مهاجرت کاری روسیه

کاریابی در روسیه

کاریابی در روسیه

اشخاص متقاضی بین المللی که هدف کاریابی در روسیه را دارند می توانند از روش مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور به شغل مورد نظر خود دست یابند. اخذ تابعیت از روش اخذ اقامت کاری این کشور از جمله راه‌ های موجود برای مهاجرت به این کشور می‌ باشد. با در نظر گرفتن پیشرفت این کشور در حوزه کاریابی در این کشور صورت گرفته است.

در این مقاله هدف ما در این می باشد تا موضوع کاریابی در این کشور را از دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه اخذ اقامت کلیه کشورها و همچنین امور مهاجرتی به خصوص در موضوع کاریابی در روسیه دارید. با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با وکلا و مشاورین این موسسه از اطلاعات جامعی در این زمینه بهره ببرید.

شرط مسلط بودن به زبان جهت کاریابی در کشور روسیه

هر شخص متقاضی که قصد کار کردن دراین کشور را دارد، در گام اول ملزم به مسلط بودن به زبان روسی می باشد. مخصوصا اگر شخص متقاضی قصد کار کردن در بیرون از شهر مسکو را داشته باشد. معمولا در این کشور فقط بعضی از شرکت‌ های دارای اعتبار و همچنین سازمان‌ هایی که به صورت بین‌المللی اداره می شوند. چنانچه متقاضی قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی می ‌باشند. در میان اغلب مردم این کشور تنها زبان رایج زبان بومی همین کشور می باشد. با این تعاریف ذکر شده شرط اولیه برای کاریابی در این کشور مسلط بودن به زبان بومی رایج در مردم این کشور می ‌باشد.

آزادسازی اقتصادی در روسیه

آزادسازی اقتصادی در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  1. اقتصاد رو به رشد این کشور فرصت های خوبی برای تجارت آزادانه ارائه می دهد.
  2. بازارهای محلی در سرتاسر کشور برای کشورهای خارجی کار آزادند.
  3. تعداد روزافزون شرکت های خارجی در حال ایجاد شعبه در روسیه هستند.
  4. بسیاری از شرکت های نرم افزاری اغلب نیاز به کارکنانی دارند که به زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها مسلط هستند.
  5. با توجه به اهمیت خدمات به مشتریان در این سرویس ها، فرصت های خوبی برای مترجمان به منظور ارائه آموزش در شیوه های کسب و کار به دست می آیند.

نحوه کار کردن آژانس های کاریابی روسیه

از جمله روش های پیدا کردن کار در این کشور می توان به روش مراجعه به موسسات کاریابی بین‌المللی در این کشور اشاره نمایید. هدف از درست نمودن این گروه از موسسات بین‌المللی آسان نمودن نحوه مراجعه اشخاص به سایت های کاریابی موجود در میان کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا باشند. از این رو به صورت ویژه عضو این کشور می‌ باشد. از این طریق اشخاص متقاضی قادر به این می باشند که با رفتن به موسسات کاریابی که به صورت بین المللی درخواست یافتن کار دارای ارتباط با رشته تحصیلی شخص و همچنین سوابق کاری خود را تحویل دهند.

نحوه کاریابی در کشور روسیه با موسسات کاریابی

بهترین راه ممکن برای روش پیدا کردن شغل و اقامت در روسیه ، می توان به روش مراجعه نمودن به آژانس‌ ها و همچنین موسساتی که در حوزه کاریابی در این کشور فعالیت دارند می باشد. هدف این گونه موسسات در این کشور پیدا کردن شغل شغل متناسب با درخواست شخص متقاضی بدون استفاده نمودن از واسطه ها و از جانب دیگر متصل شدن شخص متقاضی به فرصت شغلی مناسب می باشد. در حقیقت این موسسات مثل پلی که وظیفه آن برقراری ارتباط بین شخص متقاضی کار و شغل مورد نظر می باشد. اشخاص متقاضی کار در این کشور ملزم به رعایت این موضوع می باشند. شرط مسلط بودن به زبان بومی این کشور را رعایت نمایند. میزان تسلط آنها باید دست کارفرما تایید شود.

نحوه کاریابی در کشور روسیه با موسسات کاریابی

نحوه درخواست کار در کشور روسیه

اشخاصی که به امر کاریابی در این کشور مشغول می‌باشند. ملزم به این هستند که قبل از پیدا نمودن شغل مورد نظر خود به هر یک از کارفرما و یا شرکت سوابق کاری به انضمام یک نامه بفرستند. نامه بایستی کاملا به زبان رسمی و یا به زبان بومی این کشو نوشته شده باشد. در این نامه به برنامه‌ های فعلی و آینده شخص متقاضی نیز اشاره شده باشد. همچنین در برگیرنده اطلاعاتی در رابطه با مهارت‌ های زبانی شخص اشاره شده باشد. ناگفته نماند که برخی از شرکت‌ های بین‌المللی درخواست‌ های اشخاص جویای کار در این کشور را به صورت آنلاین می‌ پذیرند. اغلب شرکت‌ های این کشور از شخص متقاضی درخواست ارسال سابقه کار به انضمام یک نامه را دارند. در این کشور این نامه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

الزامات قانونی برای استخدام در روسیه

برای کار در این کشور داشتن مجوز کار و ویزای کار الزامی است. این کشور یکی از ساده ترین مجموعه قوانین مربوط به مجوز کار و ویزای کار را دارد. این تا حدودی به دلیل کاهش شدید ارزش روبل پس از سال 2014 است. برخی از دسته های کارمندان نیازی به مجوز کار ندارند. زیرا، قوانین متفاوتی اعمال می شود. آن ها شامل:

  • ساکنان موقت و دائم، زیرا آن ها از حقوقی مشابه شهروندان این کشور برخوردار هستند و برای کار در این کشور نیازی به مجوز ندارند.
  • دانشجویان و مربیانی که توسط یک موسسه دانشگاهی برای تدریس دعوت می شوند.
  • دیپلمات ها
  • نمایندگان سازمان های بین المللی بشردوستانه مانند صلیب سرخ

گزینه دیگر ثبت نام به عنوان یک کارآفرین خصوصی است. با این حال، احتیاط لازم است. زیرا، ایجاد یک کسب و کار بدون دانستن زبان یا کشور می تواند دشوار باشد. در این مورد، احتمالا به خدمات یک موسسه حقوقی با وکلای انگلیسی زبان نیاز است که می تواند گران باشد. کل فرآیند راه اندازی یک کسب و کار می تواند حدود 2 تا 3 ماه طول بکشد. در نهایت، این امکان برای صاحب یک کسب و کار وجود خواهد داشت که برای اقامت دائم این کشور اقدام کند، که همان حقوق شهروندان این کشور را به همراه دارد.

موسسات کاریابی در مسکو و سن پترزبورگ روسیه

فرصت شغلی در شهر مهم این کشور به شرح زیر می باشد:

  • منطقی است که استخدام در این کشور از پایتخت های این کشور مسکو و سنت پترزروگ آغاز می شود. اما وضعیت در این 2 شهر به قدری رقابتی است که اغلب موسسات کاریابی در این کشور متقاضیان را به دیگر شهرهای این کشور ارجاع می دهند.
  • هر 2 شهر بزرگ این کشور یعنی سن پترزبورگ و مسکو، دفاتر منطقه ای خود را باز کرده اند. استانداردهای خدمات بالاتر را با هزینه های بالاتری برای بازارهای محلی در نظر می گیرند.

برخی از برترین موسسات کاریابی در روسیه بدین شرح می باشند:

برترین موسسات کاریابی در روسیه

دریافت ویزای کاری روسیه

در صورتی که شخصی برای کار در روسیه دعوت نامه نداشته باشد. این امکان را دارد که از روش کارآفرینی خصوصی این ویزا را دریافت کند. برای این هدف فردی که مشغول به یک حرفه و فعالیت در راستای جهت ایجاد شغل و کارآفرینی تعیین کند. بدین صورت مجوز اشتغال در این کشور داده خواهد شد. در هنگامی که از زمان سررسید ویزای کاری این کشور 3 ماه باقی مانده باشد فرد قادر به این می باشد که بتواند کسب و کار مربوط به خودش را تغییر دهد. بدون اینکه شخص از این کشور خارج شود و یا بخواهد مراحل دریافت ویزا را دوباره انجام دهد.

برای گرفتن ویزای کاری این کشور با راهنمایی از مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از روش ایجاد شغل شخص ملزم به اثابت این می باشد. شخصی که تابعیت این کشور را دارد توانایی انجام کار مورد نظر را ندارد. همچنین متقاضی قادر به این هست که در نهایت به تابعیت این کشور درآید. از تمامی مزایا و حقوق و امکانات یک شخص با تابعیت کشور روسیه برخوردار خواهد شد. اگر شخصی خواهان مهاجرت به روسیه از روش کاری و به خصوص روش کارآفرینی باشد ملزم به این می باشد. زبان روسی و کلیه قوانین حقوقی این کشور آشنا باشد در غیر این صورت کار متقاضی به مشکل برخواهد خورد.

5/5 - (1 امتیاز)

12 دیدگاه برای “کاریابی در روسیه

  1. asal گفت:

    من فامیلی دارم در روسیه که میتونم در شرکتش استخدام و مشغول بکار بشم … آیا اگر کشور روسیه متوجه ارتباط فامیلی ما بشه مشکلی برای اقامت من ایجاد میشه ؟

  2. مهراد گفت:

    برای کار تو مهنسی و رشته های فیزیک هسته ای که کار زیاد هست اما ظاهرا باید زبان روسی خوبی داشته باشی البته شرایط کشورهای دیگه هم بدونیم بهتره

  3. amir abbas گفت:

    بابت مطلب به روز و جامعتون در مورد کاریابی در روسیه تشکر میکنم میخواستم بدونم این شرایط در کشور آلمان هم وجود داره

  4. Arezoo گفت:

    سلام باتشکر از مقالتون.
    امکان کاریابی در این کشور با زبان انگلیسی و بدون سابقه کار با مدرک تحصیلی وجود دارد؟؟
    چقدر امکان موفقیت در اخذ اقامت از این راه وجود دارد؟؟
    ممنون

  5. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون
    لطفا در مورد خرید ملک در روسیه توضیح میدید؟ بهم گفتن راحت ترین نوع اقامت می باشد.
    و آیا شما این نوع خدماتی دارید؟

  6. عرفان طلیسچی گفت:

    سلام ایا برای رشته پرستاری کار هست؟

  7. عادل البرادعی گفت:

    باسلام. میخواستم ببینم کاریابی در روسیه برای افرادی که در رشته حقوق هستنت امکانش هست؟؟

  8. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و سپاس فراوان بابت اطلاعات کاملتون

  9. جواهر گفت:

    مقاله‌ی فوق العاده ای بود ممنونم

  10. کیمیا اسدی گفت:

    سلام برای کاریابی در روسیه حتما بابد پیشنهاد شغلی داشته باشم؟

  11. hiva گفت:

    با سلام و احترام من 29 ساله و در رشته مهندسی پزشکی تحصیل کردم ایا برای کار در روسیه من گزینه مناسبی هستم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *