مهاجرت تحصیلی لهستان

تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان در سال 2023 گزینه ای بسیار ایده آل برای متقاضیانی می باشد که قصد ورود و اخذ اقامت در این کشور را نیز دارند. دولت کشور لهستان در طی چند سال اخیر تصمیم بر آن داشته که از طریق گسترش آموزش عالی بستر مناسبی برای پیشرفت و مدرن شدن روز افزون کشور ایجاد کند. در بین کشورهای اروپایی کشور لهستان جزء کشورهای ارزان قیمت محسوب می گردد و دانشجویان با تحصیل در لهستان از تحصیلات ارزان قیمت بهره مند می شوند.

همچنین سطح آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لهستان در سطح بسیار خوبی قرار دارد. با تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان از مزایایی بهره مند می شوید که در ادامه به آنها می پردازیم. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای ادامه تحصیل در لهستان، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تحصیل در لهستان در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

اینفورگرافی تحصیل در لهستان

سیستم آموزشی لهستان

در کشور لهستان بخش بزرگی از سیستم آموزشی متعلق به دانشگاه های خصوصی و کالج ها می باشد. در این کشور 138 مدرسه عالی دولتی و 319 دانشگاه خصوصی و کالج وجود دارد. این امر موجب آن شده است که کشور لهستان شهریه های کمتری برای تحصیلات در نظر داشته باشد.

در تمامی دانشگاه های معتبر در کشور لهستان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مهمی نظیر رشته های زیر وجود دارد:

  • رشته های فنی و مهندسی
  • رشته های پزشکی
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • علوم انسانی

تعداد دانشجویان خارجی در این کشور بدین قرار است:

تعداد دانشجویان خارجی در لهستان

در سال تحصیلی 2015، بیشتر از 83% از کل دانشجویان خارجی از اروپا به لهستان آمده اند. و کمتر از 7000 دانش آموز از آسیا و کمی بیش از 1200 از آمریکای شمالی و مرکزی و تعداد کمتری از 1200 از آفریقا وجود دارند.

شرایط تحصیل ارزان در لهستان

کشور لهستان در اروپای مرکزی وا قع گردیده و از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود. به طوری که در این ربته بندی، در رده ششم جای گرفته است. این کشور پس از این که در 2004 به اتحادیه اروپا ملحق شد، در حوزه اقتصادی به پیشرفت های بسیاری دست یافت. در سال 2009 که بحران اقتصادی در اروپا حاکم بود، تنها کشوری که در رشد و توسعه اقتصادی قرار داشت، لهستان بود. قدمت این کشور بالغ بر هزار سال است. به همین دلیل میراث فرهنگی به جا مانده از زمان دور به وفور در این کشور یافت می گردد. در قرن 14 میلادی اولین دانشگاه در این کشور به تاسیس رسید. در حال حاضر شاهد هستیم که این کشور مقصد بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در لهستان است. دانشگاه های لهستان در سال 2015 میلادی تعداد 46000 دانشجوی خارجی را پذیرش نموده اند.

برخی از روش های تحصیل ارزان در لهستان و کاهش هزینه ها عبارتند از:

روش های کاهش هزینه تحصیل در لهستان

دلایل تحصیل در لهستان

لهستان یکی از کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی در قاره اروپا است و در کنار کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، فرانسه، انگلیس و غیره مکان مناسبی جهت تحصیل است. در اینجا از جمله دلایل تحصیل در لهستان را ذکر کرده ایم:

پارامترشرح
مدرن و پویابیش از 70.000 دانشجوی بین المللی
پیشرفت سطح تحصیلات
ارائه طیف گسترده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی
سیستم آموزش توسعه یافتهآموزش اختصاصی عالی
طیف گسترده ای
تعدد
سیستم آموزش و پرورش لهستان حدودا 5000 دوره دارد.
برنامه درسی پیشرفتهمهارت های مختلف
جنبه های عملی
زندگی پر جنب و جوش فرهنگی و دانشجوییجشنواره های موسیقی
جشنواره های فیلم
توسعه چشمگیر اقتصادی
ارزش فرهنگی

بررسی اخذ اقامت لهستان از طریق تحصیل

این کشور هم اکنون در دوره شکوفایی است و می پس از فروپاشی کمونیسم در سال 1989 درهای آزادی سفر، توریسم و تجارت به روی این کشور باز شد. علاوه بر این، لهستان تنها کشور اروپایی بود که اقتصادش در بحران اقتصادی سال 2009 فلج نشد. اقتصاد ملی این کشور هر سال به رشد خود ادامه می دهد. این واقعیت به تنهایی نقش مهمی در طبیعت مهمان نوازی دارد که لهستانی ها از آن برخوردارند. قدیمی ترین دانشگاه لهستان ، دانشگاه جاگلونیا، که در سال 1364 تاسیس شد، گواهی بر تعهد دیرینه این کشور به آموزش عالی است.

شهروندان لهستانی می توانند آموزش عالی را به صورت رایگان دنبال کنند و به عنوان یک دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل در لهستان هستید، خواهید دید که شهریه بطور قابل توجهی کمتر از سایر کشورها است. دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا برای اقامت در لهستان از طریق تحصیل حتما می بایست ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند.

اقامت دانشجویی در لهستان

انتخاب محل اقامت دانشجویی در لهستان می تواند بسیار ذهنی باشد – برای برخی کیفیت و راحتی مهم ترین است، برای برخی دیگر می تواند مکان، قیمت یا منظره از پنجره باشد. در زیر 5 نوع اقامت دانشجویی در لهستان ذکر شده است:

اقامت دانشجویی در لهستانشرح
خوابگاهخوابگاه ها یک نوع اقامتگاه کوتاه مدت محبوب هستند که اغلب توسط افرادی انتخاب می شوند که به تازگی وارد لهستان شده اند، نمی خواهند یا نمی توانند در یک خوابگاه زندگی کنند و می خواهند در محل اقامت خود را جستجو کنند. هاستل ها ارزان ترین شکل اقامت هستند که تقریباً در هر شهر لهستان تعداد زیادی مکان برای اقامت ارائه می دهند.
محل اقامت مشترکمحبوب ترین شکل اقامت، اجاره موقت است که بسته به نیاز می تواند به اجاره بلند مدت تبدیل شود. فکر کنید لهستان در ورشو آپارتمان های اجاره ای دارد که تحت نام اقامت دانشجویی است.
خوابگاه های عمومیدانشجویان مؤسسات آموزش عالی دولتی ممکن است روی یک مکان در خوابگاه های متعلق به دانشگاه ها حساب کنند. خوابگاه ها معمولاً در محوطه دانشگاه قرار دارند، بنابراین دانشجویان می توانند در رفت و آمد صرفه جویی کنند. آنها همچنین می توانند در هر زمان از امکانات دانشگاه استفاده کنند: کتابخانه، دسترسی به اینترنت بی سیم، کافه و غیره.
خوابگاه های خصوصیهر سال پایگاه خوابگاه های خصوصی در لهستان بزرگتر می شود. مزیت آنها امکان اقامت طولانی مدت است می توانید برای نیم سال یا حتی 1 سال کامل رزرو کنید. متأسفانه معمولاً تعداد افرادی که مایل به زندگی در خوابگاه هستند از تعداد مکان های موجود بیشتر است. قبل از نقل مکان، باید یک ودیعه یا پیش پرداخت اجاره به مدت 2 تا 6 ماه پرداخت کنید.

تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

تحصیل در لهستان بی شک یکی از گزینه های جذاب مهاجرت به این کشور می باشد. چرا که فرصت های بیشماری را عاید متقاضیان می نماید. متقاضیان می توانند به پشتوانه تحصیل در این کشور، برای آینده شغلی در اروپا اقدام کنند. تحصیل و مطالعه در لهستان بدون مدرک زبان برای متقضایان میسر می باشد. متقاضیان برای آگاهی از نحوه بهره مندی از این امکان می توانند اقدام به دریافت مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نمایند. برخی از ویژگی های تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان عبارتند از:

ویژگی های تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

مزایای تحصیل در لهستان

تحصیل در کشور لهستان برای متقاضیان تحصیل در اروپای شرقی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. متقاضیان تحصیل در این کشور بایستی در آزمون های مورد نیاز قبول شده و از دانشگاه پذیرش دریافت نمایند. مزایای تحصیل در لهستان به عنوان زیرساخت های آینده متقاضیان تحصیل در این کشور شناخته می شوند. از این رو حائز اهمیت بالایی می باشند. مزایای تحصیلی می توانند منجر به افزایش شانس موفقیت متقاضی شوند. متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند با شناخت حقوق خود در لهستان از تمامی آن ها برای موفقیت در مهاجرت خود استفاده نمایند. مزایای تحصیل در لهستان عبارتند از:

  • دسترسی به منابع تحصیلی مطلوب
  • اخذ مدرک معتبر
  • بهره مندی از رفاه اجتماعی
  • امکان کار حین تحصیل و پس از تحصیل
  • وجود اساتید خبره
  • کیفیت و امکانات آموزشی مطلوب

دانشگاه های برتر 2023 لهستان

هر یک از دانشگاه های این کشور فرآیند مخصوص به خود را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند، دانشجویان باید پیش از انجام اقدامات لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اطلاعات دقیقی در رابطه با دانشگاه به دست بیاورند. برای تحصیل در لهستان لازم است ابتدا از طریق ارسال مدارک به دانشگاه پذیرش دانشگاه را به دست آورده و پس از آن باید اقدامات لازم را برای دریافت ویزا تحصیلی انجام دهید. در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های معتبر در کشور لهستان بپردازیم.

دانشگاه های معتبر در این کشور عبارتند از:

دانشگاه های برتر لهستانرتبه جهانی QS

دانشگاه Jagiellonian

338
دانشگاه ورشو349
دانشگاه صنعتی ورشو521

دانشگاه آدام میکیویچ، پوزناچ

801

دانشگاه علم و فناوری AGH

801

دانشگاه فناوری کراکوف

801

دانشگاه صنعتی گدانسک

801

دانشگاه صنعتی لودز

801

دانشگاه نیکولاوس کپرنیک

801

دانشگاه فناوری پوزناچ

801

دانشگاه علوم زندگی ورشو

801

تحصیل پزشکی در لهستان

لهستان خانه برخی از بهترین دانشگاه های اروپا در زمینه پزشکی است و در مجموع 8000 دانشجو در دانشگاه های پزشکی لهستان در حال تحصیل پزشکی در لهستان هستند. بیش از 10 دانشگاه در لهستان وجود دارد که پزشکی و مدارک مرتبط با آن را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی در لهستان چندان سخت نیست، مشروط بر اینکه متقاضی دارای شرایط اولیه ورود باشد. برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در لهستان:

  • دانشگاه جاگلونیا
  • دانشگاه پزشکی وروکلاو
  • دانشگاه گدانسک
  • دانشگاه پزشکی ورشو
  • دانشگاه پزشکی لودز
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان
  • دانشگاه وارمیا و مازوری در اولشتین
  • دانشگاه پزشکی پامرانیان
  • دانشگاه پزشکی سیلزیا
  • دانشگاه پزشکی لوبین

همه این دانشگاه ها یک برنامه پزشکی 6 ساله ارائه می دهند و شهریه آن بین 10000€ الی 14000€ (یورو) است. هزینه کل تحصیل در رشته های پزشکی در لهستان با توجه به هزینه های زندگی و سایر هزینه ها بیشتر خواهد بود. عوامل مختلفی وجود دارد که تحصیل پزشکی در لهستان را گزینه ای مطلوب می کند:

  • هزینه های تحصیل معقول و ارزان است.
  • با دوره های MBBS که به زبان انگلیسی تدریس می شود، کیفیت تدریس استثنایی است.
  • دانشگاه های لهستان از بهترین دانشگاه های جهان هستند.
  • لهستان چشم انداز آینده مطلوبی را برای دانشجویان پزشکی ارائه می دهد. حدود %75 از فارغ التحصیلان MBBS از لهستان اکنون می توانند در ایالات متحده، بریتانیا و آلمان به طبابت بپردازند.
  • دانشجویانی که از نظر علمی عالی هستند، صرف نظر از کشور، واجد شرایط برنامه بورسیه هستند.

شرایط سنی تحصیل در لهستان

شرایط سنی تحصیل در لهستان بستگی به چند عامل دارد، اما اساساً در دوره عادی تحصیل، بدون وقفه یا تأخیر در آن، شما از سن 17 تا 20 سالگی حداقل شرایط سنی تحصیل در لهستان است. البته اکثریت آنها بین 17 تا 19 سال است. اما حداکثر شرایط سنی تحصیل در لهستان برای تحصیل دوره لیسانس، پزشکی و حتی دوره های پیش پزشکی 24 تا 25 سال است. شرایط سنی تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی ارشد نهایتا 30 سال است. توجه داشته باشید که برای اقدام شرایط سنی را در نظر بگیرید. در نمودار زیر تعداد دانشجویان خارجی در لهستان در واحد 1000 را مشاهده می کنید:

تعداد دانشجویان خارجی در لهستان

تحصیل کارشناسی در لهستان

کشور لهستان از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبانی می باشد که امکان تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در دانشگاه های آن وجود دارد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور بین 3 الی 4 سال می باشد. که این مدت با توجه به رشته تحصیلی فرد متفاوت است. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی کار سخت و دشواری می باشد. در واقع می توان گفت غیر ممکن می باشد اما دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی از برنامه ای مثل اراسموس برای کمک هزینه های تحصیلی کوتاه مدت استفاده کنند.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور عبارتند از:

  • فناوری اطلاعات
  • برنامه های تجاری
  • علوم اجتماعی
  • حقوق
  • مهندسی

در جدول زیر به هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی نیز پرداخته شده است:

نوع دانشگاهشهریه هر ترم به زلوتی
دانشگاه های دولتیPLN2712 تا PLN3616
دانشگاه های خصوصیPLN4521 تا PLN7233
دوره های زبان در دانشگاه های دولتیPLN3616
دوره های زبان در دانشگاه های خصوصPLN5425

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان را دارند، باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و مدرک معتبر زبان انگلیسی (IELTS 6) یا زبان لهستانی باشند. همچنین برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شرط معدل تعیین نشده است. طول مدت تحصیل در این مقطع بین 1.5 الی 2 سال می باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است دانشجویان سالانه مبلغی بالغ بر PLN13563 (زلوتی لهستان) پرداخت نمایند. اگر دانشجویی در این مقطع دارای رزومه تحصیلی قوی باشد و نمرات بالایی کسب کرده باشد، می تواند اقدامات لازم را جهت اخذ بورسیه تحصیلی انجام دهد. شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل ارزان در لهستان اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور به دست آورید. در حال حاضر می توان گفت که بیش از 176 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور برگزار می گردد. 

تحصیل در لهستان در مقطع دکتری

در این کشور نیز همانند سایر کشورهای پیشتاز در دنیا به دانشجویان در مقطع تحصیلی دکتری توجه ویژه ای می شود. طول مدت تحصیل در این مقطع بین 3 الی 5 سال می باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجویان باید سالانه مبلغ PLN13563 (زلوتی لهستان) بابت شهریه پرداخت کنند. در این مقطع نیز امکان اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد. همچنین برای دانشجویان مقطع دکتری حقوق ماهانه به مبلغ PLN9042 (زلوتی لهستان) در نظر گرفته شده است.

البته لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان در کشور لهستان از حق کار دانشجویی برخوردار هستند. به این روش می توانند هزینه ای تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند. پس از تحصیل نیز دانشجویان از حق اقامت برای جست و جوی کار در لهستان برخوردار هستند. در صورتی که در این کشور به کار برسند می توانند نوع ویزای خود را از تحصیلی به ویزای کاری لهستان تغییر دهند و از این طریق پس از مدتی برای کسب اقامت دائم لهستان اقدام کنند.

اخذ بورسیه برای تحصیل دکتری در لهستان

برای دریافت بورسیه در مقطع دکتری لازم است دانشجو دارای شرایط زیر باشد:

  • معدل بالا 17
  • ارائه مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  • ارائه مقالات و کتب چاپ شده
  • دریافت توصیه نامه از استاد مشاور
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی (IELTS 6.5)

اخذ بورسیه برای تحصیل دکتری در لهستان

انواع بورسیه های تحصیلی در لهستان

برای دانشجویان بومی، دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و دانشجویان خارج از اتحادیه نیز بورسیه های تحصیلی متعددی در لهستان و در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد، از جمله:

  • بورس های تحصیلی و مدیریتی
  • بورسیه های مهندسی
  • دانشکده حقوق
  • بورسیه های دانشکده پزشکی
  • بورسیه های ورزشی
  • بورسیه هنری یا موسیقی

فرصت های بورسیه تحصیلی در لهستان معمولاً مبتنی بر شایستگی، منطقه محور، انضباط محور و کشور محور است. لذا دانشجویان بایستی برای به دست آوردن بورسیه های تحصیلی مطلوب تمام تلاش خود را به کار گیرند. میزان شایستگی مهم ترین عامل برای تعیین واجدین شرایط بورسیه تحصیلی می باشد. بیشتر بورسیه های تحصیلی در لهستان برای دوره کارشناسی ارشد است. انواع آن به شکل زیر است:

انواع بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشدتوضیحات
بورسیه تحصیلی Ignacy Łukasiewiczیک ابتکار مشترک آژانس ملی لهستان برای تبادل دانشگاهی و وزارت امور خارجه است. این بورس تحصیلی سالانه در برخی از علوم، برای دانشجویان بین المللی از مکزیک و مناطق خاصی از آسیا و آفریقا قابل استفاده است.
بورسیه تحصیلی استفان باناخبورسیه اقتصادی دولتی است که توسط همین ارگان ها تأسیس می شود. برای شهروندان کشورهای Ballkan غربی، مشارکت آسیای میانه و شرقی باز است و شهریه و هزینه زندگی در لهستان ماهانه را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد.
جوایز رهبری جامعه مدنیاز بورسیه های مبتنی بر شایستگی موجود در لهستان است. این بورس تحصیلی کاملاً تأمین مالی برای دانشجویان کشورهای منتخب آفریقا و آسیا محسوب می شود.

شرایط تحصیل و زندگی در کشور لهستان

کشور لهستان کشور زیبا و سرسبزی می باشد که از لحاظ موقعیت فرهنگی و اقلیمی در بین اروپای شرقی و غربی قرار گرفته است. درحال حاضر کشور لهستان نقش مهمی موثر در اروپای شرقی دارد. این کشور نزدیک 40 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. مساحت کشور لهستان 312679 کیلومتر مربع می باشد و رتبه هفتم از نظر پهناورترین کشور اروپا را دارد. کشور لهستان با کشور آلمان، چک، اسلواکی، اکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه هم مرز می باشد. نوع دولت کشور لهستان جمهوری می باشد.

در بحث هزینه های زندگی در لهستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واحد پول رسمی کشور لهستان PLN (زلوتی) است.
  • کشور لهستان از لحاظ موقعیت اجتماعی و امنیت دارای وضعیت مناسبی می باشد.
  • هزینه های زندگی در این کشور ابتدا بستگی به سلیقه شخص دارد و نسبت به کشورهای اروپای غربی پایین تر است. این امر باعث شده که مورد استقبال دانشجویان قرار بگیرد.
  • به صورت متوسط هزینه های زندگی در یک ماه بین PLN1808 تا PLN2712 (زلوتی لهستان) می باشد.

هزینه های اساسی زندگی در این کشور بدین قرار است:

هزینه اساسی زندگی در لهستان

الزامات زبان جهت تحصیل در لهستان

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی تحصیل در لهستان با الزامات زبانی محدودی برای دانشجویان بین المللی همراه است. به طور کلی افرادی که فصد تحصیل در لهستان را دارند باید به خوبی با زبان لهستانی آشنا شوند. زیرا دانشگاه های محدودی در لهستان به زبان انگلیسی آموزش می دهند، اغلب دانشگاه های این کشور به زبان لهستانی تدریس می کنند. علاوه بر این لهستانی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری در نظر گرفته می شود. متقاضیان تحصیل در لهستان اگر زبان این کشور را یاد بگیرند می توانند از مزایای این زبان که درک زبان های جمهوری چک، صربی و اوکراینی است بهره مند شوند. البته لازم به ذکر است که دانشگاه ورشو یادگیری زبان لهستانی را بین دانشجویان بین المللی ترویج می کند. همچنین دانشجویان را از طریق دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای امتخانات زبان در هر سطحی آماده می کند.

هزینه تحصیل در لهستان

به طور کلی هزینه تحصیل در لهستان به بخش های مهمی همچون اقامتگاه و شهریه دانشجویان تقسیم می شود. هزینه اقامتگاه دانشجویان برای تحصیل در لهستان، یکی از اساسی ترین بخش های هزینه ماهانه تحصیل در این کشور را تشکیل می دهد. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی محل اقامت دانشجویی در لهستان برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. قیمت اقامت های دانشجویی از zt70 تا zt100 (زلوتی لهستان) در ماه برای یک اتاق مشترک در خوایگاه دانشجویی می باشد. همچنین zt150 تا zt300 (زلوتی لهستان) برای یک اتاق یک نفره در دانشگاه های لهستان شروع می شود. همچنین شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید در محل اقامت خصوصی زندگی کنید. البته هزینه زندگی در اقامتگاه خصوصی بسته به شهر متفاوت است. به طور مثال در شهرهای بزگ مانند ورشو یا کراکوف هزینه ماهانه اجاره آپارتمان خصوصی به zt1100 (زلوتی لهستان) می رسد.

از دیگر بخش های مهم در هزینه های تحصیل در لهستان هزینه شهریه دانشگاه های این کشور می باشد. در ابتدا به این نکته توجه فرمایید که هزینه شهریه در لهستان اغلب برای دانشجویان غیر اروپایی اعمال می شود. اما در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب در اروپا هزینه شهریه در دانشگاه های لهستان بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی هزینه مدرک کارشناسی برای یک دانشجوی بین المللی می تواند به zt8000 تا zt9000 (زلوتی لهستان) برسد. همچنین برای دوره کارشناسی ارشد نیز تا zt1000 (زلوتی لهستان) نیز قابل پرداخت است. البته لازم به ذکر است که همه چیز در خصوص میزان شهریه در دانشگاه های لهستان، به رشته و سطح تحصیلات متقاضیان بستگی دارد. به طور مثال دوره های پزشکی و دندانپزشکی از پرهزینه ترین رشته های تحصیلی در لهستان محسوب می شوند.

در نمودار زیر می توانید تفکیک هزینه های تحصیل در لهستان را مشاهده فرمایید:

تفکیک هزینه های تحصیل در لهستان

هزینه زندگی و تحصیل در لهستان 2023

با تشکر از رشد سریع و اقتصاد پایدار و هزینه های پایین زندگی و تحصیل در کشور لهستان، این کشور محل مناسبی برای تحصیل است. این در حالی است که کیفیت تحصیل در لهستان همچنان رو به رشد و با کیفیت می باشد. لهستان روند توسعه سریع اقتصادی را طی می کند که به لطف آن هزینه های تحصیل و زندگی هنوز هم به طور قابل توجهی پایین تر از اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است. در کل مبلغ €400 الی 700€ (یورو) برای تامین هزینه های اساسی شامل اقامت، غذا و حمل و نقل کافی است. هزینه سرگرمی و مشارکت در رویدادهای فرهنگی نیز بسیار پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا است و این باعث می شود هزینه تحصیل بسیار رقابتی باشد.

حداقل هزینه برای تحصیل در این کشور حدود 2000€ (یورو) در سال است که چند برابر کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است. در 20 سال گذشته اقتصاد لهستان به طور قابل توجهی رو به رشد بوده است. از نظر امنیت، لهستان بسیار مطمئن تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. حتی کشورهای نوردیک، که بسیار بی خطر قلمداد می شوند، نسبت به لهستان میزان جرم بسیار بالاتری دارند. در این کشور برای دانشجویان بین المللی از همه نژادها و عقاید امنیت خوبی برقرار است.

در نمودار زیر مشارکت هزینه ها در کشور لهستان را مشاهده می کنید:

مشارکت هزینه ها در کشور لهستان

ویزای تحصیلی لهستان 2023

پس از آن که پذیرش دانشگاه موردنظر خود را به دست آوردید، لازم است اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان انجام دهید. برای دریافت ویزا تحصیلی دانشجو باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را آماده کرده و در زمان مصاحبه به سفارتخانه این کشور ارائه نمایید.

مدارک مربوطه برای ارائه به سفارت عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی
  • ارائه بیمه سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارک از محل اقامت در کشور لهستان (رزرو خوابگاه یا اجاره نامه مسکن)

با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در رابطه با اعزام دانشجو به لهستان به دست آوردید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقالات بیشتری مطالعه کنید. همچنین می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه در تماس باشید، تا در مورد کشورهای تاپ اروپایی و روش های مهاجرتی آن ها آشنا شوید.

سوالات متداول در باب تحصیل در لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تحصیل در لهستان مطابق با قوانین می باشیم:

  • دانشگاه های برتر لهستان برای تحصیل کدام اند؟ دانشگاه Jagiellonian/ دانشگاه ورشو/ دانشگاه صنعتی ورشو/ دانشگاه آدام میکیویچ، پوزناچ/ دانشگاه علم و فناوری AGH/ دانشگاه فناوری کراکوف/ دانشگاه صنعتی گدانسک
  • شرایط بورسیه تحصیلی در کشور لهستان به چه صورت است؟ دانشجویانی که تمایل به اخذ بورسیه دارند بایستی از معدل تحصیلی بالای 17/ مدرک معتبر زبان انگلیسی/ مقاله های ISI و مهم تر از همه دارای سوپروایرز باشند.
  • هزینه تحصیل در لهستان چقدر است؟ میزان هزینه های تحصیل در این کشور بسته به مقطع تحصیلی متغیر است. در مجموع میزان شهریه از PLN3164 الی PLN13563 (زلوتی لهستان) متغیر است.
  • شرایط ویزای تحصیلی لهستان چیست؟ ارائه و تکمیل فرم ویزای تحصیلی/ ارائه گواهی عدم سوء پیشینه/ 2 قطعه عکس/ مدارک پزشکی/ بیمه سلامت/ اخذ پذیرش از دانشگاه مدنظر
5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه برای “تحصیل در لهستان

  1. رسول باجلان گفت:

    تحصیل در لهستان بهتر است یا آلمان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *