شرایط آنتیگوا و باربودا

هزینه زندگی در آنتیگوا و باربودا

هزینه زندگی در آنتیگوا و باربودا

برای افرادی که تمایل به زندگی در اقلیم گرم و مرطوب را دارند، هزینه زندگی در آنتیگوا و باربودا می تواند پیش از مهاجرت قابل توجه متقاضیان باشد. آنتیگوا و باربودا کشوری جزیره ایی در آنتیل های کوچک است و در مجمع الجزایر هند غربی و بخشی از جزایر لیوارد و در شرق دریای کارائیب جای دارد. مساحت آن 442 کیلومتر مربع و پایتخت آن شهر سنت جانز است. این کشور از 3 جزیره آنتیگوا، باربودا و ریداندا تشکیل شده است.

عمده فعالیت های اقتصادی این کشور مبتنی بر گردشگری است که به دلیل پلاژهای زیبا، کازینوهای متعدد، بنا های تاریخی مربوط به قرن 18 و نیز کلیسای جامع بسیار زیبا به سبک گوتیک و بسیاری دیگر از منابع دیدنی در کنار بالا بودن سطح فرهنگی زمینه ساز جلب گردشگران و بالا رفتن درآمد های ارزی این کشور است. در این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است به بررسی وضعیت اقتصادی و هزینه های زندگی در این کشور پرداخته خواهد شد.

  • بررسی اقتصاد آنتیگوا و باربودا
  • بررسی تاریخ اقتصاد آنتیگوا و باربودا
  • هزینه های زندگی در آنتیوا و باربودا

بررسی اقتصاد آنتیگوا و باربودا

به صورت کلی بیشتر درآمد ارزی و اقتصاد این کشور به واسطه صنعت گردشگری بوده و زندگی افراد این کشور بر حول این محور می چرخد. سایر روش های درآمد زایی در این کشور مبتنی بر کشت نیشکر و تولید شکر بوده و افزون بر آن تولید و فراوری غذاهای دریایی و نیز تولید نفت نیز بر اقتصاد این منطقه اثر گذار است.

واحد پول این کشور دلار کارائیب بوده و واحد جزئی آن سینت نام دارد و نیز این کشور جزو کشورهای مشترک المنافع است. پایتخت این کشور سنت جانز است و به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و هم چنین وجود ساختمان های زیبا و دیدنی از مهم ترین علل تاثیر گذار بر اقتصاد این کشور است. این کشور در حدود 314 سال مستعمره بریتانیا بوده است و در حدود 41 سال است که از اعلام استقلال این کشور می گذرد که وره کورن وال برد پس از اینکه نخست وزیر آن شد یکی از مسببین استقلال این کشور است.

خرید در آنتیگوا و باربودا

همه می ‌خواهند زمانی را برای کشف بازارها و انتخاب چند چیز برای افزودن به لیست سبد خرید داشته باشند. دوستداران خرید به آنتیگوا و باربودا، سرزمین زیبایی و صنایع دستی جذاب خوش آمدید. اینجاست که انگیزه خرید شما مورد آزمایش قرار می گیرد. آنتیگوا و باربودا با مراکز خرید، غرفه‌ها، مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های متعدد، مطمئناً نفس شما را بند خواهد آورد. خرید در جزایر خود یک ماجراجویی است، علاوه بر مغازه‌های متعددی که لباس، جواهرات و کالاهای محلی می‌فروشند، همچنین با فروشندگان خیابانی زیادی مواجه می‌شوید که اجناس تولید شده در جزیره را می‌فروشند که احتمالاً در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. اگر از خرید در حین سفر لذت می برید یا فقط می خواهید سوغاتی و جواهرات خاص برای خود و عزیزان خود پیدا کنید، به دنبال چند مورد زیر برای خرید در آنتیگوا باشید.

یشم اسطوخودوس آنتیگوا یکی از تنها بازارهایی است که می توانید یشم اسطوخودوس را در آن پیدا کنید. این سنگ‌ های قیمتی زیبا و منحصربه‌ فرد به قطعاتی از جواهرات خیره‌کننده تبدیل می‌شوند که واقعاً در هنگام خرید از اینجا پیدا می ‌شوند. هنگامی که در جزیره هستید، پیدا کردن و خرید جواهرات و قطعات هنری از یشم اسطوخودوس بسیار آسان خواهد بود.  ماسک های کنده کاری شده روی چوب یکی دیگر از مواردی که می خواهید هنگام خرید در آنتیگوا به دنبال آن باشید، یک ماسک حکاکی شده روی چوب است. این ها هدایا یا سوغاتی های عالی می سازند و وقتی روی دیوار نمایش داده می شوند، جلوه ای منحصر به فرد به دکوراسیون منزل شما می بخشند. ماسک‌های حکاکی‌شده روی چوب ترکیبی از سبک ‌ها و رنگ‌های مختلف را به نمایش می ‌گذارند، بنابراین مطمئناً ماسک ‌هایی را پیدا می‌کنید که مناسب استایل شما باشد.

صنایع دستی در آنتیگوا و باربودا

از فرش‌های بافته شده زیبا گرفته تا بالش‌ها و کوسن‌های روشن و رنگارنگ، بدون در نظر گرفتن لباس‌ها و سایر محصولات پارچه‌ای، محصولات باکیفیت دست‌ساز و خوش‌ساخت زیادی پیدا خواهید کرد تا برای خود به خانه بیاورید. کتانی های آنتی گوان معمولاً دارای رنگ های روشن و پررنگ هستند و به ایجاد محیطی شاد و شاد کمک می کنند. کوسن ها برای مبلمان یک مورد بسیار محبوب هستند زیرا رنگ ها و الگوهای موجود در اینجا به احتمال زیاد در ایالات متحده یافت نمی شوند. سفال های آنتیگوان که با خاک رس طبیعی جزایر ساخته شده و با رنگ های جسورانه و زیبا رنگ آمیزی شده اند، واقعاً چیزی است که باید از آن دیدن کرد. کاسه‌ هایی در هر اندازه، لامپ ‌های بی‌نظیر، بشقاب ‌ها، شمع ‌دان ‌ها و موارد دیگر پیدا خواهید کرد. هر محصول یک اثر هنری و یک ایده عالی برای هدیه است.

برخی از مکان ‌های محبوب‌تر برای خرید سفال در آنتیگوا نیز به شما امکان می‌دهند تا در استودیو گشتی بزنید و نحوه ساخت سفال را ببینید. اگر به دنبال یک تجربه خرید منحصر به فرد هستید، مطمئن باشید که مراکز خرید برتر معمولاً در قلب منطقه تجاری قرار دارند، معمولاً فقط یک سفر کوتاه از محل اقامت شما. زمانی که در آنجا هستید، احتمالاً خود را در حال لذت بردن از شرکت مردم محلی خواهید دید، که برای استراحت، وقت گذرانی با هم و گشت و گذار در مغازه ها به مراکز خرید لوکس مراجعه می کنند.

زندگی در آنتیگوا و باربودا

در حالی که جزایر از نظر فنی مستقل هستند، آنها هنوز تحت یک سلطنت مشروطه عمل می کنند، پادشاه انگلستان به نمایندگی از فرماندار کل رادنی ویلیامز، هنوز رئیس دولت آنها است. یک نخست وزیر، گاستون براون، و دو مجلس قانونگذاری، سنا و مجلس نمایندگان نیز وجود دارد که توسط قانون اساسی مجاز است. آنتیگوا و باربودا هر دو کشور مقصد و حمل و نقل برای قاچاق انسان، هم قاچاق جنسی و هم کار اجباری هستند. گردشگری منبع عظیمی از تولید ناخالص داخلی جزایر است، همانطور که در منطقه کارائیب رایج است. با تشکیل %60 از تولید ناخالص داخلی تقریباً 2.4 میلیارد دلاری، جای تعجب نیست که %80 نیروی کار در صنعت خدمات است. در حالی که نیشکر تحت استعمار بریتانیا بود، به صادرات گسترده آنتیگوا تبدیل شد.

رانندگی رایج ‌ترین شکل حمل ‌و نقل در آنتیگوا و باربودا است که تاکسی ‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از رانندگان حتی گردشگران را به گشت و گذار می ‌برند. سیستم های اتوبوس در محل هستند اما به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، قایق ‌ها و کشتی‌ های محلی اغلب تردد می‌کنند، و پروازهایی بین آنتیگوا و باربودا وجود دارد. افراد بومی جزایر نسبتا سالم هستند و امید به زندگی برای مردان حدود 75 سال و زنان 79 سال است. در حالی که نرخ بیکاری در سراسر آنتیگوا و باربودا %11 است، کسانی که درآمد ثابتی دارند به فناوری مدرن عادت کرده اند و نسبتاً تثبیت شده اند. جدای از گردشگری، دسته های اصلی نیروی کار در این جزیره صنعت و کشاورزی هستند. عمده محصولات کشاورزی شامل پنبه، میوه و سبزیجات، نیشکر و دام است.

اجازه کار در آنتیگوا و باربودا

کارفرمایان در آنتیگوا و باربودا طبق قانون موظفند تا جایی که امکان دارد افراد محلی را استخدام کنند. اگر کاری به شما پیشنهاد شود، کارفرمای شما باید بتواند ثابت کند که هیچ آنتیگوان و باربودانی برای ایفای آن نقش در دسترس نیست و این نقش به طور گسترده در داخل کشور تبلیغ شده است. سپس آنها باید برای شما مجوز کار کنند و هزینه زیادی را بپردازند که غیر قابل استرداد است. به عنوان کارمند بالقوه، باید مدارک شناسایی را در قالب یک پاسپورت معتبر، با حداقل 6 ماه قبل از اجرا و دو صفحه خالی، مدرکی مبنی بر اینکه سلامت هستید و سابقه کیفری ندارید، مدرک محل اقامت و مدرک ارائه دهید.

اقامت آنتیگوا و باربودا

اگر به مدت 4 سال برای کار در آنتیگوا و باربودا اقامت داشته اید یا حداقل 1 سال است که با یک شهروند ازدواج کرده اید و در این کشور زندگی می کنید، می توانید برای اقامت اقدام کنید. این به شما و هر وابستگانی که در درخواست نام برده می شود اجازه می دهد تا در کشور بمانید و بدون مجوز کار برای کار درخواست دهید. همچنین اگر دارای امکانات مستقل هستید و می توانید ثابت کنید که دارای امکانات مستقل هستید و به مدت دو سال در کشور زندگی کرده اید، یا کارآفرین یا سرمایه گذار هستید که دارای مجوز کار برای دو سال است، می توانید برای درخواست اقامت نیز واجد شرایط باشید. مدارک بسته به نوع اقامت متفاوت است.

در تمام موارد، شما باید یک سری مدارک عمومی را ارائه دهید که عبارتند از:

  • گذرنامه شما
  • گواهی پزشکی که سلامت شما را خوب نشان می‌دهد
  • گواهی پلیس که ثابت می‌کند هیچ سابقه یا محکومیت کیفری ندارید
  • مدرک بیمه

بررسی هزینه های زندگی در آنتیگوا و باربودا

با توجه به بالا رفتن درامد روزانه و سطح رفاه مردم این کشور از طریق روش های توریستی، فرهنگ و هنر، در آمدهای نفتی و غیره سطح رفاه نیز افزایش می یابد. در واقع می توان گفت گردشگری بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی را به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تحت الشعاع قرار می دهد. البته طی سال های اخیر با وجود طوفان های شدید در سال 1995 به بافت و زیر ساخت های گردشگری این کشور آسیب های جدی وارد گردید که به سبب آن نرخ گردشگری این کشور نیز به شدت کاهش یافت. البته آنتیگوا پس از این حادثه به جهت کاهش آسیب پذیری خود در برابر بلایای طبیعی، اقتصاد خود را متنوع نمود.

همچنین پس از آن، در سال 1999 و در پی تحریم های مالی ایالت متحده و نیز انگلستان به شدت آسیب دید که علت آن دولت تلاش هایی مبتنی بر برآورده کردن خواسته های بین المللی به جهت برداشتن این تحریم ها نمود. تولید محصولات کشاورزی جزیره عمدتا به بازار داخلی هدایت می شود. این بخش با محدودیت آب و نیروی کار مواجه شده که نشان دهنده افزایش دستمزدهای بالاتر در جهانگردی و ساخت و ساز است. به طور کلی می توان گفت هزینه زندگی در آنتیگوا و باربودا مناسب است اما در مقایسه با هزینه زندگی در آلمان و یا سایر کشور های اروپایی بسته به نوع خرید و زندگی ممکن است بالاتر باشد.

بررسی هزینه های زندگی در آنتیگوا و باربودا

هزینه اقلام غذایی در آنتیگوا و باربودا

برای آشنایی علاقمندان به حوزه کارائیب و مقایسه آن با شرایط و هزینه زندگی در انگلیس و یا سایر کشورها در ادامه هزینه های زندگی از جمله خریدهای روزمره، اجاره و خرید ملک و مسکن و به طور کلیه هزینه های زندگی در آنتیگوا و باربودا بررسی خواهد شد:

مواد غذاییمقدارقیمت به دلار
شیر1 لیتر50.5$
نان سفید تازه500 گرم6.75$
برنج1 کیلوگرم5.08$
تخم مرغ12 عدد10.25$
آببطری 5/1 لیتری4.1$
سیب زمینی1 کیلوگرم14.02$
پیاز1 کیلوگرم61.4$
فیله مرغ1 کیلوگرم21.3$
سیب1 کیلوگرم33.07$

در ادامه نیز به بررسی هزینه های مسکن و اجاره خانه های موجود در این کشور بررسی می گردد:

موقعیت آپارتمانتعداد اتاق خوابقیمت به دلار
آپارتمان مرکز شهر1 خوابه270000$
آپارتمان خارج از مرکز1 خوابه200000$
آپارتمان مرکز شهر3 خوابه500000$
آپارتمان خارج از مرکز3 خوابه325000$

در نمودار زیر به صورت کلی درصد هزینه های موجود در این کشور محاسبه میگردد:

جدول توزیع هزینه ها بر حسب درصد در آنتیگوا و باربودابه طور کلی زندگی در این کشور برای افرادی که تمایل به داشتن یک زندگی آرام و رویایی در جزایر کارائیب به همراه هیجانات قابل دستیابی از ورزش های آبی و بازدید از زیبایی های این کشور را دارند، یک پیشنهاد فوق العاده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات افراد در خصوص ویزای تحصیلی آنتیگوا و باربودا خواهند بود.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در آنتیگوا و باربودا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در آنتیگوا و باربودا می باشیم:

  •  اقتصاد آنتیگوا و باربودا چگونه است؟ به صورت کلی بیشتر درآمد ارزی و اقتصاد این کشور به واسطه صنعت گردشگری بوده و زندگی افراد این کشور بر حول این محور می چرخد. سایر روش های درآمد زایی در این کشور مبتنی بر کشت نیشکر و تولید شکر بوده و افزون بر آن تولید و فراوری غذاهای دریایی و نیز تولید نفت نیز بر اقتصاد این منطقه اثر گذار است.
  • هزینه های زندگی در آنتیگوا و باربودا در سال 2023 چقدر است؟ با توجه به بالا رفتن درامد روزانه و سطح رفاه مردم این کشور از طریق روش های توریستی، فرهنگ و هنر، در آمدهای نفتی و غیره سطح رفاه نیز افزایش می یابد. در واقع می توان گفت گردشگری بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی را به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تحت الشعاع قرار می دهد. البته طی سال های اخیر با وجود طوفان های شدید در سال 1995 به بافت و زیر ساخت های گردشگری این کشور آسیب های جدی وارد گردید که به سبب آن نرخ گردشگری این کشور نیز به شدت کاهش یافت. البته آنتیگوا پس از این حادثه به جهت کاهش آسیب پذیری خود در برابر بلایای طبیعی، اقتصاد خود را متنوع نمود.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *