شرایط ایرلند

هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند

هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند

ازجمله مواردی که در مهاجرت به ایرلند بایستی بسیار به آن توجه نمود، هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند برای متقاضیان بین المللی است. بنابراین پیش از این که تصمیم به مهاجرت به کشور ایرلند داشته باشید، همه جوانب را مورد بررسی قرار دهید. چراکه شرایط و موقعیت افراد با یکدیگر متفاوت بوده و در مهاجرت آنها تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله موضوع را با جزییات بیشتری مورد مطالعه قرار می دهیم. جهت کسب اطلاعات جامع با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تاس حاصل فرمائید.

شرایط و هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند

طبق آمارهای اخیر، هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند بین 10000€ الی 15000€ (یورو) به‌ طور سالیانه بوده است. این مبالغ با توجه به نوع زندگی و محل سکونت متقاضی متغیر می باشد. هزینه های زندگی شامل موارد ذیل می گردد:

  • هزینه اجاره مسکن
  • پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن
  • هزینه های خوراک و پوشاک
  • هزینه های خرید کتاب و لوازم تحریر
  • هزینه های مربوط به پوشاک شامل خشک‌شویی، شستشوی لباس
  • هزینه های مربوط به امور پزشکی شامل خرید دارو، انجام آزمایشات

بررسی هزینه‌ های تحصیل و زندگی در ایرلند

هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایرلند با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی متغیر می باشد. چند نمونه از هزینه های تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین مبالغ €9000 الی 30000€ (یورو) می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در حدود 9000€ (یورو) است.

ناگفته نماند هزینه تحصیلی در دانشگاه‌ های یرلند که به زبان انگلیسی ارائه می‌گردند، از €200 الی €1000 (یورو) می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ایرلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

بررسی هزینه‌ های تحصیل و زندگی در ایرلند

مقایسه هزینه های ایرلند و ایران

چنانچه فرد تصمیم به زندگی در شهرهای دیگر کشور ایرلند داشته باشد این هزینه‌ها در سطح پایین تری محاسبه می‌ گردند. از آنجایی که کشور ایرلند عضو کشورهای اتحادیه اروپاست، بنابراین واحد پول آن یورو می باشد. براساس محاسبات انجام شده می توان فهمید که هزینه های زندگی در ایرلند 77.96% از کشور ایران بیشتر است. همچنین هزینه های اجاره مسکن در کشور ایرلند نیز به میزان 72.132% از ایران بیشتر است. در ادامه مقاله به بررسی ریزهزینه های مربوط به هزینه زندگی در ایرلند می پردازیم.

شرایط زندگی در کشور ایرلند

کشور ایرلند یک کشور اروپایی بوده اما جزء کشورهای حوزه شنگن به شمار نمی‌ رود. این کشور واقع در شمال غربی اروپاست. زبان رسمی این کشور ایرلندی و انگلیسی است. اما زبان انگلیسی، زبان رایج این کشور می باشد. دوبلین در استان لینستر قرار گرفته که به عنوان پایتخت کشور ایرلند شناخته شده است. ایرلند کشور کوچکی بوده که متشکل از 4 استان می باشد. آب و هوای سرد و مطلوب از شرایط جوی این کشور می باشد. این که هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند چقدر است سوالی است که به ذهن بسیاری افراد خطور کرده است.

چراکه کارشناسان و وکلای زبده را در اختیار دارد که می توانند مناسب گزینه مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مهاجرت به ایرلند می توانید شرایط مهاجرت به ایرلند را مطالعه نمایید. شما متقاضیان گرامی می توانید از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *