مهاجرت سرمایه گذاری در دومینیکا

نوآفرینی در دومینیکا

نوآفرینی در دومینیکا

نوآفرینی در دومینیکا فرآیند پیچیده ای است که بازیگران اقتصادی متعددی را در بر می گیرد. در این محتوا این موضوع بررسی می شود. بررسی های رویکردی جامع دارد که به طور انتقادی به اجزای مختلف سیستم ملی نوآوری، روابط متقابل آنها و زمینه کلی اقتصادی، نهادی و سیاستی که فعالیت های نوآوری در آن انجام می شود، نگاه می کند.

این رویکرد متمایز پایه محکمی را فراهم می کند که بر اساس آن می توان مناطقی را شناسایی کرد که مداخلات سیاستی می تواند با حذف تنگناها و توسعه پتانسیل موجود بیشترین سود را داشته باشد. در ادامه مقاله مورد نظر در خصوص شرایط نوآفرینی و نحوه مهاجرت به کشور دومینیکا بیشتر توضیح می دهیم. تیم متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در دومینیکا به سوالات شما پاسخ می دهد.

جایگاه نوآفرینی در دومینیکا

هدف آزمایشگاه DIA در جمهوری دومینیکن، تقویت نوآوری و کارآفرینی در میان جوانانی است که برای حل مشکلات اجتماعی-اقتصادی و در عین حال کسب مهارت ‌هایی برای عصر دیجیتال و آینده کار تلاش خواهند کرد. روش آزمایشگاه DIA به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد که در مورد مهارت های حرفه ای بسیار مورد نیاز آموزش ببینند، در تجربیات جوجه کشی پروژه شرکت کنند، بودجه و راهنمایی دریافت کنند و به تجهیزات آزمایشگاه دسترسی داشته باشند. با آزمایشگاه نوآوری DIA جمهوری دومینیکن، The Trust با گرد هم آوردن دانشگاه ها، جامعه مدنی، دولت ها، بخش خصوصی، کارآفرینان و نوآوران جوان و مشارکت دادن آنها در فضاهای مشترک از طریق شبکه منطقه ای آزمایشگاه DIA، به ارتقای فرصت های معیشتی ادامه خواهد داد.

آزمایشگاه ‌های DIA در جامائیکا، ترینیداد و توباگو و جمهوری دومینیکن، نوآوران جوانی را ایجاد خواهند کرد که برای حل مشکلات اجتماعی-اقتصادی و در عین حال کسب مهارت ‌هایی برای عصر دیجیتال تلاش می‌کنند. نتایج، جوامع پر جنب و جوش تر و آینده ای روشن تر برای شرکت کنندگان با ایجاد شرکت های خرد و راه حل های نوآورانه برای مشکلات در جوامع خود خواهد بود. دومینیکا آماده می شود تا طرح جدیدی را معرفی کند که منجر به شهروندی می شود. سرمایه گذارانی که از برنامه جدید استفاده می کنند باید از $50000 (دلار) سرمایه گذاری کنند. همچنین حداقل شرایط اقامت وجود دارد. سرمایه گذاران باید حداقل 3 ماه در سال را قبل از واجد شرایط بودن برای تابعیت سپری کنند. پس از 2 سال انطباق موفقیت آمیز با الزامات، سرمایه گذاران واجد شرایط شهروندی دومینیکن هستند.

مزایا مهاجرت از طریق نوآفرینی در دومینیکا

در اوایل سپتامبر، دومینیکا برنامه جدید ویزای خود را اعلام کرد. از آن زمان، سرمایه گذاران و متخصصان این بخش مشتاقانه منتظر اطلاعات بیشتر بودند. ویزای نوآفرینی و یا ویزای کارآفرینی احتمالاً در اوایل سال 2023 در دسترس شده است. این برنامه انرژی و نشاط جدیدی به اقتصاد خواهد بخشید. این برنامه راه را برای شهروندی دومینیکا در ازای سرمایه گذاری قابل توجه در بخش خصوصی این کشور باز می کند. ویزای کارآفرینی با هدف ارائه یک رگه درآمد اضافی به دومینیکا است. همچنین به عنوان جایگزینی برای برنامه شهروندی با سرمایه گذاری کشور عمل می کند. به لطف ویزای نوآفرین، دومینیکا منطقه تماس خود با سرمایه گذاران را بهبود خواهد بخشید.

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان بالقوه قابل پیش بینی برای ویزای نوآفرین در دومینیکا می باشید:

بررسی ویزای نوآفرین در دومینیکا

شرایط ویزای نوآفرین در دومینیکا

ویزای نوآفرینی فوراً شهروندی نمی دهد. در ابتدا اجازه اقامت 2 ساله را اعطا می کند. این مجوز ظرف 45 روز پس از تایید درخواست صادر می شود. اگر مشتری در طول این 2 سال حداقل شرایط اقامت را رعایت می کرد، می توانست برای شهروندی اقدام کند. ویزای نوآفرین 3 روش سرمایه گذاری را به علاقه مندان ارائه می دهد. حداقل سرمایه گذاری $50000 (دلار) با استفاده از صندوق سرمایه گذاری دولت. مشارکت باید در یک شرکت مورد تایید دولت موجود باشد. حداقل سرمایه گذاری $100000 (دلار) در یک پروژه استارتاپی. این پروژه باید در کشورهای مشترک المنافع دومینیکا ثبت شود. این استارتاپ دومینیکا همچنین باید حداقل 3 کارگر با شغل تمام وقت استخدام کند.

سرمایه گذاری به عنوان سرمایه گذار سهام در بخش دولتی مورد تایید دولت یا در یک سرمایه گذاری در بخش خصوصی نیز یکی از راه ها است. ویزای نوآفرین جدید دومینیکا الزامات زیادی ندارد. ابتدا، متقاضیان باید حداقل $100000 (دلار) را به یک موسسه مالی محلی در دومینیکا واریز کنند. این وجوه ممکن است در طول دوره اقامت در دومینیکا مورد استفاده قرار گیرد، با توجه به اینکه درخواست تایید شده است. متقاضیان موفق باید هر سال حداقل 3 ماه را در دومینیکا بگذرانند. تا زمانی که این معیار رعایت نشود، متقاضیان نمی توانند برای تابعیت درخواست دهند.

سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه ‌گذاری مستقیم خارجی در جمهوری دومینیکن عمدتاً به بخش گردشگری (حدود 30%)، ارتباطات راه دور، املاک و مستغلات و بخش ‌های معدن می‌رود و این کشور فعالانه به دنبال جذب سرمایه‌ گذاری در تولید و خدمات پیشرفته ‌تر است. ایالات متحده آمریکا، کانادا و اسپانیا سرمایه گذاران اصلی هستند، هرچند درصد چین و مکزیک در حال افزایش است. هدف صنعت خدمات فناوری اطلاعات دومینیکا، با حمایت کامل دولت، جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر با فناوری پیشرفته است. مشوق های سرمایه گذاران شامل ثبات سیاسی و دسترسی عالی به بازار ایالات متحده، به لطف توافقنامه تجارت آزاد است. جمهوری دومینیکن در دهه گذشته سیاست‌ های گشودگی بیشتر برای تجارت و سرمایه‌ گذاری بین ‌المللی را اتخاذ کرده است و اکنون با یک طرح رقابت‌ پذیری ملی، با تمرکز بر کارآفرینی و نوآوری، هدف خود را دو برابر کردن جریان سرمایه ‌گذاری مستقیم خارجی است.

در جدول زیر شاهد حداقل سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در دومینیکا می باشید:

زمینه نوآفرینیحداقل سرمایه گذاری به دلار
تکنولوژی و فناوری40000$
ارتباطات و اطلاعات30000$
کسب و کارهای کوچک20000$

مزایا اخذ ویزای نوآفرینی در دومینیکا

مزایا اخذ ویزای نوآفرینی در دومینیکا

ویزای نوآفرینی دومینیکا قرار است مزایای زیادی را به سرمایه گذاران ارائه دهد. مهمتر از همه، متقاضیان موفق ویزای کارآفرینی می توانند شهروند دومینیکن شوند. شهروندی دومینیکن به بیش از 140 کشور بدون ویزا سفر می کند. ویزا همچنین به اعضای خانواده اجازه اقامت در دومینیکا را می دهد. این کشور دارای یک رژیم مالیاتی مطلوب است که می تواند برای سرمایه گذاران با ارزش خالص بالا سودمند باشد. آب و هوا و زیبایی طبیعی دومینیکا امتیاز شگفت انگیزی برای زندگی در دریای کارائیب است.

شرایط لازم برای درخواست ویزای مشترک المنافع دومینیکا و ثبت شرکت در دومینیکا عبارت است از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • دعوتنامه
  • صورت حساب بانکی متقاضی یا حامی
  • نامه استخدامی (در صورت شاغل بودن) یا مدرک خوداشتغالی.
  • هزینه درخواست (پیش‌نویس بانکی $8200 (دلار) آمریکا) قابل پرداخت به حسابدار کل
  • تمام اطلاعات به زبان های خارجی باید توسط مترجم معتبر به انگلیسی ترجمه شده، مهر و محضری مناسب داشته باشد.
  • کلیه اسناد/کپی ها باید محضری باشند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص کارآفرینی در دومینیکا خدمات کامل و جامعی را به شما ارائه می دهد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در دومینیکا

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در دومینیکا ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در دومینیکا چیست؟ با ارائه طرح تجاری و حداقل سرمایه 100000$ (دلار) برای شرکت استارت آپی و یا حداقل 50000$ (دلار) سرمایه گذاری دولتی می توان ویزای نوآفرینی در دومینیکا را کسب کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در کشور دومینیکا کدامند؟ بخش جهانگردی، تولید و تجارت کشاورزی، خدمات فناوری، تجارت بین الملل یا مالی و صنایع فرهنگی از بخش های مورد نیاز نوآوری در دومینیکا هستند.
  • مزایای نوآفرینی در دومینیکا چیست؟ نیروی کار ارزان، حمایت دولت و بخش های خصوصی، هزینه ارزان، فرصت های متنوع برای سرمایه گذاری در دومینیکا و امکان اقامتی از مزایای نوآفرینی در دومینیکا هستند.
  • جایگاه نوآفرینی در دومینیکا کجاست؟ میزان نوآفرینی در دومینیکا در سال 2023 حدود 30% افزایش داشته است و بسیاری از آنها در بخش های کشاورزی، گردشکری و فناوری اطلاعات بود است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *