرد متفاوت است. حتی در کشوری پرهزینه و گران همچون سوئیس هم می توان میزان آن را کنترل کرد تا حدی کاهش داد. نوع ورود به این کشور هم در میزان و شکل هزینه ها تاثیر گذار است.

پاسخ به سوالات رایج

  • هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس چقدر است؟ هزینه اجاره خانه برای 1 نفر به طور میانگین در سوئیس 1485 CHF (فرانک سوئیس) است و هزینه های شهریه های ترمی در دانشگاه و هزینه های زندگی و خوراک و پوشاک و حمل و نقل و قبوض و اینترنت و گاها تفریح را هم اضافه کنیم به طور متوسط حدود 2764 CHF (فرانک سوئیس) تمام خواهد شد. البته می توانید از طریق اخذ بورسیه و کار های پاره وقت این هزینه ها را کمتر و مدیریت کنید.
  • زندگی در سوئیس برای ایرانیان چقدر هزینه دارد؟ با توجه به شرایط و نوع زندگی و تعداد نفرات و اینکه چند نفر شاغل و چند شاغل نیستند این هزینه ها متفاوت است اما زندگی در سوئیس برای ایرانیان می تواند در 1 ماه حدود  CHF 3500 (فرانک سوئیس) به طور متوسط تمام شود.

شخصی که از طریق ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری ورود پیدا می کند قطعا هزینه های جانبی بسیاری دارد. اما شخصی که برای کار و با داشتن پیشنهاد کاری به این کشور وارد می شود. با توجه به داشتن درآمد در این کشور، می تواند تا حد زیادی هزینه های خود را پوشش دهد. ما در این مقاله به شما اطلاعات بیشتری در مورد هزینه زندگی در سوئیس در سال 2022 می دهیم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با کارشناسان ارشد ما به صورت رایگان مشاوره تلفنی شوید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در سوئیس

آشنایی با کشور سوئیس

شاخص هزینه زندگی در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. همچنین درآمد مردمان سوئیس نسبت به کشور های اروپایی دیگر بیشتر است. در مورد مهاجرت به این کشور بهتر است. اصول و شرایط زندگی را بدانیم و باید شخص شرایط خود را در نظر بگیرد و سپس انتخاب کند.

در باب کشور سوئیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارامترشرح
موقعیت غرب اروپا
پایتختشهر زیبای برن
شهرت جهانیامنیت بالا
همسایگاناز سمت شمال با آلمان، سمت شرق با اتریش و لیختن اشتاین، از سمت جنوب با ایتالیا، از سمت غرب با فرانسه
زبان رسمیآلمانی، فرانسوی و ایتالیایی
واحد پولCHF (فرانک سوئیس)

پایگاه اصلی این کشور صلیب سرخ است که در شهر ژنو است. امید به زندگی در کشور سوئیس بسیار بالا است. سوئیس به قطب های اختراعات شناخته شده است و اختراعاتی مانند: نوار چسب، سلفون، چاقو، چای سیاه و سفید، شکلات هایی از جنس طلا و غیره دارد. سورتمه سواری، سورتمه و لوژسواری را به یک ورزش رقابتی در جهان می دانند.

مزایا زندگی در سوئیس

امروزه این کشور برای گردشگران و مهاجران بسیار جذاب است. سوئیس وضعیت بی طرفی دارد و سطح درآمد جمعیت اینجا یکی از بالاترین سطح در جهان است. این ایالت آلپ اغلب بهشت ​​نامیده می شود، بنابراین بسیاری از مردم رویای مهاجرت به آنجا برای اقامت دائم را در سر می پرورانند. با این حال، برای تصمیم گیری در مورد چنین مرحله ای، تنها داستان هایی در مورد زیبایی های این کشور کافی نیست. برای بسیاری از مردم، سوئیس نماد رفاه و ثروت است، کشوری جادویی از یک افسانه. تا حدی اینطور است، اگر آن را از دیدگاه یک گردشگر ساده ارزیابی کنید. اما وقتی برای تحسین زیبایی ها می روید یک چیز است و اگر قصد دارید برای اقامت دائم به اینجا بروید. اینجاست که همه سرگرمی ها برای مهاجران بالقوه آغاز می شود.

اول از همه، شما باید به وضوح از مزایا و معایب زندگی در سوئیس آگاه باشید:

  • استاندارد زندگی یکی از بالاترین سطح در جهان است.
  • طبیعت زیبا: کوه ها، مراتع آلپ، دریاچه ها و دیگر زیبایی ها.
  • سطح بالای توسعه اقتصادی.
  • رعایت دقیق قوانین.
  • شغل پردرآمد.
  • سطح پایین بیکاری.
  • سطح بالای توسعه پزشکی که یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود.
  • فقدان واقعی جرم، سطح امنیت بالا.
  • تمیزی کامل در خیابان ها
  • مسکن با کیفیت عالی
  • کار عالی حمل و نقل عمومی
  • مکانی عالی برای استراحت
  • بهترین شکلات، پنیر و ساعت جهان.
  • موقعیت جغرافیایی مناسب

زندگی در زوریخ و ژنو

شهر زوریخ متشکل از 12 ناحیه به دلیل تعداد زیاد دانشجویان تا حدودی مرکز جوانان محسوب می شود. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، به کجا بروید و چه کاری انجام دهید. احتمالاً بسیاری از افراد علاقه مند هستند که بدانند کجا بهتر است در زوریخ زندگی کنید. اگر فرد ثروتمندی هستید، می توانید در مرکز شهر یا نزدیک دریاچه ساکن شوید. به عنوان یک گزینه بودجه، مناطق Affolten یا Efritikon که قیمت مسکن در آنها مقرون به صرفه ترین است، مناسب هستند. یکی دیگر از شهرهای مورد علاقه سوئیس ژنو است. از جمله مزایای آن، شایان ذکر است جاذبه های مختلف تعداد زیادی پارک زیبا، زیرساخت های توسعه یافته، حمل و نقل شهری مناسب و موارد دیگر. اما به خاطر داشته باشید: قیمت همه چیز در اینجا بالاترین قیمت در کشور است. بنابراین زندگی در ژنو لذت ارزانی نیست و باید برای آن آماده باشید.

شرایط زندگی در سوئیس

یکی از مزایای این کشور پایین بودن نرخ جرم و جنایت است. سربازی برای تمامی آقایان سوئیسی تبار اجباری می باشد. زیرا براساس قانون اساسی، مردان سوئیسی بعد از 18 سالگی برای خدمت به ارتش باید به سربازی بروند. خدمت سربازی برای بانوان به صورت داوطلبانه می باشد. نحوه زندگی در سوئیس تا حد زیادی به ناحیه و منطقه بستگی دارد. اکنون جمعیت این کشور به صورت مدرن است که یک سوم از جمعیت در 4 شهر بزرگ ساکن هستند که عبارتند از:

  • زوریخ
  • بازل
  • ژنو
  • لوزان

شاخص هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

شاخص هزینه زندگی در کشور سوئیس

مابقی در شهرهای کوچکتر و در روستاهای این کشور ساکن هستند. کشور سوئیس منابع طبیعی زیادی دارد و صادرات در این کشور بسیار است. اقتصاد این کشور را تامین می کند. این در حالی است که اقتصاد کشور به صورت پایدار باشد. تولید ناخالص داخلی در کشور سوئیس به سمت زیاد شدن است. جمعیت این کشور در سطح عالی زندگی می کنند. یکی دیگر از مزایایی کشور سوئیس، استانداردهای عالی زندگی و ارائه خدمات عالی به همه بخش ها مانند: سلامت، حمل و نقل عمومی، آموزش و پروش و غیره است. لازم به ذکر است که این کشور سومین کشور از بالاترین میزان حقوق و دستمزد، امنیت شغلی است. حقوق و دستمزد کارگران ماهیانه 559375CHF (فرانک سوئیس) در کشور سوئیس است.

بررسی هزینه اقامت در کشور سوئیس

هزینه های کشور سوئیس نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بالاتر و همچنین درآمد مردم آن کشور نیز نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بیشتر است که هزینه های زندگی را تامین می کند. کشور سوئیس در سال 2010 رتبه اول اقتصاد جهان را به خود اختصاص داد. هزینه زندگی در شهرهای این کشور نسبت به هم متفاوت است. این هزینه در شهرهای ژنو و زوریخ بیشتر از سایر شهرهای این کشور است. دانشجویان به صورت میانگین در این کشور در طی یک ماه 1000CHF  الی 2000CHF (فرانک سوئیس) هزینه دارد که این هزینه بابت خوراک، خوابگاه، حمل و نقل و سایر می باشد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را مطالعه بفرمائید.

هزینه های مسکن در سوئیس

حدود 40% در این کشور مالک ملک خود هستند. بنابراین، یافتن مسکن اجاره ای مناسب و مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپایی مشکلات بیشتری را ایجاد می کند. در پاتوق ‌های پرطرفدار مهاجران مانند زوریخ، ژنو و برن، تقاضای بالا به این معنی است که بهترین آپارتمان ‌ها با شرایط بسیاری، از جمله ودیعه تا سه ماه همراه هستند. به طور کلی، مهاجران می توانند انتظار داشته باشند که حدود 20% یا بیشتر از حقوق خود را برای مسکن بپردازند. گران ‌ترین شهر این کشور برای اجاره، زوریخ است که اجاره آپارتمان ‌های این شهر بین 2500CHF تا 6000CHF (فرانک) در ماه هزینه دارد.

ژنو نیز قیمتی مشابه دارد، با هزینه اجاره حدود 3000CHF تا 6000CHF (فرانک)، اگرچه قیمت‌های ارزان ‌تری را می ‌توان در خارج از مرکز شهر یافت. دولت همچنین محدودیت هایی را اعمال می کند که خرید ملک در این کشور را برای افراد غیر اتباع و همچنین ساکنانی که تبعه اتحادیه اروپا یا دارندگان اقامت دائم این کشور نیستند، دشوارتر می کند. غیرممکن نیست، اما ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، زیرا ممکن است ساکنان موقت برای خرید نیاز به خرید مجوز داشته باشند. میانگین قیمت خرید ملک در سوئیس از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس

هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور عبارتست از:

پارامترهزینه به فرانک سوئیسپارامترهزینه به فرانک سوئیس
خوراکCHF480خوابگاهCHF750
حمل و نقلCHF110تلفن و اینترنتCHF170
غذا در یک رستوران ارزانCHF20غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسطCHF100
1 وعده مک دونالدCHF151 عدد کاپوچینوCHF4.75
1 عدد نوشابهCHF4.111 عدد آب معدنیCHF3.7
1 لیتر شیرCHF1.631 عدد نان فرانسویCHF2.99
1 کیلو برنجCHF2.781 شانه تخم مرغCHF5.67
1 کیلو پنیرCHF23.851 کیلو گوشتCHF48.5
1 بسته سیگارCHF8.751 کیلو سیبCHF3.75
1 کیلو موزCHF2.661 کیلو پرتغالCHF3.07
1 کیلو گوجه فرنگیCHF3.941 کیلو سیب زمینیCHF2.41
1 کیلو پیازCHF2.27بلیط متروCHF3.20
تاکسیCHF6.70تاکسی تا 1 کیلومترCHF3.85
1 ماه بابت باشگاه بدنسازیCHF77.55بلیط سینماCHF19
1 شلوار جینCHF1021 دست لباس ورزشیCHF57.20
1 جفت کفش ورزشیCHF1131 جفت کفش مردانه چرمCHF150

هزینه اقامت در سوئیس

هزینه اقامت در این کشور بدین صورت است:

پارامترهزینه به فرانک سوئیس
اجاره آپارتمان در مرکز شهر 1 اتاقCHF1596
اجاره آپارتمان در اطراف شهر 1 اتاقCHF1258
اجاره آپارتمان در مرکز شهر 3 خوابهCHF2937
اجاره آپارتمان در اطراف شهر 3 خوابهCHF2296
قیمت هر مترمربع آپارتمان در وسط شهرCHF12428
قیمت هر مترمربع آپارتمان در اطراف شهرCHF8472

هزینه زندگی در شهر برن پایتخت سوئیس به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره خانه برای 1 نفر: 1485CHF (فرانک سوئیس)
  • هزینه اجاره خانه برای 4 نفر: 5354CHF فرانک سوئیس)

جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

شاخص هزینه زندگی در سوئیس

شاخص هزینه زندگی در سوئیس

شاخص هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها بدین قرار است:

  • هزینه زندگی در زوریخ 165% بیشتر از هزینه زندگی در لهستان
  • هزینه زندگی در زوریخ 10% بیشتر از هزینه زندگی در لندن
  • هزینه زندگی در زوریخ 42% بیشتر از هزینه زندگی در تورنتو
  • هزینه زندگی در زوریخ 81% بیشتر از هزینه زندگی در مادرید
  • هزینه زندگی در زوریخ 221% بیشتر از هزینه زندگی در استانبول
  • هزینه زندگی در زوریخ برابر با هزینه زندگی در سان فرانسیسکو
  • هزینه زندگی در زوریخ برابر با هزینه زندگی در نیویورک
  • هزینه زندگی در زوریخ 183% بیشتر از هزینه زندگی در مکزیکو سیتی
  • هزینه زندگی در زوریخ 53% بیشتر از هزینه زندگی در فرانکفورت
  • هزینه زندگی در زوریخ 29% بیشتر از هزینه زندگی در سنگاپور
  • هزینه زندگی در زوریخ 62% بیشتر از هزینه زندگی در وین
  • هزینه زندگی در لوزان برابر با هزینه زندگی در لندن
  • هزینه زندگی در زوریخ 31% بیشتر از هزینه زندگی در پاریس
  • هزینه زندگی در ژنو 5% بیشتر از هزینه زندگی در لندن
  • هزینه زندگی در ژنو 54% بیشتر از هزینه زندگی در مونیخ
  • هزینه زندگی در ژنو 21% بیشتر از هزینه زندگی در دوبلین
  • هزینه زندگی در ژنو 63% بیشتر از هزینه زندگی در میلان

برای اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با کارشناسان ارشد ما در مورد کشور سوئیس به صورت مفصل تر مشاوره بشوید و در نهایت با درک بهتری تصمیم خود را بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه درخشان در مورد ویزا و مهاجرت به آلمان می تواند به شما اطلاعات درستی بدهد و به تمامی سوالات شما پاسخ بدهند. در صورت قرارداد از اول پروسه تا آخر پروسه کنار شما هستند و شما را یاری می کنند.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در سوئیس

در این بخش از مقاله به مهم ترین سوالات متدوال در باب هزینه زندگی در سوئیس پاسخ می دهیم:

  • قیمت خانه در سوئیس چقدر است؟ قیمت هر مترمربع آپارتمان در وسط شهر CHF12428 (فرانک سوئیس) و قیمت هر مترمربع آپارتمان در اطراف شهرCHF8472  (فرانک سوئیس) می باشد. هزینه اجاره خانه برای 4 نفر 5354 CHF (فرانک سوئیس) است. اجاره آپارتمان در مرکز شهر 1 اتاقCHF1596  (فرانک سوئیس) و اجاره آپارتمان در اطراف شهر 1 اتاق CHF1258 (فرانک سوئیس) و اجاره آپارتمان در مرکز شهر 3 خوابهCHF2937  و اجاره آپارتمان در اطراف شهر 3 خوابهCHF2296  تخمین زده می شود.
  • ارزان ترین شهر سوئیس و گران ترین شهر سوئیس برای زندگی کدامند؟ زوریخ و بازل جز گران ترین و ژنو و لوزان از ارزان ترین شهرها برای زندگی می باشند.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *