شرایط آذربایجان

هزینه زندگی در آذربایجان

درباره هزینه زندگی در آذربایجان

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی هزینه زندگی در آذربایجان از جنبه های مخلتف اشاره کرده اند. با توجه به اینکه بسیاری از مردم از این کشور شگفت انگیز بازدید می کنند و به نوعی مجذوب آن می شوند، تصمیم گیری برای مهاجرت به جمهوری آذربایجان امری عادی نیست و نباید برای زندگی در این کشور عجله کرد. برای کسانی که در آذربایجان اقامت دارند و زندگی می کنند، هزینه زندگی در آذربایجان متفاوت خواهد بود، زیرا سبک زندگی ساکنین این کشور با توریست ها متفاوت است و زندگی روزمره آنها نیز مشابه نمی باشد.

با این حال، به طور کلی، قیمت ها در آذربایجان در مقایسه با بسیاری از مقصد های دیگر می توانند نسبتاً بالا باشند و آنچه حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است این است که هزینه زندگی در آذربایجان در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در آذربایجان

درباره هزینه زندگی در آذربایجان

مهمترین بخش هزینه زندگی در آذربایجان، هزینه اجاره مسکن یا آپارتمان در این کشور می باشد. به یاد داشته باشید که قیمت اجاره یک خانه یا آپارتمان به موارد مختلفی مانند اندازه خانه، تعداد اتاق ها، امکانات، محل و تاریخ ساخت آن بستگی دارد. به طور کلی، هزینه زندگی در آذربایجام بسته به اینکه افراد کجا و چگونه می خواهند زندگی کنند، بسیار متفاوت است. اگر افراد در حومه باکو (پایتخت آذربایجان) اقامت داشته باشند، تقریباً به 1000AZN (منات آذربایجان) یا 900€ (یورو) برای پراخت هزینه های زندگی از جمله اسکان نیاز دارند. با این وجود، در صورت انتخاب و اجاره یک خانه یا آپارتمان در مرکز شهر، متقاضیان باید تنها 1.000AZN (منات آذربایجان) برای هزینه اسکان پرداخت کنند. بیشتر مردمی که به آذربایجان مهاجرت می کنند اقامت در حومه شهر را ترجیح می دهند زیرا باکو شهر بزرگی نیست.

هزینه زندگی به طور کلی به چند بخش اصلی تقسیم می شود:

  • هزینه خوراک و پوشاک
  • هزینه حمل و نقل، تفریح و ورزش
  • هزینه اسکان و خدمات

در سایر شهرهای کشور آذربایجان هزینه های زندگی به طور متوسط 500AZN (منات آذربایجان) یا 450€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است که بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن یا آپارتمان، متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای یک خانواده چهار نفره 2.642AZN (منات آذربایجان) یا 1.388€ (یورو) می باشد. همچنین متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای یک فرد (بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان) به 735AZN (منات آذربایجان) یا 386€ (یورو) می رسد.

در نمودار زیر به اصلی ترین هزینه های زندگی در این کشور اشاره شده است:

هزینه های زندگی در کشور آذربایجان

خوراک، پوشاک و هزینه زندگی در آذربایجان

صرف غذا در رستوران های خارجی همیشه جذاب است و گردشگران آن را دوست دارند، زیرا وعده های غذایی در رستوران ها برای کسانی که در کشورهای توسعه یافته حقوق دریافت می کنند گران نیست. اما برای افرادی که در این کشور قصد دارند زندگی کنند باید در نظر داشته باشند که صرف غذا در رستوران های مختلف می تواند هزینه های بالایی به همراه داشته باشد و موجب کسری بودجه شود. با این حال، صرف غذا در منزل می تواند موجب کاهش هزینه ها و در صورت داشت مدیریت مالی مناسب، موجب افزایش سرمایه و پس انداز کردن پول شود. در این کشور، وقتی صحبت از غذا می شود، قیمت مواد غذایی مقرون به صرفه است، اما فقط برای آن دسته از کالاهایی که در خود کشور تولید می شود و می توان آنها را در بازارهای محلی یافت و محصولات وارداتی در دسترس هستند اما بسیار گران هستند.

تعداد زیادی از خارجیانی که به این کشور مهاجرت می کنند، قیمت پوشاک در این کشور را مقرون به صرفه می دانند. در نمودار زیر به هزینه های اصلی خوراک و پوشاک در این کشور اشاره شده است:

اقلامهزینه به AZN (منات آذربایجان)
صرف غذا در رستوران ارزان قیمت10
صرف غذا در یک رستوران متوسط (3 دوره) برای دو نفر50
صرف یک وعده غذا در مک دونالد8
1 لیتر شیر1.78
500 گرم نان0.51
1 کیلو برنج سفید2.29
1 کیلو گوشت12.03
شلوار جین لیوایز94
لباس تابستانی87
1 جفت کفش نایکی170
1 جفت کفش مردانه161

بررسی هزینه زندگی در آذربایجان

حمل و نقل، ورزش و هزینه زندگی در آذربایجان

به طور کلی، دارندگان خودرو و رانندگان از قیمت بنزین در این کشور بسیار راضی می باشند. در این کشور، قیمت 1 لیتر بنزین کمتر از 1.70AZN (منات آذربایجان) یا 1$ (دلار) می باشد و این موضوع باعث شده است که مهاجرانی که وارد خاک این کشور می شوند به جای استفاده از مسایل نقلیه عمومی، اقدام به خرید اتومبیل شخصی و یا استفاده از تاکسب کنند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور نیز هزینه های بسیار کمی به همراه دارد و ساکنین این کشور می توانند تنها با پرداخت 15.30AZN (منات آذربایجان) هزینه های رفت و آمد خود را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی پرداخت کنند. همچنین این کشور، کشوری است که دیدن آخرین فیلم های سینمایی در آن کمتر 9 منات آذربایجان یا 5$ (دلار) هزینه خواهد داشت.

از طرف دیگر، اجاره زمین های ورزشی و عضویت در باشگاه های بدنسازی در این کشور می تواند هزینه های مختلفی به همراه داشته باشد و ممکن است در برخی موارد گران باشد. در جدول زیر به متوسط هزینه های حمل و نقل، تفریح و ورزش در آذربایجان اشاره شده است:

آیتمهزینه به AZN (منات آذربایجان)
بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی0.30
بلیط ماهانه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی20
سوار شدن تاکسی (تعرفه عادی)1.67
سفر با تاکسی (هر کیلومتر)0.80
تاکسی تا 1 ساعت انتظار3
عضویت در باشگاه بدنسازی (ماهانه)63.73
اجاره زمین تنیس (1 ساعت)36.07
بلیط سینما (1 صندلی)7

اسکان و هزینه زندگی در آذربایجان

هنگامی که در این کشور هستید، می توانید خانه ای برای زندگی بخرید یا اجاره کنید. از آنجا که نرخ بهره وام خرید خانه در این کشور زیاد است و شرایط دریافت آن آسان نیست، یافتن و خرید مسکن در این کشور دشوار و گران است و گزینه ای مقرون به صرفه محسوب نمی شود. قیمت خرید آپارتمان به موارد مختلفی بستگی دارد، اما اجاره مسکن در این کشور برای اقامت در آذربایجان بهترین گزینه برای مهاجرانی می باشد که قصد دارند در این کشور زندگی کنند. در جدول زیر به هزینه اسکان در این کشور که یکی هزینه مهمترین موارد در لیست هزینه زندگی در این کشور است اشاره شده است:

آیتمهزینه به AZN (منات آذربایجان)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر573
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر319
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1.127
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر579

قیمت خرید هر متر مربع برای آپارتمان بدین صورت است:

  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 2.544.92AZN (منات آذربایجان)
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر: 1.245.60AZN (منات آذربایجان)

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و هزینه زندگی در آذربایجان و همچنین مطلع شدن از روش های مهاجرت به آذربایجان می توانی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات رایج در خصوص هزینه زندگی در آذربایجان

در این بخش از مقاله در خصوص هزینه زندگی در آذربایجان به سوالات رایج شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در آذربایجان چقدر است؟ اگر افراد در حومه باکو (پایتخت آذربایجان) اقامت داشته باشند، تقریباً به )AZN1000 منات آذربایجان) یا 900€ (یورو) برای پراخت هزینه های زندگی از جمله اسکان نیاز دارند. با این وجود، در صورت انتخاب و اجاره یک خانه یا آپارتمان در مرکز شهر، متقاضیان باید تنها 1000 AZN )منات آذربایجان) برای هزینه اسکان پرداخت کنند.
  • مهم ترین هزینه های آذربایجان چیست؟ هزینه زندگی به طور کلی به چند بخش اصلی تقسیم می شود: هزینه خوراک و پوشاک-هزینه حمل و نقل، تفریح و ورزش-هزینه اسکان و خدمات.
  • هزینه زندگی برای خانواده 4 نفره چقدر است؟ بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن یا آپارتمان، متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای یک خانواده چهار نفره 2642 ) AZN منات آذربایجان) یا 1388€ (یورو) می باشد. همچنین متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای یک فرد (بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان) به  386€ (یورو) می رسد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *