شرایط فنلاند

هزینه زندگی در فنلاند

رهزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی در فنلاند در سال 2023 موضوع بسیار مهمی می باشد که مهاجران قبل از کسب ویزای این کشور بایستی درباره آن اطلاعات دقیق داشته باشند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد کیفیت زندگی فنلاند اطلاعات بسیار خوبی و درباره اینکه چگونه این ویژگی ها در مقایسه با سایر کشورها دارای بسیاری از خصوصیات بی نظیر و قابل قبول هستند از طریق مقالات در اختیار شما قرار داده اند؛

اما در این نوشتار، قصد داریم به هزینه زندگی در این کشور اشاره کنیم. به طور کلی، هوای پاک، ایمنی، مراقبت های بهداشتی رایگان و سایر موارد تنها برخی از دلایل مهاجرت به این کشور هستند. این کشور مانند بسیاری از کشورهای نوردی با در نظر گرفتن شرایط و کیفیت زندگی، یک مکان مقرون به صرفه برای زندگی به شمار می رود. در ادامه با این کشور و هزینه زندگی بیشتر آشنا خواهید شد.

اینفوگرافی هزینه زندگی در فنلاند

درباره فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای نوردیک در اروپای شمالی میباشد. تقریبا 5526424 نفر جمعیت دارد. هلسینکی نام پایتخت این کشور است. این کشور یکی از گسترده ترین سیستم های رفاهی جهان را دارد که شرایط زندگی مناسب برای همه ساکنان را تضمین می کند. از دهه 1980 تأمین اجتماعی در این کشور کاهش یافته است، اما هنوز هم این سیستم یکی از جامع ترین کشورهای جهان است. علاوه بر این، این کشور دارای اقتصاد با ثبات و سرانه تولید برابر با برخی از بهترین کشورهای دنیا می باشد و لازم به ذکر است که تقریبا 67% تولید ناخالص داخلی این کشور را بخش خدمات تشکیل داده است.

از مهم ترین صنایع این کشور می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید
  • خدمات
  • الکترونیک
  • ماشین آلات، وسایل نقلیه و سایر محصولات فلزی مهندسی شده
  • صنعت جنگل

در سال 2017، تولید ناخالص داخلی به 224 میلیارد € (یورو) رسید. با این حال، در سه ماهه دوم سال 2018 رشد اقتصادی آهسته مشاهده شد. نرخ بیکاری در ماه ژوئن این سال به پایین ترین سطح یک دهه سقوط کرد که رشد مصرف خصوصی را بسیار بالاتر نشان میدهد. تجارت بین المللی 33% تولید ناخالص داخلی فنلاند را تشکیل میدهد. تجارت با اتحادیه اروپا 60% از کل تجارت این کشور را تشکیل میدهد و بزرگترین شرکای تجاری آلمان، روسیه، سوئد، انگلیس، ایالات متحده، هلند و چین هستند. این کشورها شرکای اصلی صادرات این کشور نیز به شمار میروند و در نمودار زیر به صورت دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

شرکای صادرات در فنلاند

در نمودار زیر به تعداد مهاجرانی که به فنلاند مهاجرت کرده اند اشاره شده است:

معیار تعیین هزینه زندگی در فنلاند

به طور کلی هزینه زندگی در کشور فنلاند برای هر شخص متفاوت است. از این رو متقاضیان برای بررسی هزینه زندگی در این کشور بایستی با استفاده از قیمت ها و تطبیق با سبک زندگی خود اقدام نمایند. سبک زندگی متقاضیان تعیین کننده میزان هزینه زندگی در این کشور می باشد. برای مثال هزینه های فردی که در طول ماه چندین بار اقدام به خرید پوشاک می کند بالا تر از کسی است که خرید پوشاک کمتری می خرد. برخی از ملاک های کاهش هزینه زندگی در فنلاند در سبک زندگی عبارتند از:

معیارهای کاهش هزینه زندگی در فنلاند

شاخص هزینه زندگی در فنلاند در سال 2023

هزینه زندگی در فنلاند به محل زندگی افراد بستگی دارد و مهاجران و افرادی که در فنلاند زندگی می کنند با اقامت در شهرهای مختلف این کشور بایستی هزینه های گوناگونی پرداخت کنند. علاوه بر این، هزینه زندگی در این کشور می تواند به این موضوع بستگی داشته باشد که آیا متقاضی دانشجو، کارگر ماهر، یک فرد مجرد و یا یک فرد متاهل می باشد. دانشجویانی که با هدف کسب اقامت فنلاند اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند بایستی هم هزینه های زندگی و هم هزینه های تحصیل در این کشور را در نظر بگیرند.

رتبه هزینه زندگی در این کشور بدین شرح است:

رتبه بندیشهرشاخص قیمت
1هلسینکی167
2تامپره149
3تورکو147

معمولا هزینه های اقامت دانشجویی در این کشور از هزینه اقامت افرادی که قصد دارند به همراه خانواده خود در فنلاند زندگی کنند کمتر است. دانشجویان به طور متوسط نیاز به 1200€ (یورو) پول در ماه برای زندگی در فنلاند نیاز دارند، در صورتی که هزینه زندگی سایر افراد ممکن است بیشتر باشد. باید به این نکته توجه کرد که برخی از هزینه ها قابلیت مدیریت و کاهش را دارند. لذ می توان با کاهش هزینه های غیر ضروری اقامت تحصیلی را با هزینه کمتری به دست آورد. دانشجویان در فنلاند می توانند به دنبال بورسیه های تحصیلی نیز باشند.

هزینه زندگی در هلسینکی فنلاند 2023

میزان هزینه های زندگی در هلسینکی (پایتخت فنلاند) بدین قرار است:

  • هزینه زندگی برای 4 نفر در ماه: 3065€ (یورو)
  • هزینه زندگی برای 1 نفر در ماه: 832€ (یورو)

همچنین در تصویر زیر در خصوص مزایای اخذ اقامت و شهروندی این کشور اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

مزایای شهروندی در فنلاند

بررسی هزینه زندگی در فنلاند

میانگین هزینه زندگی یک فرد که قصد دارد برای کار و زندگی اقدام به مهاجرت به فنلاند کند می تواند به 1600€ تا 2000€ (یورو) در ماه برسد. در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در این کشور ارزان تر از 53% از کشورها در غرب اروپا و گران تر از 75% کشورها در جهان می باشد. هزینه های زندگی دراین کشور با در نظر گرفتن موارد مختلف از جمله غذا، مسکن، رفت و آمد، سرگرمی و تفریحات، لباس و سایر موارد تخمین زده می شود. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره می تواند به طور متوسط به 3900€ (یورو) در ماه برسد. در ادامه به طور دقیقتر به هزینه زندگی در این کشور اشاره شده است.

هزینه زندگی در فنلاند و روش محاسبه آن

متقاضیان برای بررسی هزینه زندگی احتمالی در کشور فنلاند بایستی آن را بر اساس معیار های موجود بسنجند. به عنوان مثال متقاضیان بایستی برای سنجش هزینه احتمالی از سبک زندگی خود استفاده نمایند. در این روش هزیه اقلام مختلف، طبق نیاز متقاضی بر اساس سبک زندگی او محاسبه می شود. این روش دقت محاسبه را افزایش و ریسک مهاجرت را به نوبه خود کاهش می دهد.

هزینه زندگی و اقلام غذایی در فنلاند

هزینه غذا و خوراک در هر جای دنیا به عادات و رژیم غذایی افراد بستگی دارد. اما به طور کلی، افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند، میتوانند با خرید از مغازه های محلی به جای فروشگاه های زنجیره ای، هزینه های غذایی خود را کاهش دهند. علاوه بر این، درست کردن غذای خانگی به جای صرف وعده های غذایی در رستوران های گران قیمت خارجی نیز یکی دیگر از بهترین روش های کاهش هزینه غذا در این کشور می باشد.

در جدول زیر به برخی از مهمترین هزینه های غذا در این کشور اشاره شده است:

موارد قیمت به یورو
یک وعده غذایی در رستوران ساده€12
500 گرم مرغ€5.06
1 لیتر شیر€1
12 عدد تخم مرغ€2.34
نان برای 2 نفر€1.63
پنیر محلی (500 گرم)€6.99

مهاجرت از طریق تحصیل در فنلاند یکی از برترین راه های اخذ اقامت محسوب می گردد.

خوراک و هزینه زندگی در فنلاند

هزینه مسکن در فنلاند در سال 2023

هزینه مسکن یکی از مهمترین هزینه های زندگی در این کشور به شمار می رود. با در نظر گرفتن محل اقامت و شهری که افراد در آن زندگی می کنند متغیر است. در جدول زیر به هزینه های مسکن در این کشور اشاره شده است:

موارد هزینه ها به یورو در ماه
خانه مبله 85 متری در منطقه گران قیمت€1825
خانه مبله 85 متری در منطقه عادی€1093
خانه مبله 45 متری در منطقه گران قیمت€1121
خانه مبله 45 متری در منطقه عادی€750
میانگین هزینه خدمات و امکانات€120
اینترنت یک ماهه€15

علاوه بر موارد ذکر شده، مهاجران باید هزینه حمل و نقل و بیمه را که موارد بسیار مهم زندگی در این کشور به شمار می روند را نیز در نظر داشته باشند. به طور کلی شرایط هزینه ها و حمل و نقل بدین شرح است:

  • سیستم حمل و نقل عمومی: 58€ (یورو)
  • هر لیتر بنزین: 2.23€ (یورو)
  • بیمه ماهیانه برای هر فرد: تقریبا 68€ (یورو)

توزیع هزینه های زندگی در کشور فنلاند

در انتها به بررسی آماری توزیع هزینه های زندگی در این کشور می پردازیم:

توزیع هزینه زندگی در فنلاند

مقایسه هزینه زندگی در این کشور با سایر شهرهای اروپایی بدین قرار است:

  • هزینه زندگی در اولو 45% گران تر از پراگ
  • هزینه زندگی در تورکو 7% گران تر از مادرید
  • هزینه زندگی در هلسینکی است 106% گران تر از مسکو
  • هزینه زندگی در هلسینکی 14% ارزان تر از اسلو
  • هزینه زندگی در هلسینکی تقریبا مشابه استکهلم است.
  • هزینه زندگی در هلسینکی 13% ارزان تر از آمستردام
  • هزینه زندگی در هلسینکی 17% ارزان تر از کپنهاگ

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند

هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویان در این کشور، به نسبت باقی کشورهای اروپایی به صرفه تر و اندکی پایین تر است. به همین دلیل متقاضیان زیادی برای اخذ این ویزا اقدام می کنند و به ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند می پردازند. نسبت هزینه های زندگی در فنلاند ذیلا بررسی شده است:

موارد تحت پوشش کمک هزینه های تحصیل در فنلاند

ویزای تحصیلی در کشور فنلاند به 2 صورت می باشد:

  • تحصیلات در شرایط عادی
  • دریافت بورسیه تحصیلی

در ابتدای ورود به کشور فنلاند، فرد ویزای موقت این کشور را دریافت می کند. بعد از ارائه مدارک به دانشگاه، فرد باید برای دریافت اقامت موقت اقدامات لازم را انجام دهد. با مراجعه به اداره مهاجران کشور فنلاند متقاضی می تواند کارت اقامت موقت را دریافت کند. کارت اقامت موقت باید هر سال و قبل از اتمام اعتبار تمدید شود. از سال 2012 به بعد ایرانیان می توانند قبل از مهاجرت به فنلاند، از سفارتخانه های فنلاند در تهران کارت اقامت موقت دریافت کنند.

تطبیق درآمد و هزینه زندگی در فنلاند

میزان درآمد و بررسی آن می تواند به متقاضیان در تشخیص مقرون به صرفه بودن مهاجرت یاری رساند. در جدول زیر شاهد تفکیک هزینه زندگی مقرون به صرفه در کشور فنلاند مطابق با امتیازبندی از رتبه 1 الی 10 می باشید:

اقلامامیتازبندی
غذا1
حمل و نقل10
اقامت3
بیمه1

شما عزیزان اگر به فکر کسب اطلاعات دقیقتر از شرایط و هزینه زندگی در فنلاند هستید می توانید به سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در فنلاند

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در فنلاند جلب می نمائیم:

  • شرایط هزینه زندگی در فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی چگونه است؟ هزینه های جاری زندگی در کشور فنلاند نسبت به 53% از کشورهای غرب اروپا ارزان تر و نسبت به 75% از کشورهای جهان گران تر است.
  • هزینه های ماهیانه زندگی در کشور فنلاند چقدر است؟ دانشجویان در کشور فنلاند که از پایین ترین هزینه های زندگی برخوردارند باید حدودا 1200€ (یورو) ماهیانه در نظر بگیرند. هزینه زندگی به طور متوسط برای یک خانواده سه نفره در فنلاند حدود 3900€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود.
  • هزینه اجاره منزل در فنلاند چقدر است؟ تهیه محل سکونت جزو اساسی ترین نیازها محسوب می گردد. لذا می توان گفت به طور نسبی هزینه اجاره بهای ماهیانه یک ملک 85 متری در مناطق گران قیمت 1825€ (یورو) و در مناطق متوسط 1093€ (یورو) می باشد.
  • هزینه تهیه اقلام خوراکی در فنلاند چقدر است؟ هزینه مواد خوراکی بسته به ذائقه هر فرد متفاوت خواهد بود. اما می توان گفت به طور تقریبی برای تهیه 1 لیتر شیر 2.00€ (یورو)، 12 عدد تخم مرغ 2.53€ (یورو)، نان برای 2 نفر 1.63€ (یورو) و 500 گرم پنیر مبلغ 4.34€ (یورو) باید در نظر گرفت.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در فنلاند

  1. محمد علی گفت:

    با سلام و وقت بخیر من نجار هستم و در این زمینه 10 سال سابقه کاری دارم و کاراگاه برای خودم هست – زبانم بد نیست میخواستم بپرسم امکان پذیر هست به واسطه کار از کشور خارج بشم ؟ و هزینه های زندگی در فنلاند با کاری که من میکنم اکی هست میشه از پس هزینه ها براومد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در فنلاند باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *