مهاجرت تحصیلی نروژ

هزینه تحصیل پزشکی در نروژ

هزینه تحصیل پزشکی در نروژ

تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی نسبت به سایر رشته ها متقاضیان بسیاری دارد از این رو هزینه تحصیل پزشکی در نروژ در مقایسه با سایر رشته بیشتر می باشد و از سوی دیگر فارغ التحصیلان این رشته از میزان درآمد، شغل تخصصی و امنیت شغلی بالایی برخوردار خواهند بود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند هموطنان عزیز را علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در نروژ، از شرایط، الزامات و سایر موارد تحصیل پزشکی در دانشگاه های نروژ به صورت کامل مطلع سازند.

در نروژ دانشگاه های زیادی وجود دارند که بهترین و با کیفیت ترین برنامه های تحصیلی راه در زمینه های مختلف مانند پزشکی، مهندسی، فنی و سایر رشته ها ارائه می دهند. دانشگاه های نروژ به دلیل هزینه های تحصیل و کیفیت تحصیل در سراسر دنیا شناخته شده هستند. هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل در زمینه های مختلف اقدام به ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نروژ می کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

دوره های تحصیل پزشکی برای تبدیل شدن به یک پزشک حرفه ای توسط 4 دانشگاه اصلی دانشگاه علوم و فناوری، دانشگاه برگن، دانشگاه اسلو و دانشگاه ترومس ارائه می شود. تحصیلات در زمینه پزشکی 6 سال طول می کشد. مدرک پزشکی این کشور در تمامی نقاط دنیا معتبر می باشد. به عنوان مدرک رسمی برای اشتغال در زمینه پزشکی شناخته می شود. برنامه های تحصیلی پزشکی در دانشگاه های کشور نروژ شامل خدمات بالینی گسترده ای است که از مراقبت های بهداشتی اولیه در شهرداری های نروژ، بخش های تخصصی بیمارستان مرکزی و خدمات پزشکی اورژانس گرفته، مراقبت از بیماران مزمن و غیره تشکیل می شود.

به طور سنتی فارغ التحصیلان رشته پزشکی (کاندیدای پزشکی) باید در دوره کارآموزی یک سال و نیم شرکت کنند تا مجوز قانونی برای اشتغال در زمینه پزشکی را کسب کنند. نروژ بخشی از EFTA است. تمام پزشکانی که این دوره کارآموزی را سپری می کنند می توانند در هر بخشی از اتحادیه یا EFTA اقدام به فعالیت در زمینه پزشکی کنند. اکنون برنامه کارآموزی بخشی از آموزش تخصصی است. دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل پزشکی حتما باید از هزینه تحصیل، الزامات و شرایط لازم اطلاعات کافی داشته باشند.

پذیرش تحصیلی و هزینه تحصیل طبابت در نروژ

متقاضیان تحصیل پزشکی حتما باید نمرات بالایی در رشته های اصلی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست کسب کنند. الزامات ورود به برنامه های تحصیل در دانشگاه های نروژ در زمینه پزشکی بستگی به برنامه تحصیلی و دانشگاه دارد. دانشجویان ورود به برنامه های پزشکی در این کشور بسیار زیاد است. دانشجویان بین المللی باید نمرات بالایی داشته باشند. دانشجویان باید بتوانند سطح دانش خود را برای حضور در برنامه های پزشکی در این کشور اثبات کنند. همچنین متقاضیان باید کلیه مدارک تحصیلی خود را به همراه نسخه کپی مانند دیپلم، رونوشت و غیره ارائه دهند.

به طور کلی تعداد دانشجویان این کشور طبق نمودار زیر خواهد بود:

تمامی مدارک باید به طور رسمی به یکی از این 2 زبان ترجمه شوند. دانشجویان بین المللی که زبان انگلیسی و یا زبان نروژی زبان مادری آنها نمی باشد. برای شرکت در برنامه های پزشکی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا نروژی دارند. در صورتی که متقاضیان مدرک زبان معتبر نداشته باشند. از این رو بایستی قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در یک دوره زبان شرکت کنند. در دانشگاه های معتبر کشور نروژ علاوه بر برنامه های تحصیلی رشته پزشکی، دانشجویان می توانند در سایر برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان شرکت کنند.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در نروژ

بررسی هزینه آموزش بهداشت و سلامتی در نروژ

نروژ به دلیل داشتن کیفیت بالای تحصیلی، یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است. به طور کلی دانشگاه های دولتی از دانشجویان بین المللی هیچ مبلغی به عنوان شهریه دریافت نمی کنند. زیرا آموزش و پرورش این کشور را با پول مالیات دهندگان تأمین و حمایت می کند. برخی از برنامه های پزشکی ممکن است هزینه هایی به همراه داشته باشند. متقاضیان بین المللی برای تحصیل در موسسات خصوصی باید شهریه زیادی را پرداخت کنند. مخارج اقامت در این کشور از اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر می باشند. زندگی در این کشور از گران بودن شهرت برخوردار است. اما تحصیل در نروژ ممکن است آنقدر که فکر می کنید گران نباشد.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه ها 9000$ الی12000$ (دلار) در سال می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی به دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. دانشجویان برای شرکت در برنامه های پزشکی در دانشگاه های این کشور باید توصیه نامه، انگیزه نامه، مدارکی برای اثبات توان مالی، مدارک پرداخت هزینه های درخواست و همچنین مدارک زبان معتبر ارائه دهند. هموطنان عزیزی که به فکر مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و یا سایر موارد هستند. با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند. همکاران ما به تمامی هموطنان اطلاعات کافی در زمینه های مخلتف مهاجرتی و حقوقی ارائه می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *