مهاجرت کاری گرجستان

موسسه های کاریابی در گرجستان

موسسه های کاریابی در گرجستان

استفاده از موسسه های کاریابی در گرجستان یکی از روش های محبوب برای یافتن کار در این کشور در سال 2023 می باشد. اقتصاد گرجستان به دنبال انقباض 3.9%، حدود 7.7% نسبت به سال قبل کاهش یافت. این نهمین ماه متوالی بود که در اقتصاد سقوط کرد و شدیدترین انقباض از ژوئن در میان همه گیر ویروس کرونا بود. سهم منفی از اکثر بخش ها، به جز فعالیت های مالی و بیمه ای و اطلاعات و ارتباطات، حاصل می شود. با در نظر گرفتن یازده ماه نخست سال، اقتصاد 5.9% منقبض شد. در ادامه، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین موسسه های کاریابی در گرجستان و مزایا و معایب موسسات کاریابی را بیان می کند. موسسات کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • دایره خلاق (Creative Circle)
  • ستاد یک (Staffing One)
  • خدمات استخدام AppleOne (AppleOne Employment Services)
  • گروه بولتون (The Bolton Group)
  • کارکنان واجد شرایط (Qualified Staffing)
  • کارکنان بهداشتی درمانی السورث (Ellsworth Healthcare Staffing)
  • خدمات نهایی کارکنان (Ultimate Staffing Services)

بهترین موسسات کاریابی در گرجستان

استخدام می تواند به صورت داخلی یا از طریق موسسه های کاریابی در گرجستان انجام شود. انتخاب نحوه استخدام کاملا به خود شما بستگی دارد. با نرخ بیکاری کمتر از هر زمان دیگری، استخدام سخت است. بهترین داوطلبان، افراد جویای کار منفعل می باشند. این نامزدها به طور فعال به دنبال کار نمی باشند. در جدول زیر بهترین موسسه های کاریابی این کشور با رتبه آن ها در سطح کشور مشاهده می کنید:

نام موسسهرتبه
دایره خلاق (Creative Circle)1
ستاد یک (Staffing One)1
خدمات استخدام AppleOne (AppleOne Employment Services)1
گروه بولتون (The Bolton Group)1
کارکنان واجد شرایط (Qualified Staffing)1
کارکنان بهداشتی درمانی السورث (Ellsworth Healthcare Staffing)4
خدمات نهایی کارکنان (Ultimate Staffing Services)5

نرخ بیکاری در این کشور را می توانید در نمودار زیر مشاهده نمایید:

درصد نرخ بیکاری در گرجستان

موسسه کاریابی سازمانی است که کارفرمایان را با کارمندان مطابقت می دهد. در کشورهای پیشرفته، مشاغل خصوصی متعددی وجود دارد که به عنوان موسسه های کاریابی با بودجه عمومی فعالیت می کنند. یکی از قدیمی ترین ارجاعات به موسسه کاریابی عمومی در سال 1650 بود. زمانی که هنری رابینسون «دفتر آدرس و ملاقات» را پیشنهاد داد که کارفرمایان را به کارگران پیوند می داد. پارلمان انگلیس این پیشنهاد را رد کرد، اما او خود چنین شغلی را افتتاح کرد که مدت کوتاهی بود. ایده ایجاد موسسه های کاریابی عمومی به عنوان راهی برای مبارزه با بیکاری سرانجام در اوایل قرن بیستم در کشورهای پیشرفته پذیرفته شد. در انگلستان، اولین مبادله نیروی کار توسط اصلاح کننده اجتماعی و مبارز اشتغال آلساگر هی هیل در لندن در سال 1871 تاسیس شد.

مزایای موسسه های کاریابی در گرجستان

استفاده از موسسه استخدام مدت زمان لازم برای پر کردن موقعیت های شغلی باز شما را کوتاه می کند. برای یافتن چند مورد واجد شرایط لازم نیست وقت خود را برای جذب کاندیداها و گذراندن چندین پروفایل و برنامه صرف کنید. یک موسسه استخدام همه این کارها را انجام می دهد و فقط چند نامزد اصلی را برای نظر شما ارائه می دهد. همچنین، یک موسسه استخدام می تواند داوطلبان را بسیار سریع تر از آنچه شما می توانید پیدا کند. این به این دلیل است که موسسه های استخدام در حال حاضر یک شبکه استعدادیابی گسترده دارند. از این رو میانگین درآمد کار در این کشور حدود 6750GEL (لاری گرجستان) می باشد.

استفاده از موسسه استخدام باعث بهبود کیفیت داوطلبان در روند استخدام شما می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، موسسه های استخدامی دارای استعدادهای گسترده ای هستند که داوطلبانی که قبلاً از آن ها غربالگری شده و از قبل به آن ها مراجعه شده است. استفاده از موسسه استخدام به شما امکان می دهد از دانش تخصصی استخدام کنندگان داخلی خود استفاده کنید. یک استخدام کننده داخلی معمولاً باید طیف گسترده ای از نقش های مختلف مورد نیاز یک شرکت را پوشش دهد.

از طرف دیگر، بیشتر موسسه های استخدام در استخدام برای یک صنعت، نقش یا سطح خاص تخصص دارند. این بدان معناست که آن ها دانش بهتر و درک عمیق تری از بخش های بازار کار هدفمند خود دارند. در نتیجه، موسسه های استخدام می توانند بینش ارزشمند و مشاوره مفیدی به شما ارائه دهند که می تواند به شما در یافتن و استخدام نامزدهای بهتر کمک کند. زمانی که کار مورد نظر خود را در این کشور یافتید، اقامت از طریق کار در گرجستان نیز وجود دارد.

معایب موسسه های کاریابی در گرجستان

معایب موسسه های کاریابی در گرجستان

استفاده از موسسه های کاریابی کار بسیار گران قیمتی است. به طور کلی، هزینه های موسسه های استخدام حدود 20% تا %30 از حقوق سالانه کارمند است. اگر به دنبال استخدام برای یک کار سخت پر کار باشید، هزینه استفاده از موسسه استخدام حتی می تواند بیشتر شود. در هر صورت، هنگام استفاده از موسسه استخدام، هر بار که می خواهید استخدام کنید، باید هزینه ثابت را پرداخت کنید.

از طرف دیگر، اگر مراحل استخدام خود را در خانه انجام می دهید، می توانید روش ها و کانال های استخدام خود را آزمایش و آزمایش کنید. به این ترتیب می توانید هدر رفتن پول را برای روش های استخدام و کانال هایی که به درد شما نمی خورند متوقف کنید و آن ها را در کانال هایی سرمایه گذاری کنید که بالاترین بازده سرمایه را دارند.

موسسه های کاریابی نمی توانند از تناسب فرهنگی نامزدهای پیشنهادی خود اطمینان حاصل کنند. موسسه های استخدام می توانند نامزدهایی را که مناسب ترین موقعیت و نقش خاص هستند، تحویل دهند. با این حال، آن ها در ارزیابی تناسب فرهنگی بسیار ضعیف ترند. به عبارت دیگر، موسسه های استخدام می توانند به شما کمک کنند بهترین موقعیت را برای موقعیت آزاد خود انتخاب کنید.

اگر از موسسه های استخدام استفاده می کنید، فرصتی را برای ایجاد استراتژی مارک تجاری کارفرمای شرکت خود از دست می دهید و صاحب آن هستید. هر مرحله از فرآیند استخدام فرصتی برای تدوین، ارائه و ارتقاء شهرت خود به عنوان کارفرمای مورد نظر است. در نظر داشته باشید که به ارای هر ساعت کار در این کشور حدود 39GEL (لاری گرجستان) کسب خواهند نمود. برای بررسی کار در گرجستان و مشورت در رابطه با یافتن کار در این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *