شرایط آلمان

هزینه اقامت آلمان

هزینه اقامت آلمان

هزینه اقامت آلمان از مواردی می باشد که هر ساله ذهن زیادی از متقاضیان را به سمت خود سوق می دهد ما در این مقاله مفتخر به راهنمایی شما هستیم. کشور آلمان یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی جهان بشمار می­ رود. این کشور سومین کشور صنعتی پس از آمریکا و ژاپن به حساب می ­آید. در مقاله ای که با عنوان هزینه اقامت آلمان از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، خواهید توانست اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورید.

بررسی مقایسه ای هزینه اقامت آلمان

استاندارهای زندگی در آلمان بسیار بالا بوده و این کشور از نظر امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی و درمانی دارای کیفیت مطلوبی است. هزینه های آموزشی و پزشکی در این کشور رایگان می ­باشد. هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها در این کشور مناسب تر هستند. هزینه اقامت آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است. در عین حال از کیفیت بالایی نیز برخوردار می­ باشند.

هزینه اقامت در آلمان در اصل بستگی به سطح زندگی فرد و شهری که فرد برای زندگی انتخاب می ­کند بستگی دارد. به طور کلی هزینه زندگی یک دانشجو با سطح زندگی متوسط 800€ الی 1000€ (یورو) تخمین زده اند. هزینه های زندگی در شهرهای آلمان با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال هزینه های زندگی در شهر مونیخ آلمان نسبت به سایر شهرها از جمله دوسلدورف، فرانکفورت و هایدلبرگ بالاتر می ­باشد.

هزینه زندگی و اقامت در کشور آلمان

میانگین هزینه های زندگی در این کشور ارتباط مستقیمی با سبک زندگی شخصی دارد. در این بخش از مقاله به بررسی برخی موارد در خصوص زندگی در آلمان می پردازیم. هزینه اقامت کشورآلمان برای یک نفر برابر است با:

  • قیمت یک وعده غذا در رستوران معمولی برابر با 7€ الی 12€ (یورو)
  • قیمت بلیط سینما 12€ الی 15€ (یورو)
  • هزینه عضویت در سالن های ورزشی 700€ (یورو) می­ باشد.

کیفیت زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است. در سال 2017 شهرهای آلمان همانند مونیخ، دوسلدورف، فرانکفورت، برلین، هامبورگ، اشتوتگارد و نورنبرگ از جمله شهرهایی هستند که از نظر کیفیت زندگی دارای رتبه های بالایی هستند. در ضمن ناگفته نماند هزینه اقامت آلمان در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی بسیار ارزان تر می ­باشد.

هزینه های اصلی زندگی در این کشور به شرح زیر است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

هزینه اقامت در برلین و مونیخ و هامبورگ آلمان

شهر برلین پایتخت کشور آلمان است. در مقایسه با پایتخت دیگر کشورهای اروپایی هزینه اقامت در این شهر بسیار پایین تر است. در سال های اخیر به دلیل افزایش سرمایه گذاران و کارآفرینان در این شهر از افراد اجاره بها دریافت می ­شود. هزینه های زندگی در حومه های این شهر نسبت به مرکز شهر برلین پایین تر است. طبق آخرین آمارهای گرفته شده هزینه های زندگی در شهر برلین 23% کمتر از لندن، و 34% کمتر از شهر نیویورک می باشد.

مونیخ یکی از بزرگ ترین شهرهای آلمان به حساب می­ آید. از طرفی هم اکثر دانشجویان برای ادامه تحصیل این شهر را انتخاب می­ کنند. هزینه های زندگی در این شهر نسبت به پایتخت کشور آلمان برلین بیشتر می ­باشد. هزینه های زندگی در این شهر 40% کمتر از نیویورک، 20% کمتر از لندن می ­باشد. هزینه های زندگی در شهر هامبورگ 12% کمتر از شهر لندن، 24% کمتر از هزینه های زندگی در نیویورک و 5% بالاتر از شهر مونیخ می­ باشد.

هزینه اقامت در برلین و مونیخ و هامبورگ آلمان

هزینه زندگی در هایدلبرگ آلمان

هایدلبرگ یکی از شهرهای تاریخی و بسیار زیبای کشور آلمان می ­باشد. این شهر را شهر علمی و دانشجویی کشور آلمان می­ نامند. هیدلبرگ شهری است که ترکیبی از زندگی مدرن و قدیمی در آن به وضوح مشاهده می­ شود. هزینه های زندگی در این شهر 47% کمتر از هزینه زندگی در شهر نیویورک و 27% کمتر از شهر لندن می ­باشد.

از جمله مواردی که هزینه آن در کشور برلین بالاست. هزینه خرید ملک می­ باشد. البته قیمت مسکن با توجه به شهر و منطقه آن متفاوت است. همچنان که هزینه های مسکن در حومه های شهر برلین بسیار مناسب تر از مرکز این شهر است. در کشور آلمان تنها 10% مردم این کشور ملک شخصی دارند. بقیه همگی در اختیار دولت آلمان می ­باشد. با این حال دولت آلمان محدودیتی برای خرید ملک برای مهاجران قرار نداده است.

هزینه اقامت آلمان و بررسی حمل و نقل عمومی

هزینه های حمل و نقل عمومی در آلمان نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر است. همچنان این کشور از کیفیت حمل و نقل عمومی بالایی برخوردار است. هزینه های حمل و نقل عمومی برای افراد بین 60€ الی 90€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. البته کسانی که برای رفت و آمد خود به محل کار از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند. با دریافت کارت بلیط Bahn می ­توانند هزینه رفت و آمد خود را کاهش دهند.

ناگفته نماند در آلمان کسانی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می ­کنند بایستی هزینه ای بالاتر از وسایل نقلیه عمومی پرداخت نمایند. هزینه سوخت بدون سرب 135€ (یورو) و قیمت سوخت همراه با دیزل برابر با 122€ (یورو) می باشد. تعرفه های تاکسی ها نیز 320€ تا 360€ (یورو) برآورد شده است.

هزینه اقامت آلمان برای تحصیل

همانطور که گفته شد هزینه های تحصیلی و آموزشی در کشور آلمان رایگان است. مدارس این کشور برای افرادیکه فرزندان آنها در حال تحصیل هستند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به تازگی مدارس بین المللی در این کشور دایر شده است که تحصیل در آنها گرانتر از تحصیل در مدارس دولتی است.هزینه های این مدارس در سال 16000€ الی 20000€ (یورو) تخمین زده شده است. در مقاله ویزای تحصیلی آلمان می توانید اطلاعات دقیقی در خصوص تحصیل در این کشور دریافت نمایید.

در کشور آلمان سیستم مراقبت از کودکان بسیار عالی و منظم عمل می­ کند. در برخی از شهرهای آلمان جهت نگهداری از کودکان یارانه ای باید پرداخت شود. هزینه های نگهداری از کودکان در مراکز دولتی برابر با 250€ الی 400€ (یورو) و در مراکز خصوصی 600€ الی 900€ (یورو) برآورد شده است. افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، جهت آگاهی از هزینه اقامت کشور آلمان ممکن است با سواالاتی برای ادامه زندگی در این کشور برخورد نمایند نظیر:

  • هزینه مالیات های زندگی در آلمان چگونه است؟
  • برای تحصیل در دانشگاه چه هزینه هایی را باید پرداخت نماییم؟
  • در صورت کارآفرینی در این کشور آیا بایستی از همان ابتدا به دولت آلمان مالیات پرداخت نمود؟

همه این عزیزان می­ توانند جهت مشاوره و دریافت پاسخ تمامی سوالات خود در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و با آگاهی کامل از تمامی جزئیات تصمیم گیری نمایند. برای اطلاع از انواع راه های مهاجرت به آلمان می توانید از سایر مقالات این سایت استفاده کنید.

5/5 - (7 امتیاز)

7 دیدگاه برای “هزینه اقامت آلمان

  1. طلایی پور گفت:

    در کل برای شروع کارهای اقامت, چقدر باید پول داشته باشیم؟

  2. مهدی گفت:

    سلام هزینه اقامت آلمان برای افرادی که بورسیه میشن به چه شکل است ؟

  3. لیدا بهرامی گفت:

    هزینه زندگی در آلمان بیشتر یا اتریش؟

  4. صبا صابری گفت:

    سلام

    لطفا در مورد مهاجرت به آلمان توضیح دهید.

  5. سینا گفت:

    بهترین شهرهای این کشور را هم معرفی می کنید برای زندگی و مقایسه کنید
    ممنون از شما

  6. تیرداد کیوانی گفت:

    هزینه اقامت آلمان در مدت یکسال بیشتر از این هزینه برای هلنده؟

  7. leila گفت:

    هزینه های تحصیلی در آلمان چه جوری هست؟ در چه سطحیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *