مهاجرت تحصیلی اندونزی

تحصیل پزشکی در اندونزی

تحصیل پزشکی در اندونزی

تحصیل پزشکی در اندونزی یکی از رشته های پر طرفدار در این کشور می باشد. هزینه تحصیل در این رشته نسبت به سایر رشته های تحصیلی بیشتر است. افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع پزشکی در یک کشور با هزینه کم تر را دارند، می توانند برای دانشگاه های پزشکی این کشور اقدام کنند. این مقاله به قلم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. ضمن تحصیل در این کشور سوالاتی ذهن متقاضی را به خود مشغول می سازد.

این سوالات عبارت است از:

  • هزینه تحصیل پزشکی در این کشور چه قدر است؟
  • آیا دانشجویان اجازه تحصیل پزشکی در این کشور را دارند؟
  • طول دوره تحصیلی پزشکی در این کشور چه قدر است؟
  • آیا سطح علمی و آموزشی این کشور بالا است؟
  • آیا مدرک ارایه شده از دانشگاه های پزشکی این کشور معتبر است؟
  • آیا تحصیل پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است؟
  • آیا برای تحصیل پزشکی در این کشور می باید مدرک تحصیلی معتبر ارایه داد؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه اندونزی

دانشگاه اندونزی یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در این کشور است. دانشگاه اندونزی همچنین در کنار موسسه فناوری باندونگ و دانشگاه گادجه مادا دارای معتبرترین دانشکده پزشکی در اندونزی است. این دانشگاه توسط هلندی ها در سال 1851 تاسیس شد. این مدرسه در ابتدا مدرسه ای برای پزشکان به نام School tot Opleiding van Inlandsche Artsen بود. این امر دانشکده پزشکی (FKUI) را به قدیمی ترین بخش دانشگاهی تبدیل می کند. اگرچه مدتهاست که به عنوان دانشکده پزشکی فعالیت می کند، اما فقط به طور رسمی در پی ادغام کالج پزشکی جمهوری اندونزی با آن تأسیس شد.

در برنامه درسی از ماژول هایی استفاده می شود که از استانداردهای فدراسیون جهانی برای آموزش پزشکی پیروی می کنند. این یک دوره 3 فاز است که شامل:

  • آموزش عمومی برای نیمسال اول است.
  • مرحله دوم که از ترم های دوم تا ششم اجرا می شود، بر علوم پزشکی متمرکز است.
  • آخرین چرخه تمرین بالینی است که از ترم هفتم تا دهم انجام می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در اندونزی و این دانشگاه طبق اعلام این دانشگاه از 100.000IDR الی 7.500.000IDR (روپیه) می باشد:

بخش های قابل توجه پزشکی در اندونزی

تاریخچه تحصیل پزشکی در اندونزی

اندونزی یکی از بزرگترین کشورهای جنوب شرقی آسیا و در همسایگی کشور مالزی می باشد. این کشور مقصد محبوب برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را دارند. از مزیت های تحصیل پزشکی در این کشور می توان به کیفیت بالای آموزشی، شهریه معقول دانشگاه، هزینه های متوسط زندگی و سازگاری متقاضیان از حیث آب و هوا و فرهنگ این کشور اشاره کرد.

دانشگاه های پزشکی در این کشور عبارت است از:

  • Universitas Sumatera Utara
  • Universitas Udayana
  • Universitas Gadjah Mada
  • Universitas Brawijaya
  • Universitas Airlangga
  • Universitas Kristen Krida Wacana
  • Universitas Padjadjaran

تاریخچه تحصیل پزشکی در اندونزی

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه اندلس اندونزی

دانشگاه اندلس که در سال 1955 تاسیس شد، به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزشی خارج از جاوا شناخته می شود. یکی از گروه های معروف آن دانشکده پزشکی است که در همان سال با 11 استاد و 60 دانشجو آغاز شد. مدرسه به تدریج گسترش یافت و حرکت به مکان فعلی را آغاز کرد. این پردیس 4 سطح محل آموزش عالی، از جمله کلاس های سخنرانی و آزمایشگاه های مختلف است. دوره پزشک حرفه ای شامل مطالعات پیش بالینی در آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، هیستولوژی، علوم تغذیه، آسیب شناسی، میکروبیولوژی، انگلی، داروسازی و شیمی است. از طرف دیگر، آموزش بالینی شامل دروس بیهوشی، پزشکی قانونی، جراحی، اطفال، پزشکی داخلی، زنان و زایمان، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی و پوستی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 3000$ (دلار) است.

مقطع کارشناسی پزشکی در اندونزی

در بسیاری از دانشگاه های پزشکی این کشور در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور، دانشگاه Universitas Gadjah Mada می باشد. این دانشگاه در سال 1947 میلادی تاسیس شده و طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی پزشکی این دانشگاه حدود 11 ترم می باشد. دوره PBL در این دانشگاه پزشکی حدود 3 سال و نیم است و هم چنین دوره بالینی حدود 2 سال طول می کشد.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه پزشکی می باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • الزام وجود مدرک دیپلم نظام تحصیلی 12 ساله تحصیلی
  • قبولی در آزمون ریاضی، شیمی و زیست شناسی
  • قبولی در آزمون MMPI
  • وضعیت سلامت متقاضی از لحاظ جسمی

شرایط عمومی دانشگاه Universitas Gadjah Mada به شرح زیر می باشد:

پارامترشرح
نام دانشگاهUniversitas Gadjah Mada
موقعیت جغرافیایییوگیوکاراتا
طول ترم11
زبان آموزشیانگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی در اندونزی

هزنیه تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف یکسان نمی باشد. همچنین برای دانشجویان کمک های مالی در نظر گرفته می شود. هزینه دانشگاهی در این کشور به طور میانگین سالانه بین 100000IDR تا 7500000IDR (روپیه اندونزی) می باشد. دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی می باید هزینه ای بین 2300IDR تا 6100IDR (روپیه اندونزی) را در نظر بگیرند. این هزینه با توجه به شهری که برای تحصیل انتخاب می کنید متفاوت است. هزینه تحصیل در پایتخت این شهر جاکارتا خیلی بالاتر از سایر شهرهای این کشور است. به طور میانگین هزینه تحصیل پزشکی در پایتخت این کشور سالیانه حدود 6500IDR تا 8300IDR (روپیه اندونزی) می باشد.

یکی دیگر از عواملی که در هزینه دوره تحصیل پزشکی در این کشور می باید در نظر داشت،هزینه بیمه درمانی در طول تحصیل می باشد. این بیمه درمانی معتبر باید قبل از شروع دوره تحصیلی اخذ شود و در طول دوره تحصیل الزام وجود این بیمه درمانی ضروری است. به علاوه هزینه هزینه ویزای تحصیلی این کشور که KITAS نامیده می‌شود .

در این بخش موارد مهمی که در هزینه دانشگاه پزشکی در این کشور تاثیر گذار است را در نمودار زیر شرح می دهیم:

هزینه دانشگاه پزشکی در اندونزی

بررسی شرایط پذیرش پزشکی در اندونزی

برای پذیرش در این رشته تحصیلی می باید مدرک دیپلم نظام12 ساله تحصیلی ارائه دهید. ضمن قبولی در دانشگاه های دولتی می باید نمرات قبولی بر اساس آزمون ها به عنوان مدارک اصلی نشان داده شود. در بررسی بسیاری از این دوره های تحصیلی که در 3 مرحله انجام می شود، شامل آزمون در نیمسال اول و دوم و هم چنین دوره های بالینی می شود که حدودا از ترم 7 دانشگاهی شروع می شود. هم چنین متقاضیان می باید نامه پذیرش تحصیلی در سطحA_level را کسب کرده باشند. با اینکه زبان رسمی این کشور باهاسا اندونزی است، عموما دانشجویان بین المللی می توانند با انتخاب زبان محلی باهاسا و یا انگلیسی به تحصیل پزشکی در این کشور ادامه دهند. در حالت کلی یک پزشک به دلیل ارتباط مستقیم با بیمار ترجیح آموزش را بر مبنای زبان محلی این کشور قرار دهد.

سطح علمی تحصیل پزشکی در اندونزی

کیفیت آموزشی در این کشور در سطح بالایی می باشد. در این کشور همه افراد باید از سن 9 سالگی در آموزش رایگان که به نحوی اجباری است شرکت کنند. تمامی دانشگاه های خصوصی و دولتی پزشکی این کشور تحت نظر وزارت آموزش عالی این کشور می باشد. در رتبه بندی دانشگاه های این کشور طبق اطلاعات دقیق به دست آمده GadjahMadaUniversity رتبه برتر و جهانی 100 تا 150 را از میان سایر دانشگاه های این کشور را به خود اختصاص داده است.

در این مقاله تمام تلاش خود را بر این داشته ایم که اطلاعات مفید در زمینه تحصیل پزشکی در اندونزی را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. امید است که مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. تمامی اطلاعات ذکر شده در این مقاله توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفته است. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به این کشور هستید می توانید با کارشناسان و مشاورین ما تماس حاصل فرمائید و وقت مشاوره حضوری خو و را رزرو فرمایید. هم چنین می توانید ضمن اطلاعات بیشتر تحصیل پزشکی در سایر کشور ها از جمله در زمینه تحصیل پزشکی در استرالیا را از طریق لینک مربوط در سایت ما مطالعه فرمائید. موسسه حقوقی ما هر گونه مشاوره علمی در خصوص مهاجرت از طرق مختلف را تحت نظر وکلای مجرب خود در اختیار شما قرار می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *