شرایط فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

در مورد مهاجرت به کشور فرانسه مهم ترین اصل محاسبات هزینه زندگی در فرانسه است که قبل از هرگونه اقدامی می باید مورد بررسی قرار گیرد. هزینه زندگی در فرانسه شامل اقلام خوراکی، مسکن و هزینه تحصیل و رفت و آمد می شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی کردند با ارائه اطلاعات کافی در زمینه هزینه زندگی در فرانسه به شما در برنامه ریزی مناسب قبل از مهاجرت و پیش بینی هزینه های مورد نیاز یاری برسانند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در فرانسه

سوالات رایج هزینه زندگی در فرانسه

  • هزینه زندگی در فرانسه به طور میانگین چقدر است؟ هزینه خوراک بین 200€ الی 300€ (یورو) در ماه در نظر گرفت. سایر هزینه ها از قبیل هزینه های آب و برق و تلفن و گاز و هزینه اینترنت در این کشور می توان گفت که این میزان هزینه زندگی باز هم به نحوه زندگی شما بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه این موارد در ماه بین 70€ الی 100€ (یورو) خواهد شد. هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی در یک ماه مبلغی در حدود 350 € الی 750€ (یورو) خواهد بود.
  • هزینه زندگی در مارسی چقدر است؟ مارسی ارزان ‌تر است. آپارتمان ‌های 1 خوابه از حدود 600 € (یورو) در ماه و املاک 3 خوابه با قیمت 1125€ (یورو) شروع می ‌شوند. درست مانند اجاره، قیمت ها در سراسر کشور متفاوت است. به عنوان مثال، ملک در مرکز پاریس به طور متوسط 13000€ (یورو) برای هر متر مربع هزینه دارد. در حالی که در خارج از مرکز می توانید حدود 9000€ (یورو) هزینه کنید.

درباره کشور فرانسه

در کشور فرانسه میزان هزینه زندگی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. عواملی از قبیل تعداد افراد خانواده شهر یا محل سکونت و سبک زندگی هر فرد و غیره یکی از مهم ترین کشورها در غرب آسیا است. جمعیت فرانسه به 67 میلیون نفر می رسد. این کشور در جوار دشت ها و کوهستان ها و سواحل قرار گرفته است. این تنوع در اقلیم جغرافیایی سبب شده که این کشور دارای تنوع آب و هوایی بسیاری باشد. اهالی این کشور آب و هوای متفاوتی را طی سال تجربه کنند. پرجمعیت ترین شهر پاریس پایتخت این کشور می باشد. از مناطق دیدنی فرانسه می توان به برج ایفل و کلیسای نوتردام و خیابان شانزلیزه موزه لوور قلعه چنانسی کاخ ورسای باغ لوکزامبورگ می باشد. همه ساله توجه توریست های بسیاری را به خود جلب می کند.

این کشور به علت وجود امکانات رفاهی بسیار بالا انواع تفریحات و فرهنگ غنی به عنوان یکی از مقصدهای برتر در غرب اروپا برای مهاجرت شناخته شده است. این کشور با وجود تمامی امکانات رفاهی که وجود دارد و امنیت بالای این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی هم جوار خود از هزینه زندگی مناسبی برخوردار است.

بررسی هزینه زندگی در فرانسه

در این بخش می خواهیم به طور کلی در رابطه با هزینه زندگی در فرانسه یک جدول جامع ارائه دهیم. به این لحاظ که در رابطه با هزینه زندگی در این کشور یک دید جامع و کاملی را بدست آورید. در ادامه به صورت مفصل در رابطه با هزینه ها در فرانسه صحبت خواهد شد. هزینه های زندگی عبارتند از:

پارامتر هزینه به یورو در ماه
هزینه اجاره خانه در فرانسه €600 الی €1300
خدمات (برق، گاز و غیره) €100 الی €170
1 بطری آب€1.63
1 لیتر شیر€1.03
اینترنت€27.73
حمل و نقل€3.50
تعرفه پیش پرداخت تلفن همراه€0.20
1 فنجان کاپوچینو€2.91
بلیط فیلم€10.6
یک ماه ثبت نام در باشگاه€37
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت€16
قیمت خرید هر متر آپارتمان€285 الی 1250€

میزان هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی برای هر فرد بین €900 الی 1250€ (یورو) می باشد. اگر تمایل به زندگی در فرانسه را دارید باید بدانید بیشتر هزینه در این کشور را هزینه مسکن در برمی گیرد. مقدار هزینه ای که باید برای مسکن بپردازید به محله و شهر مورد نظر شما بستگی دارد. با توجه به محل زندگی هزینه مسکن متغیرخواهد بود. عامل اثر گذار دیگر بر هزینه مسکن نوع مسکن شما خواهد بود. این که چه نوع آپارتمانی را برای اسکان انتخاب کنید. هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی در یک ماه مبلغی در حدود €350 الی 750€ (یورو) خواهد بود.

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور طبق آمار نمودار زیر خواهد بود:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

از دیگر هزینه هایی که هنگام اجاره یک آپارتمان باید پرداخت کنید هزینه است. این هزینه شامل هزینه های حمایتی نگهداری ساختمان و تعمیر و نگهداری امنیت و سایر هزینه ها را در بر می گیرد. این هزینه بین €60 الی 100€ (یورو) در ماه می باشد. پس هنگام اجاره مسکن در فرانسه توجه داشته باشید که هزینه اعلام شده از سوی صاحب ملک با هزینه اتهامات اعلام شده یا خیر. علاوه بر این به هزینه بیمه خانواده نیاز دارید از دیگر قوانین در فرانسه هنگام اجاره خانه این امر می باشد. مبلغی بین €30 الی 40€ (یورو) را برای بیمه پرداخت نمایید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را بررسی بفرمائید.

هزینه های مسکن در فرانسه

بسته به اینکه خانه خود را بخرید یا جایی برای زندگی در این کشور اجاره کنید، احتمالا هزینه زندگی در فرانسه برای شما متفاوت خواهد بود. قیمت هر 2 می تواند از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت باشد. اگر به دنبال آپارتمان های شهری معمولی باشید، مسکن در این کشور بسیار گران است. وقتی از یک مکان یک خوابه به مکانی با چندین اتاق خواب می روید، قیمت ها حتی بیشتر می شود. به عنوان مثال، برای یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز پاریس، آماده باشید تا حداکثر 1800€ (یورو) در ماه بپردازید، یا اگر 2 یا 3 اتاق خواب می خواهید، بیش از 2 برابر آن بپردازید. لیون از نظر اقامت بسیار ارزان‌ تر است.

در جدول زیر قیمت اجاره را در این شهر مشاهده می کنید:

نوع آپارتماناجاره ماهانه به یورو
آپارتمان 1 خوابه500€ تا 1400€
آپارتمان 3 خوابهبین 1000€ تا 3000€

مارسی همچنان ارزان ‌تر است. آپارتمان ‌های 1 خوابه از حدود 600€ (یورو) در ماه و املاک 3 خوابه با قیمت 1125€ (یورو) شروع می ‌شوند. درست مانند اجاره، قیمت ها در سراسر کشور متفاوت است. به عنوان مثال، ملک در مرکز پاریس به طور متوسط 13000€ (یورو) برای هر متر مربع هزینه دارد. در حالی که در خارج از مرکز می توانید حدود 9000€ (یورو) هزینه کنید.

اقلام غذایی و هزینه زندگی در فرانسه

از دیگر موارد اثر گذار بر هزینه زندگی در فرانسه هزینه خوراک است. همان طور که می دانید این هزینه با توجه به رژیم غذایی شما متفاوت خواهد بود یکی از راه های صرفه جویی در هزینه خرید از فروشگاه های تعاونی این کشور است. هزینه خوراک بین 200€ الی 300€ (یورو) در ماه در نظر گرفت. در مورد هزینه رفت وآمد می توان گفت این هزینه نسبت به سایر هزینه های این کشور هزینه کمتری را شامل می شود. علت این امر وجود سیستم های حمل ونقل عمومی در این کشور است. اکثر شهرهای این کشور به سیستم اتوبوس رانی و ترموا الکتریمی مجهز اند.

از دیگر وسایل نقليه می توان به مترو اشاره کرد. شهرهای بزرگ این کشور همچون پاریس لیون و غیره به خطوط مترو مجهز هستند. در مورد سایر هزینه ها از قبیل هزینه های آب و برق و تلفن و گاز و هزینه اینترنت در این کشور می توان گفت که این میزان هزینه زندگی باز هم به نحوه زندگی شما بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه این موارد در ماه بین €70 الی 100€ (یورو) خواهد شد. جهت اطلاع از شرایط کار در اين کشور مقاله کار در فرانسه را بررسی بفرمائید.

اقلام غذایی و هزینه زندگی در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

شهریه دانشگاه ها نسبت به باقی کشورهای اروپایی کمتر است. بیشتر موسسات آموزش عالی توسط دولت تامین می شوند. میانگین دانشگاه های دولتی در سال 2017 مبلغ 189€ (یورو) در سال برای مدرک کارشناسی خواهد بود. همچنین برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سال در حدود 259€ (یورو) هزینه نیاز خواهد بود. حتی در مقطع دکتری نیز این هزینه در حدود 393€ (یورو) خواهد بود. شرایط تحصیل در این کشور در مقاله تحصیل در فرانسه به طور کامل شرح داده شده است.

اما شهریه های دانشگاه های فرانسه به شکل زیر است:

مقطع تحصیلی در فرانسهشهریه دانشجویان به یورو 
کارشناسی€2770
کارشناسی ارشد€3770
دکترا€380

شرایط دانشجویان در کشور فرانسه

برای دانشجویان این کشور انتخاب مناسبی خواهد بود. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبتا پایین خواهد بود. به این علت که اکثر دانشگاه های این کشور رایگان هستند. این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که با استفاده از خدمات دانشجویی در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. اگر تمایل به صرفه جویی در هزینه های خود دارید از اقامت در مرکز شهر بپرهیزید.

هزینه اجاره مسکن در اطراف شهر به مقدار قابل توجهی پایین تر می باشد. دانش آموزان تا قبل سن 25 سالگی از امتیاز تخفیف ویژه جوانان برخوردارند. با تهیه کارت های تخفیف می توانید از خدمات این کشور با تخفیف ویژه برخوردار شوید. سوپرمارکت های همچون سوپرمارکت های لیراک و گینت کازینو از جمله سوپرمارکت های ارزان این کشور هستند. با خرید از این مراکز می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت فرانسه را از طریق لینک مرتبط مطالعه بفرمائید.

متقاضیان مهاجرت به این کشور برای کسب اطلاعات تخصصی تر در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط کار و هزینه های زندگی در این کشور و اخذ ویزای فرانسه می توانند با کمک کارشناسان وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در این امر سابقه درخشان دارند. به راحتی و در کمترین زمان برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنند را دریافت کرده و به ادامه کار در این کشور بپردازند. جهت بهره مندی و کسب اطلاعات جامع مهاجرتی می توانید با ارتباط با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات مختلف در خصوص هزینه زندگی در فرانسه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا سوالات متداول و مختلف شما را در مورد هزینه زندگی در فرانسه پاسخ دهیم:

  • شرایط کار دانشجویی در فرانسه چیست؟ در این کشور دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت و محدود در هفته کار کنند. مشاغل دانشجویی در فرانسه طیف مختلف و متنوعی دارد و شما می توانید براساس مهارت و علاقه و تجربه خود موقعیت مناسبی را انتخاب کنید. مشاغل دانشجویی و دانشگاهی هم از بهترین فرصت ها برای کار دانشجویی هستند.
  • هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه شامل چه مواردی می باشد؟ هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه شامل شهریه دانشگاه هزینه جزوات و کتب و لوازم تحصیل و هزینه اجاره محل زندگی و خوراک و پوشاک و قبوض و حمل و نقل می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “هزینه زندگی در فرانسه

  1. ریحانه گفت:

    خیلی خوب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *