شرایط انگلستان

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان می باشد.

  • آیا انگلستان کشور مناسبی برای سکونت می باشد؟
  • مخارج سکونت در این کشور چگونه است؟
  • آیا هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان زیاد می باشد؟

در مورد این مطالب چقدر اطلاعات دارید؟ آیا مهاجرت به این کشور به صرفه می باشد؟ آیا می دانید هر ساله مهاجرین زیادی به انگلستان سفر میکنند و هدف آن ها از این پیدا کردن شغل مناسب و یا تحصیل در دانشگاه های بسیار با کیفیت این کشور می باشد؟ انگلستان کشوری اروپایی می باشد که همسایه های آن در قسمت غربی ولز و در بخش شمالی این کشور اسکاتلند می باشند. انگلستان یکی از اعضای اتحادیه پادشاهی می باشد که پایتخت آن لندن نام دارد. جمعیت این کشور تقریبا به 65 میلیون نفر می رسد. واحد پول انگلیس پوند می باشد.

درتصویر زیر مجموعه هزینه های دانشجویی را مشاهده می کنید:

مجموعه هزینه های دانشجویی در انگلستان

مزایای زندگی در انگلستان

این کشور در رشته های مختلف ورزش از اواخر قرن نوزدهم تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته است. منچستر، لیورپول و شفیلد از شهر های مهم انگلستان هستند. این کشور به دلیل داشتن جاذبه های توریستی طبیعی، مانند سواحل و جنگل های زیبا، آب و هوای بسیار خوب و داشتن فرهنگ و تاریخ معاصر و کلیسا ها و همچنین رود معروف تایمز که از وسط پایتخت انگلستان عبور می کند باعث جذب توریست های زیادی شده است.

انگلستان در بین قدرت های تجاری و بازرگانی جهان قرار دارد و از نظر تولیدات، صادرات و صنایع مختلف یکی از 5 کشور برتر دنیا می باشد. زبان اصلی این کشور انگلیسی می باشد که لهجه خاص خودش را دارد و با زبان انگلیسی آمریکایی بسیار متفاوت می باشد. در این کشور هر 5 سال انتخاباتی برگزار می شود که مردم این کشور توسط این انتخابات دولت خود را انتخاب می کنند، زیرا انگلستان یک کشور دموکراسی می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در شهر های دیگر انگلستان

برای سکونت در شهر های غیر از پایتخت کشور انگلیس، ماهیانه 800€ (یورو) در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، دانشجوهایی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید توان مالی خود را با ارائه مدارک بانکی مورد نظر به سفارت این کشور اثبات کنند. این مبلغ بستگی به مدت سکونت هر فرد می باشد. مثلا اگر شما اقامت 10 ماهه در شهرهای غیر از پایتخت خواهید داشت، باید 8000€ (یورو) در حساب خود داشته باشید. این مبلغ های در نظر گرفته شده اعداد نرمال و متوسط می باشند و با تغییر سبک زندگی می توانند زیاد و کم شوند. در مقاله ویزای تحصیلی انگلستان می توانید در خصوص تحصیل در این کشور اطلاعات جامعی را به دست بیاورید.

با در نظر گرفتن شرایط مختلف زندگی، سکونت، سبک زندگی و موارد دیگر، سوالات متداولی همراه با جواب برای شما نوشته شده که همه این ها بستگی به نوع زندگی افراد دارد. مخارج زندگی 2 نفره یا زندگی یک زن و شوهر در لندن چقدر می باشد؟ با توجه به اینکه مخارج بستگی به محل سکونت افراد دارد، اما مخارج سکونت 2 نفره یا یک زن و شوهر ماهیانه تقریبا 1500€ تا 2000€ (یورو) می باشد. مخارج زندگی دو نفره یا زندگی یک زن و شوهر در شهر های غیر از لندن چقدر می باشد؟ مخارج سکونت و زندگی در شهر های غیر از لندن برای دو نفر و یا یک زوج زن و شوهر حدودا 1200€ تا 1600€ (یورو) می باشد. چ

هزینه زندگی دانشجویی در شهر های دیگر انگلستان

بررسی هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه های انگلستان باید این نکته را در نظر داشته باشند که تحصیل در انگلستان می تواند به نسبت دیگر کشور ها گران تر باشد. دانشجویان بین المللی باید برای پروازها، شهریه دانشگاه، کتاب های درسی و جزوات و محل اقامت، هم چنین هزینه های ویزا و سفارت بودجه ای اختصاص دهند. البته هزینه های زندگی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی بسته به سبک زندگی و محل زندگی ایشان می تواند بازه هزینه متفاوتی داشته باشد.

زندگی دانشجویی بین المللی در بریتانیا با طیف گسترده ای از هزینه های همراه است. بر اساس نظرسنجی ملی 2022، دانش‌آموزان در بریتانیا اکثر بودجه خود را صرف اسکان، خورد و خوراک و رفت و آمد می‌کنند. هر دانشجو به طور متوسط ​​ماهیانه £795 (پوند) برای هزینه های زندگی خرج می کند.

در جدول زیر به تفکیک به شرح برخی از مهم ترین هزینه های زندگی میپردازیم:

پارامترهزینه به پوند در ماه
اجاره418£
مواد غذایی100£
حمل و نقل46£
قبض های خانگی (مانند برق و آب)37£

هزینه های زندگی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی متفاوت از دانشجویان داخلی می باشد. اما با علم به این میانگین ها تخمین خوبی خواهید داشت و به محاسبه بودجه و تصمیم گیری شما بسیار کمک می کند.

 در ادامه برای شفاف سازی تفاوت هزینه های تحصیل در این کشور به مقایسه هزینه ها در شهر لندن و لستر در فاصله 160 کیلومتری از لندن میپردازیم، برای این مقایسه ازسایت NUMBEO، ارائه دهنده داده های هزینه های زندگی استفاده کردیم. تفاوت هزینه ها به شرح زیر است :

پارامترهزینه به پوند در ماه
یک کاپوچینوی معمولی2.94£
شیر یک لیتری0.94£
یک قرص نان سفید1.01£
یک وعده غذایی در یک رستوران15£
بلیط یک طرفه در حمل و نقل محلی2.80£
عضویت ماهیانه در باشگاه44.58£
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر1244£

هزینه اقلام خوراکی در انگلستان

هزینه احتیاجات اولیه در انگلستان به شرح زیر می باشد:

اقلامهزینه ها به پوند
یک وعده غذا در رستوان معمولی£14.00
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی£55.00
McMeal در McDonalds£6.00
کاپوچینو£2.90
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)£1.45
آب (0.33 لیتر بطری)£0.98
(شیر (یک لیتر£0.98
یک قرص نان 500 گرم£1.01
 یک کیلو گرم برنج سفید£1.37
تخم مرغ 12 عدد£1.91
یک کیلوگرم پنیر محلی£5.83
یک کیلوگرم سینه مرغ£5.63
یک کیلوگرم گوشت گاو£8.77
یک کیلوگرم سیب زمینی£1.07

هزینه محل اقامت دانشجویان در انگلستان

قبل از ورود به دانشگاه باید محل اقامت خود را رزرو کنید و امور مالی خود را تنظیم کنید. داشتن بودجه کافی قبل از شروع دوره تحصیلی بسیار مهم است. این امر باید هزینه های تحصیل، خوابگاه، کتاب، لوازم التحریر، غذا و البته هزینه های اجتماعی را پوشش دهد.

جدول زیر هزینه محل اقامت را در شهر لندن و سایر شهرها بررسی کرده است بررسی کرده است:

پارامترهزینه در لندن به پوندهزینه در شهرهای دیگر به پوند
دانشگاه757£525£
خانه های شخصی888£525£
قبوض خدمات52£44£

عنوان یک دانشجوی بین المللی در بریتانیا شما می توانید، دانشجویان می توانند در خوابگاه ها یا اقامتگاه های دانشگاهی زندگی کنند یا آپارتمان های خصوصی یا مسکن مشترک را انتخاب کنند. اکثر دانشگاه های این کشور به شما این شانس را می دهند که در محوطه دانشگاه زندگی کنید.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب جزییات هزینه زندگی در انگلستان به نمودار زیر توجه فرمائید:

توزیع هزینه زندگی در انگلستان

مخارج یک دوره زبان در شهر لندن 

شما در نه ماه می توانید یک دوره کامل زبان را سپری کنید. مخارج 9 ماه سکونت در لندن 9000€ (یورو) در نظر گرفته شده، و میانگین مخارج کلاس های زبان نیز 4000€ (یورو) در نظر گرفته شده است که جمع این 2 عدد 1300€ (یورو) می باشد. شما در 9 ماه می توانید یک دوره کامل زبان را سپری کنید. مخارج 9 ماه سکونت در شهر های غیر از لندن 7200€ (یورو) در نظر گرفته شده، و میانگین مخارج کلاس های زبان نیز 4000€ (یورو) در نظر گرفته شده است که جمع این 2 عدد 11200€ (یورو) می باشد.

انگلستان از قدرت های جهان محسوب می شود و برای سکونت و اقامت دائم انگلستان در این کشور باید توان مالی کافی داشته باشید. به صورت کلی مهاجرت به انگلستان با داشتن اطلاعات کافی و برنامه ریزی درست و داشتن طرح های خوب می تواند باعث پیشرفت شخصی خود و توسعه این کشور در بخش های مختلف شود ولی قبل از آن باید برای ورود به این کشور شرایط و مدارک لازم را فراهم نمود که در این باب کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما هستند.

5/5 - (19 امتیاز)

10 دیدگاه برای “هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

  1. Saba گفت:

    Salam
    Mamnun babate etelaate be ruzeton

  2. sohrab گفت:

    هزینه هاش در مقایسه با کانادا گرونتره

  3. ali ram گفت:

    بابت مطلب جامعتون تشکر میکنم اگه هزینه زندگی در کشور اسکاتلند مناسب تر هست میخواستم تقاضا کنم در مورد این کشور هم مطلب بذلرید

  4. سعید گفت:

    آیا امکان کار پاره وقت تو دوران تحصیل هست؟

  5. مونا صالحی گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون

  6. عادل گفت:

    عالی مرسی

  7. پارسا گفت:

    هزینه زندگی در انگلستان بالاس

  8. صدرا گفت:

    من با 18 سال سن چطوری میتونم برم انگلستان

  9. فهیمه گفت:

    سلام آیا با کار دانشجویی امکان تامین تمامی هزینه ها وجود دارد؟

  10. hiva گفت:

    az maqale khooobetoon mamnoonam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *