مهاجرت سرمایه گذاری در اتریش

نوآفرینی در اتریش

نوآفرینی در اتریش

نوآفرینی در اتریش برای افراد بین المللی و اشخاصی که می خواهند از مزایا نوآفرینی در اتریش بهره مند شوند یک امری نسبتا پیچیده است. علم و نوآوری به اندازه موتزارت، والس وین و شنیتسل بخشی از اتریش است. شرکت های اتریشی با موفقیت در سراسر جهان فعالیت می کنند و دانشمندان اتریشی در معتبرترین دانشگاه های اروپا، آسیا و ایالات متحده کار و تحقیق می کنند. اتریش سومین تولید صنعتی سرانه را دارد.

31% از تولید ناخالص داخلی اتریش بر اساس تولید است. حدود %45 از کل مشاغل در اتریش به طور مستقیم یا غیرمستقیم به بخش صنعتی وابسته است. اتریش یک مبتکر برتر است: 3% از تولید ناخالص داخلی صرف تحقیق و توسعه می شود. در ادامه این مطلب در خصوص نوآفرینی در اتریش بیشتر توضیح خواهیم داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در اتریش مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در اتریش

در جدول امتیازات بین المللی نوآوری که اخیراً در نمایشگاه CES نمایش لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس، NV، اتریش در رتبه دوازدهم قرار گرفت. این ماموریت اتریش کمک به دستیابی به یک محیط اقتصادی پایدار و جامعه ای کم آلاینده، کارآمد از نظر منابع و از نظر زیست محیطی سالم است. شرکت‌ های اتریشی با انعکاس تعهد خود به این اهداف، توانسته‌اند پیشروی قابل ‌توجهی در زمینه فناوری ‌های سبز ایجاد کنند و این کشور را به عنوان یکی از پیشتازان جهان در ساخت ‌و سازهای اکولوژیکی به طور کلی و در فناوری خانه ‌سازی غیرفعال به طور خاص قرار دهند. دفتر علم و فناوری اتریش در واشنگتن دی سی، در حال تلاش برای ایجاد پل تحقیقاتی و نوآوری بین اتریش و آمریکای شمالی است.

آژانس کسب و کار اتریش یک شرکت مشاوره دولتی است و مخاطب اصلی سرمایه گذاران بین المللی است که به دنبال اطلاعات در مورد اتریش به عنوان یک مکان تجاری هستند. اتریش یک استراتژی جامع نوآوری باز ایجاد کرده است. هدف باز کردن، گسترش و توسعه بیشتر سیستم نوآوری با هدف افزایش کارایی و جهت گیری خروجی آن و بهبود سواد دیجیتال بازیگران نوآوری است. در نتیجه، این استراتژی فراتر از پرداختن به بخش تجاری، از شرکت ‌های مستقر گرفته تا استارت ‌آپ‌ها است: توجه ویژه‌ای به نیاز به گسترش متمرکز دانش و فرآیندهای نوآوری در علم و تحقیق، جامعه مدنی و در سیاست و مدیریت عمومی دارد. اقدامات متعددی در اتریش با هدف اصلی ارتقای رابطه نزدیک بین تجارت و تحقیق انجام شده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ نوآفرینی در اتریش می باشید:

نرخ نوآفرینی در اتریش

مزایا نوآفرینی در اتریش

هدف این است که اتریش را در گروه نوآورترین کشورهای اروپایی قرار دهند. شرکت ها و موسسات تحقیقاتی به طور مساوی از این همکاری افزایش یافته سود خواهند برد. با تشکیل تحقیق و توسعه نزدیک به %3 از تولید اقتصادی کشور GDP، اتریش بسیار بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا و OECD عمل می کند. اما به چیزی بیش از سرمایه گذاری در سطح بالا نیاز دارد. اصلاحات ساختاری متعددی راه را برای رشد در زمینه هزینه های تحقیقاتی هموار کرده است: با توسعه بخش دانشگاه های علمی کاربردی، اصلاح سیستم مطالعاتی (فرایند بولونیا) و اعطای مجوز به نقاط عطفی رسیده است. استقلال برای دانشگاه ها سیستم تامین مالی تحقیقات اصلاح شد و برنامه های مالی جدید مهم و امتیازات مالیاتی برای فعالیت های تحقیقاتی معرفی شد.

در زمینه نوآفرینی در اتریش زبان آلمانی و انگلیسی مورد قبول است که در سطح های زیر بررسی می شود:

  • آلمانی: استفاده مستقل یا تشدید شده از زبان (سطح B1-B2)
  • انگلیسی: تشدید استفاده مستقل از زبان (سطح B2)
  • آلمانی: استفاده شایسته از زبان (سطح (C1-C2)

الزامات نوآفرینی در اتریش

به عنوان یک شهروند کشور ثالث می توانید برای بنیانگذاران استارت آپ کارت قرمز-سفید-قرمز درخواست دهید. شرکتی را به منظور توسعه و عرضه محصولات، خدمات، روش‌ها یا فناوری‌های نوآورانه در بازار تأسیس کنید. دقت کنید که باید یک طرح تجاری معین و حساب شده هم ارائه کنید. همچنین باشد شخصاً تأثیر کنترلی بر مدیریت شرکت تازه تأسیس داشته باشید. اثبات سرمایه برای شرکتی که باید تأسیس شود حداقل €50000 (یورو) با سهم حقوق صاحبان سهام حداقل %50 از الزامات است. فرد متقاضی با توجه به معیارهای زیر می تواند حداقل 50 امتیاز کسب کند. برای آنکه بتوانید از زمینه های مهم در نوآفرینی مطلع شوید در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2023 تحقیق نمایید.

معیارهای واجد شرایط بودن برای بنیانگذاران استارت آپ را در جدول زیر مشاهده می کنید:

معیارهانمره اکتسابی
دوره دیپلم یا دوره لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا یا آموزش/آموزش حرفه ای در اتریش30
تحصیلات/آموزش حرفه ای کامل یا دانش یا مهارت های خاص در شغل آینده20
برنامه تکمیل شده با حداقل مدت 3 سال در یک موسسه آموزش عالی20
سابقه کار با توجه به صلاحیت حداکثر امتیاز10
توانایی مجاز15

شرایط نوآفرینی در اتریش

شرایط نوآفرینی در اتریش

شرکت ‌های نوآور جوان می‌توانند از اول ژانویه هزینه ‌های دستمزد کمکی را برای 3 کارمند اول در 3 سال اول بازپرداخت کنند. این مبلغ هر سال یک سوم کاهش می‌یابد. به این ترتیب هیچ غافلگیری ناخوشایندی وجود ندارد. به این معنی که هزینه های دستمزد کمکی در سال اول به طور کامل بازپرداخت می شود، در سال دوم دو سوم و در سال سوم یک سوم بازپرداخت می شود. این اقدام توسط بانک تامین مالی دولتی اتریش Wirtschaftsservice (aws) هماهنگ شده است. اگر قبلاً یک شرکت راه اندازی کرده اید، باید سریعاً یک درخواست ارسال کنید تا از این پشتیبانی استفاده کنید. بهترین کار این است که aws Startup PreCheck را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر.

به منظور ارتقای سهام در استارت آپ های نوآور، حداکثر %20 از سرمایه گذاری های انباشته تا سقف 250000€ (یورو) در سال با استفاده از حق بیمه سرمایه ریسک aws بازپرداخت می شود. مقررات موجود مربوط به پرسنل کلیدی خوداشتغال به استارتاپ ها نیز تعمیم داده شده است. این بدان معناست که متقاضیان واجد شرایط دریافت اقامت و اجازه کار برای کار خوداشتغالی (کارت قرمز-سفید-قرمز ) به مدت 2 سال خواهند بود. همچنین کارت قرمز-سفید-قرمز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک لیسانس یا دکترا نیز اعمال می شود. تا کنون فقط شامل مقاطع کارشناسی ارشد و تحصیلات دیپلم می شد. فارغ التحصیلان کشورهای ثالث (یعنی شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیستند) باید به جای 6 ماه در آینده، 12 ماه فرصت داشته باشند تا شغل مناسب پیدا کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه سرمایه گذاری در اتریش راهنمای شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در اتریش

در قسمت زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره ویزای نوآفرینی در اتریش آمده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در اتریش چیست؟ شرایط ویزای نوآفرینی در اتریش ارائه یک طرح تجاری معتبر و ارائه ‌کننده خدمات نوآورانه یا محصولات نوآورانه یا متد و روش ‌های جدید است. همچنین متقاضی باید امتیاز حداقل 50 از 85 از نظر تجربه کاری و سطح زبان بدست بیاورد.
  • میزان سرمایه لازم برای کسب ویزای نوآوری اتریش چقدر است؟  انتقال حداقل 50000€ (یورو) و حداقل سهام 50%  است. همچنین فرد باید تمکن مالی برای زندگی در اتریش برای خود و خانواده خود را داشته باشد.
  • مراحل اخذ اقامت از طریق نو آفرینی در اتریش چیست؟ این مراحل به‌ ترتیب شامل مشاوره، افتتاح شرکت و حساب بانکی، داشتن محل اقامت در اتریش و در نهایت ارائه طرح تجاری و مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت اتریش از طریق نوآفرینی است.
  • مدارک لازم برای کسب ویزای نو آفرینی در اتریش چیست؟ این مدارک شامل فرم تکمیل شده، پاسپورت، گواهی تولد، اثبات انتقال سرمایه لازم، نامه تمکن مالی، قطعه عکس، طرح تجاری و مدارم شناسایی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *