مهاجرت به لوکزامبورگ

اقامت در لوکزامبورگ

اقامت در لوکزامبورگ

مردم در سراسر جهان برای کسب اقامت در لوکزامبورگ اقدام به ورود به خاک این کشور از روش های مختلف می کنند. این کشور در صدر کشورهای زیبا است. برای مهاجرت به این کشور، آنها باید از یکی از ویزا یا مجوزهایی استفاده کنند. این مجوزها به آنها اجازه می دهد برای مدت کوتاه یا طولانی مدت در لوکزامبورگ زندگی و اقامت داشته باشند.

اخذ اقامت این کشور از طریق روش های قانونی مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود. هر شخص بدون در نظر گرفت ملیت، برای زندگی در کشور لوکزامبورگ، باید بعد از ورود خود به خاک این کشور در اداره سرشماری محل زندگی خود حضور خود را اعلام کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط اقامت در لوکزامبورگ خواهند پرداخت. متقاضیان می توانند پس از اخذ اقامت قانونی این کشور به دنبال اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نیز باشند.

اینفوگرافی اقامت در لوکزامبورگ

شرایط اقامت لوکزامبورگ

قبل از مهاجرت به این کشور، بهتر است با شرایط اقامت و انواع ویزا و مجوزهای اقامت لوکزامبورگ آشنا شوید. وقتی افراد می خواهند بیش از 3 ماه در این کشور بمانند، مجوز اجازه اقامت بگیرند. این سند به آنها امکان می دهد تا به طور قانونی زمان بیشتری را در کشور برای تحصیل، کار یا زندگی با خانواده خود بگذرانند. فردی که تصمیم به زندگی در این کشور را دارد، باید به مقامات محلی شهری که در آن زندگی می کند مراجعه کند. فرد بایستی هویت خود را ثبت کند. شناسنامه را دریافت کند که باید همیشه همراه خود داشته باشد. درخواست مجوز اقامت لوکزامبوگ  برای همه امکان پذیر است. اما طبق قانون مهاجرت، با توجه به شرایط مختلف، نیازهای مختلفی برای هر فرد وجود دارد.

برای مشاوره مهاجرت فرم زیر را تکمیل کنید:


در خصوص اخذ اقامت لوکزامبورگ می باید در ذهن داشته باشید که سن متقاضی باید سن قانونی و 18 سال کامل باشد. متقاضی از تمکن مالی مناسب برخوردار باشد. از کلیه قوانین و شرایط اخذ اقامت این کشور آگاهی کامل کسب نموده باشند. جهت اخذ اقامت این کشور روش های متفاوتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته شده است. شرایط عمومی این کشور بدین شرح می باشد:

  • پایتخت: لوکزامبورگ
  • واحد پول:€ (یورو)
  • زبان رسمی: آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی
  • نوع حکومت: پادشاهی مشروطه
  • منطقه زمانی: CET

نرخ بیکاری در این کشور به شرح زیر است:

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

شرایط کلی تبدیل اقامت به تابعیت در لوکزامبورگ

افرادی که از طریق درخواست خواهان اخذ تابعیت در این کشور هستند می بایست در ابتدا اقامت این کشور را به صورت رسمی و قانونی بدست آورند و با رعایت شرایط کلی که در زیر ذکر شده است اقامت خود را به تابعیت در این کشور تبدیل نمایند.

  • فرد متقاضی بایستی بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  • فرد متقاضی می بایست حداقل به مدت 5 سال در این کشور به صورت قانونی اقامت داشته باشد.
  • فرد متقاضی بایستی به زبان های رسمی این کشور که شامل زبان لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی است تسلط داشته باشد و در آزمون زبان قبول شود.
  • فرد متقاضی بایستی در کلاس های آموزش زندگی در این کشور شرکت نماید و در آزمون ملی شهروندی لوکزامبورگ نمره قبولی را بدست آورد.
  • فرد متقاضی بایستی قوانین کشور لوکزامبورگ را رعایت کرده باشد و سابقه کیفری و حبس 1 ساله و یا 2 ساله تعلیقی نداشته باشد.
  • فرد متقاضی هیچ گونه تهدیدی برای امنیت این کشور به حساب نیاید.

هزینه اقامت در پایتخت لوکزامبورگ

شهر لوکزامبورگ پایتخت لوکزامبورگ است و همچنین به عنوان گران ترین شهر این کشور شناخته می شود. حدود 150000 نفر ساکن و اکثریت قریب به اتفاق مشاغل زیاد، تقاضای زیاد برای مسکن در پایتخت باعث افزایش قیمت و هزینه اقامت درآن شده است. ارزان ترین مناطق در لوکزامبورگ می توان به بونووی (Bonnevoie) و گیر (Gare) اشاره کرد گرچه قیمت و اجاره ملک همچنان در این مناطق چشمگیر هستند. از میان بسیاری از مزایای زندگی در پایتخت، از هر 10 نفر ساکن در شهر لوکزامبورگ 7 نفر ساکن بین المللی هستند. شهر لوکزامبورگ در حال حاضر یکی از گران ترین شهرهای اروپا است و از 82% شهرهای غرب اروپا گران تر می باشد.

طبق تخمین های زده شده هزینه زندگی در شهر لوکزامبورگ برای یک نفر با احتساب هزینه اقامت ماهیانه 2764€ (یورو) تخمین زده شده است. این در حالی است که این هزینه برای یک خانواده 4 نفره حدود 4600€ (یورو) اعلام شده است:

  • هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه گران شهر لوکزامبورگ: 2271€ (یورو)
  • هزینه کرایه ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه معمولی شهر لوکزامبورگ: 2271€ (یورو)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 85 متری برای 2 نفر در شهر لوکزامبورگ: 221€ (یورو)
  • هزینه اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه گران شهر لوکزامبورگ: 1501€ (یورو)
  • هزینه اقامت ماهیانه یک آپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه معمولی شهر لوکزامبورگ: 1200€ (یورو)
  • هزینه جانبی اقامت در یک آپارتمان 45 متری برای 1 نفر در لوکزامبورگ: 146€ (یورو)
  • هزینه اینترنت ماهیانه در شهر لوکزامبورگ: 41€ (یورو)

هزینه اقامت در استراسن لوکزامبورگ

شهر استراسن (Strassen) نیز یکی دیگر از شهرهای گران لوکزامبورگ محسوب می شود. هزینه اجاره خانه در شهر استراسن از شهر برترانژ نیز گران تر می باشد اما هزینه خرید ملک ارزان تر است. این شهر در ایالت یا کمون لوکزامبورگ واقع شده است و حدود 9000 نفر جمعیت دارد. استراسن یکی دیگر از شهرهای متنوع از نظر فرهنگی است و بیش از نیمی از مردم این شهر را افراد و مهاجرین خارجی تشکیل می دهد. در این شهر حدود 96 ملیت مختلف وجود دارد و مردم این شهر 59.4% به زبان فرانسوی، 48% به زبان لوکزامبورگی، 33.4% به زبان انگلیسی و 26.8% به زبان آلمانی مسلط هستند.

در جدول زیر نیز میزان هزینه اقامت و اجاره و خرید خانه در شهر استراسن را مشاهده می کنید:

آیتمقیمت به یورو
اجاره ماهیانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر استراسن195000€
اجاره ماهیانه یک اپارتمان تک خوابه در منطقه حومه شهر استراسن172500€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر استراسن276667€
خرید یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر استراسن در هر متر مربع866667€
خرید یک آپارتمان سه خوابه در حومه شهر استراسن در هر متر مربع690000€

راه های مختلف جهت اخذ اقامت در لوکزامبورگ

دولت لوکزامبورگ با همکاری اداره مهاجرت این کشور، راه های مختلفی را برای شهروندان جهت اخذ اقامت در لوکزامبورگ ارائه کرده است. از مهمترین آنها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

راه های اخذ اقامت در لوکزامبورگتوضیحات
عقد قرارداد کاریک گزینه ساده و قابل اعتماد برای دریافت اقامت لوکزامبورگ است، البته اگر کارفرمایان اروپایی به متخصص احتیاج داشته باشند.
ثبت نام در دانشگاه مورد علاقهاین گزینه به شما این اجازه را می دهد که به مدت 5 سال وضعیت اجازه اقامت را دریافت کنید.
اتحاد با خانوادهاین مورد در صورتی است که، یکی از بستگان شوهر، فرزند یا مادر در گذشته اجازه اقامت لوکزامبورگ را دریافت کرنده باشند.
فعالیت های رسمیاین روش برای دیپلمات هاريال نمایندگان سازمان های بین المللی اعمال می شود.
خرید ملکحداقل سرمایه گذاری از 350000€ (یورو) آغاز می شود.
پژوهش علمیمتقاضیان نیاز به قرارداد با سازمانی دارند که این تحقیق را سفارش داده است.

اقامت و شهروندی لوکزامبورگ از راه سرمایه گذاری

جهت اخذ ویزای طلایی لوکزامبورگ چند گزینه وجود دارد. کسانی که می خواهند به طور فعال در لوکزامبورگ سرمایه گذاری کنند، می توانند یک شرکت بخرند یا راه اندازی کنند. کسانی که می خواهند منفعلانه سرمایه گذاری کنند باید پول خود را در حساب بانکی یا تحت مدیریت قرار دهند. بهترین کار این است که شما به مدت 5 سال متعهد به سرمایه گذاری باشید.

لبرای کسانی که مایلند حداقل نیمی از سال خود را در لوکزامبورگ بگذرانند، طرح سرمایه گذار لوکزامبورگ راهی عالی برای به دست آوردن شهروندی اروپایی است. پاسپورت لوکزامبورگ یکی از بهترین پاسپورت های جهانی است که امکان رفت و آمد آزاد در اتحادیه اروپا و 90 روز سفر بدون ویزا به ایالات متحده را در هر سال فراهم می کند.

برنامه اقامت و شهروندی لوکزامبورگ از راه سرمایه گذاری 4 گزینه مختلف را ارائه می دهد:

  • حداقل €500000 (یورو) در یک شرکت موجود سرمایه گذاری کنید.
  • حداقل €500000 (یورو) در یک شرکت جدید سرمایه گذاری کنید.
  • حداقل 3 میلیون € (یورو) در یک ساختار مدیریتی و سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنید، چه موجود باشد یا ایجاد شود.
  • حداقل 20 میلیون € (یورو) در قالب سپرده گذاری وجوه نزد یک موسسه مالی سرمایه گذاری کنید.

شرایط اخذ مجوز اقامت لوکزامبورگ

اخذ مجوز اقامت این کشور معیارهای متفاوتی را شامل می شود. این معیارها عبارتند از:

  • اگر شهروند خارجی تبعه یک کشور اتحادیه اروپا باشد، الزامات آن شدیدتر است.
  • اگر شهروند خارجی تبعه یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد، اسناد مورد نیاز گسترده تر است.
  • در صورتی که متقاضی خارجی قصد داشته باشد کمتر از 3 ماه در لوکزامبورگ بماند.
  • در صورتی که متقاضی خارجی بیش از 3 ماه قصد اقامت در کشور لوکزامبورگ را داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن دلایل ورود به خاک این کشور، در مورد شهروندان اتحادیه اروپا یک شناسنامه معتبر لازم است. در حالی که در مورد یک شهروند کشور ثالث حتما باید گذرنامه معتبر داشته باشد.

مجوز اقامت در لوکزامبورگ برای اتباع اتحادیه اروپا

اتباع اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیازی به درخواست اجازه اقامت ندارند. در عوض آنها باید در طی 3 ماه از ورود، مجوز ثبت نام را از مقامات محلی که در محل زندگی آنها (در لوکزامبورگ) واقع شده دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که مایل به ماندن بیش از 3 ماه در لوکزامبورگ هستند، باید توسط یک شرکت لوکزامبورگ به کار گرفته شوند، خود اشتغال شوند یا مشغول به تحصیل در لوکزامبورگ شوند. همچنین از توان مالی کافی برای پرداخت هزینه زندگی در لوکزامبورگ برخوردار باشند. برخی از شهروندان ممکن است نیاز به دریافت مجوز کار داشته باشند. اگر یک عضو خانواده شهروند اتحادیه اروپا نباشد، برای اینکه بتواند به اعضاء خانواده خود بپیوندد، باید مدارک دیگری تهیه کند. پس از یک دوره 3 ساله بدون وقفه، این افراد حق دارند که مقیم دائمی لوکزامبورگ شوند.

به طور کلی جمعیت این کشور متشکل از کشورهای دیگر خواهد که در نمودار زیر بیان شده است:

شرح جمعیت لوکزامبورگ

اقامت اتباع خارجی در لوکزامبورگ

شرایط اقامت در لوکزامبورگ برای شهروندان خارجی متفاوت است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند تا 3 ماه در این کشور بمانند، باید اقدام به اخذ ویزا کنند. پس از این مدت، آنها می توانند برای اخذ اجازه اقامت، به اداره مهاجرت متعلق به وزارت امور خارجه مراجعه کنند. پناهندگی در لوکزامبورگ از سایر طرق مهاجرت به این کشور برای متقاضیان خارجی می باشد که به دلیل عدم آگاهی مورد توجه قرار گرفته است. متقاصیانی که تمایل به مهاجرت به این کشور از طریق طرق قانونی را دارند پیشنهاد می شود قبل از هر گونه اقدامی با موسسه ما در این باب مشاوره شوند.

 

مدارک لازم جهت اخذ اقامت کشور لوکزامبورگ

اسناد مورد نیاز برای انجام این کار عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • ارائه تمکن مالی مناسب
  • گواهی سلامت
  • اثبات مسکن و اشتغال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرونده سوابق کیفری (در صورت وجود)

کلیه اسناد ارائه شده برای اجازه اقامت در لوکزامبورگ باید به زبان فرانسه، آلمانی یا انگلیسی باشد. این اسناد باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید شود. در صورتی که مدارک و اسناد متقاضیان به زبان های دیگر باشد، آنها باید به یک دفتر ترجمه رسمی مراجعه کنند. فرد بایستی مدارک خود را به صورت رسمی به یکی از زبان های ذکر شده ترجمه کنند.

اخذ اقامت در لوکزامبورگ برای کارگران خارجی

گارگران مستعد از کشورهای ثالث، یا غیر اتحادیه اروپا که به دنبال کار در لوکزامبورگ هستند، باید برای اخذ اقامت در لوکزامبورگ درخواست دهند. البته اتباع کشورهای ثالثی که دارای مجوز اقامت معتبر برای کارگران حقوق بگیر در لوکزامبورگ هستند، نیازی به دریافت مجوز اقامت در لوکزامبورگ ندارند. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، قبل از جذب کارگر حقوق بگیر، کارفرمایان باید موقعیت های خالی خود را به وزارت کار لوکزامبورگ اعلام کنند. این اعلامیه به آژانس کار اجازه می دهد تا بررسی کند که آیا نامزد مناسبی در بازار محلی یا اتحادیه اروپا وجود دارد. پیش نیازهای اساسی اخذ اقامت لوکزامبورگ برای کارگران به شرح زیر می باشد:

پیش نیازهای اساسیتوضیحات
پاسپورت معتبرارائه پاسپورت معتبر ملی با انقضا 6 ماه الزامی است.
بررسی شرایط ویزامتقاضیان باید بررسی کنند که آیا برای ورود به منطقه شنگن باید ویزا دریافت کنند یا خیر
گواهی اشتغالارائه اصل گواهی صادر شده توسط آژانس ملی

به طور کلی کارگران خارجی باید ظرف 3 ماه پس از ورود به این کشور، درخواست مجوز اقامت در لوکزامبورگ را به ادره مهاجرت وزارت امور خارجه و اروپا ارسال کند. هنگامی که درخواست تایید شد، متقاضی نامه ای دریافت می کند که از آنها دعوت می کند تا با ادره مهاجرت وزارت امور خارجه وقت ملاقات بگذارند. تا عکس و اثر انگشت آنها در وقت ملاقات گرفته شود و در مجوز اقامت کارگران گنجانده شود. در نهایت اینکه چند روز پس از جمع آوری داده های بیومتریک، متقاضی می تواند با تعیین وقت قبلی مجوز اقامت را شخصا از اداره مهاجرت لوکزامبورگ دریافت کنند. مجوز اقامت در لوکزامبورگ به شکل یک کارت تراشه حاوی اطلاعات بیومتریک است، همچنین حاوی مجوز کار نیز می باشد. در نمودار زیر می توانید روند درخواست مجوز اقامت در لوکزامبورگ برای کارگران را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مجوز اقامت در لوکزامبورگ برای کارگران

اقامت دائم در لوکزامبورگ

اقامت دائم در لوکزامبورگ می تواند به هر تبعه کشور ثالثی که به طور قانونی در لوکزامبورگ برای مدت حداقل 5 سال بدون وقفه اقامت داشته باشد، اعطا شود. مدت اقامت با موارد زیر قطع نمی شود:

  • غیبت موقت کمتر از 6 ماه متوالی که در مجموع بیش از 10 ماه در 5 سال نباشد.
  • غیبت بدون وقفه حداکثر تا 12 ماه متوالی به دلایل مهم، مانند:
  • بارداری و زایمان
  • یک بیماری جدی
  • مطالعات یا آموزش حرفه ای

درخواست باید توسط تبعه کشور ثالث ارسال شود. با این حال، آنها ممکن است شخص ثالثی مانند کارفرما را موظف کنند که مراحل لازم را برای آنها انجام دهد. برای دریافت کنندگان حمایت بین المللی، حداقل نیمی از دوره بین تاریخی که درخواست حمایت بین المللی بر اساس آن اعطا شده است، و تاریخی که در آن مجوز اقامت حمایت بین المللی اعطا شده است، یا کل دوره دوره اگر از 18 ماه بیشتر شود، برای محاسبه دوره 5 ساله در نظر گرفته می شود. دارندگان مجوز اقامت «کارت آبی اتحادیه اروپا» مجازند اقامت خود را در کشورهای مختلف عضو به منظور برآورده کردن شرایط مربوط به مدت اقامت، در صورتی که همه شرایط زیر رعایت کنند، جمع کنند:

  • 5 سال اقامت قانونی و بدون وقفه در اتحادیه اروپا به عنوان دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا؛
  • 2 سال اقامت قانونی و بدون وقفه در کشور، بلافاصله قبل از ارائه درخواست برای اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا، به عنوان دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا.

اتباع کشورهای ثالث زیر که در لوکزامبورگ اقامت دارند ممکن است از وضعیت اقامت طولانی مدت بهره مند نشوند:

  • کارگران فصلی، اعزام شده یا منتقل شده؛
  • دانشجو یا شخص ثبت نام شده در برنامه های آموزش حرفه ای
  • شخصی که دارای مجوز اقامت موقت با اعتبار محدود خاص است.

انواع اقامت در لوکزامبورگ

ویزای همراه لوکزامبورگ

اعضای خانواده مجاز به پیوستن به “مهاجر” اصلی با ویزای همراه لوکزامبورگ هستند، البته به شرطی که اگر مهاجر اصلی تبعه کشور ثالثی باشد:

  • همسر یا شریک ثبت نام شده بالای 18 سال
  • فرزندان اصلی “مهاجر” یا همسر یا شریک او زیر 18 سال یا تحت حمایت
  • اولاد (مادر و پدر) مهاجر یا همسر یا شریک زندگی وی، زمانی که از حمایت های ضروری خانواده در کشور مبدأ خود محروم می شوند.
  • فرزندان بزرگ مجرد مهاجر یا همسر یا شریک زندگی وی، زمانی که به دلیل وضعیت سلامتی خود نمی توانند نیازهای خود را برآورده کنند.
  • اگر مهاجر اصلی تبعه کشور ثالثی باشد که در اتحادیه اروپا نیست، مدت انتظار قبل از الحاق خانواده به وضعیت شخصی او بستگی دارد.

برای یک دارنده “مهاجر” مجوز اقامت حقوقی، مدت انتظار 1 سال خواهد بود، در حالی که برای افراد بسیار واجد شرایط، یعنی دارنده مجوز اقامت “Carte Bleue Européenne” ورود خانواده و تسویه حساب مستقیم مجاز است.

اقامت در لوکزامبورگ در کمتر از 90 روز

اقامت در لوکزامبورگ در کمتر از 90 روز

اتباع برخی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که مایل به بازدید، ترانزیت و یا کار در لوکزامبورگ هستند. باید قبل از مهاجرت، دارای یک سند مسافرتی معتبر با ویزا باشند که توسط یک کنسولگری یکی از کشورهای منطقه شنگن صادر شده است. با دریافت این ویزا، متقاضیان می توانند به طور آزاد در بین کشورهای منطقه شنگن سفر کنند. تابعیت شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا تعیین می کند وی موظف به دریافت ویزا باشد یا خیر.

انواع مختلف ویزا بسته به مدت زمان و ماهیت بازدید وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، درخواست ویزا باید در کشوری که متقاضی به طور قانونی اقامت دارد. در یک کنسولگری این کشور یا یک مرکز دیپلماتیک به نمایندگی لوکزامبورگ ارائه شود. در هر صورت، اتباع کشور ثالث باید قبل از درخواست ویزا، یک گذرنامه معتبر داشته باشد. گذرنامه باید حداقل 3 ماه بعد از تاریخ انقضا ویزای درخواست شده معتبر باشد.

هزینه های درخواست ویزا برای اقامت در لوکزامبورگ در کمتر از 90 روز عبارتند از:

نوع ویزاهزینه عادی به یورو
ویزای ترانزیت فرودگاهی85€
ویزای اقامت کوتاه مدت80€
هزینه ویزا برای کودکان 6 تا 12 سال45€

به یاد داشته باشید که هزینه درخواست ویزا برای اتباع روسیه، مولداوی، اوکراین، صربستان، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین، آلبانی، گرجستان، جمهوری مقدونیه (شمالی)، ارمنستان و آذربایجان €35 (یورو) کاهش می یابد.

به طور کلی مزایا و معیب زندگی در کشور لوکزامبورگ بدین شرح می باشد:

مزایا و معیب زندگی در کشور لوکزامبورگ

اقامت بلند مدت لوکزامبورگ

شهروندان خارجی که می خواهند به منظور اشتغال اقدام به مهاجرت کاری به لوکزامبورگ کنند. در صورت ورود از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، ابتدا باید یک قرارداد کاری با یک شرکت محلی امضاء کنند. این وظیفه شرکت واقع در این کشور است که می تواند از طرف کارمند آینده درخواست اجازه کار کند. پیش از این باید مطمئن شوید که نیروی کار داخلی (از این کشور و اتحادیه اروپا) برای کار در زمینه مورد نظر وجود ندارد. به یاد داشته باشید که شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بدون کسب مجوز اقامت، 3 ماه در این کشور زندگی کنند. آنها امکان کار در یک شرکت محلی را دارند. به عنوان معامله گران تنها در این کشور فعالیت می کنند. علاوه بر این، متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لوکزامبورگ اقامت بلند مدت لوکزامبورگ را کسب کنند.

شرایط زندگی و اقامت در لوکزامبورگ

شرایط زندگی و اقامت در لوکزامبورگ به عنوان یک مهاجر بسیار راحت است. اما مهم است که در نظر داشته باشید که زندگی در آنجا به ویژه گران است. با این حال، اکثر مهاجران در اینجا وضعیت مالی خوبی را تجربه می‌کنند، چرا که حقوق در اکثر مشاغل بالاست. البته باید توجه داشته باشید مسکن گران است. وقتی در مورد شهرهای اصلی صحبت می کنیم، اجاره می تواند زندگی مهاجران لوکزامبورگ را بسیار گران کند. به این دلیل که تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است. بنابراین مسکن یکی از مهم ترین نکاتی است که باید قبل از مهاجرت به لوکزامبورگ در بودجه خود در نظر بگیرید.

از سوی دیگر، تحصیل در مدرسه از سن 4 سالگی رایگان و اجباری است. یادگیری 3 زبان رسمی (آلمانی، لوگزامبورگی و فرانسوی) در قلب سیستم مدارس محلی از سنین بسیار پایین قرار دارد. برای کسانی که آن را ترجیح می دهند، امکان فرستادن فرزندان خود به مدرسه خصوصی وجود دارد. در این مورد، بودجه مهم است و گاهی اوقات به سختی به دست می آید.

فرصت های شغلی رایج ترین دلیل مهاجرت به لوکزامبورگ است، جایی که بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی در آن واقع شده اند. محیط کار محلی چند فرهنگی است و بازار کار برای خارجی ها بسیار پویا است. به همین دلیل، تسلط بر حداقل یک زبان غیر از انگلیسی و به ویژه زبان فرانسه، اگر ضروری نباشد، شرط بسیار مطلوبی برای یافتن کار در کشور است. اتباع اروپایی می توانند آزادانه و بدون مجوز خاصی کار کنند. بخش هایی که مشاغل مهاجر بیشتری را در لوکزامبورگ ارائه می دهند عبارتند از:

  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  • رسانه ها
  • دیجیتال
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات

شرایط زندگی و اقامت در لوکزامبورگ

مدارک اساسی جهت اقامت بلند مدت لوکزامبورگ

مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز اقامت بلند مدت متقاضیان خارجی در این کشور عبارتند از:

  • مجوز اصلی برای اقامت قبل از ورود به این کشور به دست آمده
  • گذرنامه و ویزای معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی و اعضای خانواده وی
  • گواهی ازدواج (در صورت نیاز)
  • اثبات توان مالی کافی
  • مدارکی برای اثبات نداشتن سابقه کیفری
  • مدارکی برای اثبات توان مالی کافی، پیشنهاد کاری و قرارداد
  • مدارک پزشکی و بیمه معتبر در منطقه شنگن
  • رسید پرداخت هزینه های مربوطه به اخذ اقامت لوکزامبورگ

هموطنان عزیز می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. اطلاعات بیشتری از شرایط اقامت در این در کشور و سایر کشورهای دنیا کسب کنید.

سوالات پرتکرار در باب اقامت در لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی به سوالات شما در باب اقامت در لوکزامبورگ می باشیم:

  • شرایط اقامت شهروندان غیر اتحادیه اروپا در کشور لوکزامبورگ به چه صورت است؟ شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای گرفتن اقامت باید اقدام به اخذ ویزا کنند که به اقامت بلند مدت دست پیدا کنند. گرفتن این ویزا مستلزم داشتن یک درخواست کار یا پذیرش تحصیلی و یا سرمایه گذاری در این کشور است.
  • چطور و از چه طریقی می توان به کشور لوکزامبورگ مهاجرت کاری داشت؟ برای اینکه فردی بتواند از طریق کار وارد کشور لوکزامبورگ شود باید یک درخواست کار از یک کارفرما بومی در این کشور داشته باشد. طبق این درخواست یک قرارداد کاری با یک شرکت محلی امضاء کند. سپس مدارک لازمه را به سفارت ارائه بدهد تا مشمول ویزای کار شود.
  • هزینه های درخواست ویزا برای اقامت کوتاه مدت در لوکزامبورگ به چه صورت است؟ ویزای ترانزیت فرودگاهی 80€ (یورو)/ ویزای اقامت کوتاه مدت €80 (یورو)/ هزینه ویزا برای کودکان 6 تا 12 سال 40€ (یورو)
  • اجازه اقامت در لوکزامبورگ برای اتباع اتحادیه اروپا به چه صورت است؟ شهروندان اتحادیه اروپا و حوزه شنگن که میخواهند بیشتر از 3 ماه در لوکزامبورگ در این کشور بمانند باید توسط یک شرکت لوکزامبورگ به کار گرفته شوند. یا خود افراد دست به کاری بزنند ویا از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنند.
4.7/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اقامت در لوکزامبورگ

  1. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر
    سریع ترین راه و مقرون به صرفه ترین راه برای گرفتن اقامت لوکزامبورگ برای یه خانوا 4 نفره رو میفرمایید؟ سفر به شنگن هم داشتم لوکزامبورگ هم توریستی رفته بودم چند سال پیش

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص اخذ اقامت لوکزامبورگ با شماره 02191003232 تماس بگیرید. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لوکزامبورگ نیز طرقی مطمئن می باشد.

  2. ماندانا گفت:

    سلام من میخواستم بدونم برای اخذ اقامت لوگزامبورگ از طریق خرید ملک چقدر هزینه باید داشته باشم؟ و اقامت لوگزامبورگ از طریق خرید ملک بعد از چند سال به پاسپورت میرسه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بعد از 5 سال می توانید برای اخذ اقامت لوکزامیورگ اقدام کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *