مهاجرت به کشور نیوزلند

نیوزلند چگونه کشوری است

نیوزلند چگونه کشوری است

در مقاله پیش رو اطلاعات مختصر و جامعی در رابطه با اینکه نیوزلند چگونه کشوری است ارائه می شود. این کشور شباهت زیادی به بریتانیای بزرگ و کشور ژاپن دارد. جمعیت نیوزلند نزدیک به 4 میلیون نفر می باشد. پیشینه فرهنگی این کشور را باید در فرهنگ انگلستان جستجو کرد که تاثیر شگرفی در سبک زندگی مردم نیوزلند دارد. تنوع فرهنگی در این کشور بسیار چشم گیر است و مردم با گونه های مختلف قومی و مذهبی در مراسم های ملیت های مختلف در این کشور شرکت می کنند. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهاجرت به نیوزلند می باشند.

نیوزلند چگونه کشوری است و چه شرایطی دارد

کشور نیوزلند دارای امکانات بهداشتی و رفاهی بسیار مطلوبی است. برای کار در نیوزلند باید گفت که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. تقریبا 80% جمعیت بین 28 تا 60 سال این کشور شاغل هستند. علاوه بر این کشور نیوزلند در رتبه دوم امن ترین کشورهای جهان پس از کشور ایسلند قرار دارد. نکته مهم دیگر اینکه اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند و نیازی به یادگیری زبان های پیچیده نیست. همین امر موجب تسهیل در برقراری ارتباط با دیگران می شود. نرخ بیکاری در نیوزلند ذیلا بررسی شده است.

نرخ بیکاری در نیوزلند

افزون بر این آب و هوای این کشور نیز بسیار مطلوب است. تابستان های گرم و مطلوب و زمستان های سرد و معتدل از ویژگی های جوی این کشور محسوب می شوند. مازاد بر این سفارت این کشور راحت تر از سفارت سایر کشورها عمل می کند و روند کاری سریع تر پیش می رود. مردم این کشور نیز بسیار روشن فکر هستند و از آزادی بیان و تجمعات شدیدا حمایت می شود.

جغرافیای کشور نیوزلند

کشور نیوزلند به زبان مائوری (زبان بومیان این کشور) به معنی ابر های کشیده شده می باشد که در اقیانوسیه واقع در آب های جنوب غربی اقیانوس آرام قرار گرفته است. این کشور از دو جزیره اصلی شمالی و جنوبی و چند جزیره کوچک دیگر تشکیل شده است. بلند ترین نقطه این کشور قله کوک به ارتفاع 3764 متر می باشد. وسعت بزرگ ترین رود خانه این کشور 420 کیلو متر است. رودهای کلوته، تایر، ایتاکیاز و… رودهای مهم این کشور هستند. نزدیک ترین همسایه این کشور استرالیاست و 2000 کیلومتر با آن فاصله دارد. دریای میان این 2 کشور نیز تاسمان نام دارد. نزدیک ترین همسایگان شمالی نیز جزایر تونگا، فیجی و نیوکالدونیا هستند.

نیوزلند از نظر پراکندگی چگونه کشوری است

با توجه به دور افتادگی این سرزمین نسبت به دیگر نقاط کره زمین، نوعی حیات جانوری و گیاهی منحصر به فرد و بکر در این کشور ایجاد شده است و اقامت نیوزلند بسیار طرفدار دارد. با این حال ورود حیوانات غیر بومی توسط مهاجران باعث بهم خوردن زیستی در این خطه شده است و حیات جانوری بومی و مهاجر در این سرزمین را آسیب پذیر نموده است. بسیاری از گونه های جانوری این سرزمین منقرض یا در حال منقرض شدن می باشد. تقریبا 80% حیوانات این سرزمین بومی های این کشور می باشند. در واقع موجوداتی هستند که نیاکان آن ها هزاران سال قبل از مسیر دریا وارد این کشور شده اند و خود را با تغییرات جوی و زیستی در آن سازگار کرده اند.

وجود پرندگانی که نمی توانند پرواز کنند و دارای رفتار های غیر تهاجمی هستند یکی از خصوصیات حیات وحش در این کشور می باشد. علاوه بر این جانوران درنده و مار نیز در این کشور وجود ندارند. در سال های گذشته نیوزلندی ها برای کاهش گونه های جانوری و گیاهی مهاجر و جایگزینی آن ها با گیاهان و حیوانات بومی تلاش های گسترده ای داشته اند. تلاش های مذکور موجب احیای حیات زیستی و گیاهی در این کشور شده است.

تقسیم بندی های استانی در کشور نیوزلند

فرهنگ نیوزلند ترکیبی از فرهنگ بومیان مائوری و نخستین مهاجران بریتانیایی است که با ورود گسترده مهاجران از نقاط دیگر دنیا متنوع تر شده‌ است. انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی این کشور هستند و زبان انگلیسی رواج گسترده ای در این کشور دارد.

تقسیم بندی استانی نیوزلند به شکل زیر است:

  • کشور نیوزلند متشکل از 16 استان و 50 شهرستان است.
  • حدود 4.3 میلیون نفر جمعیت دارد.
  • شهر ولینگتون پایتخت این کشور است و سومین شهر پر جمعیت آن نیز می باشد.
  • طبق سرشماری انجام شده در سال 2013، تقریبا 74% از جمعیت این کشور اروپایی‌تبار هستند.
  • مائوری‌ ها با 15% بزرگترین اقلیت قومی را تشکیل می‌ دهند.
  • آسیایی ها نزدیک به 12% و ساکنان جزایر اقیانوسیه بیش از 7% جمعیت نیوزلند را شامل می شوند.

مذهب مردم کشور نیوزلند

قبل از وارد شدن افراد اروپایی به این کشور، افراد بومی یعنی مائوری ها به دین و آیین خود اعتقاد داشتند. ولی با ورود گسترده مهاجران اروپایی، امروزه بیشتر شهروندان این کشور مسیحی هستند. مسیحیت مهم ترین دین این کشور می باشد که تقریبا 56% مردم این کشور مسیحی هستند. 41.9% از مردم نیز خود را بی دین معرفی کرده اند. حکومت این کشور مجزا از اصول دینی عمل می کند. در این راستا افراد در انتخاب دین و مذهب آزاد هستند و هر کس می تواند آیین مخصوص دینی خود را داشته باشد.

نیوزلند از نظر سیاست چگونه کشوری است

نوع حکومت در این کشور مشروطه سلطنتی است و دارای یک سیستم دموکراسی پارلمانی است. بالاترین مقام شاهنشاهی، ملکه الیزابت دوم است. این شخص ملکه این کشور و رییس کشور شناخته شده است. نخست وزیر نیوزلند با توصیه نامه ای فرماندار کل را انتخاب می کند. این شخص نماینده ملکه و شخص اول کشور محسوب می شود. کشور نیوزلند همچون کشور بریتانیا قانون اساسی مکتوبی ندارد. با این حال قانون مشروطه مصوب سال 1986 اصول و قوانین اساسی این حکومت را تشریح می کند. نخست وزیر این کشور با نظر پارلمان انتخاب می شود و از حزب ملی حمایت می کند.نخست وزیر جدید در این کشور از حزب ملی رعایت می کند.

از سال 2005 تا 2006 نیوزلند تنها کشوری در دنیا بود که ریاست هر 3 قوه آن با بانوان بود:

اسم فردسمت
ملکه الیزابتشخص اول حکومت
سیلویا کارترایتفرماندار کل
سیان الیاسرییس دیوان عالی نیوزلند
مارگارت ویلسونرییس مجلس نمایندگان
هلن کلارکرییس دولت

نیوزلند چگونه کشوری است از سایر موضوعاتی می باشد که در ذهن افراد در خصوص مهاجرت به نیوزلند سوق می یابد. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کار و تحصیل در نیوزلند، به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر به صورت حرفه ای و تخصصی مشاوره ارائه می دهند و در کنار شما عزیزان هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *