مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس

نوآفرینی در قبرس

نوآفرینی در قبرس

هیئت ملی تحقیق و نوآفرینی در قبرس CYRI در می 2019 چارچوب استراتژیک جدیدی به نام 2019-2023 INNOCATE CYPRUS .منتشر کرده است که هدف آن قرار دادن قبرس در یک نقشه راه جدید به سمت رشد با اجرای استراتژی هایی است که باعث افزایش تحقیقات و تحقیقات می شود. هزینه های توسعه R&D در قبرس هرساله افزایش می یابد.

دستیابی به اهداف یک استراتژی جدید توسعه ملی مستلزم افزایش قابل توجه سرمایه گذاری ملی برای تحقیق و توسعه است که شاخصی قابل توجه برای بلوغ و اثربخشی اکوسیستم های ملی تحقیق و توسعه است. اتخاذ یک هدف بلندپروازانه ملی برای مخارج تحقیق و توسعه برای رسیدن به 1.5٪ از تولید ناخالص داخلی تا سال 2023، که تقریباً به 280 میلیون اضافی تبدیل می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به قبرس و نوآفرینی در این کشور مشاور و راهنمای شما است.

جایگاه نوآفرینی در قبرس

برای نوآفرینی در قبرس زیرساخت‌ های تحقیقاتی عمومی را شناسایی کنید که می‌توانند نقش محوری در اکوسیستم نوآفرینی داشته باشند و به عنوان حلقه ‌ای در میان بازیگران اصلی نوآوری (دانشگاه ‌ها، شرکت ‌ها، مراکز رشد، شتاب‌ دهنده ‌ها و غیره) و به ‌عنوان پایه ‌ای برای توسعه خوشه‌ ها و شبکه ‌های همکاری عمل کنند. استفاده بهینه از سرمایه ‌گذاری ‌های عمومی در زیرساخت ‌های تحقیقاتی می‌تواند با تسهیل دسترسی طیف وسیعی از کاربران بالقوه اعم از دانشگاه، جامعه پژوهشی، کسب ‌و کار و بخش عمومی محقق شود. زیر ساخت ‌های عمومی موجود نقشه ‌برداری می‌شوند و اقداماتی برای ساده ‌سازی دسترسی و رفع موانع قانونی یا فنی اتخاذ می‌شود. شرکت ‌ها باید تشویق شوند تا در تحول دیجیتال و همچنین در فعالیت‌های تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند، که در داخل کشور اجرا می‌شوند یا با همکاری سایر شرکت ‌ها، دانشگاه ‌ها یا مؤسسات تحقیقاتی.

در سال های اول، این بخش از اجرای پروژه های تقویتی در زمینه نوآوری برای به حداکثر رساندن نرخ بهره برداری از ظرفیت های R&D ارتقا یافته مرکز جدید تعالی حمایت خواهد کرد. با انجام این کار، این بخش دید و شهرت مرکز را در حوزه نوآوری افزایش می دهد و فرهنگ تحقیق و توسعه قوی را در مرکز ترویج می کند که ثبات مالی و رشد پایدار آن را تضمین می کند. تشویق مشارکت گسترده کاربران در فرآیند توسعه محصول و خدمات می تواند به کاهش ریسک و بهینه سازی حلقه های توسعه کمک کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که محصولات به نیازهای واقعی مشتریان پاسخ می دهند.

مزایا نوآفرینی در قبرس

تشویق می‌تواند به شکل طرح ‌های تشویقی (یعنی مشوق ‌های مالیاتی) برای اجرای فعالیت‌ های تحقیق و توسعه، دستیابی به تجهیزات تست تخصصی و آزمایشگاه ‌ها و ثبت اختراع، برای حمایت از توسعه محصولات و خدمات جدید و ورود به بازار جهانی باشد. تسهیل دسترسی به زیرساخت ‌های تحقیقاتی و آزمایشگاه ‌های موجود در دانشگاه‌ ها و مؤسسات تحقیقاتی دولتی و خصوصی نیز از ظرفیت نوآوری بومی بخش تجاری حمایت می‌کند. بهبود ظرفیت نوآوری بخش کسب و کار، و همچنین ظرفیت برای افزایش فعالیت های کارآفرینی، برای تولید و تبدیل ایده های جدید به محصولات، خدمات و فرآیندهای رقابتی ضروری است. دیجیتالی شدن، آموزش مستمر، و ظرفیت سازی منابع انسانی از پاسخگویی و سازگاری شرکت ها با محیط تجاری و فناوری که به سرعت در حال تغییر است حمایت می کند.

دپارتمان نوآفرینی با کارکنان متخصصان فناوری با پروفایل‌ های بین ‌المللی، یکی از اجزای مرکزی مرکز جدید در عملکرد خود برای ایجاد و تنوع بخشیدن به درآمدها خواهد بود. نوید بخش ترین محصولات خدمات نوآورانه را از بخش های تحقیقاتی منتقل می کند و آنها را با استفاده از منابع واحد زیرساخت تحقیقاتی امکانات در سطح جهانی و پیشرفته ترین علمی آن به سطح آمادگی فنی بالاتر TRL می رساند. آخرین تحولات خود را در داخل با بخش های تحقیقاتی به اشتراک می گذارد تا برتری علمی آنها را افزایش دهد. همچنین از خوشه ملی نوآوری زیست محیطی برای ترویج انتقال فناوری، تولید و مدیریت IP، ترغیب spin-off و spin-out و هماهنگ کردن کنسرسیوم های جدید برای جذب سرمایه در تماس های رقابتی نوآوری بهره می گیرد.

اقتصاد و نوآفرینی در قبرس

قبرس از زمان ورود قبرس به اتحادیه اروپا به سرعت در ارتقای جایگاه خود در زمینه تحقیقات، علم و نوآوری موثر بوده است. این جزیره در آرزوی تبدیل شدن به یک مرکز منطقه ای برای فعالیت های علمی و نوآورانه است. قبرس چهارمین کشور عضو بالاترین جذب بودجه اتحادیه اروپا در افق 2023 است. بریتانیا پنجمین شریک محبوب در پروژه‌های Horizon از نظر همکاری است. هدف کار در قبرس ایجاد و توسعه روابط دوجانبه استراتژیک بین وزارتخانه ‌ها، مؤسسات دانشگاهی و سازمان‌های محلی و بریتانیایی با علاقه به علم و نوآوری است که منجر به منافع متقابل برای بریتانیا و قبرس می‌شود. این تلاش همچنین با فعالیت های گسترده تر برای افزایش پیوندهای شبکه فارغ التحصیلان بریتانیا در قبرس در زمینه های علم و نوآوری مرتبط است.

در جدول زیر شاهد امتیاز نوآفرینی در قبرس در سال های اخیر می باشید:

سالامتیاز نوآفرینی
202067%
202173%
202270%

همکاری بین المللی در زمینه نوآفرینی در قبرس

همکاری بین المللی در زمینه نوآفرینی در قبرس

پایگاه قوی برای همکاری در حال حاضر وجود دارد، زیرا اکوسیستم تحقیق و نوآوری قبرس با بریتانیا در هم تنیده شده است. اکثر محققان قبرسی در بریتانیا تحصیل کرده اند و همکاری قوی خود را با موسسات تحقیقاتی بریتانیا حفظ می کنند. سه مرکز عالی قبرسKIOS ، RISE ، CMMI/Maritec-X دارای موسسات تحقیقاتی بریتانیا به عنوان شرکای استراتژیک هستند. در همکاری نزدیک با شورای بریتانیا در قبرس، وزارت تجارت بین ‌الملل و سایر تیم ‌ها در کمیسیون عالی بریتانیا در نیکوزیا برای ترویج پیوندهای علم و نوآوری بین بریتانیا و قبرس کار می‌کنند.

SIN قبرس بر روی مناطق استراتژیک زیر تمرکز دارد که با بخش های اولویت SIN مطابقت دارد:

  • سازگاری با تغییرات اقلیمی
  • فین تک
  • فناوری ارتباطات سایبری و اطلاعات
  • شهرهای آینده و انتشار صفر
  • علوم بهداشتی و زندگی
  • فضا

اخذ ویزای نوآفرینی در قبرس

قبرس سرزمین فرصت های جدید در آب و هوای گرم با مناظر زیبا است. این کشور اروپایی برای مهاجرت تجاری، همکاری، سرمایه گذاری در قبرس و کمک باز است. مهاجرت تجاری توسط دولت محلی حمایت می شود زیرا پروژه های موفق هم اقتصاد قبرس و هم وجهه آن را تقویت می کنند. بنابراین، ویزای استارتاپ قبرس یک نوع ویزا بسیار محبوب در آنجا است. شما می توانید در طول مدت اعتبار مجوز اقامت در قبرس زندگی کنید و هر زمان که بخواهید بیایید اما نمی توانید بیش از 3 ماه متوالی غیبت کنید. فرصت دریافت سریع اقامت دائم و شهروندی (با توجه به شرایط مادی خاص) برای کل خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال) نیز وجود دارد. شما قادر خواهید بود، تجارت کنید از خدمات پزشکی استفاده کنید. و همچنین از شرایط جذاب برخوردار شوید مالیات بر درآمد در قبرس یکی از پایین ترین مالیات ها در جهان است.

در نمودار زیر شاهد میزان رشد نوآفرینی و نرخ اشتغال تاثیر گرفته از نوآفرینی در قبرس می باشید:

رشد نوآفرینی و نرخ اشتغال در قبرس

شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در قبرس

ویزای نوآفرینی قبرس یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان مترقی است تا ایده کسب و کار نوآورانه خود را زنده کنند. کارآفرینان می توانند از ایده های خود ارزش واقعی بگیرند و ساکن یک کشور اروپایی (به همراه خانواده خود) شوند. همراه با ویزای نوآفرینی، خانواده یک تاجر نیز طبق روال ساده شده اجازه اقامت در قبرس را دریافت می کنند. گشایش ویزای راه اندازی در قبرس برای توسعه نوآوری ها و انجام فعالیت های تحقیقاتی بسیار مهم است. ویزا را هم بنیانگذار یک شرکت نوپا و هم مدیران کلیدی آن (حداکثر 5 نفر) می توانند دریافت کنند. با این حال، به شرطی که ستاد مرکزی برای شرکت ایجاد شود.

شرایط اخذ ویزای نوآفرینی و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • نامزد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد
  • شما باید یک درخواست را با استفاده از یک فرم خاص پر کنید
  • تأیید در دسترس بودن بودجه لازم برای یک استارتاپ
  • برای پروژه استارتاپی خود یک طرح تجاری تهیه کنید.
  • یونانی یا انگلیسی بلد باشید.
  • دارای دیپلم تحصیلات عالیه.
  • در صورتی که شرکت راه اندازی از قبل وجود داشته باشد، متقاضی باید گزارش حسابرسی ارائه دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در قبرس

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در قبرس پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در قبرس چیست؟ ارائه طرح تجاری مورد تایید و هزینه سرمایه گذاری 50000€ (یورو) و تسلط به زبان یونانی و یا انگلیسی
  • مزایای نوآفرینی در قبرس چیست؟ حق فعالیت اقتصادی و اقامت در قبرس، حق خود اشتغالی، دسترسی به بازار اروپا، مشوق های مالیاتی و حمایت های بین المللی
  • فرصت های نوآفرینی در قبرس چیست؟ فین تک، فناوری ارتباطات سایبری و اطلاعات، شهرهای آینده و انتشار صفر، علوم بهداشتی و زندگی و سازگاری با تغییرات اقلیمی
  • وضعیت رشد نوآفرینی در قبرس چگونه است؟ در قبرس در سال 2022 نرخ رشد نوآفرینی 42% و نرخ رشد اشتغال متاثر از نوآفرینی 26% می باشد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *