مهاجرت کاری لیتوانی

موسسات کاریابی در لیتوانی

موسسات کاریابی در لیتوانی

موسسات کاریابی در لیتوانی در سال 2024، جهت یافتن کار برای فرد متقاضی کار روش های خاصی را در پیش می گیرند. لیتوانی شرایط مختص به خود را دارد. بنابراین فرد متقاضی بایستی واجد شرایط کار در کشور مورد نظر باشد. پس از اینکه مشخص گردید فرد متقاضی شرایط لازم جهت‌ کار را دارا می باشد،‌ نوبت به بررسی روش ‌های کاریابی در این کشور می ‌رسد.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط موسسات کاریابی در این کشور بررسی می گردد:

  • شرایط کاریابی در این کشور چگونه می باشد؟
  • وظایف موسسات کاریابی در این کشور چه مواردی می باشد؟

کاریابی در لیتوانی

متقاضیان برای کار در این کشور ملزم به بررسی شرایط نیز می باشند. کاریابی در این کشور شامل برخی از نکات حائز اهمیت، می باشد. از این رو برخی از آن ها ذیلا بررسی شده است:

  • از موارد مهم برای شخص جوینده کار، موسسات کاریابی و نحوه یافتن کار در این کشور است.
  • مهاجرت کاری روش قانونی شناخته شده در امر مهاجرت به کشورهای اروپایی می باشد.
  • فردی که تصمیم به اخذ اقامت این کشور را دارد، می تواند از راه مهاجرت کاری اقدام نماید.
  • بدین‌ صورت که در این کشور به دنبال شغل مورد علاقه باشد یا بتواند قرارداد کاری با کارفرما این کشور امضاء نماید. ناگفته نماند برخی از این روش ها برای همه اشخاص قابل دسترسی نمی باشد.
  • فردی که موفق به پیدا کردن شغل مورد نظر می گردد، می تواند نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام نماید.
  • بدین ترتیب پس از گذشت چند سال و طبق شرایطی مجاز به اخذ اقامت دائم این کشور می گردد.

بررسی موسسات کاریابی در لیتوانی

فرد متقاضی کار می تواند از روش مراجعه به مراکز و موسسات کاریابی در این کشور به دنبال کار بگردد. آژانس های کاریابی بسیاری در کشورهای مختلف وجود دارد که وظیفه پیدا نمودن کار برای متقاضیان را بر عهده دارند. بنابراین این روش معمول ترین روش کاریابی محسوب می گردد که می توان اقدام نمود. این موسسات از بانک اطلاعات کامل و جامعی در خصوص کارفرمایان و جویندگان کار برخوردار هستند. در واقع این موسسات لیستی از کارفرمایان متقاضی نیروی کار و نیز لیست متقاضیان کار را در اختیار دارند. بنابراین با سنجیدن شرایط هر یک از طرفین، آنها را به یکدیگر معرفی می نمایند. ناگفته نماند که در این میان مبلغی بابت کمیسیون از کارفرما و متقاضی کار توسط موسسه کاریابی اخذ می گردد.

دلایل مراجعه به موسسات کاریابی در لیتوانی

اتباع کشورهای ثالث که اعضای خانواده شهروندان جمهوری لیتوانی هستند و دارای مجوز اقامت هستند که بر اساس الحاق خانواده صادر شده است، حق کار دارند. اتباع کشورهای ثالثی که بر اساس تحصیل اجازه اقامت دریافت کرده اند، حق کار به صورت پاره وقت را دارند. یک فرد خارجی که حرفه او با توجه به نوع فعالیت اقتصادی در لیست مشاغلی که در جمهوری لیتوانی برای آنها کمبود کارگر وجود دارد، در این مورد، سهمیه اعمال می شود. پس از اتمام سهمیه، خارجیانی که قصد دارند در لیست مشاغلی قرار گیرد، بررسی می شوند. این افراد برای کار در جمهوری لیتوانی باید مجوز کار دریافت کنند.

در شکل زیر شاهد مراحل مراجعه به موسسات کاریابی و یافتن شغل در لیتوانی هستید:

مراحل مراجعه به موسسات کاریابی و یافتن شغل در لیتوانی

رسانه های گروهی و اجتماعی کشور لیتوانی

فرد متقاضی می تواند از طریق رسانه های گروهی و اجتماعی اقدام نماید. این رسانه ها شامل اینترنت، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و از این قبیل می باشد. تعداد زیادی از کارفرمایان و متقاضیان کار در این نوع رسانه ها فعالیت داشته و آنلاین هستند. بنابراین آگهی های منتشره از سوی کارفرمایان در این نوع رسانه ها به وفور یافت می شود. متقاضیان کار می‌ توانند با در نظر گرفتن شرایط خود شغل مورد علاقه خود را از میان آگهی ‌های منتشره انتخاب نمایند.

متقاضیان این امکان را دارند که رزومه از سوابق کاری و شخصی خود تهیه نموده و در رسانه‌ های گروهی منتشر کنند. این کار، کمک شایانی برای متقاضیان کار محسوب می گردد. چرا که رزومه آنان در معرض دید بسیاری از کارفرمایان قرار می گیرد. بنابراین پروسه جستجوی کار برای آنها سریع تر پیش می رود و زودتر به نتیجه مطلوبی می رسند.

مراجعه مستقیم به کارفرما در لیتوانی

از دیگر راه های کاریابی برای متقاضی، روش مراجعه مستقیم به کارفرما است. از لحاظ منطقی و عقلانی، این امکان برای متقاضی وجود ندارد که به طور مستقیم به کلیه کارفرمایان مراجعه نماید. بنابراین این روش بسیار سخت و دشوار خواهد بود. اما در خصوص شرکت های معروف و بزرگ در این کشور یا سایر کشورها می توان از این روش استفاده نمود. بدین منظور شایسته است متقاضی رزومه شغلی خود را به ‌طور رسمی و قانونی تهیه نموده و به همراه داشته باشد.

اصلی ترین راهی که یک کارفرمای این کشور می تواند نیروی کار خارجی خود را بیاید. از طریق معرفی آشنایان است. در واقع این مورد می تواند مزیت هایی را داشته باشد. مهم ترین این مزایا اعتماد به شخص خارجی جهت واگذاری شغل مورد نظر در شرکت این کشور است. کارفرما می تواند از طریق معرفی دوستان و آشنایان فرد مورد اعتماد خود را جهت جذب نیرو پیدا نموده و استخدام نماید. بنابراین چنانچه می خواهید از اتباع خارجی جهت استخدام در کار استفاده نمایید، از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید.

پیش نیازهای موسسات کاریابی در لیتوانی

پیش نیازهای موسسات کاریابی در لیتوانی

جستجوی کار در این کشور همانند سایر کشورهای جهان، پیش نیازهایی را شامل می گردد. این پیش نیازها برای کلیه افراد وجود داشته و نقش به سزایی را در یافتن شغل مناسب ایفا می کنند.

در موضوع موسسات کاریابی در این کشور به برخی از این پیش نیازها به قرار ذیل می پردازیم:

  • شغل یا کار به طور ذاتی پدیده‌ ای تعاملی محسوب می‌ گردد که این تعامل نیازمند برقراری ارتباط افراد با یکدیگر است. بنابراین هر چقدر کیفیت ارتباط میان افراد بالاتر باشد،‌ تعامل به نحوه مناسب تری انجام می گیرد. در نتیجه روند کار بهتر و ایده آل تر خواهد بود.
  • پس لازمه این تعاملات و ارتباطات مناسب،‌ تسلط کافی به زبان کشور مورد نظر می باشد. بدین معنا که فرد متقاضی کار در این کشور، چنانچه به زبان لیتوانیایی مسلط باشد، امتیازی مثبت برای او به شمار می رود. در نتیجه می تواند سریع تر به شغل مورد نظر خود دست یافته و در آن شغل به موفقیت برسد.
  • دارا بودن رزومه حرفه‌ ای در زمینه مهارت‌ های شغلی،‌ می تواند نقش بسیار مهمی در یافتن کار در این کشور داشته باشد. این رزومه می تواند در یافتن کار در شرکت ها و کمپانی های معروف و مشهور در سراسر جهان کارآمد باشد. بنابراین رزومه شخصی و سوابق شغلی خود را در فرم رسمی و به زبان بین المللی تهیه نموده و ارائه نمایید.

شرایط کار در لیتوانی

زبان، اصلی ترین شرط کاریابی برای افرادی خارجی به شمار می رود. تسلط به زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. علاوه بر زبان انگلیسی، جهت یافتن کار در لیتوانی تسلط به زبان لیتوانیایی ضرورت دارد. بنابراین بهتر است در دوره های آموزشی زبان لیتوانیایی شرکت نموده و کاملا به آن مسلط باشید. ضمنا به طور میانگین هر فردی در طول هفته به مدت 40 ساعت اجازه کار خواهد داشت. (روزانه 8 ساعت) همچنین تعداد روزهایی که می تواند به صورت مرخصی استفاده نماید،‌ 28 روز در سال می باشد.

درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر راجع ‌به کاریابی و موسسات کاریابی در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. وکلا و مشاورین ما راهنمایی لازم را مطابق با شرایط فعلی شما و رزومه شغلی ارائه می نمایند. از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری می می توانید نسبت به کسب مشاوره تخصصی اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد موسسات کاریابی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در مورد موسسات کاریابی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • مهم ترین شرط لازم برای مراجعه به موسسات کاریابی در لیتوانی چیست؟ زبان، اصلی ترین شرط کاریابی برای افرادی خارجی به شمار می رود. تسلط به زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. علاوه بر زبان انگلیسی، جهت یافتن کار در لیتوانی تسلط به زبان لیتوانیایی ضرورت دارد. بنابراین بهتر است در دوره های آموزشی زبان لیتوانیایی شرکت نموده و کاملا به آن مسلط باشید.
  • آیا موسسات کاریابی راه خوبی برای اشتغال در لیتوانی هستند؟ این موسسات از بانک اطلاعات کامل و جامعی در خصوص کارفرمایان و جویندگان کار برخوردار هستند. در واقع این موسسات لیستی از کارفرمایان متقاضی نیروی کار و نیز لیست متقاضیان کار را در اختیار دارند. بنابراین با سنجیدن شرایط هر یک از طرفین، آنها را به یکدیگر معرفی می نمایند. ناگفته نماند که در این میان مبلغی بابت کمیسیون از کارفرما و متقاضی کار توسط موسسه کاریابی اخذ می گردد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *