شرایط بلاروس

هزینه زندگی در بلاروس

هزینه زندگی در بلاروس

هزینه زندگی در بلاروس برای دانشجویان و یا مهاجران کاری از مهم ترین دغدغه ها است، زیرا بلاروس کشوری مسحور کننده است که در اروپا واقع شده است. تولید ناخالص داخلی این کشور $54 میلیارد (دلار) است. بلاروس از نظر ثروت در منابع طبیعی هفتاد و دومین اقتصاد بزرگ است. کل برابری قدرت خرید این کشور در$12 میلیارد (دلار) بوده است.

در تلاش برای یافتن موقعیت های موجود در مینسک که پایتخت و یکی از شهرهای گران این کشور محسوب می شود، مربوط به سبک زندگی و عادات شهروندان آن، می توانید با حقایق بسیار جالبی روبرو شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیم متخصص خود در جهت راهنمایی شما برای مهاجرت آماده خدمت رسانی است.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در بلاروس

سبک زندگی و فرهنگ در بلاروس

سفر در سراسر بلاروس ساده و مقرون به صرفه است، با یک شبکه خدمات عمومی فوق العاده که شامل راه آهن، مسیرهای اتوبوس، خطوط تراموا و تاکسی های کرایه خصوصی است. نقشه ها اغلب از فروشگاه های محلی در دسترس هستند و برنامه های سفر برای تلفن هوشمند شما نیز می توانند کمک ناوبری ارائه دهند. بسیاری از تابلوها برای سیستم های حمل و نقل عمومی به زبان بلاروسی نوشته شده اند، و این می تواند برای ساکنان بین المللی دشوار باشد، اگرچه لذت یادگیری آنها در مقایسه با تلاش بسیار است. عادات غذایی بلاروسی ها تفاوت چندانی با مردم سایر فرهنگ های اروپای شرقی ندارد. آنها معمولاً سه وعده غذایی اصلی روزانه دارند و غذاهای اصلی شامل گوشت قرمز و سیب زمینی است. بلاروس‌ها نیز علاقه زیادی به گذراندن اوقات فراغت خود در جنگل به جستجوی انواع قارچ‌هایی که در سوپ‌ها و غذاهای دیگر استفاده می‌شوند، هستند.

بلاروسی ها عاشق طبیعت گردی، قدم زدن در جنگل، باغبانی در خانه های خود و بازدید از مکان های معروف مانند موزه ها و نمایش های فرهنگی هستند. آنها به شعر، هنر و موسیقی و حضور در طبیعت برای هوای پاک و مناظر زیبا علاقه دارند. بلاروسی ها سخت کار می کنند. وقتی مرخصی دارند، دوست دارند بخوابند. زنان بسیاری از آشپزی را انجام می دهند و بلاروسی ها از گذراندن وقت دور میز با خوردن و نوشیدن لذت می برند. یک زن معمولی بلاروس مانند یک مدل لباس می‌پوشد، آرایش دارد، و روی زیبا به نظر رسیدن موها و لباس ‌هایش در هر زمان تمرکز می‌کند.

هزینه زندگی در مینسک بلاروس

در واقع، قیمت ها در مینسک به اندازه بسیاری از شهرهای اروپایی بالا است، اما میانگین حقوق ها بسیار پایین است. زیرا مردم آنجا هنوز هم موفق به خرید همه مایحتاج می شوند. در این کشور صنعت رستوران و غذا به سرعت پیشرفت می کند به همین دلیل می توانید با هزینه های مقرون به صرفه در رستوران ها غذا میل کنید.کافه‌ ها و رستوران ‌های مختلف در آنجا وجود دارد و فرد می ‌تواند متناسب با بودجه ‌اش پیدا کند. در یک رستوران ارزان قیمت، می توانید یک وعده غذایی مناسب با قیمت تنها 7$ (دلار) بخورید. زندگی در مینسک مانند هر شهر دیگری گران است.

افرادی که از کشورهای دیگر می آیند و در آنجا دستمزد می گیرند فکر می کنند که قیمت غذا پایین است اما برای شهروندان مینسک ارزان نیست. همانطور که در هر شهری کالاهای وارداتی به اندازه محصولات داخلی مقرون به صرفه نیستند. خودرو داشتن در بلاروس می تواند امتیاز باشد زیرا هزینه بنزین مقرون به صرفه است. بدون ماشین، باید از یک سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید که در شهر به خوبی کار می کند و اصلاً گران نیست، زیرا کارت ماهانه فقط $18 (دلار) است. جالب است بدانید که خدمات آب و برق در مینسک پول کمتری نسبت به لباس می ‌گیرند، و این در اکثر کشورهای جهان غیرمعمول است.

در نمودار زیر شاهد نرخ مالیات در بلاروس می باشید:

نرخ مالیات در بلاروس

هزینه زندگی و خدمات در بلاروس

خدمات آب و برق مربوط به کشورهای دیگر خیلی گران نیستند و جدا کردن $50 (دلار) برای خدمات اولیه در آنجا مقرون به صرفه است، اما تنها در صورتی که خانه شخصی خود را داشته باشید و مجبور به پرداخت اجاره نباشید. مینسک شهری است که ورزش و سرگرمی در آن مهم است و مردم تمایل دارند برای آن پول زیادی صرف کنند، با توجه به اینکه 8% یا حتی بیشتر از بودجه ماهانه آنها را می گیرد. اجاره زمین تنیس نسبتاً گران است، در حالی که مجوز ماهیانه در سالن بدنسازی چنین نیست. آخرین اکران سینما فقط 4$ (دلار) پرداخت می شود. با وجود اینکه قیمت اقلام لباس اصلا مقرون به صرفه نیست، اما مردم مینسک به پوشاک آنها توجه می کنند و بسیاری از جوانان لباس و کفش گران قیمت می پوشند.

هزینه زندگی و خدمات در بلاروس

در جدول زیر شاهد میزان افزایش هزینه های زندگی در بلاروس می باشید:

میزان افزایشسال
8%2021
5%2022
10%2023

با این حال، دادن بیش از $70 (دلار) برای یک شلوار جین و $90 (دلار) برای کفش دویدن در صورتی که فقط $135 (دلار) در ماه دریافت می کنید بسیار گران در نظر گرفته می شود. قیمت خرید ملک در بلاروس خیلی گران نیست حتی اگر بیشتر بودجه ماهانه را برای خارجی ها می گیرد. شما می توانید در یک آپارتمان کوچکتر با قیمت $340 (دلار) در مرکز شهر زندگی کنید یا در آپارتمانی خارج از شهر که 240$ (دلار) هزینه دارد. نسبت به درآمد، کسانی که حداقل دستمزد دریافت می کنند، هر 2 را بسیار گران می دانند. هزینه های تحصیل بسته به مقطع تحصیلی مانند کارشناسی و ارشد دکترا متفاوت است. اما به طور کلی هزینه تحصیل در بلاروس مقرون به صرفه است.

هزینه تحصیل و زندگی در رشته های پزشکی در بلاروس

طول دوره رشته پزشکی عمومی در این کشور 6 سال است. زبان تحصیل در این رشته انگلیسی می باشد. میزان هزینه ها بدین قرار است:

  • شهریه دوره: 4250$ (دلار)
  • هزینه اقامت یک ساله: 600$ (دلار)
  • معاینات پزشکی، حمل و نقل، ثبت نام، ترجمه مدارک و هزینه شرکت واسط: 1550$ (دلار)
  • هزینه کامل دوره با احتساب شهریه سال اول: 6400$ (دلار)
  • شهریه سال های بالاتر همراه با هزینه اقامت هرسال: 5150$ (دلار)

طول دوره رشته دندانپزشکی در این کشور 5 سال است. زبان تحصیل در این رشته انگلیسی می باشد. میزان هزینه ها بدین قرار است:

  • شهریه دوره: 5500$ (دلار)
  • هزینه اقامت یک ساله: 840$ (دلار)
  • معاینات پزشکی، حمل و نقل، ثبت نام، ترجمه مدارک و هزینه شرکت واسط: 1550$ (دلار)
  • هزینه کامل دوره با احتساب شهریه سال اول: 7890$ (دلار)
  • شهریه سال های بالاتر همراه با هزینه اقامت هر سال: 6540$ (دلار)

طول دوره رشته داروسازی در این کشور 5 سال است. زبان تحصیل در این رشته انگلیسی می باشد. میزان هزینه ها بدین قرار است:

  • شهریه دوره: 3600$ (دلار)
  • هزینه اقامت یک ساله: 800$ (دلار)
  • معاینات پزشکی، حمل و نقل، ثبت نام، ترجمه مدارک و هزینه شرکت واسط: 1550$ (دلار)
  • هزینه کامل دوره با احتساب شهریه سال اول: 5950$ (دلار)
  • شهریه سال های بالاتر همراه با هزینه اقامت هرسال: 4400$ (دلار)

دانشگاه های کم هزینه در بلاروس

مشاهده می شود که سالانه بیش از 6000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل به دانشگاه های این کشور می آیند. این کشور که در غرب روسیه و شرق لهستان واقع شده است، اهمیت زیادی به تحصیل توسط دانشگاه ها می دهد. همچنین دوره های قانونی و ارزان را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد. در این کشور، آموزش ارائه شده توسط دانشگاه بسیار معروف است. گزارش شده است که این کشور تعداد دانشجویان بیشتری نسبت به جمعیت عمومی دارد. اکثر کالج ‌های اینجا دارای مجوز از وابستگی ‌های جهانی هستند. به‌عنوان مثال، یونسکو WHO و MCI و کالج‌ های متعددی معمولا از ایالات متحده، بریتانیا و مناطق مختلف اروپا معلمان بازدیدکننده دریافت می‌کنند.

در زیر لیست کامل دانشگاه های کم شهریه در این کشور آمده است:

  • آکادمی دولتی کشاورزی بلاروس
  • دانشگاه دولتی فناوری بلاروس
  • دانشگاه فنی دولتی برست
  • دانشگاه دولتی بلاروس
  • دانشگاه ایالتی برست
  • موسسه پزشکی دولتی گومل
  • دانشگاه علوم انسانی اروپا
  • موسسه پزشکی دولتی گرودنو
  • دانشگاه دولتی پولاتسک
  • دانشگاه دولتی زبانشناسی مینسک

برای اینکه در زمانی که در سراسر این کشور هستید، راحت زندگی کنید، دانشجو باید سالانه 1200$ الی 1500$ (دلار) برای هزینه های زندگی  بیش از هزینه شهریه شما در دسترس داشته باشد. هزینه زندگی بسیار بیشتر از سایر شهرهای اروپایی ارزان تر است. به دلیل تفاوت در سبک زندگی دانشجویی، ارائه رقم دقیق دشوار است.

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس

شهریه برای برنامه مقدماتی یک ساله: دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که در صورتی که خودشان به کشور آمده باشند بین 1600$ تا $1800 (دلار) برای برنامه مقدماتی یک ساله پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی که بر اساس توافقات بین دانشگاهی یا بین المللی آمده اند، هزینه تحصیل بستگی به توافق دارد. هزینه های مرحله اول آموزش عالی بسته به دوره انتخابی و مدت دوره متفاوت است. دانش آموزان می توانند حدود $2000 (دلار) در سال انتظار داشته باشند.هزینه های تحصیلی در دانشگاهای متفاوت نیز مختلف است. دانشجویان بسته به تخصص می توانند حدود $2300 (دلار) یا بیشتر در سال انتظار داشته باشند. هزینه های زندگی در بلاروس با توجه به نوع زندگی شما مختلف است. دانشجویان می توانند بین 200$ تا $300 (دلار) در ماه انتظار داشته باشند.

در لیست زیر شاهد نرخ شاخص ایمنی در بلاروس می باشید:

  • خطر حمل و نقل و تاکسی: کم
  • خطر جیب برها: متوسط
  • خطر بلایای طبیعی: کم
  • خطر سرقت: کم
  • خطر تروریسم: کم
  • خطر مسافرین زنان: کم

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس

هزینه اقلام در بلاروس

برخی از موسسات آموزشی اعم دانشگاه های دولتی و خصوصی به دانشجویان بین المللی در محوطه و یا اطراف دانشگاه خوابگاه می دهند. محل اقامت خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویان بلاروس در دسترس است قطعا این از مشکلات زندگی در بلاروس نیست. اتاق های خوابگاه عموماً بین 1تا 3 دانشجو مشترک است. می توانید انتظار داشته باشید که $15 تا $50 (دلار) در ماه پرداخت کنید. دانشجویان می توانند آپارتمان در بلاروس اجاره کنند. هزینه بر اساس مکان و امکانات ارائه شده متفاوت است. بسته به موقعیت مکانی در داخل یا خارج از مرکز شهر، تعداد اتاق ها یک یا 3 و امکانات، می توانید بین $300 تا 600$ (دلار) بپردازید.

در جدول زیر شاهد هزینه های زندگی در بلاروس هستید:

هزینه به دلاراقلام
9.9$غذا (رستوران ارزان قیمت)
0.5$آب
0.78$یک لیتر شیر
0.62$یک قرص نان
0.34$بلیط یک طرفه
4$بلیط سینما
33$باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای بزرگسال

سیستم حمل و نقل در بلاروس

سیستم حمل و نقل در بلاروس یک سیستم عالی است. حمل و نقل عمومی در بلاروس از تراموا، تاکسی، اتوبوس، مترو و واگن برقی تشکیل شده است. ورود به بلاروس و خارج از کشور از طریق راه آهن، تاکسی، حمل و نقل هوایی یا آبی امکان پذیر است. در بلاروس می توانید بلیط حمل و نقل را در سطوح شهر تهیه کنید. در تمام شهرهای بلاروس ایستگاه های اتوبوس وجود دارد که می توانید از آنجا بلیط تهیه کنید. بلاروس فقط در مینسک مترو دارد. اتوبوس های واگن برقی، اتوبوس، تراموا، تاکسی و تاکسی های مسیر در سراسر کشور در دسترس هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای بازنشستگی بلاروس پاسخگوی سوالات شماست.

سوالات پرتکرار در مورد هزینه زندگی بلاروس

در این بخش از مقاله به سوالات پرتکرار شما در مورد هزینه زندگی در بلاروس پاسخ می دهیم:

  • هزینه اسکان دانشجویی در بلاروس چقدر است؟ می توانید انتظار داشته باشید که 15$ تا 50$ (دلار) در ماه پرداخت کنید. دانشجویان می توانند آپارتمان در بلاروس اجاره کنند. هزینه بر اساس مکان و امکانات ارائه شده متفاوت است. بسته به موقعیت مکانی در داخل یا خارج از مرکز شهر، تعداد اتاق ها یک یا 3 و امکانات، می توانید بین 300$ تا 600$ (دلار) بپردازید.
  • هزینه زندگی بلاروس چقدر است؟ خدمات آب و برق مربوط به کشورهای دیگر خیلی گران نیستند و جدا کردن 50$ (دلار) برای خدمات اولیه در آنجا مقرون به صرفه است، اما تنها در صورتی که خانه شخصی خود را داشته باشید و مجبور به پرداخت اجاره نباشید. با این حال، دادن بیش از 70$ (دلار) برای یک شلوار جین و 90$ (دلار) برای کفش دویدن در صورتی که فقط 135$ (دلار) در ماه دریافت می کنید بسیار گران در نظر گرفته می شود.
  • هزینه اجاره خانه در بلاروس چقدر است؟ شما می توانید در یک آپارتمان کوچکتر با قیمت 340$ (دلار) در مرکز شهر زندگی کنید یا در آپارتمانی خارج از شهر که 240$ (دلار) هزینه دارد.
  • هزینه تحصیل در بلاروس چقدر است؟ بین 1600$ تا 1800$ (دلار) برای برنامه مقدماتی 1 ساله پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی که بر اساس توافقات بین دانشگاهی یا بین المللی آمده اند، هزینه تحصیل بستگی به توافق دارد. هزینه های مرحله اول آموزش عالی بسته به دوره انتخابی و مدت دوره متفاوت است. دانش آموزان می توانند حدود 2000$ (دلار) در سال انتظار داشته باشند.هزینه های تحصیلی در دانشگاهای متفاوت نیز مختلف است. دانشجویان بسته به تخصص می توانند حدود 2300$ (دلار) یا بیشتر در سال انتظار داشته باشند. هزینه های زندگی در بلاروس با توجه به نوع زندگی شما مختلف است. دانشجویان می توانند بین 200$ تا 300$ (دلار) در ماه انتظار داشته باشند
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *