مهاجرت سرمایه گذاری در جمهوری چک

نوآفرینی در جمهوری چک

نوآفرینی در جمهوری چک

نوآفرینی در جمهوری چک و خلاقیت برای مدت طولانی از ویژگی های جمهوری چک بوده است. این کشوری است که اصطلاح ربات را ابداع کرد. زمانی که نویسنده چک، کارل چاپک، این کلمه را در سال 1921 ابداع کرد. حدود 70 سال بعد، یکی از شخصیت های فیلم نامزد اسکار، دبستان، توسط Jan و Zdeněk Svěrák، خلاقیت چک را بیشتر تعریف کرد: مردی که یک پریز برق کوچک را مدیریت می کند و گفته می شود که می تواند همه چیز را بسازد و تعمیر کند. این خلاقیت ذاتی فقط در داستان ها نیست، بلکه نتایج بسیار واقعی را به همراه داشته است.

به عنوان مثال، لنزهای تماسی نرم، نیم قرن پیش اختراع شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت از طریق نوآفرینی در چک مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در چک

امروزه اغلب گفته می شود که اگر می خواهید بدانید که آیا یک برنامه جدید تلفن همراه کار می کند یا ارزش دانلود را دارد، باید آن را در جمهوری چک آزمایش کنید. حتی در قرن نوزدهم، جمهوری چک به خاطر افراد صنعتی و ماهر و پایه محکم آنها در علوم طبیعی مورد توجه بود. در حال حاضر، این کشور دارای یکی از بالاترین سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی در اروپا و منطقه OECD است. به طور خلاصه، جمهوری چک یک محیط ایده آل برای راه اندازی یک انقلاب صنعتی جدید است. از سال 1989، این کشور به عنوان یک اقتصاد باز و صادرات محور توسعه یافته است و شرکت های چند ملیتی زیادی را به خود جذب کرده است، که برخی از آنها نیز فعالیت های تحقیق و توسعه با ارزش بالایی را ایجاد کرده اند.

ستون فقرات صنعت چک در تولید دستگاه های الکتریکی، الکترونیکی و نوری و همچنین خودروها، وسایل نقلیه حمل و نقل و ماشین آلات است. این بخش‌های نوآفرین نه تنها با سهم بالای خود در صادرات مشخص می‌شوند، بلکه با سهم بزرگی که از بودجه تحقیق و توسعه خصوصی دارند، و در نتیجه صنایع خلاق در حال رشد هستند. همچنین، تعداد دانشجویان دانشگاه در حال حاضر یکی از سریع ترین رشد در اروپا است. طی 7 سال گذشته، تعداد کارکنان تحقیق و توسعه در شرکت ‌ها و دانشگاه‌ ها 50% افزایش یافته است و بودجه تحقیق و توسعه از 2% تولید ناخالص داخلی فراتر رفته است که سهم زیادی از آن به شرکت ‌های کوچک و متوسط ​​داخلی اختصاص دارد.

زیرساخت ها در چمهوری چک

زیرساخت گسترده ای از مراکز علمی عالی در سال های اخیر در جمهوری چک ساخته شده است. مراکزی مانند ELI، CEITEC یا IT4Innovations موفق به ایجاد مشارکت با شرکای خارجی شده اند و تجهیزات عالی و دانشمندان برتر را از طریق شبکه های گسترده خود در اختیار دارند. این امر به جمهوری چک کمک کرد تا در زمینه هایی مانند فناوری اطلاعات فناوری نانو، بیوتکنولوژی، بخش های انرژی هسته ای و غیرهسته ای، هوافضا و صنایع شیمیایی خود را نشان دهد. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ‌های نوآور داخلی به ‌ویژه در صنعت هوانوردی و فناوری اطلاعات ظهور کرده‌اند که بر پتانسیل رقابتی اقتصاد افزوده‌اند. شرکت هایی مانند AVAST، AVG، GoodData یا Socialbakers، به جز نام چند مورد، در عرصه های بین المللی در زمینه امنیت سایبری، حفاظت از داده ها، تجزیه و تحلیل و پردازش موفق هستند.

در نمودار زیر شاهد شرکت های نوآفرین داخلی و بین المللی در جمهوری چک هستید:

شرکت های نوآفرین داخلی و بین المللی در جمهوری چک

نمونه های نوآفرینی در جمهوری چک

تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ هایی که با فناوری اطلاعات، زیست‌پزشکی و سایر شاخه ‌ها سر و کار دارند، در برنو- چک «سیلیکون ولی» واقع شده‌اند. مؤسسه انفورماتیک، رباتیک و سایبرنتیک چک CIIRC دانشگاه فنی چک در پراگ در حال همکاری با صنایع ایرباس برای توسعه ARUM یک سیستم برنامه ریزی و برنامه ریزی تولید انعطاف پذیر برای وظایف مونتاژ هواپیما است. اولین برنامه آزمایشی برای مرحله افزایش تولید A350 خواهد بود و انتظار می رود سیستم جدید بهره وری مونتاژ هواپیما را %10 تا %15 افزایش دهد. پروژه ‌های مهم فناوری اطلاعات بر توسعه فناوری ‌های جدید برای رونویسی خودکار ضبط ‌های صوتی و تصویری سخنرانی ‌ها و دادرسی ‌ها و نظارت آنلاین خودکار اخبار پخش ‌شده متمرکز هستند.

پروژه EyeDentity برای شناسایی ویژگی های صورت حتی در شرایط سخت، نویدبخش بخش امنیتی است. فناوری جدید مفیدی نیز برای پردازش گفتار برای بهبود ارتباط بین انسان و رایانه و کمک به ناوبری برای افراد دارای معلولیت توسعه یافته است. تیم ‌های چک از دانشگاه چارلز، پراگ، همراه با شریک صنعتی Lingea Brno، سیستم ‌های پیشرفته ‌ای را برای ترجمه خودکار توسعه داده‌اند که به رفع مانع زبانی که هنوز در بازار دیجیتال اتحادیه اروپا وجود دارد کمک می‌کند. چنین پیشرفت‌ هایی نشان می‌دهد که جمهوری چک نه تنها به سنت طولانی صنعتی خود در رهبری نوآوری و مهار خلاقیت مردم چک ادامه می‌دهد، بلکه رقابت ‌پذیری خود را برای پذیرش بهتر انقلاب صنعتی چهارم به نفع همه بهبود می ‌بخشد.

اخذ ویزای نوآفرینی در جمهوری چک

اخذ ویزای نوآفرینی در جمهوری چک

اگر تجارت واقعی در جمهوری چک انجام می‌دهید که ارزشی برای اقتصاد محلی ایجاد می‌کند. ابتدا برای ورود به جمهوری چک باید برای ویزای تجاری درخواست دهید که 6 ماه اعتبار دارد. ظرف 3 روز پس از ورود خود به جمهوری چک باید آدرس خود را در پلیس محلی ثبت کنید. 3 ماه قبل از تاریخ انقضای ویزای تجاری خود، می توانید برای اجازه اقامت طولانی مدت در جمهوری چک درخواست دهید. این به طور معمول برای 1 سال معتبر است، با فرصتی برای تمدید. درخواست باید یا در سفارت جمهوری چک در محدوده صلاحیت سرزمینی مناسب دارد یا در ایالتی که خارجی شهروند آن است یا، در صورت لزوم، دولتی که سند سفر را صادر کرده است یا در ایالتی که خارجی اقامت طولانی مدت یا دائمی دارد.

در جدول زیر شاهد هزینه های اخذ ویزای جمهوری چک و سرمایه گذاری در چک می باشید:

هزینه هامبلغ به یورو
هزینه ثبت درخواست€2500
هزینه بیمه درمانی€60000
حداقل حساب بانکی€100000

برای درخواست ویزای تجاری از سفارت در کشور محل اقامت خود، باید:

  • الف) تشکیل یک شرکت یک شرکت با مسئولیت محدود چک یا استارت آپ چک
  • ب) محل اقامت در جمهوری چک را سازماندهی کرده اید و مبلغ اجاره را پرداخت کرده اید
  • ج) مدارکی مبنی بر هزینه های زندگی برای تامین هزینه های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود ارائه دهید
  • د) ارائه مدرک بیمه درمانی در جمهوری چک.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادر مجرب و با سابق درخشان مشاور و همراه شما در مسیر اقامت از طریق کارآفرینی در چک می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در جمهوری چک

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در جمهوری چک ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در جمهوری چک چیست؟ ویزایی به نام ویزای نوآفرینی در چک وجود ندارد اما فردی برای ایجاد تجارت و کسب و کار در این کشور می تواند ویزای تجاری درخواست دهد.
  • بخش های فعال نوآوری در جمهوری چک کدامند؟ بخش سرگرمی، توریسم، توسعه خدمات وب، امنیت سایبری، اینترنت اشیا از بخش های فعال نوآوری در جمهوری چک هستند.
  • مزایای نوآفرینی در جمهوری چک چیست؟ نرخ بیکاری پایین، ثبات اقتصادی و سیاسی، عضویت در اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، سهولت تجارت برون مرزی
  • سرمایه لازم برای نوآفرینی در جمهوری چک چقدر است؟ حداقل 50000€ الی 100000€ (یورو) برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در جمهوری چک نیاز است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *