شرایط اوکراین

هزینه زندگی در خارکف اوکراین

هزینه زندگی در خارکف اوکراین

سالانه افراد زیادی اوکراین را جهت مهاجرت انتخاب می ­نمایند زیرا خارکف یکی از شهرهایی است که هزینه زندگی در خارکف اوکراین بسیار مناسب است. این شهر یکی از شهرهای صنعتی، علمی و فرهنگی اوکراین است که دانشگاه های معتبر زیادی را در خود جای داده است. سالانه دانشجویان زیادی به این شهر سفر می­ نمایند. بطوریکه در حال حاضر 9000 دانشجوی بین المللی از 46 کشور جهان در دانشگاه های مختلف شهر خارکف مشغول به تحصیل می ­باشند. شهر خارکف دارای کارخانه های بزرگ و کوچک بسیاری است که مشغول به تولید ابزار و ماشین آلات مختلف می ­باشند.

علاوه بر تمامی موارد فوق شهر خارکف دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که دانشجویان علاوه بر تجربه زندگی در شهر خارکف می توانند از جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرند. موزه ها و کلیساهای بجا مانده قبل از جنگ جهانی دوم این شهر را به شهری مدرن و قدیمی تبدیل نموده است. ساختمان های بزرگ این شهر از معماری بسیار زیبایی برخوردار می باشد. همچنین شهر خارکف دارای بزرگراه های مواصلاتی به دیگر شهرهای اوکراین و همچنین کشور روسیه می­ باشد. دوستانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می توانند در زمینه هزینه زندگی در خارکف اوکراین با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایند. ما در ادامه به بررسی این هزینه ها خواهیم پرداخت و از تمامی عزیزان دعوت به مطالعه این مقاله می­ نماییم.

شرایط زندگی در خارکف اوکراین

مردم شهر خارکف از تمامی استانداردهای زندگی برخوردارند. می­ توان گفت دولت اوکراین تمامی امکانات زندگی را برای مردم این شهر فراهم آورده است. سیستم های حمل و نقل عمومی در این شهر به صورت شبانه روزی در دسترس مردم این شهر قرار دارد. به راحتی می توانند به تمامی مناطق خارکف تردد نمایند. متروی شهری خارکف بسیار ارزان و سریع می باشد. آب و هوای این شهر در تابستان ها گرم و خشک و در زمستان ها سرد و با بارش های طولانی همراه است.

جالب اینست افراد در تابستان های این شهر می­ توان روزهای بارانی زیبایی را تجربه نمود. علاوه بر این شهر خارکف دارای مناطق دیدنی و پارک ها و موزهای بسیاری است که افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی اوکراین به این شهر سفر می ­نمایند. هزینه آپارتمان ها در این شهر بسیار مناسب و ارزان است. افراد با کمترین قیمت می ­توانند جهت خرید ملک در این شهر اقدام نموده و مالکیت آن را بدست آورند.

بررسی اقتصاد شهر خارکف اوکراین

خارکف شهری صنعتی در اوکراین است که اقتصاد این کشور بر پایه تولیدات داخلی می­ باشد. شهر خارکف اوکراین نقش بسیار موثری را در اقتصاد اوکراین ایفا می ­نماید. زیرا اکثر کارخانه های تولید ماشین آلات و صنایع و محصولات غذایی در این شهر موقعیت دارند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور اوکراین و هزینه های بسیار مناسب زندگی باعث شده است. افراد به طرق مختلف از جمله سرمایه گذاری در اوکراین به این کشور مهاجرت نمایند.

نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در کشور اکراین

برخی از هزینه زندگی در شهر خارکف اوکراین به شرح زیر می­ باشد:

رستوران هاقیمت به دلار
یک وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت4.5$
غذاهای مک دونالد3.54$
کاپوچینو1.1$
پپسی و کوک0.5$
آب0.3$

 جزییات هزینه زندگی در خارکف اوکراین

همانطور که در بخش های قبل بیان نمودیم هزینه های حمل و نقل در خارکف اوکراین بسیار پایین و ارزان است. افراد براحتی و با پرداخت کمترین هزینه می توانند به تمامی نقاط این شهر دسترسی یابند. اتوبوس های بین شهر و متروهای این شهر به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می­ نمایند. جهت تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در اوکراین بسیار مفید خواهد بود.

جدول زیر شامل هزینه زندگی در خارکف اوکراین می­ باشد که هزینه های حمل و نقل در این شهر را نشان داده است:

لیستهزینه به دلار
بلیط تک سفره حمل و نقل عمومی0.22$
بلیط ماهانه6.5$
تعرفه تاکسی به ازای هر کیلومتر0.22$
تعرفه یک ساعت انتطار تاکسی3.26$
بنزین ( یک لیتر)0.94$
قیمت ماشین فولکس واگن گلف17677$
قیمت ماشین تویوتا کرولا18097$

 جزییات هزینه زندگی در خارکف اوکراین

قیمت آپارتمان ها و اجاره بهای خانه در شهر خارکف اوکراین

هزینه زندگی در خارکف اوکراین بسیار مناسب است. این موضوع باعث مهاجرت اکثر افراد به این کشور می ­باشد. قیمت ملک در این کشور بسیار مناسب و ارزان است. اتباع خارجی نیز امکان خرید ملک در این کشور و در شهر خارکف را خواهند داشت. جدول زیر نشان دهنده هزینه آپارتمان ها و قیمت خرید آنها می­ باشد.

اجاره ماهانه/ خریدهزینه به دلار
اجاره 1 واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر338$
اجاره 1 واحدد آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر213$
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر596$
آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر359$
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر1259$
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان درخارج از شهر700$

در مقابل تمامی هزینه زندگی در خارکف اوکراین میزان حقوق و دستمزدی که کارکنان در این کشور اخذ می­ نمایند. برابر با 88195$ (دلار) پس از پرداخت مالیات به دولت می ­باشد. میزان نرخ سود وام در این کشور برابر با 36.22 % گزارش گردیده است. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره سعی بر این دارند تا بهترین شهرهای مهاجرتی را شناسایی و به دوستان عزیز معرفی نمایند. جهت زندگی و اقامت این کشور مقاله اقامت اوکراین را بررسی بفرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *