مهاجرت تحصیلی نیوزلند

تحصیل در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند در سال 2023 فرصتی بی نظیر در خصوص برخورداری از یک سیستم آموزش عالی و تجربه یک زندگی به سبک نوین و عالی می باشد. نیوزلند یا زلاندنو جزو یکی از گزینه های برتر در خصوص تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. زبان مردم نیوزلند انگلیسی است. این کشور در به وجود آوردن صلح جهانی، امنیت بین المللی در رتبه بالایی قرار دارد. این کشور در صدر یکی از خوش منظره ترین کشورهای جهان و صنعت گردشگری قوی شناخته شده است.

مردم این کشور در موارد اطلاعات زیستی، خوشحالی، ثبات اقتصادی توانسته اند امتیاز بالایی را به خود اختصاص دهند. این درحالی می باشد که نیوزلند در باب توانایی مالی و قدرت سیاسی از امتیاز کمی برخوردار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از جمله موسسات معتبر حقوقی می باشد که با ارائه خدماتی در باب مشاوره مهاجرت و عقد قرارداد در خصوص تمام امور مهاجرتی خدماتی گسترده در پروسه های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان قرار دهد.

اینفوگرافی تحصیل در نیوزلند

مزایا تحصیل در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند می تواند مزایای فراوانی را عاید متقاضیان نماید. مزایا تحصیل در نیوزلند را می توان عوامل جذب دانشجویان نیز عنوان کرد. بررسی مزایای تحصیلی به متقاضیان در مقایسه تحصیل در سایر کشورها یاری می رساند.

برای ورود به نظام آموزشی نیوزلند دلایلی وجود دارد که عبارتند از:

  • وجود مردمانی با فرهنگ و مهمان دوست
  • استقبال شهروندان از خارجی ها
  • آب و هوای جذاب و متعادل
  • سیستم آموزشی شگفت انگیز
  • زندگی ماجراجویانه
  • وجود فرصت های شغلی متنوع

در خصوص مشاروه تحصیلی در نیوزلند فرم زیر را پر کنید:


سیستم آموزشی نیوزلند

سیستم آموزشی نیوزلند معمولا از سن 5 سالگی شروع می شود و 13 سال دانش آموزان در مدرسه می گذرانند.

  • مدارس دولتی که توسط دولت تامین مالی می شوند.
  • مدارس مائوری، که در آن‌ ها حداقل در 51% مواقع برخی یا همه موضوعات برنامه درسی به زبان مائوری آموزش داده می‌شود.
  • مدارس خصوصی، که در آن خانواده ها هزینه های تعیین شده توسط مدرسه را پرداخت می کنند.
  • دبستان
  • مدرسه ابتدایی بسته به مدرسه، کودکان از سال 0 یا 1 (سن 5 سالگی) تا سال 6 یا سال 8 را می گیرد.
  • مقطع متوسطه برای بچه های سال 7 و 8 است که دوره ابتدایی آنها به این مقطع نمی رسد.

برنامه درسی اولیه به عنوان برنامه درسی نیوزیلند شناخته می شود و نسخه به زبان مائوری است. آموزش متوسطه از سال 9 (حدود 12-14 سال) تا سال 13 (حدود 16-18 سال) ادامه دارد. دانش‌آموزان معمولاً وقتی سطح 1 را در سال 11 شروع می‌کنند و در سال 13 به سطح 3 می ‌رسند، به سمت گواهینامه ملی پیشرفت تحصیلی (NCEA)کار می‌کنند. سطوح 1، 2 و 3 NCEA در 3 سطح اول چارچوب صلاحیت های نیوزلند قرار دارند. در هر سطح از NZQF، دانش آموزان با به دست آوردن تعدادی از واحدها موفق می شوند.

در نیوزلند، تحصیلات عالی را می توان از طریق موارد زیر به دست آورد:

  • دانشگاه ها
  • موسسه مهارت ها و فناوری نیوزلند
  • وانانگا
  • موسسات آموزشی خصوصی
  • آموزش محل کار
  • موسسات آموزشی دولتی

الزامات حین تحصیل در نیوزلند

تحصیل در کشور نیوزلند برای متقاضیان الزاماتی را در چهارچوب قانون اعمال می کند. به عبارتی متقاضیان برای ادامه تحصیل در این کشور ملزم به رعایت و لحاظ این قوانین می باشند. تحصیل در این کشور می تواند مزایای متعددی را به متقاضیان ارائه کند که در کنار آن الزامات رایج مسائل ساده ای هستند. برخی از الزامات حین تحصیل عبارتند از:

  • رعایت چهارچوب فرهنگی
  • رعایت چهارچوب قوانین
  • حفظ سطح تحصیلی
  • دارا بودن منابع مالی کافی

ساختار نظام آموزش ابتدایی در نیوزلند

در زلاندنو نظام آموزشی نوین و تحصیل در نیوزلند، آموزشی تحت عنوان NQF جایگزین نظام قبلی شده است. در این نظام دانش آموزان در سال 11 نظام آموزشی را سپری می کنند که فقط دیپلم دبیرستان دریافت می نمایند. در نظام آموزشی NQF تمامی دوره های پیش دانشگاهی، دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی را مورد پوشش قرار می دهد که از این باب تحصیلات به نظام آموزشی واحدی تبدیل می گردد.

ساختار تحصیل ابتدایی در نیوزلند از سنین 6 سالگی شروع می شود و به مدت زمان 8 سال طول می انجامد. با به اتمام رسیدن تحصیلات دوره ابتدایی، تحصیلات دبیرستان آغاز می گردد که به مدت 5 سال طول می کشد. در مجموع 13 سال تحصیلی پشت سر گذاشته می شود. تحصیلات در سال یازدهم تخصصی می شود. در پایان سال سیزدهم، 3 نوع مدرک تحصیلی دبیرستانی صادر می گردد. هر کدام به ترتیب برای وارد شدن به یک مراکز آموزشی عالی همانند کالج ها، دانشگاه ها و پلی تکنیک ها معتبر است.

اقامت دانشجویی در نیوزلند

بسته به نیاز شما و بودجه شما، انتخاب اقامت دانشجویی در نیوزلند شامل زندگی در هاستل یا اقامتگاه، شبانه روزی خصوصی، اقامت در خانه یا اقامتگاه مستقل است. دانشجویان بین المللی می توانند انواع محل اقامت دانشجویی در نیوزلند را انتخاب کنند. از اقامتگاه خانگی، آپارتمان ‌های دانشجویی مدیریت ‌شده، خانه ‌های اجاره ‌ای خصوصی گرفته تا خوابگاه ‌های داخل دانشگاه، گزینه‌ های متعددی در بازار وجود دارد. زمانی که برای دانشجویان بین المللی در نیوزیلند به خوابگاه می رسید، ممکن است مشخص نباشد که اولین بار هستید یا خیر. هر کدام مزایا و معایب مشخصی دارند. با این حال، تا زمانی که مؤسسه شما آنها را تأیید کند، همه راه ‌حل‌ های به یک اندازه امکان ‌پذیر هستند. صرفاً این امر استانداردهای بالایی را برای کل اقامت شما تضمین می کند.

دانشجویان باید آماده باشند که 1250NZD (دلار نیوزلند) در ماه برای هزینه های زندگی خود در نیوزلند خرج کنند. با این حال، میانگین هزینه در نیوزلند از شهری به شهر دیگر متفاوت است. در نتیجه، ابتدا باید دانشگاه را تأیید کرد تا هزینه زندگی در نیوزلند در ماه را مشخص کند. دانشگاه های مختلف میانگین هزینه های ماهانه در نیوزلند را داده اند. دانشگاه ها خدمات اقامتی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و هزینه ها بر این اساس متغیر است.

  • گلد کوست، آدلاید، بریزبن و کانبرا ارزان ترین گزینه های مسکن در نیوزیلند را برای دانشجویان دارند.
  • خوابگاه دانشجویی ارزان قیمت در نیوزلند شامل آپارتمان های مشترک، استودیوها و زندگی به عنوان مهمان است.

شرایط عمومی تحصیل در نیوزلند

سال تحصیلی در نیوزلند در 2 ترم است و از اواخر فوریه تا نوامبر ادامه دارد. مهلت درخواست برای فوریه (ترم اول) از اکتبر تا دسامبر است. آخرین مهلت درخواست برای ترم دوم فوریه تا ژوئن است. اگر می خواهید سال تحصیلی را به موقع شروع کنید، باید در پاییز برای دانشگاه های نیوزلند اقدام کنید! هر دانشگاه ممکن است تاریخ های متفاوت داشته باشد. برای داشتن شرایط عمومی تحصیل در نیوزلند ابتدا باید معیارهای یک دانشجوی بین المللی را داشته باشید. شما یک متقاضی بین المللی هستید اگر:

  • شهروند نیوزلند یا استرالیا نیستید.
  • وضعیت اقامت در نیوزلند یا استرالیا را به دست نیاورده اید.
  • شهروند نیوزلند اهل جزایر کوک، توکلائو یا نیو نیستید.

در نیوزلند، دبیرستان تا سال سیزدهم ادامه می یابد و دانش آموزان دوره کارشناسی خود را پس از آن آغاز می کنند. این با بسیاری از نقاط جهان متفاوت است، جایی که مدرک دیپلم تا سال 12 ادامه دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزیلند، باید معیارهای دیپلم 13 ساله را داشته باشید.

برای دانستن معیارهای 13 ساله نیوزیلند 3 معیار اصلی وجود دارد:

  • باید در آزمون ورودی دانشگاه قبولی نمره بالایی کسب کنید یا
  • شما باید قبل از شروع دوره کارشناسی خود یک برنامه فاندیشن داشته باشید، یا
  • شما باید یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی را در دانشگاهی در کشور خود گذرانده باشید.

تحصیل در مدارس نیوزلند

سیستم مدارس نیوزلند به دانشجویان مهارت ها و شرایط لازم برای موفقیت در هر نقطه از جهان را می دهد. محیط یادگیری منعطف و حمایتی به ایجاد اعتماد به نفس و استقلال مورد نیاز برای برتری در مطالعه بیشتر کمک می کند. جهت تحصیل در مدارس نیوزلند می توانید مدارس دولتی (جایی که 85% کودکان در آنجا می روند)، مدارس دولتی (که ممکن است مبتنی بر اعتقادات مذهبی باشند یا از روش های آموزشی تخصصی استفاده کنند) یا مدارس خصوصی را انتخاب کنید. تحصیل در مدارس نیوزلند همچنین با توجه به مقطع متفاوت است که به شرح زیر است:

دبیرستانشرح
مدرسه دبیرستانهمچنین به عنوان کالج ها شناخته می شوند. در این مدارس دانش آموزان برای دریافت گواهینامه ملی پیشرفت تحصیلی (NCEA) کار می کنند. مدارس متوسطه همچنین برخی از موضوعات حرفه ای مانند گردشگری و محاسبات را ارائه می دهند. برخی از مدارس همچنین آزمون های بین المللی کمبریج و برنامه های کارشناسی بین المللی را ارائه می دهند.
مدرسه متوسطهمدارس متوسطه پل ارتباطی بین دبستان و دبیرستان هستند. آموزش ابتدایی از سال 1 شروع می شود و تا سال 8 ادامه می یابد. سال های 7 و 8 در یک مدرسه ابتدایی یا در یک مدرسه متوسطه جداگانه ارائه می شود.
دبستاندانش ‌آموزان دبستان دروسی را با هدایت برنامه درسی ملی نیوزلند انگلیسی، هنر، بهداشت و تربیت بدنی، زبان، ریاضیات و آمار، علوم، علوم اجتماعی و فناوری را مطالعه می‌کنند. توانایی ‌های دانش ‌آموزان در خواندن، نوشتن و ریاضیات به طور منظم بر اساس انتظارات برای سطح سنی آنها، همانطور که توسط استانداردهای ملی نیوزلند تعیین شده است، ارزیابی می‌ شود.

سنین مقاطع تحصیلی در نیوزلند

زبان تحصیل در نیوزلند

زندگی و تعامل با فرهنگ نیوزلند می تواند برای دانشجویان بین المللی آسان باشد زیرا زبان تحصیل در نیوزیلند انگلیسی است و حدود %96 از جمعیت به عنوان زبان اول خود به آن صحبت می کنند. زبان های رسمی دیگر، زبان مائوری نیوزیلند (0.51%) و زبان مردم بومی مائوری (3.73%) هستند. هر دو زبان انگلیسی و مائوری زبان های رسمی هستند. اکثر برنامه های آموزش عالی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برخی از برنامه های تخصصی به زبان مائوری یا نیوزلندی تدریس می شوند. هم دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی می توانند با گذراندن دوره های آموزشی برای یادگیری هر یک از این زبان ها، تحصیلات خود را تکمیل کنند و فرصت هایی را برای کسب تجربه آموزشی گسترده تر و فراگیرتر فراهم کنند.

مدارک آموزشی در نیوزلند

مهم ترین مدارک تحصیلی در نیوزلند که طبق قانون 2023، معتبر می باشند، به شرح زیر است:

  • تحصیلات دانشگاهی در نیوزلند: تحصیلات دانشگاهی در نیوزلند شامل 2 نوع دوره های Certificate و Degree شناخته شده می باشد.
  • تحصیلات Certificate در نیوزلند: تحصیل در این مقاطع پس از سپری کردن 5 ساله نیمه وقت انجام پذیر است که پس از پایان تحصیلات می توانند به سمت تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری نیوزلند بروند و اقامت خود را از این راه کسب نمایند.
  • تحصیلات Degree در نیوزلند: تحصیل کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکتری انجام پذیر می باشد.

تحصیل کارشناسی در نیوزلند

تحصیل کارشناسی در نیوزلند هر ساله به دلیل برتری دانشگاه های این کشور تقاضا زیادی دارد. ددلاین تحصیل کارشناسی در نیوزلند در ماه های ژوئن (June) و جولای (July) است. طول دوره تحصیل کارشناسی در نیوزلند به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد. متقاضیانی که تمایل به تحصیل کارشناسی در نیوزلند در سال 2024-2023 را دارند بایستی علاوه بر داشتن مدرک دیپلم دبیرستانی، مدرک آیلتس 6 را داشته باشند. طول دوره کارشناسی در نیوزلند 3 الی 6 ساله برای دندانپزشکی، دامپزشکی و رشته های شاخه پزشکی و در اکثر رشته های علوم پایه، مهندسی، معماری 3 الی 4 ساله است.

تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزلند

تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزلند 1 الی 2 سال به طول می انجامد. در این دوره امتحان ورودی گرفته نمی شود و متقاضیان می توانند با نمرات دوره کارشناسی پذیرش نهایی را از نیوزلند بگیرند. سالانه درخواست تحصیل کارشناسی ارشد نسبت به مقطع کارشناسی به دلیل کاهش هزینه ها و رویه سهل تر اخذ پذیرش، بیشتر است. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند، بایستی علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی مدرک زبان آیلتس 6.5 را هم ارائه نمایند.

 دکترا در نیوزلند

تحصیل دکترا در نیوزلند 3 الی 6 سال به طول می انجامد. دانشجویان دوره دکتری هم همانند مقاطع دیگر مجوز کار حین تحصیل را داند. دوره دکتری صرفا دوره های پژوهشی است و در انتهای دوره متقاضیان باید از پایان نامه خود به صورت شفاهی و در مواردی به صورت کتبی دفاع نمایند. علاقه مندان تحصیل دکترا در نیوزلند بایستی شخصا برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. دانشجویان بایستی لز مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و رزومه ای قوی مطابق با مدارک تحصیلی برخوردار شوند.

تحصیل در 8 دانشگاه برتر نیوزلند

در کشور نیوزلند دانشگاه های زیادی وجود دارد که اغلب دارای بهترین رتبه ها در سطح جهان هستند. در جدول زیر به معرفی دانشگاه برتر که دارای رتبه های جهانی سطح بالایی هستند می پردازیم که قطعا برای مهاجرانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، خالی از لطف نیست.

برترین دانشگاه های نیوزلندرتبه جهانی QS
دانشگاه اوکلند87
دانشگاه اوتاگو217
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون223
دانشگاه کانتربری284
دانشگاه وایکاتو331
دانشگاه Massey LogoMassey292
دانشگاه لینکلن368
دانشگاه صنعتی اوکلند486

در نمودار زیر، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های فوق را به تصویر کشیده ایم:

تعداد دانشجویان در دانشگاه های برتر نیوزلند

تحصیل در آوکلند نیوزلند

دانشگاه آوکلند از دانشگاه های دولتی کشور نیوزلند می باشد که از رتبه 1 برخوردار است. این دانشگاه در سال 1883 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 8 دانشکده و یک موسسه تحقیقیاتی پیشرفته می باشد. تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیل اعنم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقطع دکترا برای دانشجویان امکان پذیر است. از سایر جذابیت های تحصیل در این کشور که باعث استقبال دانشجویان شده است، به دور بودن کشور نیوزلند از تنش های سیاسی می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف متغیر و به شرح زیر است:

  • مقطع کارشناسی: 33000NZD (دلار نیوزلند)
  • مقطع کارشناسی ارشد: 41000NZD (دلار نیوزلند)
  • مقطع دکترا: 46000NZD الی 600000NZD (دلار نیوزلند)

میزان شهریه ها تقریبی و به صورت سالانه می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه آوکلند نیوزلند

شرایط و مدارک لازم برای اخهذ پذیرش در مقاطع مختلف متغیر و به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیکارشناسیکارشناسی ارشد و دکتری
مدارک پذیرشارائه آخرین مدارک تحصیلیارائه آخرین مدارک تحصیلی
نمرات قابل قبول حداقل 70% نمرهنمرات قابل قبول حداقل 75% نمره
حداقل ایلتس 6.5حداقل ایلتس 6.5

بورسیه تحصیلی در نیوزلند

بورسیه تحصیل در نیوزلند به صورت منطقه ای است. در حال حاضر بورسیه پیشرفته نیوزلند در مناطق آمریکای جنوبی، آفریقا، نپال و تعداد محدودی از شهرهای چین مهیا می باشد. بورس مشترک المنافع از دیگر بورس های ارائه شده نیوزلند می باشد که در مناطق اقیانوسیه، آسیا و غیره انجام پذیر می باشد. در باب پروسه های بورسیه های تحصیلی می توان به موردی نظیر استاد راهنما، مدرک IELTS، رتبه دانشگاه فارغ التحصیلی و سایر حائز اهمیت می باشد که متقاضیان تحصیل در نیوزلند می باید با رعایت این موراد به سمت بورس های تحصیلی بروند.

بورسیه های تحصیلی در نیوزلند طبق قانون سال 2023 به تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. اما باید در نظر داشت اشخاصی از این بورسیه ها بهره مند می گردند که رزومه قوی تحصیلی و همچنان نمرات بالا ارائه دهند. پارامتر سن نیز در تعلق بورسیه تاثیر دارد.

بورسیه تحصیلی نیوزلند که برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است به شرح زیر است:

  • بورسیه سالانه دانشگاه کانتربری در مقطع کارشناسی: NZD10000 الی NZD20000 (دلار نیوزلند)
  • بورسیه سالانه دانشگاه وایکاتو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: NZD10000 (دلار نیوزلند)
  • بورسیه سالانه دانشگاه اوتاگو و اوکلند: NZD10000 تا NZD15000 (دلار نیوزلند)
  • بورسیه سالانه دانشگاه اوتاگو و اوکلند در مقطع دکتری: NZD27000 (دلار نیوزلند)

هزینه تحصیل در نیوزلند در سال 2020-2021

هزینه تحصیل در نیوزلند

یکی از اصلی ترین پارامترهایی که در خصوص مهاجرت باید مدنظر قرار داد، میزان هزینه تحصیل در نیوزلند می باشد که همان طور که می دانید نیوزلند از آن دسته کشورهایی می باشد از نظام آموزشی رایگان برخوردار نمی باشد و از هزینه های تحصیلی به مقدار 17000NZD الی 35000NZD (دلار نیوزلند) برخوردار می باشد. این میزان هزینه ها در رشته های مختلف متغیر می باشد.

میانگین هزینه تقریبی در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

برنامه تحصیلیشهریه به دلار نیوزلند
کارشناسیNZD20500 الی NZD25000
دیپلم و کارشناسی ارشدNZD19000 الی NZD29000
MBANZD31000 الی NZD50000
دکتریNZD6500 الی NZD9000

اگر بخواهیم در خصوص تحصیل با هزینه های کمتری کشوری را مورد بررسی قرار دهیم می توان به کشور برتر مهاجرتی نظیر کانادا اشاره کرد که علاوه بر این که از هزینه های پائین تری نسبت به نیوزلند برخوردار می باشد از نظام برتر آموزشی و شرایط فوق العاده ای در خصوص تحصیل متقاضیان ملل دیگر برخوردار باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله موسسات برتر حقوقی در باب مهاجرت و اخذ تابعیت و اقامت می باشد که مفتخر می باشد شما عزیزان را در این زمینه طرق مهاجرتی راهنمایی نماید.

در خصوص تحصیل داروسازی در نیوزلند می توانید به لینک مذکور در سایت مراجعه نمایید.

ویزای تحصیلی نیوزلند

دانشجوانی که تمایل به تحصیل در نیوزلند را دارند بایستی با توجه به قوانین این کشور در باب صدور مجوز ورود برای شهروندان خارجی اقدام نمایند. دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور نیاز به روادید تحصیلی دارند. در این بخش از مقاله به بررسی مدارک ویزای تحصیلی نیوزلند مطابق با قوانین 2023 می پردازیم:

  • پاسپورت یا گذرنامه
  • تکمیل فرم های ویزا
  • ارائه گواهی دال بر زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • ارائه گواهی دال بر پوشش هزینه های زندگی در نیوزلند
  • اخذ پذیرش نهایی از دانشگاه*

*اخذ پذیرش نهایی از دانشگاه تنها با پرداخت شهریه تحصیلی به دانشگاه امکان پذیر است.

روند اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به متقاضیان این امکان را می دهد تا در این کشور اقامت داشته و تحصیل نمایند. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور بایستی پروسه ای را طی نمایند. اخذ ویزای تحصیلی با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سهولت صورت می پذیرد. پروسه اخذ ویزا گاها دارا موانع حقوقی می باشد. از این رو توصیه می شود تا با وکلای مجرم همکاری به عمل آید.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در نیوزلند ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است:

پروسه ویزای تحصیلی نیوزلند

تمکن مالی نیوزلند

میزان تمکن مالی در نیوزلند از اصلی ترین موارد مرتبط به اخذ ویزای نیوزلند می باشد. این ارزیابی توسط کارشناس رسمی دادگستری دارای تجریه انجام و تایید می شود. گزارش تمکن با توجه به کشورهای مهاجرتی متفاوت است. کارشناسان تهیه گزارش در استان های اصلی می باشند که می توانید در خصوص آگاهی از شرایط با موسسه ما در ارتباط باشید.

شرایط زندگی در نیوزلند در سال 2024-2023

هزینه زندگی در نیوزلند در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

مواد غذاییهزینه ها به دلار نیوزلند
یک وعده غذا در رستوان معمولیNZD22.00
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولیNZD118.00
McMeal در McDonaldsNZD14.00
کاپوچینوNZD5.22
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)NZD3.57
آب (0.33 لیتر بطری)NZD3.15
شیر، (1 لیتر)NZD2.93
یک قرص نان 500 گرمیNZD3.05
1 کیلو گرم برنج سفیدNZD3.15
تخم مرغ 12 عددNZD6.84
1 کیلوگرم پنیر محلیNZD14.13
1 کیلوگرم سینه مرغNZD14
1 کیلوگرم گوشت گاوNZD21.89
1 کیلوگرم سیب زمینیNZD3.22

هزینه زندگی در نیوزلند برای متقاضیان تحصیل در نیوزلند به مقدار قابل توجهی بالا می باشد. که علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه های بیمه دانش جویان بین المللی می باید به میزان NZD20000 الی NZD25000 (دلار نیوزلند) در یک سال هزینه زندگی پرداخت نمایند که البته این میزان هزینه ها در سال 2023 در دو شهرستان اوکلند و کلینتون ارزان تر از شهرهای دیگری می باشد.

در خصوص زبان مردم نیوزلند می توانید با مراجعه به لینک به اطلاعات دقیقی دست یابید.

چالش های اساسی تحصیل در نیوزلند

همانند اغلب کشورهای اروپایی تحصیل در نیوزلند نیز در کنار مزایای فراوانی که برای داشنجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. در جدول زیر می توانید مهمترین چالش های تحصیل در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

چالش های تحصیل در نیوزلندتوضیحات
هزینه های تحصیلی بالابر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده، دانشگاه های اندکی در این کشور هستند که به تدریس رایگان می پردازند. اغلب دانشگاه های نیوزلند هزینه های شهریه بالایی دارند.
مسکن دانشجوییمسکن های دانشجویی بسیاری در نیوزلند برای دانشجویان بین المللی تهیه نشده است. اغلب دانشجویان به صورت خصوصی در اقامتگاه های خود در این کشور زندگی می کنند. که اغلب با هزینه های بالایی همراه است.
روند درخواست ویزاروند درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند بر خلاف سایر کشورهای جهان، از فرآیند بسیار پیچیده ای برخوردار است. که این امر موجب نارضایتی متقاضیان تحصیل در نیوزلند شده است.

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل در نیوزلند

همانطور که می دانید، شرایط پذیرش دانشگاه جهت تحصیل در نیوزلند، یک فرآیند بسیار ساده ای می باشد. به همین جهت سالانه هزاران دانشجوی بین المللی درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاه های نیوزلند را به ثبت می رسانند. به طور کلی اگر قصد دارید بریا هر دانشگاهی در نیوزلند درخواست دهید باید شرایط خاصی را داشته باشید. البته لازم به ذکر است که، شرایط پذیرش در جهت تصحیل در نیوزلند، بسته به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. اما برخی از شرایط پذیرش در اغلب دانشگاه های این کشور به صورت یکسان ارائه می شود. به طور کلی شما برای واجد شرایط بودن جهت تحصیل در دانشگاه های نیوزلند باید اسناد ومدارکی را ارائه دهید.

به این نکته نیز توجه فرمایید که، تمام مدارک خود را قبل از درخواست برای پذیرش تحصیل در نیوزلند در دانشگاه مورد نظر سازماندهی کنید. این اسناد و مدارک عبارت اند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی
  • تکمیل فرم درخواست که همان فرم ورودی است که باید برای پذیرش در دانشگاه انتخابی خود به دقت تکمیل نمایید.
  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • نمرات امتحانات رقابتی، که برای هرگونه پذیرش در دانشگاه های نیوزلند باید در آنها شرکت کنید.
  • ارائه گواهینامه های تحصیلی
  • ارائه بیانیه هدف، که به عنوان مقدمه ای عمل می کند که شما چه کسی هستید.
  • ارائه توصیه نامه: دانشگاه های نیوزلند توصیه های اساتید و مربیان سابق را هنگام تصمیم گیری در مورد پذیرش در نظر می گیرند.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش جهت تحصیل در اسلواکی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش جهت تحصیل در اسلواکی را طی سال های اخیر

آشنایی با شهرهای مهم نیوزلند

گران ترین شهرها در خصوص تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • اوکلند
  • ولینگتون
  • ملکه
  • کریستچرچ

ارزان ترین شهرهای این کشور نیز بدین صورت هستد:

  • وانگانوی
  • روتوروا
  • پالمرستون شمالی

امید بر این است که با به اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعاتی در باب تحصیل در نیوزلند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر خود می بالیم که با بیش ترین میزان اخذ روادید در سال توانسته ایم این برتری را به خود در باب مهاجرت اختصاص دهیم.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در نیوزلند می باشیم:

  • مزایای تحصیل در نیوزلند چیست؟ کشور نیوزلند بسیار مهاجرپذیر است و آب و هوای جذاب و متعادل آن باعث جذب بیشتر مهاجران شده است همچنین فرصت های شغلی متنوع باعث شده متقاضی های زیادی به مهاجرت به این کشور متمایل شوند.
  • شرایط ورود به دانشگاه های نیوزلند چیست؟ تمامی متقاضیانی که مشتاق به تحصیل در کشور نیوزلند هستند باید بعد از ارائه مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستانی خود بتوانند حداقل آیلتس 6 را ارائه بدهند تا برای ورود به دانشگاه ها شانس داشته باشند.
  • طول دوره های تحصیلی کشور نیوزلند چندساله است؟ طول دوره کارشناسی در نیوزلند از 3 الی 6 سال با توجه به رشته متغییر است. برای رشته های دندانپزشکی، دامپزشکی و رشته های زیر شاخه پزشکی بین 5 تا 6 سال و در اکثر رشته های علوم پایه، مهندسی، معماری 3 الی 4 ساله است.
  • دانشگاه های برتر در کشور نیوزلند کدامند و رتبه آن ها چند است؟ دانشگاه اوکلند با رتبه بندی 83/ دانشگاه اوتاگو با رتبه بندی 176/ دانشگاه ویکتوریا ولینگتون با رتبه بندی 215
5/5 - (19 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در نیوزلند

  1. مینا فارسی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من از دانشگاه وایکاتو پذیرش دارم برای تحصیل در نیوزلند ممکنه برام ویزا بگیرید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی شرایط ویزای تحصیلی نیوزلند با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *